جینا کارانو از دیزنی به دلیل اخراج از سریال مندلورین شکایت کرد

جینا کارانو از دیزنی به دلیل اخراج از سریال مندلورین شکایت کرد جینا کارانو در حال لبخند پوستر مندلورین سمت راست

جینا کارانو از دیزنی به دلیل اخراج از سریال مندلورین شکایت کرد. جینا کارانو، این بازیگر دوست داشتنی و خوش استایل، مدعی است که غول سرگرمی به دلیل ابراز عقاید شخصی در فضای مجازی در مورد موضوعات حمایت از خانواده و اخلاقیات علیه او تبعیض قائل شده است.

در تشدید بن بست بر سر اخراجش از سریال ماندالوریان The Mandalorian، جینا کارانو Gina Carano از دیزنی و لوکاس فیلم به دلیل تبعیض و اخراج ناحق در دادگاه قضایی شکایت می‌کند.

کارانو، در شکایتی که روز سه‌شنبه در دادگاه فدرال کالیفرنیا ارائه شد، ادعا می‌کند که به دلیل ابراز عقاید شخصی در رسانه‌های اجتماعی از کار اخراج شده و به دنبال حکم دادگاه است که لوکاس فیلم را مجبور می‌کند تا او را دوباره برای ایفای نقش استخدام کند. ایلان ماسک، به قول خود مبنی بر پرداخت صورتحساب قانونی برای کاربرانی که ادعا می‌کنند به دلیل فعالیت در پلتفرم ایکس مورد تبعیض قرار گرفته‌اند، عمل می‌کند، و به آنهایی که مورد تبعیض ناروا قرار گرفته‌اند از طریق X کمک مالی می‌کند.

جینا کارانو در حال لبخند به دوربین

جو بناروک، رئیس عملیات تجاری X در بیانیه‌ای گفت: «به عنوان نشانه‌ای از تعهد X Corp به آزادی بیان، ما مفتخریم که از شکایت جینا کارانو حمایت مالی می‌کنیم و به او قدرت می‌دهیم تا حق آزادی بیان خود را در X تأیید کند. و توانایی کار بدون قلدری، آزار و اذیت یا تبعیض از طرف کارفرما را داشته باشد.»

لوکاس فیلم در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که کارانو به دلیل اظهارنظر شخصی در حساب خود از سریال پرطرفدار جنگ ستارگان کنار گذاشته خواهد شد.

کارانو روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای توضیح داد: «کلمات و صحبت‌های من به طور مداوم برای اهریمن ساختن و غیرانسانی کردن وجه‌ام به‌عنوان یک افراط‌گرای جناح راست تغییر می‌کردند.»

بر اساس این شکایت، دیزنی و لوکاس فیلم متهم شده‌اند که کارانو را به دلیل امتناع از انطباق با دیدگاه‌هایشان در مورد مسائل مختلف، از جمله ضمایر ترجیحی دروغین و حمایت اجباری از همجنس بازان، تغییر جنسیت دهندگان و سایر افراد بیمار جنسی، مورد آزار و اذیت و بدنامی قرار داده‌اند. در حالی که گفته می‌شود او به دلیل اعتقادات فرهنگی و مذهبی خود اخراج شده است، کارانو استدلال می‌کند که غول سرگرمی چشم خود را روی همبازی‌های مرد خود که ظاهراً پست‌های توهین‌آمیز و تحقیرآمیز علیه جمهوری خواهان منتشر می‌کردند، بسته است. او به پست پدرو پاسکال در سال ۲۰۱۷ اشاره می‌کند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور معلوم‌الحال سابق آمریکا را با هیتلر مقایسه می‌کند.

این شکایت حقوقی می‌گوید که دیزنی از کارانو که به عنوان بازیگر مهمان به ازای هر قسمت ۲۵۰۰۰ دلار دستمزد می‌گرفت و بعداً برای یک پاداش ۵۰۰۰ دلاری مذاکره کرد، خواسته بود تا با نماینده اتحاد همجنس بازان و لزبین‌ها علیه تبعیض ادعایی ملاقات کند و خواستار عذرخواهی عمومی شود.

پوستر جینا کارانو در مندلورین جینا کارانو از دیزنی به دلیل اخراج از سریال مندلورین شکایت کرد

در شکایت آمده است: «مدافعان تا آنجا پیش رفتند که تلاش کردند تا تبلیغ کننده کارانو را متقاعد کنند تا کارانو را مجبور به صدور بیانیه‌ای در اعتراف به تمسخر یا توهین به کل گروهی از مردم کند، کاری که کارانو هرگز انجام نداده بود.»

پس از امتناع او، به کارانو گفته شد که با کاتلین کندی، رئیس لوکاس‌فیلم و ۴۵ کارمندی که به‌عنوان LGBTQ+ (الی تمام حروف لاتین!) شناخته می‌شوند، ملاقات کند. او نپذیرفت و مدت کوتاهی پس از آن به ناحق و ناجوانمردانه از بازی در سریال مندلورین The Mandalorian و همچنین دیگر عناوین دنیای جنگ ستارگان، از جمله Rangers of the New Republic کنار گذاشته شد.

کارانو همچنین مدعی است که دیزنی در یک «کمپین افشاگری پس از خاتمه» شرکت داشته و به حذف ناگهانی قسمتی از Running Wild With Bear Grylls اشاره می‌کند که در آن او از «ترکیب برنامه ریزی شده برنامه» در «تلاش برای بد جلوه دادن» شخصیتش ظاهر شد. اگرچه این قسمت در نهایت پخش شد، اما ادعا می‌شود که دیزنی هر گونه ذکر نام و شباهت او را در کمپین تبلیغاتی منع کرده بود.

جینا کارانو لبخند به دوربین

کارانو ادعاهایی را مبنی بر اخراج نادرست و تبعیض جنسی مطرح می‌کند. او به دنبال حکمی از دادگاه است که لوکاس فیلم را مجبور کند که او را مجدداً و حداقل با مبلغ ۷۵۰۰۰ دلار به اضافه غرامت بابت بدنامی برای بازیگری استخدام کند.

او در بیانیه‌ای گفت: «برخی از ما ناعادلانه مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌ایم، مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌ایم و زندگی‌مان از بین رفته است، زیرا جرأت می‌کردیم تبادل نظر کنیم، سؤال پرسیدیم و از همراهی با اوباش خودداری کردیم.

کارمندان با اراده، که اکثریت کارگران بخش خصوصی را تشکیل می‌دهند، اغلب در دریافت خسارت به خاطر اخراج از پست‌های آنلاین مشکل‌ساز که توهین‌آمیز و ناقض سیاست‌های محل کار هستند، با مشکل مواجه می‌شوند. بر خلاف کارمندان بخش دولتی، چنین کارگرانی تحت اصلاحیه اول قانون اساسی محافظت نمی‌شوند.»

جینا کارانو با موهای بلوند و لباس مشکی در مراسم اکران فیلم جینا کارانو از دیزنی به دلیل اخراج از سریال مندلورین شکایت کرد

کارانو در مورد حمایت مالی X برای این طرح، افزود: «من مفتخرم که پرونده من توسط شرکتی که یکی از آخرین بارقه‌های امید برای آزادی بیان در جهان بوده است، انتخاب شده.»

سال گذشته، ماسک متعهد شد که برای کاربرانی در X که ادعا می‌کنند با اعمال تبعیض از سوی کارفرمایان خود در مورد فعالیت خود در این پلتفرم مواجه شده‌اند، اقدامات قانونی را تأمین کند. این پیشنهاد «بدون محدودیت» در هزینه‌ها ارائه شد و ماسک گفت که حتی شکایت علیه هیئت مدیره شرکت‌ها را نیز پیگیری خواهند کرد.

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، در بحبوحه فعالیت انتخاباتی، مسائلی مانند سیاست جنسیتی اشتباه و نژاد را مطرح کرد، شعار «پاسخگو کردن شرکت‌های woke» یکی از ارکان اصلی مبارزات انتخاباتی ناموفق وی در انتخابات ریاست‌جمهوری بود. سال گذشته، او کنترل منطقه مالیاتی ویژه‌ای را که توسعه در سراسر دیزنی ورلد را کنترل می‌کند، به دست گرفت تا در اقدامی تلافی جویانه علیه این شرکت بدنام به دلیل ابراز مخالفت با قانونی که بحث در کلاس درس در مورد جنسیت و مسائل جنسی را محدود می‌کند، وارد عمل شود.

امیدواریم جینا کارانو، بازیگر با استعداد و شجاع، در دادگاه خود پیروز شود و در آینده نزدیک، این شرکت‌های معلوم الحال و ضد خانواده با محدودیت‌هایی مواجه شوند تا کمتر شاهد لجن پراکنی آن‌ها در حوزه هنر و سرگرمی باشیم.

نظر شما در این خصوص چیست؟ اخبار سینما و مقالات سینمایی ساویس‌گیم را از دست ندهید. اگر مایل بودید کانال روبیکا، کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدیوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها