کشف رازی در GTA San Andreas که در ۲۰ سال گذشته هیچکس متوجه آن نشده است!

الماس‌ها ابدی‌اند؛ 10 حقیقت از بازی GTA: San Andreas که نمی‌دانستید

بازی معروف اکشن ماجراجویی، تعقیب و گریز و جهان باز جی تی ای سن آندریاس GTA San Andreas یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین بازی‌های منتشر شده برای پلی استیشن 2 و حتی پرفروش‌ترین بازی تاریخ این کنسول به حساب می‌آید که با توجه به اینکه توسط راکستار ساخته شده، امری طبیعی است. جا دارد در همین راستا خاطرنشان کنیم که راکستار قرار است جی تی ای 6 را در اواسط آذر ماه معرفی کند.

جالب است که GTA San Andreas رازی را پنهان می‌کند که حتی بسیاری از بازیکنان کهنه کار از زمان انتشار بازی با وجود گذشت نزدیک به ۲۰ سال، متوجه آن نشده‌اند و اگر قبلاً متوجه این موضوع نشده‌اید، از شما دعوت می‌کنیم همین حالا آن را بازی کنید تا متوجه شوید. یک ماجرای عجیب و روی اعصاب در جی تی ای 5 وجود دارد که بلافاصله پس از سرقت خودرو مورد نظر متوجه خواهید شد هنگام رانندگی در جاده چندین نسخه از همین مدل ماشین و کاملاً مشابه وجود دارند و تعدادشان به طرز عجیبی افزایش می‌یابد و در پارکینگ‌ها هم مشاهده می‌کنید که ماشینی که پیش از این ساعت‌ها دنبال آن گشته‌اید به وفور پیدا می‌شود فقط ممکن است رنگ آن تغییر کند.

این باعث می‌شود که تعجب کنیم که چرا این اتفاق می‌افتد، آیا سازندگان قصد دارند ما را دست بیاندازند! در واقع هیچ توضیحی «رسمی» از سوی توسعه‌دهنده درباره این پدیده وجود ندارد، اما برخی معتقدند که توسعه‌دهنده این کار را به‌عنوان تکنیکی فنی برای کاهش بار روی حافظه محدود ps2 و واحد پردازش مرکزی انجام می‌دهد. پلی استیشن ۲ سخت‌افزار و توان پردازشی نسبتاََ محدودی داشت، از طرفی بازی بزرگ و جاه طلبانه GTA San Andreas در آن زمان از قابلیت‌های دستگاه حداکثر استفاده را می‌کرد.

بهترین ماشین های جی تی ای 5 سن اندریاس کشف رازی در GTA San Andreas که در ۲۰ سال گذشته هیچکس متوجه آن نشده است!

در آن زمان Rockstar Games می‌خواست شهری پویا و پر از ماشین و عابران پیاده ایجاد کند، اما این آرزو چیزی نبود که بتوان به راحتی در کنسولی با قابلیت‌های PS2 به دست آورد و نظریه‌ای که در طول سال‌ها در بین طرفداران پخش شد، این بود که توسعه دهندگان تمایل داشتند آخرین مؤلفه را که در جلوی بازیکنان آپلود شده بود به منظور صرفه جویی در توان پردازشی روی حافظه دستگاه، دوباره بارگذاری کنند و برای این منظور لود کردن چندباره یک شی بسیار ساده‌تر از لود چندین نوع مختلف مؤلفه به طور همزمان است و در این مورد شاید این موضوع به پدیده ماشین‌های تکراری در GTA San Andreas نیز مرتبط شود.

بنابراین ممکن است این تکنیک استفاده از رم دستگاه را کاهش دهد و از بارگذاری طولانی مدت آن جلوگیری کند، در واقع برخی از بازیکنان هستند که اشاره کرده‌اند که به طور خاص در آن زمان به این پدیده توجه داشته‌اند. نظر شما در این خصوص چیست؟ علت زیاد شدن یک ماشین به خصوص پس از پیدا کردن و سوار شدن آن همین است؟ جالب است که این تکنیک در بازی‌های بعدی حتی gta v (البته محدودتر) نیز پیاده‌سازی شده است.

خب دوستان آیا شما رازهای دیگری در خصوص جی تی ای بلد هستید یا موارد مشابه که با ما به اشتراک بگذارید؟ مهم‌ترین اخبار بازی را از ساویس‌گیم دنبال کنید. اگر مایل بودید کانال روبیکا، کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدیوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 3 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها