10 مرحله‌ی آغازین برتر در بازی‌های ویدئویی

10 مرحله‌ی آغازین برتر در بازی‌های ویدئویی

(ترجمه شده توسط دکتر بهزاد کریمی)

مراحل نخست یا افتتاحیه‌ی بازی‌های ویدئویی برای موفقیت آن‌ها بسیار بسیار مهم هستند. زیرا می‌توانند همانند قلاب بازی‌بازها را نگه دارند. ما در این مقاله 10 مرحله‌ی آغازین برتر در بازی‌های ویدئویی را به شما معرفی خواهیم کرد. با رقابت گسترده‌ای که در هنرصنعت بازی‌سازی در جریان است، این نکته بسیار حائز اهمیت است که اولین مواجهه‌ی بازی‌باز با یک بازی چگونه باشد. در اغلب موراد در همان مرحله‌ی نخست، نظر بازی‌بازان در خصوص یک بازی مشخص می‌شود؛ جایی که بازی‌بازها یا عاشق بازی می‌شوند و یا از ادامه دادن آن منصرف می‌شوند.

ما در این مقاله بازی‌هایی را انتخاب کرده‌ایم که مراحل نخست آن‌ها ما را تحت تاثیر خود قرار دادند، ما را به چالش کشیدند و عشق و علاقه‌ی ما را به ادامه‌ی بازی شعله‌ور کردند.

با توجه به ماهیت مقاله این نکته را مد نظر داشته باشید که این مطلب داستان و جزئیات بازی‌ها را فاش می‌کند.

نوشتار مرتبط: 15 سانسور عجیب در تاریخ هنرصنعت بازی‌های ویدئویی

10 مرحله‌ی آغازین برتر در بازی‌های ویدئویی

Super Mario Bros

این مورد کاملاً محتمل است که مرحله‌ی ابتدایی بازی Super Mario Bros، بیش‌ترین تعداد بازی کردن در تاریخ بازی‌‌های ویدئویی را داشته باشد. حتی بازی‌بازهایی که آنقدر جوان هستند که زمان انتشار اصلی بازی را به یاد ندارند نیز می‌توانند در مرحله‌ی نخست این بازی به جست و خیز و گشت و گذار بپردازند و لذت ببرند.

با وجود سادگی مرحله‌ی ابتدایی Super Mario Bros جایی بود که میلیون‌ها بازی‌باز را با لوله کش قرمز پوش ایتالیایی آشنا کرد. این مرحله باعث شد تا عشق به بازی در قلب بازی‌بازهای سراسر جهان شعله ور شود.

نوشتار مرتبط: 35 حفره‌ی داستانی در The Last of Us Part 2 که نمی‌دانستید

10 مرحله‌ی آغازین برتر در بازی‌های ویدئویی

The Last of Us

برای بسیاری از بازی‌بازهای پلی استیشن، The Last of Us بهترین بازی پلی استیشن 3 بوده است. و انتشار مجدد آن روی پلی استیشن 4 نیز باعث شده بود تا روی این کنسول نیز یکی از بهترین‌ها باشد. بسیاری از بازی‌بازها این بازی را به خاطر داستان تاثیرگذارش مورد تحسین قرار می‌دهند. داستان بازی شروعی انفجاری دارد.

از همان دقایق ابتدایی The Last of Us، بازی‌بازها احساس می‌کنند اتفاق بزرگی در حال رخ دادن است و مجبور نیستند برای دیدن این اتفاق بزرگ خیلی صبر کنند. در پایان افتتاحیه‌ی بازی، بازی‌بازها شاهد مرگ یک شخصیت کلیدی هستند که بر ادامه‌ی داستان بازی تاثیر می‌گذارد. این مرحله یک خوش آمدگویی دلخراش برای بازی‌بازها بود.

نوشتار مرتبط: Avowed, Fable, The Elder Scrolls 6 و آینده‌ی انحصاری‌های Xbox Series X

10 مرحله‌ی آغازین برتر در بازی‌های ویدئویی

The Elder Scrolls V: Skyrim

The Elder Scrolls V: Skyrim از همان ابتدا با یک اژدها بازی‌بازها را غافلگیر می‌کند. سازندگان بازی در شرکت Bethesda به جای اینکه از همان ابتدا تنها با انتخاب تجهیزات، بازی‌بازها را در جهان وسیع بازی رها کنند، به آن‌ها اجازه می‌دهند تا شخصیت خود را بسازند و تجهیزات خود را با توجه به شیوه‌ی بازی کردن خود انتخاب کنند.

با چنین افتتاحیه‌ی چشم گیری، تصور یک آغاز بهتر برای The Elder Scrolls 6 بسیار دشوار است. البته آن‌ها می‌توانند شروع بازی بعدی را با دو اژدها به مخاطبان ارائه دهند!

نوشتار مرتبط: چرا Six Days In Fallujah بازی بحث برانگیزی است؟

10 مرحله‌ی آغازین برتر در بازی‌های ویدئویی

Medal of Honor: Frontline

بدون شک نمادین‌ترین نبرد در جنگ جهانی دوم، نبرد D-Day در ساحل نرماندی بوده است. بنابراین این کاملاً منطقی است که مرحله‌ی آغازین یک بازی شوتر اول شخص تاریخی، در این ساحل غرق در خون اتفاق بیفتد.

Medal of Honor: Frontline اکشن سریع نجات سرباز رایان را به بازی‌بازها تقدیم می‌کند و به آن‌ها این فرصت را می‌دهد تا خودشان به ساحل حمله کنند. با وجود گرافیک قدیمی این بازی، همچنان بازی‌بازها هنگام بازی کردن این مرحله، ترس، وحشت و احساس وظیفه را در سواحل نرماندی لمس می‌کنند.

نوشتار مرتبط: حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Mass Effect Legendary Edition

10 مرحله‌ی آغازین برتر در بازی‌های ویدئویی

Mass Effect 2

Mass Effect 2 وقت را تلف نمی‌کند و در همان ابتدا بازی‌باز را در شوک فرو می‌برد. در همان ابتدای بازی سفینه SSV Normandy به وسیله لیزرهای دشمن تکه تکه می‌شود. با اینکه برخی از خدمه توانستند فرار کنند، اما بسیاری از آن‌ها کشته شده و یا هنگام فرار مفقود شده‌اند؛ از جمله قهرمان ما، فرمانده شپرد.

این مرحله با یک پیچش عظیم به پایان می‌رسد و بازی‌بازها دیگر حرفی برای گفتن نخواهند داشت و تنها از خود می‌پرسند بازی پس از مرگ قهرمان اصلی چگونه ادامه خواهد داشت. خوشبختانه Mass Effect 2 یک بازی علمی-تخیلی است که در آن فناوری پیشرفته می‌تواند شپرد را به زندگی بازگرداند تا او به مأموریت خود ادامه دهد.

نوشتار مرتبط: Resident Evil Village دنباله‌ی معنوی Resident Evil 4 که همیشه می‌خواستیم

10 مرحله‌ی آغازین برتر در بازی‌های ویدئویی

Resident Evil 4

رزیدنت ایول 4 در سکانس ابتدایی خود می‌تواند یک پیش زمینه‌ی داستانی و همچنین حس ترس و انتظار را در بازی‌باز به وجود بیاورد. کسانی که بازی‌های قبلی را تجربه کرده‌اند می‌دانند که قرار است چه اتفاقاتی بیفتد اما حتی برای طرفداران قدیمی نیز مرحله‌ی نخست یک خوش آمدگویی بی نظیر به دنیای رزیدنت ایول بود.

بازی‌بازها به سختی فرصتی پیدا می‌کنند تا پیش از اینکه وارد دنیای پر از رمز و راز، فریب و خصومت بازی شوند، موقعیت و توانایی‌های خود را شناسایی کنند. این قطعاً شروعی عالی برای عنوانی است که بسیاری آن را بهترین بازی این مجموعه می‌دانند.

نوشتار مرتبط: Tomb Raider در برابر Uncharted: کدام مجموعه بهتر است؟

10 مرحله‌ی آغازین برتر در بازی‌های ویدئویی

Uncharted 2

در نخستین بازی Uncharted بازی‌بازها با شخصیت اصلی این سری یعنی نیتن دریک آشنا شدند و ماجراجویی‌های عجیب و غریب او را تجربه کردند. اما پس از آن اتفاقات، Uncharted 2 با یک سکانس مرگبار آغاز شد که همان سکانس بازی‌بازها را تا پایان ماجرا کشاند.

علاوه بر نمایش یک وضعیت غیر ممکن – صعود از یک قطار متلاشی شده در حالی که از لبه‌ی یک صخره آویزان است و هر آن ممکن است سقوط کند – Uncharted 2 چیزی بیش از این است که بازی‌باز را وادار به کارهای ساده کند.

نوشتار مرتبط: از رپچر تا کلمبیا: 10 لحظه‌ی فراموش نشدنی سری بایوشاک

10 مرحله‌ی آغازین برتر در بازی‌های ویدئویی

BioShock

تمام کسانی که بایوشاک را بازی کرده‌اند، اولین لحظه‌ی رسیدن خود به رپچر را به یاد دارند؛ جایی که در آن با دشمنان واقعی و خیالی می‌جنگند. با این حال شرکت تولید کننده بازی یعنی Irrational Games به جای اینکه از همان ابتدا بازی‌باز را در یک شهر زیر آب قرار دهد، به بازی‌بازها این فرصت را می‌دهد تا پس از سقوط هولناک هواپیما، احساس گم شدن در دریا را تجربه کنند. سپس به آن‌ها فرصتی منحصر به فرد داده می‌شود تا وارد دنیای اسرارآمیز رپچر شوند؛ جایی که هیچ چیز در آن سر جای خودش نیست.

این آغاز شوم و عرفانی در بایوشاک، زمینه‌های ماجراجویی را متفاوت از دیگر عناوین فراهم می‌کند. بایوشاک از آن دست عناوینی است که بسیاری از افراد آرزو می‌کنند بتوانند حافظه‌ی خود را پاک کنند تا باری دیگر آن را برای اولین بار تجربه کنند.       

نوشتار مرتبط: 13 دنباله‌ی مورد انتظار در هنرصنعت بازی‌های ویدئویی

10 مرحله‌ی آغازین برتر در بازی‌های ویدئویی

Half-Life 2

شرکت Valve با نساختن اپیزود سوم Half-Life 2، امیدها و رویاهای بسیاری از بازی‌بازها را از بین برد. این نا امیدی زمانی بیش‌تر می‌شود که بازی‌بازها نتوانستند نتیجه‌ی یک شروع درخشان را ببینند.

در مرحله‌ی نخست بازی که یادآور نخستین بازی این سری نیز می‌باشد، بازی‌باز در یک قطار حضور دارد. برخلاف بازی قبلی، قطار بازی‌باز را به آزمایشگاه نمی‌برد. بلکه در Half-Life 2 بازی‌باز در City 17 پیاده می‌شود؛ جایی که وقایع سریع و وحشتناک بازی در آنجا اتفاق می‌افتند. این به مانند یک روز فوق‌العاده‌ می‌ماند که بازی‌بازها “بیدار می‌شوند و بوی خاکستر را استشمام می‌کنند.”

نوشتار مرتبط: نسخه‌ی وب تقویم گیمی 1400 ساویس؛ تاریخ عرضه و سالگرد بازی‌های مهم

10 مرحله‌ی آغازین برتر در بازی‌های ویدئویی

Tony Hawk’s Pro Skater

پس از انتشار بسیار نا امید کننده‌ی Tony Hawk’s Pro Skater 5، بسیاری از طرفداران یاد ایامی افتادند که اسکیت سواری مجازی در صدر لیست کارهای روزهای آخر هفته نوجوانان قرار داشت.

وقتی بحث اسکیت سواری مجازی می‌شود چه کسی می‌تواند Warehouse عنوان Tony Hawk Pro Skater اصلی را فراموش کند؟ زمان، تلاش و انرژی بسیاری در آن نقشه‌ی ساده صرف می‌شد تا برادران و خواهران و یا دوستان بتوانند برای کسب بالاترین امتیاز با یکدیگر به رقابت بپردازند و در پایان نیز تنها با اختلاف چند امتیاز حریفان را پشت سر بگذارند. علیرغم اینکه گرافیک این بازی بسیار ضعیف‌تر از استانداردهای نسل فعلی است، اما دیدن دوباره‌ی Warehouse باعث می‌شود تا گرد و خاک روی پلی استیشن یا دریم کست را پاک کنید و یک بار دیگر این عنوان را تجربه کنید. البته خوشبختانه اخیراً شاهد بازسازی آن بودیم.

برترین افتتاحیه از نظر شما متعلق به کدام بازی است؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 3 رای ها
رأی دهی به مقاله

بهزاد کریمیمشاهده نوشته ها

Avatar for بهزاد کریمی

بهزاد هستم. عاشق بازی ، موسیقی ، تحقیق و پژوهش. بزرگترین گیم دیزانیر تاریخ : شینجی میکامی. بهترین بازی تاریخ : رزیدنت اویل 4

اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها