معرفی استودیوهای بازیسازی: کوالیشن The Coalition

معرفی استودیوهای بازیسازی: کوالیشن The Coalition بازی گیرز اف وار

استودیو کوالیشن The Coalition (که قبلاً استودیوی Zipline ،Microsoft Game Studios Vancouver و Black Tusk Studios نامیده می‌شد) یک توسعه‌دهنده بازی‌های ویدیویی کانادایی و یکی از زیرمجموعه‌های Xbox Game Studios است که در ونکوور مستقر شده. پس از خرید حق امتیاز Gears of War توسط Xbox Game Studios استودیوی کوالیشن وظیفه ساخت نسخه‌های بعدی گیرز اف وار را بر عهده گرفت. البته که کیفیت بازی‌های ساخته شده توسط این استودیو به اندازه بازی‌های Epic Games نیست، ولی از کیفیت خوبی برخوردار هستند.

معرفی کوتاه استودیو کوالیشن The Coalition

نام‌های سابق:

  • Zipline Studios (2010–2011)
  • Microsoft Game Studios Vancouver (2011–2012)
  • Black Tusk Studios (2012–2015)
  • نوع فعالیت: زیرمجموعه
  • سال تأسیس: فوریه 2010 – 12 سال پیش
  • دفتر مرکزی: ونکوور، کانادا
  • افراد کلیدی: مایک کرامپ (رئیس استودیو)
  • بازی‌های شاخص: Gears of War (2014–اکنون)
  • تعداد کارمندان: 350
  • شرکت مادر: Xbox Game Studios

نوشتار مرتبط:  10 لحظه‌ی ناراحت کننده در گیرز اف وار 

مارکوس فینیکس گیرز اف وار

تاریخچه استودیو کوالیشن The Coalition

این استودیو در فوریه 2010 با نام Zipline Studios تشکیل شد و تحت همین نام بازی فیسبوک Relic Rescue را توسعه داد. در ماه مه 2011، استودیو مذکور به Microsoft Game Studios Vancouver تغییر نام داد. چرا که تمرکز خود را از بازی‌های اجتماعی تغییر داد و در عوض روی بازی Microsoft Flight و عنوان شوتر Kinect Project Columbia کار کرد. در 25 ژوئیه 2012، پروژه کلمبیا و توسعه اضافی و پشتیبانی شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت لغو شد و تمام 35 کارمند استودیو اخراج شدند. سپس 29 نوامبر 2012، این استودیو به Black Tusk Studios تغییر نام داد و وظیفه ایجاد یک فرنچایز بزرگ جدید برای Microsoft Studios در راستای رقابت با فرنچایز محبوب Halo بر عهده گرفت.

در 27 ژانویه 2014، اعلام شد که مایکروسافت فرنچایز Gears of War را از Epic Games خریداری کرده است و استودیو Black Tusk توسعه بازی‌های آینده این سری را بر عهده خواهد گرفت. به عنوان بخشی از خرید Gears of War، مایکروسافت همچنین Rod Fergusson را که تهیه‌کننده اجرایی سه بازی نخست Gears of War بود، را استخدام کرد تا بر روند توسعه نظارت کند. در 3 ژوئن 2015، فرگوسن اعلام کرد که Black Tusk Studios به The Coalition تغییر نام داده است. مشابه استودیوی توسعه Halo یعنی 343 Industries، نام استودیو به یک موجودیت درفرانچایز گیرز اف وار – the Coalition of Ordered Governments اشاره دارد.

فرگوسن در فوریه 2020 اعلام کرد که از سمت ریاست استودیو کناره‌گیری می‌کند تا به Blizzard Entertainment برود و روی مجموعه Diablo نظارت کند. اما در ادامه با پیشنهاد خرید اکتیویژن بلیزارد، راد فرگوسن به خانه بازگشت. هرچند که این خرید بعید است که نهایی شود.

نوشتار مرتبط:  10 حقیقت جالب توجه از نسخه‌ی اول گیرز اف وار 

بازی‌های ساخته شده توسط کوالیشن

سال عرضه
بازی پلتفرم
2011 Relic Rescue Facebook Platform
2012 Microsoft Flight Microsoft Windows
2015 Gears of War: Ultimate Edition Microsoft Windows, Xbox One
2016 Gears of War 4
2019 Gears 5 Microsoft Windows, Xbox One, Xbox Series X/S
2020 Gears Tactics
2021 The Matrix Awakens PlayStation 5, Xbox Series X/S

پروژه‌های لغو شده

  • پروژه کلمبیا (2012)

نظر شما در خصوص کوالیشن The Coalition چیست؟ این استودیو را شایسته کار روی مجموعه گیرز اف وار می‌دانید؟ اگر مایل بودید کانال روبیکا، کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدیوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها