5 دلیل برای غیرمنطقی بودن داستان The Last of Us Part 2

5 دلیل برای غیرمنطقی بودن داستان The Last of Us Part 2

هشدار افشای داستان The Last of Us Part 2!

بازی The Last of Us Part 2 دنباله‌ی شاهکار سال 2013 یعنی The Last of Us می‌باشد. دنباله‌ای که برادر بزرگ‌تر خود را در زمینه‌ی داستان و روایت شرمنده کرد. طرفداران بی‌شماری برای از سرگیری ماجرای جوئل و الی ثانیه شماری می‌کردند ولی پس از تجربه‌ی بازی سرافکنده و ناامید شدند.

داستان The Last of Us Part 2 پر از پیچش و ملغمه‌ای از اتفاقات غیرمنطقی و نامناسب است. در اینجا 5 دلیل برای غیرمنطقی بودن داستان The Last of Us Part 2 را برای شما عزیزان فهرست کرده‌ایم.

نوشتار مرتبط: چرا طرفداران پلی استیشن حتی تحمل اسم The Last of Us Part 2 را ندارند؟

5 دلیل برای غیرمنطقی بودن داستان The Last of Us Part 2

محال ممکن است جوئل اسم واقعی خود را به گروهی غریبه اعلام کند

طرفداران می‌دانستند که مرگ جوئل در پارت 2 اجتناب ناپذیر است. این موضوع حتی پیش از افشای مفتضحانه‌ی اطلاعات بازی نیز واضح و مبرهن بود. پیش از این نیز گفته بودیم که نحوه‌ی مرگ جوئل بود که باعث خشم طرفداران شد و نه خود مرگ.

جوئل و تامی فوق‌العاده باتجربه و کارکشته هستند، بقا در آخرالزمان و رسیدن به میان سالی نیازمند هوش بالا و ورزیدگی بی نظیری است. چطور ممکن است آن‌ها به مانند احمق‌ها نام واقعی و محل زندگی خود را به گروهی تا دندان مسلح بگویند؟ اتفاق غیرمنطقی و مضحکی که به مرگ وحشتناک جوئل انجامید.

نوشتار مرتبط: The Last of Us در برابر The Last of Us Part 2؛ کدام برتر است؟

5 دلیل برای غیرمنطقی بودن داستان The Last of Us Part 2

الی همه را از دم تیغ می‌گذراند ولی لحظه‌ی آخر رگ انسانیتش گُل می‌کند!

داستان انتقام الی از اَبی داستانی خونبار است. او هر که را سر راهش بیاید از دم تیغ می‌گذراند ولی لحظه‌ی آخر و در مواجه با کسی که زندگی او را تیره و تار کرده است، عرضه‌ی تمام کردن کار را ندارد.

این موضوع به هیچ‌وجه قابل قبول و منطقی نیست. مخصوصاً اگر شما به داستان الی مسلط باشید و از کودکی او را همراهی کرده باشید. الی یک دختر معمولی و نازک نارنجی نیست که با یک فلش‌بک دستانش سست شوند. رها کردن اَبی پس از آن بلایی که بر سر جوئل آورد محال ممکن است که از الی بر آید. الی همان شخصی است که وقتی جسی خبر دیر کردن تامی و جوئل را به او داد مثل دیوانه‌ها شده بود و در پوست خود نمی‌گنجید. در این حد به جوئل وابسطه بود. به همین دلیل است که پایان بازی قابل هضم نیست.

نوشتار مرتبط: 15 لحظه‌ی طلائی در بازی The Last of Us Part 2 که شایسته‌ی توجه‌اند

5 دلیل برای غیرمنطقی بودن داستان The Last of Us Part 2

دارودسته‌ی اَبی هم تامی را آزاد می‌کنند و هم الی را!

صحنه‌ی مرگ جوئل در آن زیرزمین کذایی خیلی باورپذیرتر می‌شد اگر نویسندگان کی به شعور مخاطب احترام می‌گذاشتند. الی به طرز فجیعی زجه می‌زد و التماس می‌کرد که جوئل را رها کنند. او سوگند می‌خورد که تک تک آن‌ها را پیدا کند و از دم تیغ بگذراند. از آن طرف تامی که بی‌هوش روی زمین افتاده بین خواب و بیداری در حال به خاطر سپردن چهره‌ی قاتلان است تا سر فرصت انتقام خون برادر خود را بگیرد.

از آن طرف اما Owen با Manny (دراکمن!) درگیر می‌شود که الی را نجات دهد! اتفاقی که فوق‌العاده غیرمنطقی است. در ادامه تامی و الی به سراغ دارودسته‌ی بازنده‌ها می‌روند و اکثرشان را از دم تیغ می‌گذرانند. در این بین سلاخی‌های تامی واقعاً هیجان‌انگیز بودند. مخصوصاً آن صحنه‌ی اعتراف گیری. امیدوارم ناتی داگ DLC تامی را عرضه کند تا داستان را از دید تامی نظاره کنیم. به نظر خیلی جذاب خواهد بود.

نوشتار مرتبط: 35 حفره‌ی داستانی در The Last of Us Part 2 که نمی‌دانستید

5 دلیل برای غیرمنطقی بودن داستان The Last of Us Part 2

امکان نداشت اَبی از مبارزه‌ی نهایی جان سالم به در ببرد

یکی دیگر از مشکلات پایان‌بندی افتضاح بازی اینجاست که چطور ممکن است اَبی با آن بدن ضعیف و تحلیل رفته مبارزه‌ی نهایی را جان سالم به در ببرد! او و لیلی برای مدت طولانی برده بوده‌اند طوری که اَبی تمام حجم عضله‌های خود را از دست داده و حتی دچار ریزش مو شده است. خودتان حساب کنید که بدن او چه میزان ضعیف شده و تحلیل رفته است.

الی چندین و چند بار با چاقو به اَبی ضربه وارد می‌کند و حدود 40 ثانیه سر او را زیر آب نگه می‌دارد. چطور ممکن است این اَبی که فاصله‌ای با مرگ ندارد این مبارزه را جان سالم به در ببرد؟ اصلاً منطقی نیست دوستان. اگر با همان اَبی تنومند و عضلانی طرف بودیم باز منطقی‌تر بود.

نوشتار مرتبط: نقد و بررسی بازی The Last of Us Part 2 | دار و دسته‌ی بازنده‌ها

5 دلیل برای غیرمنطقی بودن داستان The Last of Us Part 2

یک بار جستی ملخک

فرار از دستگیر شدن و اسارت همیشه در بازی‌های ویدیویی لحظات تنش‌زایی را خلق می‌کند. ولی The Last of Us Part 2 این موقعیت را خیلی تکرار می‌کند و از ارزش آن می‌کاهد. گریختن از بند دشمن چندین بار در طول داستان بازی رخ می‌دهد. طوری که هر شخصیت چندین بار با موقعیت مشابه مواجه می‌شود که اصلاً منطقی نیست. تنها موقعیت اسارتی که در بازی رخ می‌دهد و نتیجه‌ی آن نزدیک به واقعیت است متأسفانه مربوط به جوئل و عاقبت شوم اوست. که آن هم البته به دلیل روایت ضعیف خراب می‌شود.

خب دوستان با کدام گزینه موافق هستید؟ چه موقعیت غیرمنطقی دیگری را به این فهرست اضافه می‌کنید؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

2.3 3 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها