آیا خرید پلی استیشن 4 در سال 2023 منطقی است؟

آیا خرید پلی استیشن 4 در سال 2023 منطقی است؟ پلی استیشن 5 در کنار پلی استیشن 4

با وجود این‌که چند سالی از آغاز نسل 9 کنسول‌های بازی می‌گذرد و سونی پلی استیشن 5 را روانه بازار کرده است، اما پلی استیشن 4 کماکان با قدرت به فروش خود ادامه می‌دهد. با توجه به این مسائل و همچنین این‌که پلی استیشن 5 در حال حاضر انحصاری‌های زیادی ندارد، آیا خرید پلی استیشن 4 در سال 2023 منطقی است؟

اجازه دهید در ادامه چند دلیل منطقی برای خرید کنسول نسل قبلی ارائه دهیم و سپس چند دلیل برای منصرف کردن شما مطرح کنیم. با ما همراه باشید.

نوشتار مرتبط:  مقایسه پلی استیشن 5 PS5 با ایکس باکس سری ایکس Xbox Series X | کدام را بخرم؟ 

ps5 vs ps4

قیمت پلی استیشن 4 با کنسول‌های نسل حاضر برابری می‌کند

با گذشت 10 سال از عرضه پلی استیشن 4 و همچنین در دسترس قرار گرفتن باندل و نسخه‌های مختلف این کنسول، سخت بتوان یک قیمت ثابت را برای آن در نظر گرفت. با توجه به نوسان قیمت ارز و ثابت نبودن ارزش کالاها به قیمت ریالی، تنها راه چاره مقایسه دلاری و مطابق قیمت رسمی سایت پلی استیشن است.

قیمت پلی استیشن 4 در سایت پلی استیشن به شرح زیر است:

  • پلی استیشن 4 اسلیم: 300 دلار
  • پلی استیشن 4 پرو: 400 دلار

حال شما 2 انتخاب در پیش روی خود دارید، می‌توانید نسخه اسلیم پلی استیشن 4 را انتخاب کنید یا پلی استیشن 4 پرو که قابلیت اجرای 4K دارد را خریداری نمایید.

از آن طرف قیمت پلی استیشن 5 استاندارد که دارای دیسک بلوری است، 500 دلار است. خب این اختلاف قیمت تا حدودی خرید کنسول نسل قبل را منطقی جلوه می‌دهد.

اما اگر قصد تهیه پلی استیشن 4 پرو را داشته باشید، باید توجه کنید که قیمت آن با پلی استیشن 5 دیجیتال برابری می‌کند. در نتیجه چه توجیهی دارد که کنسول نسل قبل را بخرید!؟

در نتیجه از لحاظ قیمت دستگاه هیچ توجیهی وجود ندارد که کنسول پلی استیشن 4 را خریداری کنید. اگر محدودیت بودجه دارید خرید پلی استیشن 5 دیجیتال توصیه می‌شود.

نوشتار مرتبط:  مقایسه استودیوهای داخلی پلی استیشن با ایکس باکس 

مقایسه خدای جنگ در ps4 و ps5 آیا خرید پلی استیشن 4 در سال 2023 منطقی است؟

آیا خرید پلی استیشن 4 در سال 2023 منطقی است؟ – مقایسه بازی‌ها

عنصر دیگری که می‌تواند شما را به خرید یا عدم خرید پلی استیشن 4 ترغیب کند بازی است. خوشبختانه پلی استیشن 4 بازی‌های زیادی دارد. نزدیک به 4000 بازی درجه یک برای این کنسول عرضه شده است. ده‌ها بازی انحصاری و متنوع، از طرفی عرضه بازی حتی در سال 2023 هم ادامه دارد.

به واسطه جامعه کاربری به شدت بالای پلی استیشن 4 سونی بازی‌های انحصاری خدای جنگ رگناروک و هورایزون فوربیدن وست را نیز برای این کنسول عرضه کرد. شرکت‌های شخص ثالث هم نمی‌توانند از این کنسول پرطرفدار چشم‌پوشی کنند و دیدیم که در همین سال جاری کپکام بازی رزیدنت اویل 4 ریمیک را برای پلی استیشن 4 عرضه کرد در صورتی که خبری از نسخه ایکس باکس وان نبود و خیلی راحت آن کنسول نادیده گرفته شد.

این بدان معنی است که پلی استیشن 4 حداقل تا پایان سال 2023 میزبان بازی‌های بزرگ خواهد بود. این بازی‌ها با کیفیت خوبی روی این کنسول اجرا می‌شوند.

نوشتار مرتبط:  مقایسه گرافیکی هورایزن فوربیدن وست Horizon Forbidden West با بازی نخست 

جیلبریک پلی استیشن 4 منوی ps4

قیمت بازی‌ها پلی استیشن 4 در مقایسه با پلی استیشن 5

آیا خرید پلی استیشن 4 در سال 2023 منطقی است؟

قیمت بازی‌های پلی استیشن 4 ثابت و 60 دلار است. در حالی که قیمت بازی‌های پلی استیشن 5 متفاوت است و اکثر آن‌ها 70 دلار قیمت دارند. اما در این بین پلی استیشن 4 یک مزیت ویژه دارد و آن هم جیلبریک است.

در حال حاضر کاربران پلی استیشن 4 روی فریمور 9 می‌توانند کنسول خود را جیلبریک یا کپیخور کنند. جیلبریک کردن دستگاه به این معنا است که شما می‌توانید همه بازی‌ها را بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای با آخرین دی ال سی و به‌روزرسانی تجربه کنید. این روش فقط یک نقطه ضعف دارد و آن هم محرومیت از بازی آنلاین است.

نوشتار مرتبط:  مقایسه ویدیویی یاکوزا 7 Yakuza Like A Dragon | پلی استیشن 5 در برابر ایکس باکس سری ایکس و اس 

پلی استیشن 4 اسلیم

آیا خرید پلی استیشن 4 در سال 2023 منطقی است؟ – پشتیبانی و تولید پلی استیشن 4 تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

این سؤالی است که پاسخ دادن به آن کمی مشکل است. سونی ابتدا قرار بود در سال 2021 تولید پلی استیشن 4 را متوقف کند. منتهی مشکلات کمبود قطعات پلی استیشن 5 منجر به این شد که تولید این کنسول کماکان ادامه داشته باشد.

پشتیبانی از پلی استیشن 4 سال‌های آخر خود را سپری می‌کند. بعید است استودیوهای داخلی پلی استیشن بازی دیگری را برای PS4 منتشر کنند. آخرین بازی بزرگ PlayStation Studios روی پلی استیشن 4 احتمالاً خدای جنگ رگناروک خواهد بود که سال گذشته عرضه شد. این احتمال هم وجود دارد که لست اف اس فکشنز The Last of Us Factions برای PS4 عرضه شود. منتهی اطلاعات زیادی درباره بازی چندنفره لست اف اس موجود نیست. با این حال شرکت‌های شخص ثالث همچنان برای پلی استیشن 4 بازی خواهند ساخت.

پیش‌بینی می‌شود که از اواخر سال 2023 شاهد افت فروش این کنسول و توقف عرضه بازی‌های بزرگ برای آن باشیم.

نوشتار مرتبط:  ویدیو مقایسه بازی فاینال فانتزی 7 ریمیک پلی استیشن 4 در برابر پلی استیشن 5 

دوالسنس در کنار دوال شاک 4

حال با تمام این تفاسیر آیا پلی استیشن 4 ارزش خرید دارد؟ احتمالاً نه، اما همه چیز به خودتان بستگی دارد. اگر بازی‌های نسل 8 را تجربه نکرده‌اید و به یک دستگاه جیلبریک با قیمت خوب دسترسی دارید، چرا که نه، خرید این کنسول فوق العاده خیلی هم عالی است. حداقل برای چند سال شما را با بازی‌های بی شمار خود سرگرم خواهد کرد. منتهی اگر اکثر بازی‌های نسل 8 را تجربه کرده‌اید و تلویزیون 4K در اختیار دارید، بدون شک خرید پلی استیشن 5 توصیه می‌شود. چرا که کیفیت گرافیکی و نرخ فریم بالاتری را تجربه خواهید کرد و خیالتان از بازی‌های آتی نیز راحت خواهد بود.

به نظر می‌رسد که حداقل تا 2 سال آینده خبری از بازی‌های بزرگ و انحصاری نسل 9 نباشد، بنابراین خیلی به خودتان سخت نگیرید و اگر پلی استیشن 4 جیلبریک (کپیخور) به دست آوردید، نهایت استفاده را ببرید. نظر شما در این خصوص چیست دوستان؟ اگر مایل بودید کانال روبیکا، کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدیوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

3.6 8 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
14 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها