10 حقیقت در مورد Crash Bandicoot که نمی‌دانستید

10 حقیقت در مورد Crash Bandicoot که نمی‌دانستید

10 حقیقت در مورد Crash Bandicoot که نمی‌دانستید

(به قلم حسن نصرالهی)

کرش بندیکوت چیز زیادی نمی‌گوید. بنابراین اطلاعات زیادی هم در مورد او وجود ندارد. با این حال ما قصد داریم 10 حقیقت جالب توجه این موجود خنگ و دوست داشتنی را با شما در میان بگذاریم. به دلیل اینکه در دهه‌ی 90 میلادی استفاده از اینترنت چندان رایج نبود، حتی طرفداران اصلی نیز آنچنان که باید در مورد این شخصیت مرموز نمی‌دانند. همین بس که بگوییم این موجود دوست داشتنی بر دنیای واقعی نیز تأثیر گذاشته است. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید تا 10 حقیقت در مورد Crash Bandicoot که نمی‌دانستید را بررسی کنیم.

نوشتار مرتبط:  نقد کوتاه Crash Bandicoot N. Sane Trilogy؛ عنوانی قدیمی در پوسته‌ای جدید 

کرش بندیکوت پلی استیشن کن کوتاراگی

10. کن کوتاراگی مدیر عامل سونی از Crash متنفر بود!

کم‌تر کسی را می‌توان سراغ داشت که Crash Bandicoot را دوست نداشته باشد. با این حال، یکی از افرادی که به هیچ وجه طرفدار او نبود، “کن کوتاراگی” مدیر عامل سونی بود! کسی که حتی چشم دیدن کرش را هم نداشت! در واقع کوتاراگی مخالف داشتن یک نماد برای برند پلی استیشن بود. نقشی که کرش در آن زمان به طور غیر رسمی ایفا می‌کرد. کن کوتاراگی همچنین معتقد بود کرش در بازار ژاپن نمی‌تواند عملکرد مناسبی داشته باشد. به همین دلایل این موجود دوست داشتنی مورد بی مهری “پدر پلی استیشن” قرار گرفت.

نوشتار مرتبط:  کرک شدن Crash Bandicoot 4: It’s About Time تنها در یک روز! 

10 حقیقت در مورد Crash Bandicoot که نمی‌دانستید کرش بندیکوت 4

9. رنگ پوست کرش به این دلیل نارنجی است که با رنگ مراحل ترکیب نشود

کرش همیشه عجیب بوده است. حتی اگر شخصیت‌های عجیب و غریب دیگر فرانچایزها را هم در نظر بگیریم، باز هم چیزی تغییر نمی‌کند! با این حال، دلیلی برای طراحی عجیب او وجود دارد. خالقان نمی‌خواستند که کرش با رنگ مراحل همگون شود. در همین راستا او را به رنگ نارنجی درآوردند تا متمایز باشد! در حالی که بندیکوت‌ها عموماً قهوه‌ای یا خاکستری هستند، اما کرش نارنجی رنگ است.

نوشتار مرتبط:  نقد و بررسی بازی Crash Team Racing Nitro-Fueled؛ جمع و جور، کوچک و آبرومند 

تاونا کرش بندیکوت

8. کرش یک معشوقه دارد اما به تدریج از سری کنار گذاشته شد

همواره عاشقانه‌های قهرمان یک داستان مورد توجه قرار می‌گیرد و کرش هم از این قاعده مستثنی نیست. با این حال مردم به کلی فراموش کرده‌اند که کرش یک مرد مجرد نیست و در واقع یک معشوقه دارد! اما دلیل ناشناخته ماندن این واقعیت به رویکرد متفاوت سازندگان بازمی‌گردد. در واقع Tawna پس از حضور در نسخه‌ی اول، به تدریج کم‌رنگ و کم‌رنگ‌تر شد. به عقیده‌ی توسعه دهندگان، Tawna برای یک بازی کودکانه خیلی تحریک آمیز به نظر می‌رسید! البته او اخیراً به عنوان یک شخصیت قابل بازی در Crash Team Racing Nitro-Fueled دوباره ظاهر شده و با شمایلی متفاوت از گذشته در Crash Bandicoot 4 : Its About Time نیز حضور خود را اعلام کرده است.

نوشتار مرتبط:  استودیو Vicarious Vision با Blizzard Entertainment ادغام شد 

کراش باندیکوت کرش بندیکوت

7. دانشمندان از نام کرش برای یک گونه‌ی واقعی Bandicoot استفاده کردند

محبوبیت شخصیت Crash Bandicoot به حدی می‌باشد که به علم هم راه پیدا کرده است. فسیل‌های یافت شده از خانواده‌ی موجودات Peramelidae از پیشینیان بندیکوت‌ها به عنوان گونه‌ی “کرش بندیکوت” نام‌گذاری شده‌اند! بله درست متوجه شدید. نام او به عنوان یک مرجع برای این گونه استفاده شده است. هیچ شکی در تأثیر این موجود مرموز بر جهان وجود ندارد. زیرا حتی دانشمندان هم از نام او استفاده کرده‌اند.

نوشتار مرتبط:  6 بازی رویایی که دوست داریم اکتیویژن بلیزارد به کمک مایکروسافت بسازند 

صداپیشه ی کرش بندیکوت

6. یکی برای همه، همه برای یکی!

داشتن صداپیشگان خوب برای هر شخصیتی بسیار مهم است. اگرچه برخی از افراد آنقدر با استعداد هستند که می‌توانند صداهای متعددی را اجرا کنند. این نکته در مورد کرش بندیکوت نیز صدق می‌کند. جالب است بدانید صداپیشه‌ی کرش صدای خود را با دشمن اصلی او به اشتراک گذاشت. Brendan O’Brien در حالی که وظیفه‌ی صداگذاری کرش را بر عهده داشت، به طور همزمان نقش Neo Cortex را نیز ایفا کرد. بنابراین هر زمانی که بازی اصلی را انجام می‌دهید، این نکته را به یاد داشته باشید! او همچنین صدا پیشه‌ی دانشمند لکنت زبانی به نام دکتر Nitrus Brio را هم بر عهده داشته است. جهش یافتگان دیگری چون Koala Kong و Pinstripe Potoroo نیز از صدای او بی بهره نمانده‌اند!

نوشتار مرتبط:  تمام فرانچایزهای اکتیویژن بلیزارد که به تصاحب مایکروسافت درآمده‌اند 

10 حقیقت در مورد Crash Bandicoot که نمی‌دانستید کرش بندیکوت ژاپنی

5. کرش طراحی متفاوتی در ژاپن دارد

بازار ژاپن بازاری است که سلیقه‌های خاصی دارد. طرح‌های شخصیتی بسیاری به دلیل عدم رعایت اولویت‌های بازار مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. کرش بندیکوت نیز با مشکل مشابهی روبرو شد که با تغییر کلی ظاهر او برطرف گشت. با در نظر گرفتن این موضوع، توسعه‌دهندگان شمایل او را کارتونی‌تر کردند تا ماهیت سرگرم‌کننده‌‌اش را بهتر بیان کنند. مقایسه‌ی نسخه‌ی آمریکایی Crash با نسخه‌ی ژاپنی نشان می‌دهد که او تغییرات زیادی را پشت سر گذاشته است.

نوشتار مرتبط:  فهرست تمام استودیوهای داخلی مایکروسافت 

10 حقیقت در مورد Crash Bandicoot که نمی‌دانستید جعبه‌های کرش بندیکوت

4. جعبه‌های دوست داشتنی این سری در ابتدا به دلایل فنی در بازی قرار داده شدند

توسعه دهندگان وقتی بخش گرافیک و طراحی شخصیت‌های بازی را به پایان رساندند متوجه شدند که حافظه‌ی چندانی برای اضافات باقی نمانده است. با این وجود آن‌ها از نتیجه‌ی کار راضی نبودند. زیرا دنیای زیبای بازی خالی به نظر می‌رسید. خالقان برای برطرف کردن این مسأله، ایده‌ی اضافه کردن جعبه‌ها را به بازی مطرح کردند. اما این جعبه‌ها علاوه بر پر کردن جهان بازی، برای معماها، نگهداری وسایل و مواد منفجره نیز به کار گرفته شدند. از آن زمان به بعد این جعبه‌ها به یکی از ارکان اصلی این سری تبدیل شده‌اند.

نوشتار مرتبط:  چرا مایکروسافت اکتیویژن بلیزارد را خرید؟ 

10 حقیقت در مورد Crash Bandicoot که نمی‌دانستید جیسون رابین کرش بندیکوت

3. یکی از سازندگان Crash Bandicoot معتقد است که Mario 64 بازی بهتری بود

در همان سالی که Crash Bandicoot برای پلی استیشن منتشر شد، نینتندو سوپر ماریو ۶۴ را به عنوان پرچم‌دار کنسول جدید خود معرفی کرد. در واقع عنوان جهان‌باز و شاخص نینتندو، رقیب بزرگی برای جدیدترین نماد سونی بود. ماریو 64 به همراه کرش تنها عناوینی بودند که گیم پلی سنتی مبتنی بر سکوبازی را با گرافیک سه بعدی تماشایی ترکیب نمودند. جیسون رابین یکی از خالقان Crash هنگام انتشار ماریو 64 شگفت زده شد و گفت که ساخته‌ی نینتندو حتی از ساخته خودش نیز بهتر است. شیگرو میاموتو طراح ماریو هم این تعریف را جبران کرد و اظهار داشت که جلوه‌های آب کراش بسیار زیبا بودند.

نوشتار مرتبط:  سالی پر فروغ؛ چرا 1996 مهم‌ترین سال در تاریخ بازی‌های ویدیویی است؟ 

10 حقیقت در مورد Crash Bandicoot که نمی‌دانستید میوه‌ی کرش بندیکوت

2. طعم میوه‌ی Wumpa شبیه سیب است!

اگر مانند بسیاری از مردم فکر می‌کردید که میوه‌های جمع کردنی و آبدار این فرانچایز مانند سیب هستند، تقریباً حدستان درست است! البته این میوه رسماً به عنوان Wumpa شناخته می‌شود. اما در یک وبگاه پرسش و پاسخ (Quora) وقتی درباره‌ی طعم این غذای خیالی سوالی پرسیده شد، Dave Baggett از توسعه دهندگان کرش به سرعت به این بحث خاتمه داد و گفت: “آن‌ها طعم سیب دارند!”

نوشتار مرتبط:  14 بازی برتر که شبیه انیمیشن‌های سینمایی هستند 

10 حقیقت در مورد Crash Bandicoot که نمی‌دانستید کرش بندیکوت

1. طرح‌های اولیه‌ی کرش بر اساس یک Wombat بود

هر ایده‌ای باید از جایی شروع شود. کرش بندیکوت از ابتدا در ذهن توسعه دهندگان ناتی داگ نبود. اندی گاوین و جیسون رابین هنگام ایده‌پردازی طراحی شخصیت اصلی، ابتدا از Sonic the Hedgehog و Looney Tunes الهام گرفتند. سپس برای تکمیل ایده‌شان چند حیوان از جمله وُمبت‌ها و بندیکوت‌ها را مورد توجه قرار دادند. در طرح‌های اولیه، کراش به عنوان یک Wombat (حیوانی کیسه دار) در نظر گرفته شده بود. اما وقتی ماکت‌ها و طرح‌های اولیه به جایی نرسیدند، تصمیم بر آن شد که ویلی وُمبت (نام اولیه‌ی کرش) کنار گذاشته شود تا جای خود را به کرش بندیکوت دوست داشتنی بدهد. ما باید به خاطر این تغییر، قدر دان خالقان توانمند این بازی باشیم!

نظر شما در خصوص فهرست 10 حقیقت در مورد Crash Bandicoot که نمی‌دانستید چیست؟ کدام نکته را می‌دانستید و کدامیک تازگی داشت؟ نکته‌ی دیگری را به این فهرست اضافه می‌کنید؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

4 2 رای ها
رأی دهی به مقاله

حسن نصرالهیمشاهده نوشته ها

Avatar for حسن نصرالهی

زگهواره تا گور دانش بجوی

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها