10 حقیقت از بازی Horizon Zero Dawn که نمی‌دانید

10 حقیقت از بازی Horizon Zero Dawn که نمی‌دانید

10 حقیقت از بازی Horizon Zero Dawn که نمی‌دانید

(به قلم حسن نصرالهی)

قطعاً نسل هشتم، نسل فوق العاده ای برای دوستداران پلی استیشن بود. در حقیقت کنسول محبوب PS4 میزبان عناوین انحصاری ارزشمندی بود که بدون شک Horizon Zero Dawn را باید یکی از آن‌ها قلمداد کنیم. گوریلا گیمز با عرضه‌ی Horizon Zero Dawn باری دیگر توانمندی‌های خود را به رخ همگان کشید. و با دستاوردهای عظیم فنی و بصری، نمایشی خیره کننده را از خود بر جای گذاشت. خالقان Killzone با ریسکی بسیار، جهان منحصر به فرد خود را ترسیم نمودند تا فرصتی برای باروری ایده‌هایی نوین را داشته باشند. حال با توجه به عرضه‌ی موفقیت آمیز Horizon Forbidden West، فرصتی پیش آمده تا سری به عنوان اصلی بزنیم و آن را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه شوید تا به 10 حقیقت از بازی Horizon Zero Dawn که نمی‌دانید بپردازیم.

نوشتار مرتبط:  مقایسه‌ی استودیوهای داخلی پلی استیشن با ایکس باکس 

نقشه ی هورایزون زیرو داون

10. جهان بازی در ابتدا قرار بود 50 برابر بزرگ‌تر از اندازه‌ی فعلی خود باشد

در گزارشی آمده که جهان بازی قرار بوده فوق العاده عظیم باشد. به عبارتی دقیق‌تر، جهان Horizon Zero Dawn قرار بوده 50 برابر بزرگ تر از اندازه‌ی فعلی خود باشد. با این حال Guerrilla Games قصد داشت فعالیت‌های جالبی را به بازی اضافه کند. اما با وسعت عظیم نقشه، این کار بسیار چالش برانگیز به نظر می‌رسید. در واقع این خطر وجود داشت که بازی‌باز در جهان تماشایی بازی با فضای خالی بسیاری مواجه شود. بنابراین اندازه‌ی نقشه کاهش یافت. خوشبختانه با تدابیر کارگردان هنری بازی، جهان شکل گرفته تا حد امکان بزرگ جلوه داده شد.

نوشتار مرتبط:  پروژه‌ی اسپارتاکوس سونی چگونه می‌تواند با گیم پس رقابت کند؟ 

Horizon Zero Dawn کمپ

9. مبارزه با انسان‌ها با عجله به بازی اضافه شد

تنها موجودات متخاصم در بازی قرار بود دایناسورهای رباتیک باشند. اما Guerrilla Games متوجه شد که مبارزه‌ی بیش از حد با ربات‌ها ممکن است خیلی زود تکراری شود. به همین دلیل دشمنان انسانی و اردوگاه‌ راهزنان با عجله به بازی اضافه شدند. بخشی که اکثر بازی‌بازان از آن گلایه داشتند. در واقع بسیاری بر این عقیده بودند که مبارزه با انسان‌ها از معدود لحظاتی است که تجربه‌ی درخشان Horizon Zero Dawn را با مشکل مواجه می‌کند.

نوشتار مرتبط:  نگاهی به بازی‌ها و استودیوهای پلی استیشن پس از تصاحب بانجی 

10 حقیقت از بازی Horizon Zero Dawn که نمی‌دانید بازی Horizon Zero Dawn از جمله بزرگ‌ترین عناوین تولید شده در کشور هلند می‌باشد

8. بازی Horizon Zero Dawn از جمله بزرگ‌ترین عناوین تولید شده در کشور هلند می‌باشد

برای ساخت بازی Horizon Zero Dawn، چیزی حدود 47 میلیون یورو سرمایه‌گذاری شده است. این هزینه‌ی هنگفت، اثر گوریلا گیمز را به بزرگ‌ترین و پر هزینه‌ترین عنوان رسانه‌ای تولید شده در کشور هلند تبدیل کرده است. با توجه به استقبال بسیار مثبت از بازی، باید عرض کنیم که این سرمایه‌گذاری کاملاً نتیجه داده و ما عنوانی در خور نام گوریلا گیمز و سونی را شاهد بودیم.

نوشتار مرتبط:  رتبه‌بندی بهترین بازی‌های دایناسوری تاریخ 

10 حقیقت از بازی Horizon Zero Dawn که نمی‌دانید مدل شخصیت Aloy بر اساس یک بازیگر زن هلندی ساخته شده است یک هنرپیشه‌ی هلندی به نام Hannah Hoekstra منبع الهام این دختر مو قرمز و خوش سیما بوده است.

7. مدل شخصیت Aloy بر اساس یک بازیگر زن هلندی ساخته شده است

حتماً با من هم‌عقیده هستید که شخصیت Aloy عالی طراحی شده است. با توجه به شمایل منحصر به فرد Aloy، اکثر طرفداران تصور می‌کنند که طراحی شخصیت او کاملاً اورجینال می‌باشد. اما حقیقت این است که یک هنرپیشه‌ی هلندی به نام Hannah Hoekstra منبع الهام این دختر مو قرمز و خوش سیما بوده است. با توجه به اینکه Aloy به نماد بازی تبدیل شده، به صراحت می‌توان گفت که خانم بازیگر تصمیم هوشمندانه‌ای را اتخاذ کرده است.

نوشتار مرتبط:  22 بازی مورد انتظار PS4 و PS5 در 2022 

Enslaved: Odyssey To The West بازی های شبیه هورایزون زیرو داون

6. ایده‌ی بازی مدتی طول کشید تا به نتیجه برسد

زمانی که ایده‌های اولیه‌ی Horizon Zero Dawn به ثمر نشست، عنوان دیگری تحت نام Enslaved: Odyssey To The West با مضامین و موتیف‌های مشابه منتشر شد. سران Guerrilla که نمی‌خواستند بازی‌هایشان تکراری به نظر برسند، تصمیم گرفتند روی زیبایی‌شناسی استیم پانک متمرکز شوند. اما این سبک هم تحت پوشش The Order: 1886 قرار گرفت. خوشبختانه، سونی متوجه شد که بازی اولیه‌ی گوریلا گیمز چقدر ارزشمند است. در همین راستا برای تحقق ایده‌های آن‌ها، تمام حمایت‌های لازم را انجام داد و از هیچ تلاشی فروگذار نکرد. نتیجه‌ی این اعتماد در نهایت به خلق دنیای منحصر به فرد Horizon Zero Dawn منجر شد.

نوشتار مرتبط:  دم خروس سونی با قیمت‌گذاری Horizon Forbidden West بیرون زد! 

Horizon Zero Dawn و Jazz Jackrabbit

5. در بازی اشاره‌ای به Jazz Jackrabbit وجود دارد

یکی از بنیان گذاران گوریلا گیمز به نام Arjan Brusse در دهه‌ی 90 میلادی روی یک بازی کم‌تر شناخته شده به نام Jazz Jackrabbit کار کرده است. به همین دلیل در Horizon Zero Dawn به این عنوان کلاسیک اشاره‌ی مبهمی شده. در بازی کمپ معدنی وجود دارد که بازی‌باز پس از ملاقات با رئیس Sona به آن حمله می‌کند. در نزدیکی این کمپ هم یک گل فلزی به چشم می‌خورد. درست در کنار این مجموعه دو خرگوش را می‌بینید که در حال چرخیدن هستند. اگر آن‌ها را اسکن کنید با نام‌های جک و جاز روبرو می‌شوید که به بازی کلاسیک Jazz Jackrabbit اشاره دارد.

نوشتار مرتبط:  نقد و بررسی بازی Horizon Zero Dawn | زیر خط افق؛ رویایی زیباتر از واقعیت 

ارتباط بین Horizon Zero Dawn و Death Stranding

4. ارتباط بین Horizon Zero Dawn و Death Stranding

عنوان دیگری که Horizon Zero Dawn کاملاً با آن مرتبط است، Death Stranding می‌باشد. در واقع هیدئو کوجیما برای ساخت بازی دث استرندینگ از موتور پایه‌ی استودیو هلندی گوریلا گیمز بهره برد. اما این موتور از جانب کوجیما Decima نام‌گذاری شد. نکته‌ی جالب توجه اینجاست که دسیما نام بندری تاریخی است که در قرن شانزدهم با همکاری ژاپن و هلند برای راه ارتباط به خارج تأسیس شده بود. این نکات نشان می‌دهد که چگونه عناوین تحت حمایت سونی به یکدیگر متصل هستند.

نوشتار مرتبط:  مقایسه‌ی گرافیکی Horizon Forbidden West با بازی نخست 

بیشتر طراحی‌های اولیه‌ی ماشین‌ها در هورایزون زیرو داون شبیه Deathbringer بودند

3. بیشتر طراحی‌های اولیه‌ی ماشین‌ها شبیه Deathbringer بودند

ربات Deathbringer نشان می‌دهد که دشمنان در Horizon Zero Dawn تا چه اندازه درخشان و منحصر به فرد هستند. به گفته‌ی توسعه دهندگان، تقریباً طراحی اولیه‌ی تمامی ربات‌ها به نحوی شبیه Deathbringer بود. اما اقدام فوق باعث می‌شد بازی‌بازها بیش از آنکه مشغول شکار ربات‌ها باشند درگیر مبارزه با آن‌ها شوند. از آنجایی که Guerrilla Games می‌خواست بازی‌باز در دنیای پساآخرالزمانی این بازی بیشتر شبیه یک شکارچی باشد، طرح‌‌های ذکر شده به سود ماشین‌های حیوانی‌تر کنار گذاشته شدند.

نوشتار مرتبط:  بازی Horizon Zero Dawn بهترین جهان‌بازی که نباید می‌بود 

10 حقیقت از بازی Horizon Zero Dawn که نمی‌دانید قرار بود Aloy در بازی سوار بر یک اسب واقعی شود

2. قرار بود Aloy در بازی سوار بر یک اسب واقعی شود

هنگام توسعه‌ی بازی، ایده‌ای خاص مورد توجه قرار گفت. قرار بود الوی با یک اسب واقعی جهان بازی را در نوردد. هر چند ایده‌ی فوق خیلی زود کنار گذاشته شد. در حقیقت با چنین اقدامی، بازی‌باز با افراد زیادی مواجه می‌شد که سوار بر اسب در جهان بازی پرسه می‌زدند. در همین راستا سران گوریلا گیمز از این ایده صرفنظر کردند تا فضای پسا آخرالزمانی شکل گرفته بی نقص و منطقی جلوه دهد.

نوشتار مرتبط:  تحلیل نمایش جذاب بازی Horizon Forbidden West 

10 حقیقت از بازی Horizon Zero Dawn که نمی‌دانید بازی هورایزون زیرو داون قرار بود یک عنوان Co-op باشد

1. بازی Horizon Zero Dawn قرار بود یک عنوان Co-op باشد

شاید غیرمنتظره‌ترین نکته‌ای که بیش‌تر بازی‌بازها در مورد Horizon Zero Dawn نمی‌دانند این واقعیت است که بازی در ابتدا قرار بود یک عنوان Co-op باشد. خوشبختانه Guerrilla Games متوجه شد که ایده‌ی ذکر شده، محتوای این اثر را به شدت تحت تأثیر قرار خواهد ‌داد. به هر حال جای خوشحالی است که ایده‌ی فوق به نفع تجربه‌ی تک‌ نفره‌ی داستانی که اکثر ما شیفته‌ی آن شده‌ایم، کنار گذاشته شد.

نظر شما در خصوص Horizon Zero Dawn چیست؟ نکته‌ای را به فهرست 10 حقیقت از بازی Horizon Zero Dawn که نمی‌دانید، اضافه می‌کنید؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید. و عضو گروه تلگرامی کاربران ساویس‌گیم شوید تا با حرفه‌ای‌ها در ارتباط باشید.

 

3 2 رای ها
رأی دهی به مقاله

حسن نصرالهیمشاهده نوشته ها

حسن نصرالهی

زگهواره تا گور دانش بجوی

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها