10 حقیقت قابل توجه از زوج به یاد ماندنی Assassin’s Creed Origins

10 حقیقت قابل توجه از زوج به یاد ماندنی Assassin's Creed Origins

10 حقیقت قابل توجه از زوج به یاد ماندنی Assassin’s Creed Origins

(به قلم حسن نصرالهی)

«اساسینز کرید: ریشه‌ها» از عناوین فوق‌العاده‌ی این سری محبوب است. عنوانی که به شخصه آن را بسیار دوست دارم. این نسخه نیز به مثال نیاکان‌اش شخصیت‌های فوق‌العاده‌ای را معرفی می‌کند که در رأس آن‌ها Bayek و Aya قرار دارند. بازی‌باز در این نسخه بایستی با ماجراهای این زوج دوست داشتنی همراه شود و حقایق بسیاری را آشکار کند. ما در این مقاله ضمن آنکه می‌خواهیم به حقایق زندگی «بایک» و «آیا» بپردازیم، از نکات قابل توجه Assassins Creed: Origins نیز غافل نمی‌شویم.

نوشتار مرتبط:  نقد و بررسی بازی Assassin’s Creed: Origins؛ مصر باستان تو را فرا می‌خواند 

10 حقیقت قابل توجه از زوج به یاد ماندنی Assassin's Creed Origins

«بایک» (Bayek) کیست؟

بایک یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های این فرانچایز می‌باشد و سهم او در دنیای Assassin’s Creed بسیار بیش‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید! او یک نام مستعار به نام «Amun» نیز دارد. وی در Siwa مصر به دنیا آمده و فرزند Sabu و Ahmose می‌باشد. ضمن آنکه همسری به نام Aya دارد. بایک از شخصیت های بالغ، صمیمی و بسیار دوست داشتنی این فرانچایز است. او طبیعت بازیگوشی دارد. همین هم باعث شده از بازی کردن با بچه‌ها و گربه‌ها خسته نشود! بایک در Origins به دنبال انتقام قتل پسرش (Khemu) از گروهی مرموز به نام Order of the Ancients است. این گروه در پشت پرده و برای پیش‌برد اهداف خود، بر پادشاهان و ملکه‌ها تسلط دارد. به هرحال خصوصیات بایک باعث شده او به یکی از بهترین و محبوب‌ترین شخصیت‌های این فرانچایز تبدیل شود.

نوشتار مرتبط:  نقد و بررسی بازی Assassin’s Creed Valhalla؛ وایکینگ‌های مهربان! 

«آیا» (Aya) کیست؟

بدون شک «آیا» یک شخصیت برجسته در فرانچایز Assassin’s Creed است که در دهمین قسمت اصلی این فرانچایز یعنی Assassin’s Creed Origins معرفی شد. او نیمه یونانی و نیمه مصری می‌باشد. Aya به همراه همسرش Bayek of Siwa «گروه پنهان شدگان» (Hidden Ones) را تأسیس کردند. گروهی که بعدها به «انجمن برادری اساسین‌ها» تبدیل شد.

Aya همچنین از بایک پسری به نام Khemu داشت. اما در یک سری اتفاقات، بایک به طور تصادفی پسر خود را کشت تا آتش انتقام در او شعله‌ور شود. «آیا» که نتوانست با این وضعیت کنار بیاید به اسکندریه بازگشت و تحصیلات خود را در کتابخانه‌ی اسکندریه از سر گرفت. وی در آنجا دروس بسیاری مانند ریاضیات، زبان‌های مختلف، فلسفه و غیره را آموخت. در همان زمان شروع به طراحی ترور مسئولین کرد. ضمن آنکه به خاطر مرگ پسرش در خدمت «کلئوپاترا» در آمد. سرانجام بایک به دنبال Aya به اسکندریه رفت و در نهایت دوباره به یکدیگر رسیدند. آن‌ها با هم شکار اعضای Order of The Ancients را آغاز کردند. فرقه‌ای که از پیشینیان تمپلارها به شمار می‌روند. Aya همچنین دفتر رومی Hidden One را نیز تأسیس نمود.

نوشتار مرتبط:  حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Assassin’s Creed Valhalla به علاوه‌ی آموزش 

«بایک» از دوران کودکی‌اش با مرگ غریبه نبود

بایک از کودکی تا نوجوانی به خوبی مرگ را می‌شناخت. در دوران جوانی، سارقان به خانواده‌ی او حمله کردند. مادرش از او در برابر دزدان محافظت کرد. در حالی که پدرش Sabu بیشتر سارقان را کشت. نمونه‌ی دیگر زمانی بود که به جستجوی پدرش می رفت. بایک به Zawty سفر کرد. جایی که یک بچه کیف او را دزدید. بایک به دنبال او رفت. اما پدر بچه «بایک» را گرفت و نزدیک بود او را خفه کند. این بار عشق‌اش Aya وی را از این مخمصه نجات داد.

یکی دیگر از موارد جایی بود که او با پدرش تمرین می‌کرد تا به یک عضو Medjay تبدیل شود. غافل از اینکه مردی به نام Bion و گروهش برای آن‌ها کمین گذاشته بودند. در آنجا بایک به شدت مجروح گشت. پدر بایک کشته شد و او هم در رودخانه افتاد و از حال رفت. در نهایت عده‌ای بایک را پیدا کرده و از او پرستاری کردند تا از این واقعه جان سالم به در ببرد.

نوشتار مرتبط:  سرآمد آدم‌کشان؛ 10 بازی برتر سری Assassin’s Creed 

نام مستعار Aya، آمنت (Amunet) می‌باشد. او قبلاً در Assassins Creed 2 دیده شده بود

اگرچه بازی‌بازان با Aya به طور جدی در Assassin’s Creed Origins آشنا شدند. اما این آشنایی به نسخه‌ی ذکر شده محدود نمی‌شود. برای آنکه بخواهیم به این موضوع بیش‌تر بپردازیم در ابتدا باید از نام مستعار Aya یاد کنیم که با نام Amunet شناخته می‌شود. در واقع بازی‌بازان با Amunet در Assassin’s Creed II آشنا شدند. وقتی بازی‌بازان به Sanctuary of Villa Auditore می‌روند، در آنجا با 7 مجسمه روبرو می‌شوند. این مجسمه‌ها برخی از قاتلان برجسته‌ای هستند که سهم آن‌ها در انجمن برادری بسیار ارزشمند بود. در کمال تعجب، یکی از این مجسمه‌ها Amunet می‌باشد. بازی‌بازان از مجسمه Amunet می‌توانند اطلاعاتی را در مورد او کسب کنند. از جمله‌ی این اطلاعات هم می‌توان به مرگ «کلئوپاترا» اشاره کرد که Amunet در آن نقش داشت.

نوشتار مرتبط:  هجوم رسانه‌ها به یوبیسافت؛ ماجرای Assassin’s Creed Sisterhood چیست؟ 

10 حقیقت قابل توجه از زوج به یاد ماندنی Assassin's Creed Origins

بایک در ابتدا قرار نبود قهرمان اصلی داستان باشد

گزارشی در سال 2020 منتشر شد. در این گزارش گفته شده که قرار نبود بایک شخصیت اصلی Assassin’s Creed Origins باشد. بلکه سازندگان این نقش را برای همسر بایک یعنی Aya (که نام مخفی او Amunet بود) در نظر گرفته بودند. در این گزارش آمده که بایک در ابتدای داستان ناتوان یا کشته می‌شد. سپس نقش اصلی به همسرش Aya می‌رسد و داستان ادامه می‌یابد. Jana Sloan Van Geest نویسنده ارشد Assassin’s Creed Origins، علت این اتفاق را توضیح داد. او گفت که شخصیت «آیا» به طور کامل در بازی توسعه نیافته است. برای همین این نقش برای او غیر منطقی و نامناسب بود.

نوشتار مرتبط:  در دفاع از مکانیک برج‌های رادیویی یوبیسافت 

10 حقیقت قابل توجه از زوج به یاد ماندنی Assassin's Creed Origins

«آیا» قبل از قاتل شدن یک محقق بود

«آیا» موسس Hidden Ones بود و تمام زندگی خود را وقف آن کرد. اما قبل از آنکه مسیر زندگی خود را تغییر دهد، در اصل یک دانشمند بود و جز کتاب خواندن به چیز دیگری فکر نمی‌کرد. «آیا» می‌خواست در کتابخانه‌ی اسکندریه کار کند. در یک مقطع زمانی «بایک» از او خواستگاری کرد، اما Aya نپذیرفت. در حقیقت 2 دلیل برای این کار وجود داشت. اولی کار در کتابخانه و دومی شرایط خطرناک «بایک» بود. در واقع «آیا» می‌دانست که زندگی با یک عضو Medjay بسیار سخت خواهد بود. هر چند Aya سرانجام با «بایک» ازدواج کرد. اما در نزدیکی کتابخانه مخفیگاهی هم داشت. در آنجا او از افرادی که مسئول مرگ پسرش بودند مطلع می‌شد.

نوشتار مرتبط:  سفری ناب و به یاد ماندنی؛ چرا Assassins Creed: Black Flag یکی از بهترین عناوین این سری است؟ 

صداپیشه و بازیگر ضبط حرکات «بایک» این نقش را بسیار دوست داشت

ابوبکر سلیم، بازیگر بریتانیایی که صداگذاری و ضبط حرکات «بایک» را بر عهده داشته، با Assassins Creed Origins اولین نقش خود را در یک بازی ویدیویی تجربه کرد. سلیم قبل از این نقش، نمی‌دانست که برای بازی «اساسینز کرید» انتخاب شده است. او در ابتدا فکر می‌کرد که این نقش برای یک سریال انیمیشن تلویزیونی می‌باشد! هر چند سلیم خود از طرفداران پر و پا قرص این مجموعه‌ی محبوب است. او گفته این تجربه را بسیار دوست داشته و شیفته‌ی شخصیت «بایک» شده است.

سلیم در کل ضبط حرکات را برای به تصویر کشیدن یک نقش بسیار می‌پسندد. به گفته‌ی او این کار حتی بهتر از اجرای تئاتر یا فیلم است! به هر حال سلیم به حدی از «کارش در اساسینز کرید: ریشه‌ها» لذت برده که به او دید بهتری نسبت به توسعه‌ی یک بازی داده است. عشق به دنیای بازی‌های ویدیویی باعث شد، سلیم حتی استودیوی بازی سازی خود را تحت نام Silver Rain Games تأسیس کند.

نوشتار مرتبط:  نقد و بررسی بازی Assassin’s Creed Odyssey؛ در مسیر موفقیت 

10 حقیقت قابل توجه از زوج به یاد ماندنی Assassin's Creed Origins

نوادگان کاساندرا

در بازی Origins ما از Aya چیز زیادی دستگیرمان نمی‌شود. اما در عوض عنوان بعدی این فرانچایز، Assassin’s Creed Odyssey با بسته‌ی الحاقی Legacy Of The First Blade: Bloodline به این موضوع می‌پردازد. در پایان این DLC، کاساندرا پسرش Elpidios را به داریوش می‌سپارد. داریوش هم بلافاصله او را به مصر می‌بَرَد. سپس قدم زدن داریوش، الپیدیوس و فرزندانش را شاهد خواهیم بود. در پایان هم «Aya» را در بالای بنای «ابوالهول» می‌بینیم که به شکلی نمادین سقوطی آزاد (Leap of Faith) را تجربه می‌کند. در حقیقت وقایع این بسته‌ی الحاقی، Origins و Odyssey را به زیبایی هر چه تمام‌تر به یکدیگر پیوند می‌زند.

نوشتار مرتبط:  مهاجرت دسته جمعی بازی‌سازان از یوبیسافت 

10 حقیقت قابل توجه از زوج به یاد ماندنی Assassin's Creed Origins

بایک آخرین عضو Medjay بود

بایک یکی از اعضای Medjay بود. Medjay گروه عشایری بودند که به نام پلیس صحرا نیز شناخته می‌شدند. پدر بایک Sabu می‌خواست او را مانند یک Medjay پرورش دهد. اما بایک در طول بازی، به عنوان تنها Medjay باقی ماند. پدر بایک به خوبی جنگید اما نتوانست از خود در برابر مردی به نام Bion محافظت کند و در نهایت درگذشت. پس از این اتفاق، بایک در جستجوی Bion بود. زمانی که او را پیدا کرد، Bion فاش نمود که از شخص دیگری به نام «رایا» این دستور را گرفته است. Bion در آخرین نفس‌های خود گفت که رایا دستور داده تمام مدجی‌های باقی مانده به قتل برسند. به هر حال پس از کشتن قاتل، بایک تنها عضو Medjay در زمان خود باقی ماند.

نوشتار مرتبط:  30 بازی جهان‌باز برتر که باید تجربه کنید 

10 حقیقت قابل توجه از زوج به یاد ماندنی Assassin's Creed Origins

«آیا» در مرگ کلئوپاترا نقش داشت

این واقعیت که Amunet در مرگ کلئوپاترا نقش داشته، قبلاً در Assassin’s Creed II مشخص شده بود. روی مجسمه‌ی Amunet در این خصوص توضیحاتی داده شده است. اما در نهایت در سری کتاب‌های مصور Tie-in Assassin’s Creed Origins به این حقیقت رسیدیم. هر چند بعضی چیزها در سری کامیک با تغییراتی مواجه شده. اما این حقیقت که Amunet خودش را درگیر مرگ کلئوپاترا کرده، قطعی است. در واقع Amunet یک شیشه سم را به کلئوپاترا داد تا خودکشی کند. پس از این واقعه، Amunet پسر کلئوپاترا، سزاریون را به میان پنهان شدگان (Hidden Ones) برد و به او آموزش‌های لازم را داد.

در پایان نظر شما در خصوص فهرست 10 حقیقت قابل توجه از زوج به یاد ماندنی Assassin’s Creed Origins چیست؟ کدام نکته را می‌دانستید و کدام جدید بود؟ نکته‌ی دیگری را به فهرست اضافه می‌کنید؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

حسن نصرالهیمشاهده نوشته ها

حسن نصرالهی

زگهواره تا گور دانش بجوی

اشتراک در
اطلاع از
guest
5 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها