15 بازی جهان‌باز برتر که نباید از دست بدهید

15 بازی جهان‌باز برتر که نباید از دست بدهید

بازی‌های جهان‌باز از همیشه پرطرفدارتر هستند. این زیرسبک‌ فوق‌العاده اشباع شده است و رقابت در آن نفس‌گیر است. در نتیجه‌ی این آتش‌بازی و کمپین‌های دیوانه‌وار تبلیغاتی همیشه الماس‌هایی هستند که از دیده پنهان می‌مانند. اینجاست که ساویس‌گیم وارد صحنه می‌شود تا شما را با 15 بازی جهان‌باز برتر که نباید از دست بدهید آشنا کند.

نوشتار مرتبط: رد دد ردمپشن 2: حقایق و نکات| 29 نکته و حقیقت از Red Dead Redemption 2

15 بازی جهان‌باز برتر که نباید از دست بدهید mad max مکس دیوانه

MAD MAX

مکس دیوانه را نباید از دست داد. تجربه نکردن این بازی خوش ساخت گناه کبیره است! MAD MAX دقیقاََ به مانند سایر بازی‌های Avalanche Studios یک الماس نخراشیده است. درست است که گیم پلی به مرور تکراری می‌شود ولی کنار گذاشتن این بازی به دلیل یک ایراد جزئی کفر نعمت است! کیفیت بصری چشم‌نواز، مبارزات ماشین هیجان‌انگیز و خشونت افسارگسیخته ولی جذاب تنها بخشی از خوبی‌های MAD MAX است. همین الآن بازی را نصب کنید و چند ساعتی به تجربه‌ی آن بنشینید اگر حساب زمان از دستتان در نرفت دور ساویس‌گیم را خط بکشید.

نوشتار مرتبط: تماشا کنید: تریلر جذاب و رونمایی از بازی ELEX II

15 بازی جهان‌باز برتر که نباید از دست بدهید بازی رایزن 3

RISEN 3

دست نگه دارید. اگر دنبال یک بازی تر و تمیز و عاری از هر گونه مشکل فنی هستید Risen 3 بازی شما نیست. اما اگر عاشق جهان پیچیده، پر رمز و راز، چند لایه و یک نقش‌آفرینی نفس‌گیر هستید، تبریک می‌گویم شما عشق خود را پیدا کنید. Risen 3 بی عیب و نقص نیست ولی ارزش توجه بیش‌تری دارد. یک فرصت به آن بدهید شاید دلتان را به دست آورد.

نوشتار مرتبط: تراوشات ذهن پدرخوانده؛ 5 موجود وحشتناک‌ سری The Evil Within

15 بازی جهان‌باز برتر که نباید از دست بدهید بازی پدرخوانده

THE GODFATHER

یک بازی بر مبنای پدرخوانده؟ چرا که نه. اقتباس از آثار سینمایی کاری بس دشوار است و معمولاََ جواب نمی‌دهد. اما The Godfather محصول 2006 یک استثناست. به من اعتماد کنید این بازی شما را شگفت‌زده خواهد کرد. یک جهان‌باز خوش ساخت که به خوبی فضای پدرخوانده را بازآفرینی کرده است.

نوشتار مرتبط: 10 بازی برتر ابرقهرمانانه در تمام دوران

15 بازی جهان‌باز برتر که نباید از دست بدهید بتمن ریشه‌های آرخام

BATMAN: ARKHAM ORIGINS

آی امان از این منتقدان بی انصاف. ریشه‌های آرخام عاشقانه‌ی شعبه‌ی مونترال استودیوی بازی‌سازی برادران وارنر است. عنوانی شایسته و درخور که چیزی کم از آثار راکستدی ندارد. ولی منتقدان سنگ دل وقتی پای سازندگان کمتر شناخته شده وسط می‌رسد به یکباره یاد نوآوری و خلاقیت می‌افتند! بی انصافی که شاخ و دم ندارد.

کافی است Arkham Origins را تجربه کنید تا به یک‌باره حالتان از هر چی متاکریتیک و سیستم‌های اینچنینی است به هم بخورد. سیستم مبارزات و جا به جایی فوق‌العاده در این بازی عالی پیاده‌سازی شده‌اند. به همه‌ی این‌ها داستان جذاب و صداپیشگی در کلاس جهانی را اضافه کنید تا به ارزش این اثر هنری پی ببرید.

نوشتار مرتبط: ماجرای برکناری Chris Avellone؛ پای یک حسادت زنانه در میان است!

15 بازی جهان‌باز برتر که نباید از دست بدهید بازی dying light

DYING LIGHT

بازی Dying Light هنگام عرضه‌ مشکلات فراوانی داشت. اما از همان موقع هم می‌شد پتانسیل و ایده‌های ناب آن را لمس کرد. Techland هم نامردی نکرد و با یک پشتیبانی جانانه بازی را احیا کرد. چندین به‌روزرسانی بزرگ و بسته‌های گسترش دهنده‌ Dying Light را به عبادتگاه عاشقان زامبی بدل کرده است.

مکانیک‌های جذاب گیم پلی از جمله پارکور بازی و مبارزات تن به تن هیجان‌انگیز نقاط قوت این الماس خوش تراش هستند. سازندگان قول داده‌اند Dying Light 2 از شماره‌ی نخست هم شاهکارتر خواهد بود و شخصاً بی صبرانه منتظر عرضه‌ی آن هستم. البته اگر انجمن‌های کثیف و منحرف LGBT و زالو صفتان فمنیسم اجازه دهند و بیش از این روند ساخت بازی را مختل نکنند.

نوشتار مرتبط: بازی محبوب Just Cause این بار در موبایل!

15 بازی جهان‌باز برتر که نباید از دست بدهید بازی دلیل موجه 3 just cause 3

JUST CAUSE 3

به جان خودم Avalanche Studios اساتید جهان‌باز هستند. بازی‌های این استودیوی خوش ذوق فوق‌العاده سرگرم‌کننده و لذت‌بخش هستند. Just Cause 3  دومین بازی این تیم است که در فهرست ما جای گرفته و الحق که لایق است.

دوستان تنها ایراد بازی‌های آوالانچ داستان است و تکراری شدن. اگر این 2 ایراد را تحمل کنید در لذتی وصف ناشدنی غوطه‌ور خواهید شد. داستان که در بازی‌های جهان‌باز اکشن محور اصلاََ ملاک نیست. مانند این می‌ماند که کسی از بازی‌های جی تی ای توقع داستان فلسفی و چند لایه داشته باشد! می‌ماند بحث تکراری شدن که مطمئن باشید به قدری بازی‌های این استودیو مکانیک جذاب دارند که این موضوع تا 30،40 ساعت ابتدایی اصلاََ حس نخواهد شد. ختم کلام خودتان را از تجربه‌ی سراسر اکشن و هیجان Just Cause 3  محروم نکنید.

نوشتار مرتبط: معرفی استودیوهای بازی‌سازی: Insomniac Games | قسمت سوم

15 بازی جهان‌باز برتر که نباید از دست بدهید بازی sunset overdrive

SUNSET OVERDRIVE

اعجوبه‌های همه فن حریف یک بازی در این فهرست دارند. Insomniac Games متعلق به این زمان و مکان نیست. این استودیوی بازی‌سازی متشکل از افرادی نابغه است که پای به هر سبکی می‌گذارند یک شاهکار تحویل می‌دهند. Sunset Overdrive دست کم گرفته شده است ولی شما این اشتباه را تکرار نکنید. لذت واقعی را هنگام تجربه‌ی این بازی حس خواهید کرد. مبارزات و سیستم جا به جایی محیطی جذاب حتماََ شما را مجذوب خواهند کرد. جا دارد به طراحی چشم‌نواز و هنری بازی نیز اشاره‌ای داشته باشم. محیط‌های متنوع که هر کدام شخصیت خود را دارند.

نوشتار مرتبط: چرا Six Days In Fallujah بازی بحث برانگیزی است؟

15 بازی جهان‌باز برتر که نباید از دست بدهید the saboteur

THE SABOTEUR

بازی‌های جهان‌باز معمولاََ اکثراً شبیه به هم هستند. به ندرت پیش می‌آید با عنوانی نوآورانه و خلاقانه مواجه شویم. اما The Saboteur از آن دست بازی‌هاست. متأسفانه منتقدان کج سلیقه این شاهکار را هم قربانی کردند. واقعاً مشکلشان با استودیوهای ناشناخته و کمتر معروف چیست؟ چرا با بی رحمی با این آثار برخورد می‌شود؟ به نظر من این چیزی نیست جز بی عدالتی رسانه‌ای. بازی The Saboteur محیط منحصر به فردی دارد. محیطی که مکانیک‌های گیم پلی در آن تنیده شده‌اند و فوق‌العاده اعتیادآور هستند. خودتان را برای یک تجربه‌ی غنی آماده کنید و The Saboteur را روی سیستم‌های خودتان نصب کنید.

نوشتار مرتبط: 11 مرحله‌ی اعصاب خردکن در GTA

15 بازی جهان‌باز برتر که نباید از دست بدهید بازی سگ‌های خفته sleeping dogs

SLEEPING DOGS

وای عجب عنوان بی نظیری. محال است فهرستی از عناوین شاهکار و دست کم گرفته شده تنظیم شود و Sleeping Dogs پای ثابت آن نباشد. جی تی ای را با یاکوزا ترکیب کنید حاصل معجونی دلچسب به نام Sleeping Dogs می‌شود. این بازی را نباید از دست داد. جهانی غنی و پرجزئیات به همراه داستانی ارزشمند و تاریک را در “سگ‌های خفته” بیابید. این بازی با افتخار در فهرست 15 بازی جهان‌باز برتر که نباید از دست بدهید، قرار گرفته است.

نوشتار مرتبط: بازی Horizon Zero Dawn بهترین جهان‌بازی که نباید می‌بود

15 بازی جهان‌باز برتر که نباید از دست بدهید اسنایپر الیت 4

SNIPER ELITE 4

بازی Sniper Elite 4 عاشقانه‌ای است برای علاقمندان بازی‌های تک تیراندازی و اکشن تاکتیکال. در حقیقت این بازی جهان‌باز واقعی نیست دوستان. Sniper Elite 4 رویکرد خطی و مرحله محور دارد ولی هر کدام از مراحل آن در محیطی بزرگ و پر جزئیات جریان دارند. درست است که این بازی رویکرد خطی دارد ولی بدون شک عاشقان بازی‌های جهان‌باز از آن لذت خواهند برد. چرا که نقشه‌های بازی طراحی خیلی خوبی دارند و آزادی عمل خوبی به بازی‌باز می‌دهند.

نوشتار مرتبط: 35 حفره‌ی داستانی در The Last of Us Part 2 که نمی‌دانستید

15 بازی جهان‌باز برتر که نباید از دست بدهید پادشاهی آمالور KINGDOMS OF AMALUR: RECKONING

KINGDOMS OF AMALUR: RECKONING

رسیدیم به عشق من. بعضی اوقات آدم از منطق بازی‌بازها سر در نمی‌آورد. بازی هشت ساله جی تی ای 5 هر هفته در صدر فروش قرار دارد، آن‌وقت یک بازی خوش ساخت و شاهکار حتی موفق نمی‌شود هزینه‌ی ساخت خود را درآورد. Kingdoms of Amalur: Reckoning یک شاهکار بی همتاست. یک بازی شگفت‌انگیز و فوق‌العاده لذت‌بخش. یک اثر هنری کامل. سازندگان با ساخت این بازی ادای احترامی داشتند به عاشقان هک اند اسلش و نقش‌آفرینی. و نتیجه‌ی کارشان استثنائی بود.

طراحی هنری فوق‌العاده، محیط‌های باشکوه و چشم‌نواز، مبارزاتی به بزرگی خدای جنگ و DMC، داستانی چند لایه و لذت‌بخش به همراه شخصی‌سازی فوق‌العاده. دیگر این بازی باید چه کار می‌کرد که شایسته‌ی عشق بیش‌تری باشد؟ ناشکری نکنید و با حمایت از بازی‌های سطحی و شعارزده هنرمندان واقعی را سرشکسته نکنید. تجربه نکردن Kingdoms of Amalur: Reckoning محروم کردن خودتان از یک شاهکار است. خوشبختانه حق امتیاز بازی دست THQ Nordic افتاد و شخصاً برای برنامه‌های آینده‌ی آن‌ها لحظه‌شماری می‌کنم.

نوشتار مرتبط: 10 فرانچایز بازی که بایستی بازنشسته شوند

15 بازی جهان‌باز برتر که نباید از دست بدهید مافیا 3

MAFIA 3

به به، مافیا 3 پای ثابت فهرست‌های ما شده است. مافیا 3 نقاط قوت زیاد و نقاط ضعف اندکی دارد. اگر نظر من را می‌پرسید که به خاطر داستان هم که شده نباید این بازی را از دست بدهید. داستان و روایت این بازی نویسندگان پر مدعا و پرافتخارترین فلان و بیسار را شرمنده می‌سازد. اگر می‌خواهید هنر داستان و روایت را درک کنید Mafia 3 بازی کنید. پس از تجربه‌ی این بازی داستان‌های شعارزده و تبلیغاتی برایتان تهوع‌آور خواهند شد و هنر واقعی روایت را در این بازی لمس خواهید کرد. اراجیف منتقدان قلم به مزد را کنار بگذارید و به شاهکار داستان و روایت در هنرصنعت فرصتی بدهید.

نوشتار مرتبط: تحقیقات 10 ساله هیچ نقطه اشتراکی بین خشونت و بازی‌های خشن مانند GTA نیافت

15 بازی جهان‌باز برتر که نباید از دست بدهید the getaway

THE GETAWAY

دهه‌ی 2000 میلادی پر بود از کلون‌های GTA. بازی‌های بی‌شماری قصد شبیه‌سازی جهان شگفت‌انگیز آثار راکستار را داشتند. در این بین The Getaway یکی از بهترین آن‌هاست. ولی از حق نگذریم این‌که The Getaway را کلون بنامیم، کمی بی انصافی است. درست است گیم پلی و طراحی جهان‌باز آن شبیه جی تی ای است ولی شاخصه‌های خود را نیز دارد. The Getaway با روایت سینمایی سعی کرد خودش را از سایر آثار هم‌سبک جدا کند و موفق هم شد.

نوشتار مرتبط: آیا امتیاز 7 از 10 نمره‌ی بدی برای بازی‌ها محسوب می‌شود؟

15 بازی جهان‌باز برتر که نباید از دست بدهید two worlds 2

TWO WORLDS 2

بازی Two Worlds 2 طرفداران خاص خود را دارد و خیلی هم مهجور نمانده است. ولی لایق توجه بیش‌تری است. پیشرفت این بازی نسبت به شماره‌ی نخست کاملاََ مشهود است. در حقیقت این بازی یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های جهان‌باز به شمار می‌رود. سیستم و گیم پلی این بازی منحصر به فرد است و فضای بازی به احتمال زیاد خیلی زود شما را مجذوب خواهد کرد. امیدوارم دنباله‌ی بازی بتواند این موفقیت را تکرار کند و عنوان درخوری شود.

نوشتار مرتبط: چرا بازی‌های Souls-like طراحی بدی دارند؟

15 بازی جهان‌باز برتر که نباید از دست بدهید gothic بازی گوتیک

GOTHIC

جهان چالش‌برانگیز و پیچیده‌ی Gothic با تازه‌واردان مهربان نیست. اما اگر به آن فرصت دهید و بازی‌باز حرفه‌ای باشید قطعاََ پاسخ صبر و حوصله‌ی خودتان را دریافت خواهید کرد. این سری بازی دست شما را نمی‌گیرد و برای بقا در جهان بی رحم آن باید حسابی آب دیده شوید. احتمالاً طرفداران بازی‌های سولزبورن از Gothic استقبال کنند. اگر همه‌ی بازی‌های سولزبورن را تجربه کرده‌اید و باد در غبغب انداخته به دنبال چالش می‌گردید، من شما را به تجربه‌ی Gothic دعوت می‌کنم. چند مرده حلاجید؟

خب دوستان این هم از فهرست 15 بازی جهان‌باز برتر که نباید از دست بدهید، کدام را تجربه کرده‌اید؟ کدام بازی را به فهرست اضافه می‌کنید؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 3 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها