10 نکته‌ای که طرفداران باید درباره‌ی آلبرت وسکر بدانند

10 نکته‌ای که طرفداران باید درباره‌ی آلبرت وسکر بدانند

(ترجمه شده توسط دکتر بهزاد کریمی)

Albert Wesker یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های رزیدنت اویل است. در اینجا نگاهی به 10 نکته‌ای که طرفداران باید درباره‌ی آلبرت وسکر بدانند انداخته‌ایم.

فرانچایز Resident Evil طیف وسیعی از شرورهای وحشتناک، نمادین و ترسناک را به نمایش گذاشته است. از شخصیت نمادین و هیولایی Nemesis گرفته تا عنکبوتی غول‌ پیکر و چندش‌آور. در این بین آلبرت وسکر، مغز متفکر شرارت، شناخته‌شده‌ترین شخصیت شرور سری است که با حضور دوباره و دوباره در بازی‌ها، به موقعیتی افسانه‌ای دست یافته‌ است. در اینجا جزئیات جالبی در مورد او گرد‌آوردی شده است که احتمالاً نمی‌دانستید.

نوشتار مرتبط: چرا Resident Evil Village باید پایان کار Ethan Winters باشد؟

10 نکته‌ای که طرفداران باید درباره‌ی آلبرت وسکر بدانند Albert Wesker

آلبرت وسکر بیش‌ترین حضور را در کل سری داشته است

در ابتدا، ما قصد داریم نگاهی به حضور پربار وسکر بیندازیم. با این‌که آلبرت همیشه نقش کلیدی در داستان ایفا نکرده است (گاهی اوقات فقط به صورت فایل یا تصویر به او ارجاع داده می‌شود)، اما جالب است بدانید که او تا به امروز در 7 بازی Resident Evil حضور داشته است. با کمال تعجب، این او را به رایج‌ترین شخصیت مجموعه‌ی رزیدنت ایول تبدیل می‌کند.

نوشتار مرتبط: بازی‌های جدید Resident Evil نمی‌توانند Leon را نادیده بگیرند

10 نکته‌ای که طرفداران باید درباره‌ی آلبرت وسکر بدانند

آلبرت در سن 17 سالگی پزشک شد!

آلبرت وسکر یکی دیگر از موارد ناگوار دانشمندان مجنون است که اگر دیوانه نبود می‌توانست به بشریت کمک زیادی کند.  خیانت، شیطنت و شرارت  او هر چه که باشد، در نهایت نمی‌توان انکار کرد که یک مرد واقعاً با استعداد است.  گفته می‌شود که وسکر هوش استثنایی خود را از والدینش به ارث برده است. سپس او را از خانواده جدا کردند و به همراه دیگر نوابغ جوان در سازمانی که متعلق به بنیاد اسپنسر بود منتقل کردند.

نوشتار مرتبط: قهرمان اصلی Resident Evil 9 می‌بایست از بین شخصیت‌های کلاسیک انتخاب شود

جیک مولر

Jake Muller برخی از توانایی‌هایش را از پدر به ارث برده است

اگر در سری Resident Evil تازه‌وارد باشید، ممکن است از پسر وسکر، یعنی جیک مولر، بی‌اطلاع باشید.  جیک یکی از شخصیت‌های اصلی Resident Evil 6 است. یک سرباز جوان مزدور که در تلاش برای خنثی کردن یک نقشه شیطانی حول محور C-Virus، با Sherry Birkin متحد می‌شود.

جیک که یک جنگجوی قدرتمند است، وقتی پای ویروس‌ها وسط باشد، چیزی دست کم از پدرش ندارد. درست مانند پدرش او بسیار مقاوم است و آنتی‌بادی‌هایی که قرار بود کلید نجات جهان از ویروس C باشند، در خود نهفته دارد.

نوشتار مرتبط: حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Resident Evil Village به همراه آموزش

وسکر رزیدنت اویل 4

آلبرت در واقع نقش مهمی در Resident Evil 4 داشت

اگر فقط نسخه‌ی اصلی Resident Evil 4 را بازی کرده باشید، ممکن است فکر کنید که Wesker اصلاً حضوری در این بازی نداشته است. اما جک کراوزر یک یا دو صحنه را به او ارجاع می‌دهد، در چند فایل از او نام برده می‌شود، نمونه‌ی انگل لاس پلاگاس را از ایدا می‌گیرد و در هلیکوپتر به طرز شرورانه‌ای قهقهه می‌زند. غیر از این‌ها، او قابل بازی در بخش Mercenaries است. در حقیقت وسکر نقش مهمی در هدایت ایدا در منطقه داشت و بسیاری از اقدامات او و لیان را از پشت صحنه دیکته کرد.

نوشتار مرتبط: نقد و بررسی بازی Resident Evil 3 Remake؛ بازگشتی حسرت آفرین

وسکر اسپنسر

آلبرت وسکر استاد و مرشد خود را کشت

عناوین اخیر سری با تحسین و تمجید فراوانی مواجه شده‌اند، در مقابل، رزیدنت ایول 5 خیلی مورد توجه قرار نگرفته است. در حالی که بینش جالبی را در مورد طرح کلی مجموعه ارائه می‌دهد.  یکی از مهم‌ترین لحظات بازی زمانیاست که وسکر با اسپنسر بیمار روبرو می‌شود. پیرمرد بدون عذرخواهی ادعا می‌کند که آزمایش‌های او (پروژه‌ی وسکر) آلبرت را به یک خدا تبدیل کرده است. اندکی بعد، کریس و جیل از راه می‌رسند (آن‌ها قصد دستگیری اسپنسر را داشتند) و با یک مبارزه با غولآخر لذت بخش و هیجان‌انگیز مواجه می‌شوند.

نوشتار مرتبط: نقد و بررسی بازی Resident Evil Village؛ نور و سایه

رزیدنت اویل 7 اولین

آلبرت تا حدودی مسئول کپک قارچی “Mold ” Resident Evil 7 بود

جدا از همه‌ی ویروس‌هایی که او در توسعه‌ی یا تهیه آن‌ها نقش داشته است، وسکر همچنین موفق شد نمونه‌ی انگل غالب Las Plagas را در Resident Evil 4 به دست آورد. اما این پایان کار نبود. او همچنین در توسعه‌ی کپک قارچی (Mold) نقش داشته است. برای این منظور آلبرت کنترل H.C.F (Hive- Host Capture Force) را به دست گرفت.  این گروه با خلق Eveline، شکل متفاوتی از سلاح زیستی انسانی را به وجود آوردند. وسکر شاید مرده باشد، اما کار و ایدئولوژی پیچیده‌ی او همچنان بر Resident Evil تأثیر می‌گذارد.

نوشتار مرتبط: نقد و بررسی بازی Resident Evil 0 HD Remaster؛ بازگشت خاطرات فراموش شده

10 نکته‌ای که طرفداران باید درباره‌ی آلبرت وسکر بدانند

برخی از خاطره‌انگیزترین سلاح‌های B.O.W به یاد وسکر نام‌گذاری شده‌اند

همانطور که می‌دانیم، تجربه‌ی دلخراش وسکر و تیمش در عمارت اسپنسر به خوبی به اهداف این شرور کمک کرد. یکی از اهداف اصلی او تعیین این بود که چگونه عوامل نخبه‌ی S.T.A.R.S در مقابل BOWها قرار خواهند  گرفت و نتیجه چه خواهد شد. این آزمایشات در نهایت منجر به ساخت سلاح‌هایی شد که مخصوص شکست دادن BOWها هستند.

نوشتار مرتبط: Resident Evil Village دنباله‌ی معنوی Resident Evil 4 که همیشه می‌خواستیم

10 نکته‌ای که طرفداران باید درباره‌ی آلبرت وسکر بدانند رزیدنت اویل زیرو

آلبرت می‌توانست جای بیلی کوهن در رزیدنت ایول زیرو باشد

Resident Evil Zero وقایع ابتدایی شیوع در راکون سیتی را شرح می‌دهد. در این بازی ما ربکا چمبرز و بیلی کوهن را داریم که به اکراه با یکدیگر همکاری می‌کنند تا راز وحشتناکی که در آن گرفتار شده‌اند را حل کنند. این عنوان به دلیل سیستم خلاقانه‌ی خود که به بازی‌باز اجازه می‌داد بین کنترل دو شخصیت در لحظه جابجا شود، مورد توجه قرار گرفت. اما جذابیت اصلی بازی در نسخه‌ی ریمستر آن است که به شما اجازه‌ی کنترل وسکر را می‌دهد. نام این حالت Wesker Mode است و در پایان بازی فعال می‌شود. 

نوشتار مرتبط: نقد و بررسی بازی Resident Evil 7: Biohazard؛ بازگشتی شکوهمند

10 نکته‌ای که طرفداران باید درباره‌ی آلبرت وسکر بدانند

بازی کردن در نقش وسکر در حالت Mercenaries بسیار سرگرم کننده است

وقتی صحبت از حالت‌های اختیاری و اضافی می‌شود، بسیاری از طرفداران سری ممکن است واقعاً به آن‌ها اهمیتی ندهند. برای خیلی‌ها موضوع اصلی کمپین بازی است. با این حال بخش Mercenaries می‌تواند بسیار جذاب و سرگرم‌کننده باشد.  این حالت برای اولین بار در Resident Evil 4 ظاهر شد و بازی‌باز را موظف می‌کرد تا با کشتن‌ دشمنان امتیازات بالایی کسب کند. جذابیت اصلی این بخش‌ها بازی در نقش وسکر است که فیلم‌های ماتریکس را تداعی می‌کند.

نوشتار مرتبط: Resident Evil 2 در برابر Silent Hill 2؛ کدام برتر است؟

10 نکته‌ای که طرفداران باید درباره‌ی آلبرت وسکر بدانند دکتر آلبرت وسکر

صداپیشه‌ی وسکر یک ویدیوی مشاوره‌ای درباره‌ی کرونا ساخته است

D.C. Douglas به وضوح از ایفای نقش در قالب آلبرت وسکر لذت می‌برد. او برای زنده کردن یکی از بدنام‌ترین تبهکاران هنرصنعت اقدام جالبی انجام داد. ظاهراً وسکر از حادثه‌ی آتشفشان جان سالم به در برده و با زندگی آتشین جدید خود وفق داده شده است. وسکر طی یک ویدئوی کوتاه به ما توصیه‌های بهداشتی درباره‌ی کرونا می‌دهد. هر چه نباشد او متخصص ویروس است. کریس ردفیلد و جیل ولنتاین نیز او را همراهی می‌کنند.

خب دوستان نظر شما درباره‌ی فهرست 10 نکته‌ای که طرفداران باید درباره‌ی آلبرت وسکر بدانند، چیست؟ چه نکته‌ی دیگری را اضافه می‌کنید؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله

بهزاد کریمیمشاهده نوشته ها

Avatar for بهزاد کریمی

بهزاد هستم. عاشق بازی ، موسیقی ، تحقیق و پژوهش. بزرگترین گیم دیزانیر تاریخ : شینجی میکامی. بهترین بازی تاریخ : رزیدنت اویل 4

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها