Battlefield 2042 یا Call of Duty Vanguard؛ کدام را بخرم؟

Battlefield 2042 یا Call of Duty Vanguard؛ کدام را بخرم؟

ماه‌های پایانی 2021 میزبان عناوین زیادی است. مثل همیشه فصل پائیز شلوغ‌ترین فصل عرضه‌ی بازی‌هاست. از Final Fantasy 14: Endwalker و Alan Wake Remastered گرفته تا Halo Infinite و Elden Ring که در ژانویه (زمستان) عرضه می‌شود.

اما فصل پائیز همیشه میزبان 2 رقیب همیشگی شوتر اول شخص نیز هست. Battlefield 2042 و Call of Duty Vanguard عناوین امسال می‌باشند. Call of Duty قرار است بازی‌بازان را به دوران جنگ جهانی دوم ببرد و Battlefield 2042 آینده‌ی نزدیک را به تصویر خواهد کشید.

با توجه به این‌که پائیز مملو از بازی‌های مختلف و بزرگ است، طبیعتاً بازی‌بازان نه بودجه‌ی خرید همه‌ی آن‌ها را دارند و نه زمان به اتمام رساندن آن‌ها را خواهند داشت. بنابراین بهترین گزینه مقایسه‌ی بازی‌ها با یکدیگر است. و اینجاست که ساویس‌گیم قرار است به شما کمک کند.

نوشتار مرتبط: حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Battlefield 2042

دلایل خرید Battlefield 2042

بتلفیلد از دیرباز به ارائه‌ی بخش چندنفره‌ی گسترده و پویا معروف بوده است. Battlefield 2042 نیز قرار است این ویژگی را تقویت کند. بتلفیلد 2042 قرار است بهترین و بزرگ‌ترین تجربه‌ی سری را ارائه دهد. الکترونیک آرتز سرورهای جدیدی را برای این بازی راه‌اندازی کرده است تا در کنار ویژگی‌هایی چون تغییرات آب‌وهوایی و طوفان‌های سهمگین بهترین بتلفیلد ممکن را به بازی‌بازان هدیه دهد. همچنین شخصی‌سازی مهمات و قابلیت‌ها نیز بهبود یافته است.

بازی Battlefield 2042 قرار است ویژگی‌های شاخص سری از جمله تخریب‌پذیری، ماشین‌آلات متنوع و محیط‌های بزرگ را با بهترین گرافیک ممکن ارائه دهد. از آن‌جایی که خبری از بخش کمپین و داستانی نیست، الکترونیک آرتز تمام تمرکز خود را روی بخش چندنفره گذاشته است. در نتیجه شما شاهد تغییرات فصلی بتلفیلد 2042 خواهید بود. که این به‌روزرسانی‌ها نقشه، سلاح و قابلیت‌های جدیدی را به بازی اضافه می‌کنند تا تازگی آن حفظ شود.

همچنین Battlefield 2042 بخش‌های جدیدی را نیز در بر خواهد داشت که فوق‌العاده جاه‌طلبانه‌ هستند. از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به Portal اشاره کرد که به بازی‌بازان اجازه می‌دهد حالت‌های بازی شخصی‌سازی شده‌ی خودشان را در نقشه‌های Battlefield 2042, Battlefield 3, Battlefield 1942, و Battlefield: Bad Company بسازند. این قابلیت به قدری جذاب است که بازی‌بازان از الآن مشغول رویاپردازی درباره‌ی آن هستند. بخش جدید دیگر نیز Hazard Zone نام دارد که شبیه به Escape From Tarkov می‌باشد. در این حالت شما باید مهمات را استخراج کنید و قبل از این‌که توسط دیگر افراد و یا هوش مصنوعی کشته شوید از مهلکه بگریزید.

نوشتار مرتبط: نقد و بررسی بازی Call of Duty Modern Warfare | اورزیکستان، سرزمین عجایب!

دلایل خرید Call of Duty Vanguard

بازی Call of Duty Vanguard به بازی‌بازان امکان تجربه‌ی جنگ جهانی دوم را خواهد داد. اما این‌بار با یک تجربه‌ی جذاب‌تر، انفجاری‌تر و زیباتر طرف هستیم. تفاوت عمده‌ی این بازی با Battlefield 2042 این است که یک بخش تک‌نفره‌ی داستانی انتظارمان را می‌کشد. تجربه‌ای که قرار است به جبهه‌های مختلف جنگ جهانی دوم بپردازد و برگرفته از داستان‌های حقیقی است. به عنوان مثال داستان تک تیرانداز روسی بانو مرگ (Lady Death).

همچنین این‌که شاهد یک بخش زامبی جذاب و گسترده خواهیم بود که توسعه‌ی آن بر عهده‌ی Treyarch گذاشته شده است، برخلافِ بازی اصلی که Sledgehammer Games زحمت آن را کشیده است. این نخستین بار است که استودیوی خوش ذوق و با استعداد Treyarch بخش زامبی عنوانی را توسعه می‌دهد که متعلق به آن‌ها نیست. برای همین طرفداران خیلی برای بخش زامبی جدید مشتاق هستند. ناگفته نماند که بخش زامبی را نخستین بار خود Treyarch در بازی Call of Duty: World at War ابداع کرد.

درست است که سازندگان یک بخش تک‌نفره‌ و داستانی جذاب برای Call of Duty Vanguard تدارک دیده‌اند، ولی این بدان معنا نیست که بخش چندنفره را فراموش کرده باشند. Call of Duty 2021 دارای بخش چندنفره‌ی پر و پیمانی است که در هنگام عرضه 20 نقشه و 2 بخش جدید خواهد داشت. بخش جدید Champion Hill در حقیقت گسترش یافته‌ی Gunfight در Call of Duty: Modern Warfare است. در این بخش 8 تیم حداکثر 3 نفره با یکدیگر مبارزه می‌کنند تا در نهایت یک تیم باقی بماند. بازی‌ها به صورت تورنمنتی برگذار می‌شوند و بین بازی‌ها بر اساس عملکرد به بازی‌بازان پول و امتیاز اعطا خواهد شد تا سلاح و مهمات خود را ارتقاء دهند.

و اما بخش جدید دیگر Patrol نام دارد. Patrol در اصل نوع تغییر یافته‌ی بخش پرطرفدار Domination است. در این بخش شما باید نقطه‌ای خاصی را فتح کنید که این نقطه مدام در حال حرکت است و جذابیت کار را چندبرابر می‌کند. به عبارتی تیم مدافع باید همیشه گوش به زنگ باشد و کمین کردن جواب نخواهد داد.

نوشتار مرتبط: نقد و بررسی بازی Call of Duty Black Ops Cold War

نتیجه‌گیری نهایی Battlefield 2042 یا Call of Duty Vanguard؛ کدام را بخرم؟

برای طرفداران شوتر اول شخص که قصد انتخاب از بین این 2 بازی بزرگ را دارند، همه چیز به سلیقه‌ی آن‌ها بر می‌گردد. چرا که خوشبختانه Battlefield 2042 و Call of Duty Vanguard هر کدام فضای متفاوتی را انتخاب کرده‌اند و به نظر در آن زمینه بهترین هستند. در نتیجه امسال انتخاب خیلی راحت است.

اگر طرفدار بازی‌های چندنفره‌ هستید احتمالاً Battlefield 2042 برای شما فوق‌العاده جذاب باشد. به خصوص این‌که بتلفیلد جدید کاملاََ آنلاین محور است. در نتیجه اگر دوستانی دارید که طرفدار این بازی هستند بدون شک انتخاب مناسبی خواهد بود. بازی‌های بتلفیلد همیشه به بخش چندنفره‌ی بزرگ و پویا معروف بوده‌اند، پس اگر عاشق این هستید که تجربه‌ای بکر با نقشه‌ای بزرگ را از سر بگذرانید Battlefield 2042 بازی شماست.

از طرفی شاید شما جزو آن دسته افرادی هستید که دنبال یک تجربه‌ی کلاسیک هستند. در این صورت Call of Duty Vanguard قادر خواهد بود تا این تجربه را به بهترین نحو به شما ارائه دهد، همان‌طور که همه‌ی عناوین این سری به این ویژگی شناخته می‌شوند. اگر شما عاشق یک شوتر اول شخص با بخش کمپین درگیر کننده هستید، انتخابی جز Call of Duty Vanguard نخواهید داشت.

همچنین این‌که بخش زامبی نیز در این نسخه حضور دارد و صرفه‌ی اقتصادی این بازی را 2 چندان می‌کند. بماند که بخش زامبی طرفداران میلیونی دارد و توسعه‌ی بخش زامبی Call of Duty Vanguard بر عهده‌ی Treyarch گذاشته شده است که بخش زامبی آن‌ها در Call of Duty: Black Ops Cold War تحسين‌ همگان را برانگیخت. و اما طرفداران وارزون نیز می‌بایست Call of Duty Vanguard را انتخاب کنند. چرا که این بازی‌ها مرتبط هستند و در ادامه شاهد هم‌پوشانی آن‌ها خواهیم بود.

نوشتار مرتبط: حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Call of Duty Vanguard

در نهایت همان‌طور که در بخش بتلفیلد 2042 به آن اشاره کردیم، مهم‌ترین شاخص این‌که انتخاب کنید کدام بازی را تهیه بفرمائید این است که ببیتید دوستانتان کدام را بازی می‌کنند. بازی‌های آنلاين محور هم‌چون بتلفیلد و کالاف دیوتی هميشه با دوستان صفای دیگری دارند. این‌که شما گروهی از دوستان را جمع کنید و با هم Squad تشکیل دهید بدون شک لذت وصف ناشدنی را خواهد داشت. در پایان شما باید ببینید که چه سبک گیم پلی و فضاسازی را دوست دارید که خوشبختانه این موضوع را می‌توانید از تریلرهایی که قرار دادیم تا حدودی متوجه شوید. امیدواریم که هر 2 بازی تجربه‌ای جذاب و لذت‌بخش را برای طرفداران ارائه دهند.

نظر شما چیست؟ Battlefield 2042 یا Call of Duty Vanguard؟ انتخاب شما کدام است؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها