چرا مایکروسافت اکتیویژن بلیزارد را خرید؟

چرا مایکروسافت اکتیویژن بلیزارد را خرید؟

مایکروسافت در خبری غیرمنتظره اعلام کرد که اکتیویژن بلیزارد را تصاحب کرده است. البته این قرارداد سال آینده‌ی میلادی نهایی خواهد شد. اما چرا مایکروسافت اکتیویژن بلیزارد را خرید؟ در ادامه به این مهم خواهیم پرداخت.

ایکس باکس و پلی استیشن بیش از 2 دهه است که در رقابت مستقیم با یکدیگر قرار دارند. هر 2 شرکت مایکروسافت و سونی در طول سالیان به دنبال سایه افکندن بر رقیب خود بوده‌اند. که غالباً این کار را با انحصاری کردن بازی‌های پرطرفدار برای کنسول خود انجام داده‌اند. البته پلی استیشن معمولاً با هزینه‌کرد بالا و ساخت بازی‌های با کیفیت مانند خدای جنگ، آنچارتد و مرد عنکبوتی کفه‌ی ترازو را به سمت خود سنگین کرده است.

مایکروسافت بتزدا

ایکس باکس یک رویکرد متفاوت را اتخاذ کرده است. آن‌ها که عقب ماندگی خود را دیده بودند و با اختلاف بالای 60 میلیون دستگاه از لحاظ فروش کنسول، نسل هشتم را به پایان رساندند، به فکر خرید استودیوها و ناشرهای مختلف افتادند. آن‌ها ناشر بزرگی همچون زنیمکس را خریداری کردند که شرکت مادر بتزدا می‌باشد. و قبلاً Double Fine Productions, Ninja Theory و سازنده‌ی ماینکرفت Mojang Studios را خریداری کرده بودند. البته از Obsidian و دیگران نیز غافل نشویم.

حال مایکروسافت اعلام کرد اکتیویژن بلیزارد و کینگ (ناشر بزرگ بازی‌های موبایلی) را خریداری کرده است. و با این خرید بیش از 10,000 کارمند و نام‌هایی چون Call of Duty, Overwatch, World of Warcraft, Crash Bandicoot و Candy Crush را تصاحب کرد.

نوشتار مرتبط:  بلندپروازی مایکروسافت در گذشته؛ تصاحب شرکت‌های نینتندو و الکترونیک آرتز 

اکتیویژن بلیزارد ایکس باکس

مایکروسافت برای خرید اکتیویژن بلیزارد چه قدر هزینه کرده است؟

باز هم خاطرنشان می‌کنیم که خرید هنوز نهایی نشده ولی توافقات اولیه صورت گرفته است. طبق این توافقات رقم قراداد 68.7 میلیارد دلار است. این خرید رکورد خرید و فروش در تاریخ صنعت فناوری را جابه‌جا کرد. پیش از این گران‌ترین خرید با رقم 67 میلیارد دلار متعلق به Dell بود که EMC را تصاحب کرد. برای مقایسه دیزنی تنها با پرداخت 4 میلیارد دلار Marvel Entertainment را تصاحب کرد. بنابراین مایکروسافت 17 برابر این رقم را پرداخت کرده است.

شاید کنجکاو باشید که مایکروسافت با پرداخت این رقم هنگفت چه چیزی به دست آورده است؛ در ادامه به زيرمجموعه‌های اکتیویژن بلیزارد اشاره خواهیم کرد:

چرا مایکروسافت اکتیویژن بلیزارد را خرید؟

  • Activision Publishing
  • Blizzard Entertainment (Overwatch, Diablo and World of Warcraft)
  • Beenox (Call of Duty استودیوی پشتیبانی)
  • Demonware (Respawn Heroes)
  • High Moon Studios (Call of Duty استودیوی پشتیبانی)
  • Infinity Ward (Call of Duty)
  • King (Candy Crush)
  • Major League Gaming (eSports)
  • Radical Entertainment (Prototype Remasters)
  • Raven Software (Call of Duty: Warzone)
  • Sledgehammer Games (Call of Duty: Vanguard)
  • Toy for Bob (Crash Bandicoot و Spyro سازندگان)
  • Treyarch (Call of Duty)

شایان ذکر است که تا 2023 و نهایی شدن قرارداد، اکتیویژن بلیزارد کماکان مستقل خواهد ماند. نظر شما در این خصوص چیست دوستان؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها