5 اسطوره‌شناسی و دوره‌ی باستانی برتر برای دنباله‌ی Immortals Fenyx Rising

5 اسطوره‌شناسی و دوره‌ی باستانی برتر برای دنباله‌ی Immortals Fenyx Rising

با توجه به شایعات پیرامون دنباله‌ی بازی تحسين‌ شده‌ی Immortals Fenyx Rising، طرفداران در این فکر هستند که کدام فضاسازی برای آن مناسب است. یوبیسافت طی سال‌های اخیر ثابت کرده است که تبحر خاصی در بازی‌سازی دارد. قابل کتمان نیست که تنوع و کیفیت بازی‌های این شرکت فرانسوی بی نظیر است. آن‌ها از طرفی مجموعه بازی‌های جهان‌باز اکشن با عناصر نقش‌آفرینی را تحت عنوان Assassin’s Creed دارند، و از آن سو بازی‌های مفرح خانوادگی همچون Rayman Raving Rabbids را خلق می‌کنند.

تنوع بازی‌های یوبیسافت فوق‌العاده است. کافی است نگاهی به فهرست بازی‌های آن‌ها بیاندازید. همین Immortals Fenyx Rising را ببینید. یک اکشن-ماجراجویی جذاب با عناصر نقش‌آفرینی که نزدیک‌ترین تجربه به شاهکار The Legend of Zelda: Breath of the Wild را ارائه می‌دهد. این در حالی است که بودجه‌ی ساخت Immortals Fenyx Rising خیلی محدود بوده است. علیرغم محدودیت اما، سازندگان سنگ تمام گذاشته‌اند و اثری قابل احترام را روانه‌ی بازار کرد‌ه‌اند.

عرضه‌ی این بازی توسط یوبیسافت به منتقدان خاطرنشان کرد که این شرکت فرانسوی ترسی از خلق آی‌پی‌های جدید ندارد. آن‌ها اسیر مجموعه‌های قدیمی و با سابقه‌ی خود همچون Assassin’s Creed و Farcry نیستند. ساخت دنباله برای Immortals Fenyx Rising می‌تواند این باور را تقویت کند.

نوشتار مرتبط:  بهترین بازی‌های مشابه The Legend Of Zelda 

5 اسطوره‌شناسی و دوره‌ی باستانی برتر برای دنباله‌ی Immortals Fenyx Rising اسطوره‌شناسی یونان باستان

5. اسطوره‌شناسی یونان باستان

اسطوره‌های یونان باستان منبع الهام بازی‌های زیادی بوده‌اند. از Assassin’s Creed Odyssey گرفته تا سه‌گانه‌ی محبوب خدای جنگ و حتی خود Immortals Fenyx Rising. فضاسازی بازی اصلی با الهام از یونان باستان فوق‌العاده است. شخصیت‌هایی همچون پرومتئوس و زئوس پرداخت جالب و متفاوتی داشتند. سازندگان می‌توانند این فضاسازی را بسط و گسترش دهند. هیچ محدودیتی برای این کار نخواهند داشت.

نوشتار مرتبط:  10 حقیقت قابل توجه از زوج به یاد ماندنی Assassin’s Creed Origins 

5 اسطوره‌شناسی و دوره‌ی باستانی برتر برای دنباله‌ی Immortals Fenyx Rising اسطوره‌شناسی چین باستان

4. اسطوره‌شناسی چین باستان

با وجود این‌که DLC بازی نخست تحت عنوان Myths of the Eastern Realm به چین باستان و اسطوره‌شناسی آن پرداخته بود، ولی چیزی که دیدیم تنها نوک کوه یخ بود. پرداختن به چین باستان و اسطوره‌های این سرزمین موضوع بکری است. کم‌تر اثری را می‌توان یافت که به این فضاسازی پرداخته باشد. سازندگان می‌توانند کار خود را با Diyu آغاز کنند؛ سرزمین مردگان چین باستان.

نوشتار مرتبط:  سرآمد آدم‌کشان؛ 10 بازی برتر سری Assassin’s Creed 

اسطوره‌شناسی حوزه‌ی بالتیک

3. اسطوره‌شناسی حوزه‌ی بالتیک

اسطوره‌شناسی نورس نخ نما شده است. بازی‌ها و آثار زیادی از آن استفاده کرده‌اند. شناخته‌شده‌ترین بازی شاید God of War 2018 باشد. در مدیوم‌های دیگر نیز نیازی به گفتن ندارد و همه آشنا هستید. در این بین اسطوره‌شناسی بالتیک، لیتوانی و لاتویا بکر و دست نخورده باقی مانده است. شاید به اندازه‌ی افسانه‌های نورس جذاب نباشند، ولی ناشناخته بودن و تازه بودن آن‌ها بر جذابیتشان خواهد افزود.

نوشتار مرتبط:  نقد و بررسی بازی Assassin’s Creed Valhalla؛ وایکینگ‌های مهربان! 

اسطوره‌شناسی سومری‌ها

2. اسطوره‌شناسی سومری‌ها

یکی از انتخاب‌های جذاب و فوق‌العاده متفاوت، اسطوره‌شناسی سومری‌هاست. این فضا جذاب است و موجودات خیالی جالبی را میزبانی می‌کند. این فضاسازی تا حدودی شبیه به یونان باستان است. شاهد ایزدهای فراوانی هستیم که روابط خوبی با یکدیگر ندارند. این فضاسازی جان می‌دهد برای یک اکشن-ماجراجویی جذاب. پس چه خوب که دنباله‌ی Immortals Fenyx Rising نهایت استفاده را از آن ببرد.

نوشتار مرتبط:  نقد و بررسی بازی Assassin’s Creed: Origins؛ مصر باستان تو را فرا می‌خواند 

5 اسطوره‌شناسی و دوره‌ی باستانی برتر برای دنباله‌ی Immortals Fenyx Rising اسطوره‌شناسی پلی‌نزی

1. اسطوره‌شناسی پلی‌نزی

اگر شایعات درست باشند و دنباله‌ی Immortals Fenyx Rising قرار باشد به اسطوره‌شناسی پلی‌نزی بپردازد، شاهد یکی از بکرترین و خاص‌ترین بازی‌های تاریخ خواهیم بود. مثلث پلی‌نزی مشتمل بر بیش از ۱۰۰۰ جزیره‌ی ریز و درشت است که هر کدام فرهنگ و باورهای مخصوص به خود را دارند. در این بین باورهای مردمان این منطقه عجیب و کم‌تر شناخته شده است. پرداختن به این فضاسازی واقعاً شجاعت بالایی می‌خواهد.

نوشتار مرتبط:  هجوم رسانه‌ها به یوبیسافت؛ ماجرای Assassin’s Creed Sisterhood چیست؟ 

اسطوره‌شناسی سلتیک

گزینه‌ی ویژه: اسطوره‌شناسی سلتیک

بازی‌های زیادی به این فضاسازی ورود نکرده‌اند. در این بین شاید معروف‌ترین آن‌ها Hellblade: Senua’s Sacrifice باشد. که البته بازی چندان بزرگی نبود. سازندگان می‌توانند در دنباله‌ی Immortals Fenyx Rising به این فضاسازی بیش‌تر بپردازند. هیچ محدوديتی نیز در این بین نخواهند داشت. چرا که این اسطوره‌شناسی شخصیت خیالی کم ندارد.

بازی Immortals Fenyx Rising هم‌اکنون برای PC, PS4, PS5, Stadia, Switch, Xbox One و Xbox Series X/S در دسترس است.

نظر شما در این خصوص چیست دوستان؟ کدام فضاسازی و دوره را مناسب‌تر می‌دانید؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها