جنگ کنسولی تمام شده اما برخی از اینفلوئنسرها ماجرا را رها نمی‌کنند

جنگ کنسولی تمام شده اما برخی از اینفلوئنسرها ماجرا را رها نمی‌کنند ps5 با کاتانا در حال مبارزه با ایکس باکس سری ایکس مسلسل به دست

شایعات جدید مبنی بر اینکه مایکروسافت ممکن است بازی‌های انحصاری خود را به عناوین چند پلتفرمی تبدیل کند، طرفداران ایکس باکس را خشمگین کرده است. جنگ کنسولی تمام شده اما برخی از اینفلوئنسرها ماجرا را رها نمی‌کنند.

تعداد انگشت شماری از عناوین ایکس باکس ممکن است به زودی وضعیت انحصاری خود را از دست بدهند و به پلتفرم‌هایی مانند پلی استیشن و نینتندو سوییچ بروند. اتفاقی که بدون شک خبر خوبی برای بازیکنانی که صاحب این پلتفرم‌ها هستند، خواهد بود. اما ظاهراً این خبر برای همه خوشايند نبوده است. بخش‌هایی از جامعه ایکس‌باکس به‌جای خوشحالی از اینکه افراد بیشتری می‌توانند از بازی‌های مورد علاقه‌شان لذت ببرند، از آنچه که آن‌ها آن را خیانت می‌دانند خشمگین هستند.

در طول یک ماه گذشته، دنیای بازی مملو از این گمانه‌زنی بود که عناوینی مانند Sea of ​​Thieves ،Hi-Fi Rush، و اکنون Indiana Jones and the Great Circle دیگر تنها برای Xbox در دسترس نخواهند بود. The Verge در آخر هفته گذشته نوشت: «رویکرد چند پلتفرمی جدید برای برخی بازی‌های ایکس‌باکس در داخل مایکروسافت در حال بحث است، این شرکت بررسی می‌کند که کدام عناوین انحصاری باقی می‌مانند و [کدام‌ها] در آینده روی سوییچ یا PS5 عرضه خواهند شد.»

لوگوی ایکس باکس روی عکس استارفیلد در کنار تصویر ps5 و نینتندو سوییچ جنگ کنسولی تمام شده اما برخی از اینفلوئنسرها ماجرا را رها نمی‌کنند

در حال حاضر، این شایعات فقط در همین حد هستند. اما این امر باعث نشده که برخی از اعضای جامعه طرفداران ایکس باکس، از جمله اینفلوئنسرها، از حمایت خود صرف نظر کنند یا صراحتاً اعلام کنند که پلتفرم محبوبشان مرده است! همانطور که توسط VGC مشاهده شد، چندین حساب از طرفداران قابل توجه در حال حاضر با ویدیوها و پست‌هایی در X اعتراض خود را علنی کرده‌اند. در یک ویدیو، Riskit4theBiskit اعلام می‌کند که «باید این موضوع را پردازش کند» و می‌گوید که در روز اعلام این خبر از X خارج می‌شود. او می‌افزاید: «اگر این درست باشد، فکر می‌کنم یک اشتباه بزرگ است. فکر می‌کنم به‌عنوان یک طرفدار و حامی این برند به مدت ۲۰ سال، در طول زمان صدها هزار دلار برای این برند سرمایه‌گذاری کرده‌ام. این یک کمی خیانت به نظر می‌رسد.»

واکنش طرفداران آنقدر شدید بود که اواخر دوشنبه، فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس، مستقیماً جامعه هواداری را مورد خطاب قرار داد. اسپنسر در توییتی نوشت: «ما گوش می‌کنیم و انتقادات شما را می‌شنویم.» «ما در حال برنامه ریزی یک رویداد به روزرسانی تجاری برای هفته آینده هستیم، جایی که مشتاقانه منتظر هستیم تا جزئیات بیشتری را در مورد چشم‌انداز خود برای آینده Xbox با شما به اشتراک بگذاریم.»

اظهارات اسپنسر برای آرام کردن جو چندان اثرگذار نبود. مدت کوتاهی پس از ارسال آن، حساب کاربری متمرکز بر ایکس باکس Klobrille، که بیش از ۱۵۸۰۰۰ دنبال کننده در X دارد، پست کرد که گوش دادن «کافی نخواهد بود» و مایکروسافت باید «اظهارات قبلی» را دنبال کند.

احتمال عرضه بازی ایندیانا جونز برای پلی استیشن 5

در ادامه پاسخ‌های بیشتر به توییت اسپنسر، نارضایتی افسار گسیخته جامعه طرفداری متعصب و وفادار ایکس باکس را به تصویر کشید: یکی از کاربران نوشت: «آوردن عناوین ایکس‌باکس روی چند پلتفرم، ارزش پلتفرم را کاهش می‌دهد، لطفاً این کار را نکنید». یکی دیگر نوشت که دور شدن از انحصاری‌ها باعث می‌شود «کل دنیای بازی از بین برود». به طور خلاصه، دیگری نوشت: «F Xbox.»

اسپنسر سال‌هاست که به صراحت گفته هیچ علاقه‌ای به درگیری میان کنسولی یا همان جنگ کنسولی ندارد. ما در تجارت سرگرمی هستیم. بزرگ‌ترین رقیب ما بی‌تفاوتی نسبت به محصولات و خدماتی است که ما می‌سازیم، بی تفاوتی نسبت به بازی‌هایی است که خلق می‌کنیم.» علاوه بر این، اسپنسر چنین «قبیله‌گرایی» را به یک امر ناپسندی تشبیه کرد. هسته‌ای از گیمرها وجود دارد که واقعاً از محصول مصرفی رقبا متنفر است. اوه، مرد، این برای من بسیار آزاردهنده است… برای من، این یکی از بدترین چیزها در مورد صنعت ما است.»

انحصاری بودن به مایکروسافت کمکی نکرده است تا رقبای خود را شکست دهد. سال گذشته، مایکروسافت در جریان نبرد دادگاه خود با کمیسیون تجارت فدرال بر سر خرید ۶۹ میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد، در یک پرونده قضایی اعلام کرد که ایکس‌باکس «جنگ‌های کنسول‌ها را باخته» و «به طور مداوم از نظر فروش در رتبه سوم (از سه) پس از پلی‌استیشن و نینتندو قرار گرفته است.»

فیل اسپنسر دوال سنس به دست در حال صحبت

در طول جلسه استماع در مورد این موضوع، هنگامی که به طور مستقیم از او پرسیده شد که آیا ایکس باکس در این جنگ‌ها شکست خورده است یا خیر، اسپنسر از آن‌ها به عنوان «یک ساختار اجتماعی در جامعه» یاد کرد.

هفته آینده، اسپنسر احتمالاً چیزی را اعلام خواهد کرد که مطمئناً طرفداران هاردکور ایکس باکس را هیجان زده یا خشمگین می‌کند. صرف نظر از اینکه ایکس باکس در آینده به چه سمتی می‌رود، گرد و غبار اخیر نشان داده است که وفاداری به برند و وفاداری به کنسول، که به حد افراط رسیده است، فرهنگ سمی را در صنعت بازی ایجاد کرده. هیچ برتری با داشتن پلی استیشن یا ایکس باکس وجود ندارد. این یک انتخاب شخصی است که بهترین انتخاب را با در نظر گرفتن اینکه چه مشخصات، قیمت یا سایر امکانات برای فرد بهتر است انجام شود.

برندها، شرکت‌ها، مشاغل، هرگز شما را دوست نخواهند داشت. در این دنیای مادی گرا، متأسفم که این حرف را می‌زنم، ولی شما و احساسات شما هیچ اهمیتی برای شرکت‌های چند تریلیون دلاری ندارد. هدف مایکروسافت این است که چشم‌ها را به خود خیره کند و پول درآورد و با تنوع بخشیدن به گزینه‌های خود، قطعاً این کار را خواهد کرد.

نظر شما در این خصوص چیست دوستان؟ مایکروسافت و ایکس باکس تبدیل به یک ناشر بزرگ خواهند شد یا کماکان به فعالیت نیم بند خود به عنوان پلتفرم سوم ادامه خواهند داد؟ مقالات بازی ساویس‌گیم را از دست ندهید. اگر مایل بودید کانال روبیکا، کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدیوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها