نگاهی به وضعیت گرن توریسمو 7

نگاهی به وضعیت گرن توریسمو 7

بازی مورد انتظار گرن توریسمو 7 پس از تأخیرهای مکرر بالأخره برای PS5 و PS4 عرضه شد. امیدها به این بازی با توجه به نمایش‌های درخشان آن بسیار بالا بود. بازی هم شروع خوبی داشت ولی متأسفانه در ادامه اوضاع خوب پیش نرفت. در این مقاله قرار است نگاهی به وضعیت گرن توریسمو 7 داشته باشیم. با ساویس‌گیم همراه شوید.

نوشتار مرتبط:  گرن توریسمو 7 نامه‌ی عاشقانه‌ای به ماشین‌بازها 

قطعی 24 ساعته‌ی سرورهای بازی گرن توریسمو 7

قطعی 24 ساعته‌ی سرورهای بازی

اندکی پس از عرضه‌ی بازی، شاهد حدوداً 24 ساعت خاموشی سرورهای گرن توریسمو 7 بودیم. سازندگان این خاموشی را در جهت تعمیرات اعلام کردند. و گفتند فقط یک ساعت به طول خواهد انجامید. در ادامه آن‌ها اعلام کردند به‌روزرسانی 1.07 بازی مشکلی ایجاد کرده است و خاموشی ادامه‌دار خواهد شد.

بیش از 24 ساعت گذشت و هیچ خبری از جانب سازندگان نبود. گرن توریسمو 7 برای اجرا شدن نیازمند به اتصال دائمی اینترنت است. در نتیجه خاموش شدن سرورها عملاً بازی را غیر قابل تجربه کرد و این موضوع خون طرفداران را به جوش آورد. طرفداران بازی مسابقه‌ای گرن توریسمو از مدت‌ها پیش نارضایتی خود از لزوم اتصال دائمی به اینترنت را عنوان کرده بودند. و پس از این ماجرا مشخص شد که این نارضایتی بی دلیل نبوده است.

گرن توریسمو 7 شروع خوبی را به ثبت رساند و با استقبال طرفداران مواجه شد. ولی خریدهای درون برنامه‌ای گران و پیشرفت کند بازی طرفداران را ناراحت کرده است. از طرفی این خاموشی سرورها نیز آتش زیر خاکستر طرفداران را شعله‌ور ساخت و سیل اعتراضات راهی سازندگان شد. جالب است که سازندگان در جواب اعتراض طرفداران نسبت به پرداخت‌های سنگین درون برنامه‌ای، روند پیشرفت بازی‌بازان را کند کرده‌اند و آن‌ها را مجبور به پرداخت پول واقعی می‌کنند. در حالی که بازی برچسب قیمتی 70 دلاری دارد.

نوشتار مرتبط:  هر آنچه که باید درباره‌ی Gran Turismo 7 بدانید 

گرن توریسمو 7 بدترین امتیاز کاربران تاریخ پلی استیشن را دریافت کرد

گرن توریسمو 7 بدترین امتیاز کاربران تاریخ پلی استیشن را دریافت کرد

کاربران و طرفداران ناراضی امتیاز 2.2 را به سازندگان هدیه کردند. این امتیاز از آن جهت به دست آمد که وضعیت سرورها و پرداخت‌های درون برنامه‌ای بازی افتضاح بودند. در نتیجه طرفداران با این امتیازات از آن‌ها پذیرایی کردند. قطعی 24 ساعته از یک طرف و پرداخت چند ده دلار اضافه برای خرید یک ماشین از طرفی دیگر بر خشم کاربران افزود. همچنین پیشرفت در بازی نیز عمداً از سمت سازندگان کند شده بود و طرفداران به شایستگی پاسخ این بی انصافی‌ها را دادند.

نوشتار مرتبط:  22 بازی مورد انتظار PS4 و PS5 در 2022 

نگاهی به وضعیت گرن توریسمو 7

عذرخواهی و بهبود وضعیت

خوشبختانه سازندگان چندی پیش مجبور شدند از طرفداران عذرخواهی کنند. وضعیت سرورها بهبود پیدا کرد و خریدهای درون برنامه‌ای طمع کارانه تلطیف شدند. با عرضه‌ی به‌روزرسانی 1.09 گرن توریسمو 7 اوضاع بهتر شد. و سازندگان قول دادند ظرف یک ماه آینده پیشرفت، جوایز چالش‌ها و سایر موارد را بهینه‌سازی کنند. باید منتظر ماند و دید تا چه اندازه به صحبت‌هایشان پایبند خواهند ماند.

خب دوستان نظرتان چیست؟ طرفدار فرانچایز گرن توریسمو هستید؟ لطفاً با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید. اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها