بهترین بازی‌های پلتفرمر پلی استیشن 5

بهترین بازی‌های پلتفرمر پلی استیشن 5 بهترین بازی سکوبازی ps5 رچت اند کلنک سکبوی استرو پلی روم کرش بندیکوت 4

بازی‌های پلتفرمر سکوبازی پلی استیشن 5 PS5 با نوآوری و مکانیک‌های ابداعی خود می‌درخشند. سبک پلتفرمر طرفداران زیادی دارد و با وجود این‌که در ظاهر به نظر خیلی ساده می‌رسد، اما این خلاقیت بازیسازان است که منجر شده این سبک در طی دهه‌ها جذابیت خود را حفظ کند. پلی استیشن 5 از زمان عرضه میزبان بازی‌های پلتفرمر زیادی بوده است و در بین آن‌ها بازی‌هایی هستند که حسابی مورد توجه قرار گرفته‌اند. در این مقاله قرار است به بهترین بازی‌های پلتفرمر پلی استیشن 5 بپردازیم، با ساویس‌گیم همراه شوید.

به لطف ویژگی‌های انقلابی پلی استیشن 5 و هنر ناب بازیسازان، تعدادی از بهترین بازی‌های پلتفرمر سکوبازی روی این کنسول عرضه شده‌اند. سخت‌افزار فوق العاده پلی استیشن 5 باعث شده که این بازی‌ها غوطه‌وری بی نظیری را ارائه دهند و تنوع بالای آن‌ها هر گیمری را فارغ از سن و سال و جنسیت سرگرم خواهد کرد.

نوشتار مرتبط:  سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی سکبوی بیگ ادونچر Sackboy A Big Adventure 

5. Sackboy: A Big Adventure

سکبوی بیگ ادونچر

  • سازنده: سومو دیجیتال Sumo Digital
  • ناشر: سونی
  • تاریخ عرضه: 22 آبان 1399 برابر با 12 نوامبر 2020

آیا بازی Sackboy: A Big Adventure روی پلی استیشن پلاس در دسترس است؟ بله (اکسترا و پرمیوم)

آیا Sackboy: A Big Adventure برای ایکس‌ باکس در دسترس است؟ خیر

سومو دیجیتال بازی Sackboy: A Big Adventure را برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 عرضه کرده است. بازی داستان ستاره LittleBigPlanet یعنی سکبوی را دنبال می‌کند که قصد دارد Craftworld را از شر نقشه‌های شیطانی Vex نجات دهد. بازی مراحل متنوعی دارد که هر کدام سبک و فضاسازی منحصر به فردی را ارائه می‌دهند، از جنگل و شهر گرفته تا سایر موارد. همچنين هر مرحله معماها و باس مخصوص به خود را دارد.

بازی سکبوی بیگ ادونچر نه تنها یک تجربه تک نفره فوق العاده را ارائه می‌دهد، بلکه با امکان تجربه چند نفره co-op تا 4 بازیکن تجربه‌ای فراموش نشدنی را به ارمغان می‌آورد و خوراک دورهمی و بازی با دوستان و خانواده است. سبک هنری و گیم پلی بازی فوق العاده دلچسب و دوست داشتنی است، قول می‌دهم از تجربه این بازی نهایت لذت را ببرید.

نوشتار مرتبط:  بهترین بازی‌های پلی استیشن 5 PS5 برای کودکان 

4. Astro’s Playroom – بهترین بازی‌های پلتفرمر پلی استیشن 5

استرو پلی روم

  • سازنده: استودیو ژاپن سونی Japan Studio
  • ناشر: سونی
  • تاریخ عرضه: 22 آبان 1399 برابر با 12 نوامبر 2020

آیا بازی Astro’s Playroom روی پلی استیشن پلاس در دسترس است؟ خیر

آیا Astro’s Playroom برای ایکس‌ باکس در دسترس است؟ خیر

بازی Astro’s Playroom یک تجربه خاص و منحصر به فرد است، از این جهت که هم یک پلتفرمر جذاب است و هم برای نشان دادن قدرت و توانایی‌های پلی استیشن 5 و دوالسنس توسط استودیو ژاپن سونی ساخته شده است. بازی درون خود پلی استیشن 5 جریان دارد و شما در نقش استرو Astro به بخش‌های مختلف کنسول سر می‌زنید تا با قدرت‌های ویژه آن آشنا شوید.

هر مرحله از بازی مملو از معما و دشمنانی است که باید با استفاده از قدرت‌های دوالسنس با آن‌ها رویارویی کنید. نحوه هماهنگی محیط بازی با قابلیت‌های دوالسنس واقعاً بی نظیر است و اوج غوطه‌وری را ارائه می‌دهد. منتقدان و گیمرها طراحی، گیم پلی و موسیقی Astro’s Playroom را مورد ستایش قرار داده‌اند و رایگان بودن بازی امکان تجربه آن برای همه را فراهم کرده است.

نوشتار مرتبط:  بررسی بازی کرش بندیکوت 4 Crash Bandicoot 4: It’s About Time 

3. Crash Bandicoot 4: It’s About Time

کرش بندیکوت 4

  • سازنده: تویز فور باب Toys for Bob
  • ناشر: اکتیویژن Activision
  • تاریخ عرضه: 11 مهر 1399 برابر با 2 اکتبر 2020

آیا بازی Crash Bandicoot 4: It’s About Time روی پلی استیشن پلاس در دسترس است؟ بله (اکسترا و پرمیوم)

آیا Crash Bandicoot 4: It’s About Time برای ایکس‌ باکس در دسترس است؟ بله

کرش بندیکوت 4 Crash Bandicoot 4: It’s About Time دنباله مورد انتظار سه گانه کرش است که برای پلی استیشن 5 و نسل جدید گیمرها عرضه شده. این بازی که توسط Toys for Bob ساخته شده و اکتیویژن آن را نشر داده است همان فرمول قدیمی مجموعه را با درجه سختی چالش برانگیز اما سرگرم کننده ارائه می‌دهد.

گیمرها در این بازی هدایت کرش و کوکو را بر عهده دارند و باید با دشمن همیشگی کرش یعنی دکتر نئو کورتکس در ابعاد زمانی مختلف مبارزه کنند. برخلاف بازی‌های اخیر کرش بندیکوت، کرش 4 با استقبال خوبی مواجه شد و سازندگان این موفقیت را مدیون پایبندی به ریشه‌ها هستند.

نوشتار مرتبط:  بهترین بازی‌های چند نفره در گیم پس 

2. It Takes Two

ایت تیکس تو

  • سازنده: هزل لایت Hazelight
  • ناشر: الکترونیک آرتز
  • تاریخ عرضه: 6 فروردین 1400 برابر با 26 مارس 2021

آیا بازی It Takes Two روی پلی استیشن پلاس در دسترس است؟ خیر

آیا It Takes Two برای ایکس‌ باکس در دسترس است؟ بله

بازی It Takes Two با مکانیک‌های خلاقانه خود طرفداران بازی‌های پلتفرمر را سر ذوق آورد. این بازی co-op محور که برای تجربه آن به یک نفر دیگر نیاز دارید داستان کودی و می را تعریف می‌کند که رابطه زناشویی آن‌ها شکرآب شده است. طی اتفاقاتی آن‌ها به عروسک‌های پارچه‌ای کوچک تبدیل می‌شوند و برای بازگشت به حالت اولیه و همچنین دخترشان باید با یکدیگر همکاری کنند. بازی ایت تیکس تو سرشار از مینی گیم‌های خلاقانه و بامزه است که شما را به چالش می‌کشد.

هر کدام از بازیکنان کنترل یکی از شخصیت‌های بازی را بر عهده خواهند داشت و باید با همکاری یکدیگر معماها و چالش‌های بازی را پشت سر بگذارند. همچنين بازی باس فایت هم دارد که طراحی جالبی دارند. تجربه این بازی به مانند سایر بازی‌های جوزف فارس به شدت توصیه می‌شود. It Takes Two بازی فوق العاده‌ای برای زوج‌ها است و بدون شک از تجربه آن لذت خواهند برد.

نوشتار مرتبط:  10 فرانچایز قدیمی پلی استیشن که باید برای پلی استیشن 5 PS5 احیا شوند 

1. Ratchet and Clank Rift Apart – بهترین بازی‌های پلتفرمر پلی استیشن 5

رچت اند کلنک ریفت اپارت رچت و کلنک: شکاف جدا

  • سازنده: اینسومنیاک گیمز Insomniac Games
  • ناشر: سونی
  • تاریخ عرضه: 21 خرداد 1400 برابر با 11 ژوئن 2021

آیا بازی Ratchet and Clank Rift Apart روی پلی استیشن پلاس در دسترس است؟ خیر

آیا Ratchet and Clank Rift Apart برای ایکس‌ باکس در دسترس است؟ خیر

بازی رچت اند کلنک ریفت اپارت Ratchet and Clank Rift Apart یک بازی اکشن ادونچر پلتفرمر است که توسط استودیو سرشناس اینسومنیاک گیمز برای پلی استیشن 5 ساخته شده است. کنسول پلی استیشن 5 شاهد احیا شدن بازی‌های کلاسیک فراوانی بوده است و راچت اند کلانک نیز از این قاعده مستثنی نیست. این بازی یک تجربه نسل جدید واقعی را ارائه می‌دهد و نهایت استفاده را از سرعت خارق العاده اس اس دی SSD پلی استیشن 5 برده است و در خلال تجربه بازی هیچ صفحه لودینگی را مشاهده نخواهید کرد.

مثل همیشه شاهد ماجراجویی لومبکس دوست داشتنی راچت و همراه رباتی خود کلانک هستیم، اما این بار یک لومبکس ماده نیز به ماجراجویی اضافه شده است. بازی رچت و کلنک: شکاف جدا نهایت استفاده را از سخت افزار پلی استیشن 5 برده است، گرافیک چشم نواز، رهگیری پرتو ری تریسینگ، صدای سه بعدی و بازخورد لمسی هپتیک فیدبک تنها گوشه‌ای از ویژگی‌های Ratchet and Clank Rift Apart روی پلی استیشن 5 PS5 را تشکیل می‌دهند.

نظر شما در خصوص فهرست بهترین بازی‌های پلتفرمر پلی استیشن 5 چیست؟ جای کدام بازی در این بین خالی بود؟ اگر مایل بودید کانال روبیکا، کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدیوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 3 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها