بررسی بازی Horizon Forbidden West

بررسی بازی Horizon Forbidden West هورایزن فوربیدن وست الوی هورایزن غرب ممنوعه

در بازی هورایزن فوربیدن وست Horizon Forbidden West زمین در حال مرگ است، طوفان‌های فاجعه‌باری در حال رخ دادن است که باقیمانده انسان‌های پراکنده را از بین می‌برد و در حالی که ماشین‌های جدید ترسناک در اطراف مرزهای جهان در حال پرسه زدن هستند، سایه سنگین یک انقراض دیگر به سختی حس می‌شود. بررسی بازی Horizon Forbidden West را از دست ندهید.

نوشتار مرتبط:  10 حقیقت از بازی هورایزن زیرو داون که نمی‌دانید 

پس از پایان بازی نخست، الوی دوباره برمی‌گردد تا با خطری بزرگتر از گذشته روبرو شود، جایی که همه فکر می‌کردند خطر برای همیشه از بین رفته اما اوضاع بدی در راه است. Aloy باید نسخه پشتیبان برنامه Gaia را پیدا کند، تا از آلودگی بیش‌تر جلوگیری و در جهت بازگرداندن نظم و تعادل به جهان تلاش کند، در این میان با دشمنان جدید، دسیسه‌های سیاسی و موانع بین قبیله‌ای روبرو می‌شوید که مانع پیشرفت شما در مأموریت نجات زمین می‌شوند. در هورایزن 2 شما با انبوهی از تهدیدات جدید، دسیسه‌ها و اهداف مشکوک روبرو خواهید شد. آیا موفق به فائق آمدن بر آن‌ها می‌شوید؟

در ابتدای وقایع داستان، الوی سعی می‌کند از هرگونه تلاش برای جمع‌آوری کمک اجتناب کند و سعی می‌کند کار تقریباً غیرممکنی را به تنهایی انجام دهد. اما اوضاع تغییر می‌کند و پایان غیرمنتظره‌ای در انتظار شما خواهد بود. گیم پلی بازی Horizon Forbidden West تفاوت چندانی با قسمت قبل ندارد، اما به لطف قابلیت‌های انقلابی پلی استیشن 5 شاهد تغییرات جذابی هستیم. توانایی‌های Aloy در درگیری‌های نزدیک بهبود یافته است و گزینه‌های زیادی در هنگام استفاده از نیزه در برابر دشمنان انسانی وجود خواهد داشت، ابزارهای جدید جابه‌جایی نیز در کار است، مثل ابزار قلاب مانند Pullcaster و در نهایت شگفت انگیزترین افزودنی Shield Wing یا چتر هولوگرافی.

بازی با استفاده از موتور بازیسازی Decima ساخته شده که در توسعه قسمت اول و بازی دث استرندینگ نیز از آن استفاده شده است، اما به نظر می‌رسد که موتور این بار به گونه‌ای به روز شده تا حداکثر استفاده را از پتانسیل نسل جدید داشته باشد. در نخستین ساعات تجربه‌ام در بازی هورایزن فوربیدن وست، از میزان جزئیات دقیق و زیاد دنیای بازی شگفت زده شدم و برای یک لحظه احساس کردم از زمانی که بازی با نسل جدید را شروع کردم، چنین گرافیک بی‌نظیری را تجربه نکرده‌ام. جزئیات بدن شخصیت‌ها به خوبی توسعه یافته و حتی شخصیت‌های ثانویه و NPCها نیز با طراحی‌های بهتر و دقیق‌تری نسبت به قبل ظاهر شده‌اند. طراحی محیط‌ها و جهان بازی احساس سرزندگی دارد، به‌گونه‌ای که رنگ‌های بازی از قابلیت HDR در نمایشگرهای تلویزیون به خوبی استفاده می‌کنند تا جهان را عمیق‌تر و زنده‌تر نشان دهند.

الوی در حال پرتاب قلاب به سمت سکوی چوبی

آهنگساز بازی هورایزن غرب ممنوعه بهترین، عمیق‌ترین و تأثیرگذارترین قطعات موسیقی را برای بازی Horizon Forbidden West خلق کرده‌اند، اگرچه تفاوت قابل توجه یا اساسی با بازی قبلی وجود ندارد.

درخت مهارت این بار نسبت به بازی نخست گسترده‌تر شده است و گزینه‌های زیادی را در رویکرد خود به بازیکن می‌دهد تا از آن استفاده کند، زیرا شش مسیر مختلف برای اتخاذ یک سبک خاص از بازی وجود خواهد داشت و هر سبک با دیگری متفاوت است و آزادی بیشتری به بازیکنان می‌دهد. مهم‌ترین چیز این است که بازی شما را مجبور به دنبال کردن یک درخت مهارت خاص نمی‌کند و این قطعاً باعث می‌شود که مهارت‌ها با یکدیگر ترکیب شوند. مجموع مهارت‌ها برای هر درخت بین ۲۰ تا ۳۰ مهارت است.

لباس‌های Aloy دارای آیتم‌های مختلفی برای مقاومت در برابر آسیب‌های گوناگون هستند که می‌توان آن‌ها را از طریق مدهای اضافی که می‌توانید نصب کنید، افزایش داد و زره‌های مختلفی را از بسیاری از بازرگانان خریداری نمود. زره‌هایی که در برابر آتش و یخ و بسیاری از خواص دیگر مقاومت می‌کنند و امکان استفاده از آن‌ها در موقعیت‌های مختلف بازی وجود دارد.

الوی ایستاده بر صخره با چشم انداز جهان فوربیدن وست بررسی بازی Horizon Forbidden West

نقشه بازی هورایزن غرب ممنوعه این بار بسیار گسترده‌تر شده است، هورایزن فوربیدن وست در ساعات نخست نیمه خطی یا (Sandbox) است، پس از آن شکل کلی نقشه ظاهر می‌شود و شما باید خودتان با کاوش محیط بخش‌های مختلف آن را نمایان کنید. پیمایش در بازی روانترین فرآیند در آن است و دو نوع روش حمل و نقل وجود دارد، رایگان یا با خرید آیتم‌های مخصوص از بازرگانان که در سرتاسر نقشه پراکنده شده‌اند. همچنین مأموریت‌های مختلفی که شامل مأموریت‌های اصلی یا داستانی و تعامل با گروه‌های دیگر است به تدریج ظاهر می‌شوند و تنوع خوبی دارند.

بازی Horizon Forbidden West یک ماجراجویی جالب و شگفت‌انگیز در دنیایی عظیم، سرزنده و ناشناخته است که تلاش زیادی کرده تا یک بازی تقریباً کامل در تمام جنبه‌ها باشد و به شایستگی یکی از کاندیداهای قدرتمند برای انتخاب شدن به عنوان بهترین بازی سال گذشته بود. این بازی در زمینه گرافیک و گیم پلی فوق العاده است و می‌توانست داستان بهتری ارائه دهد. در کل با دنباله خوبی مواجه هستیم.

نقاط مثبت

  • گرافیک خیره کننده
  • گیم پلی عالی و لذت‌بخش
  • عملکرد روان و پایدار

نقاط منفی

  • الوی نمی‌تواند تعامل چندانی با NPC‌ها داشته باشد
  • شخصیت‌پردازی ضعیف

امتیاز ساویس‌گیم: 9 از 10

بازبینی تصویری

الوی و پسر سیاه پوست

داستان بازی مطابق انتظار نبود

نوشتار مرتبط:  واکنش منفی گیمرها به DLC Burning Shores هورایزن فوربیدن وست به خاطر تبلیغ همجنس بازی 

الوی در حال نزدیک شدن به مار رباتیک بررسی بازی Horizon Forbidden West

گیم پلی پیشرفت خوبی کرده و عمیق‌تر شده است

نوشتار مرتبط:  بررسی بازی هورایزن زیرو داون 

هورایزن فوربیدن وست یکی از بهترین گرافیک‌های نسل را ارائه می‌دهد

FINAL VERDICT

Horizon Forbidden West is an interesting and surprising adventure in a huge, lively and unknown world that tried hard to be a game that is almost perfect in every aspect, and it deservedly was one of the strong candidates to be chosen as the best game of last year. This game is great in terms of graphics and gameplay and could have provided a better story

:Pros

  • Stunning graphics
  • Great and enjoyable gameplay
  • Smooth and stable performance

:Cons

  • Aloy cannot interact much with NPCs
  • Poor characterization

SavisGame Score: 9 out of 10

 

5 3 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها