در State of Play سپتامبر 2022 چه گذشت

State of Play سپتامبر 2022

نمایش اخیر State of Play سپتامبر 2022 سونی با نمایش‌ها و تریلرهایش، از جمله نیم نگاهی که به God of War Ragnarok داشت، توانست بهترین نمایش تابستان لقب بگیرد.

چند روزی است که بازار اخبار بازی‌های ویدیویی داغ و متراکم شده است. رویداد Ubisoft Forward در 10 سپتامبر بازی‌های زیادی را معرفی کرد، از جمله عناوین متعدد Assassin’s Creed و بازگشت Rayman در Mario + Rabbids: Sparks of Hope. سپس Nintendo Direct و PlayStation State of Play اعلام شدند که هر ۲ با فاصله اندکی از هم و تنها ۲۴ ساعت قبل از برگزاری به اطلاع عموم رسیدند. رویداد نینتندو مملو از شگفتانه‌هایی مانند Fire Emblem Engage، تیزر رسمی برای Pikmin 4 و تاریخ انتشار برای نسخه جدید زلدا که اکنون Legend of Zelda: Tears of the Kingdom نام گرفته بود. در همین حال، سونی در همان ابتدا مشخص کرد که State of Play سپتامبر 2022 با توجه به نزدیکی به TGS 2022 روی عناوینی از شرکای ژاپنی و توسعه دهندگان در سراسر جهان متمرکز است.

به عنوان پیش درآمدی بر Tokyo Game Show 2022، در خلال 20 دقیقه مراسم State of Play  شاهد معرفی و نمایش 10 بازی برای PS4 ،PS5 و PSVR2 بودیم. اگرچه این رویداد از لحاظ مقیاس کوچک بود، اما توسعه‌دهندگان تحسین‌شده‌ای مانند Bandai Namco ،Koei Tecmo و Ryu Ga Gotoku (RGG) همگی در آن حضور داشتند، به علاوه یک تریلر جدید و غافلگیرکننده از God of War Ragnarok که واقعاً طرفداران را سر ذوق آورد. چرا که حقیقتاً کسی انتظار آن را نداشت و منابع مختلف از عدم نمایش آن صحبت کرده بودند.

نوشتار مرتبط:  بهترین شخصیت‌های تیکن 

State of Play سپتامبر 2022 بازی Tekken 8

Tekken 8

بازی Tekken 8 که اولین بار با یک تیزر در EVO 2022 معرفی شد، قسمت بعدی از فرنچایز محبوب مبارزه‌ای Bandai Namco است. تریلر آن در State of Play سپتامبر 2022 یک مبارزه طولانی بین جین کازاما و کازویا میشیما را نشان می‌دهد. کازاما باید قدرت‌های شیطانی خود را فعال کند تا برنده شود، حرکتی که به یک ضربه نمادین احتمالی و شکسته شدن زنجیر منجر می‌شود تا عدد 8 را در عنوان بازی تشکیل دهد. با این حال، تنها چیزی که گیر طرفداران آمد این بود که باید منتظر اطلاعات بیش‌تری در خصوص این بازی پلی استیشن 5 باشند. نبرد ابدی پدر و پسری در خاندان میشیما وارد مرحله جدیدی شده است.

نوشتار مرتبط:  ترتيب تماشای فرانچایز جنگ ستارگان 

بازی Star Wars: Tales from the Galaxy's Edge - Enhanced Edition

Star Wars: Tales from the Galaxy’s Edge – Enhanced Edition

پس از نمایش آتشین Tekken 8، اولین بازی بزرگ PS VR2 سونی، Star Wars: Tales from the Galaxy’s Edge – Enhanced Edition معرفی شد. عنوانی که در سال 2023 عرضه می‌شود. Tales from the Galaxy’s Edge ابتدا در سال 2020 برای دستگاه‌های Oculus (Meta) منتشر شده بود و به بازیکنان این امکان را می‌داد تا جهان جنگ ستارگان را از دید جدیدی کشف کنند. البته با الهام از جاذبه‌های معروف دیزنی لند و دنیای والت دیزنی. حال این بازی برای بهره‌گیری از ویژگی‌های PS VR2 مانند صدای سه بعدی و بازخورد لمسی در کنترلر DualSense، بازسازی شده است. بازیکنان با شخصیت‌هایی مانند C-3PO و Yoda مواجه می‌شوند که توسط بازیگران اصلی خود صداپیشگی شده‌اند، عنصری که «غوطه‌ور شدن» را تقویت می‌کند. این نسخه پیشرفته شامل الحاقات بازی اصلی خواهد بود. گرافیک در این نسخه بهبود یافته و شاهد جلوه‌های مختلف بصری هستیم.

نوشتار مرتبط:  بهترین بازی‌های گیم پس برای کامپیوتر 

بازی Demeo

Demeo

یکی دیگر از بازی‌های PS5 و PS VR2 که در حال توسعه است، Demeo نام دارد، یک dungeon-crawler که سابقاً توسط Resolution Games در ماه مه 2021 عرضه شده بود. حال در سال 2023 با پلتفرم‌های مختلف سازگار خواهد شد تا دوستان در سراسر دستگاه‌ها بتوانند یک پارتی برای شکست نیروهای شیطان تشکیل دهند. مقاله اختصاصی بازی در بلاگ پلی استیشن استفاده از فناوری ردیابی چشم را تبلیغ می‌کند. ویژگی جذابی که به کاربران امکان می‌دهد منو را «با اندکی بیش از یک چشم بر هم زدن» انتخاب کنند.

نوشتار مرتبط:  بررسی بازی Yakuza: Like a Dragon 

State of Play سپتامبر 2022 بازی Like a Dragon: Ishin بازی yakuza ishin kiwami

Like a Dragon: Ishin

بازی !Like a Dragon: Ishin بازسازی اسپین آف 2014 توسط استودیو RGG، بخشی از فرنچایز محبوب یاکوزا است. این بازی منتشر شده توسط سگا برای اولین بار در فوریه 2023 در خارج از ژاپن منتشر می‌شود و به طرفداران در سراسر جهان این فرصت را می‌دهد تا بازگویی داستانی سامورایی ساکاموتو ریوما را مشاهده کنند. داستان در کیو (بر اساس کیوتو) در دهه 1860 جریان دارد، Like a Dragon: Ishin شخصیت‌های یاکوزا مانند کازوما کیریو را در نقش اصلی با چهار سبک مبارزه منحصر به فرد ارائه می‌دهد. این بازی اولین بازی استودیوی RGG است که از Unreal Engine 4 استفاده می‌کند.

نوشتار مرتبط:  سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Hogwarts Legacy 

بازی Hogwarts Legacy

Hogwarts Legacy

گیمرهای بسیاری مشتاقانه منتظر کاوش در بازی جهان باز هاگوارتز ساخته شده توسط Avalanche Software هستند. State of Play سپتامبر 2022 جزئیات یک مأموریت انحصاری پلی‌استیشن به نام «The Haunted Hogsmeade Shop» را ارائه کرد و یک جایزه اضافی ویژه پیش‌سفارش بازی برای دارندگان PS4 و PS5 وجود خواهد داشت. میراث هاگوارتز در حال حاضر قرار است در تاریخ 10 فوریه 2023 برابر با ۲۱ بهمن ماه عرضه شود.

نوشتار مرتبط:  فهرست تمام انحصاری‌های پلی استیشن 5 

بازی Pacific Drive

Pacific Drive

سونی با رونمایی از اولین بازی Ironwood Studios مستقر در واشنگتن در سیاتل تحت عنوان :Pacific Drive، نمایش را ادامه داد. این بازی بقای اول شخص منحصر به فرد بر رانندگی تمرکز می‌کند و بازیکنان باید منابعی را برای نگهداری از ماشین خود جمع‌آوری نمایند تا بتواند آن‌ها را از “Olympic Exclusion Zone” خارج کند. در واقعیت جایگزین پاسیفیک درایو، شبه جزیره المپیک واقعی در دهه 1950 توسط قلمرو برجسته‌ای تصرف شده، اما آزمایشات توسط دولت ایالات متحده منجر به «تابش شدید، فروپاشی محیطی، و وحشت‌های ماوراء طبیعی» شده است. وقتی Pacific Drive در سال 2023 برای PS5 عرضه می‌شود، بازیکنان باید از جهنم جان سالم به در ببرند و سعی کنند با وجود عناصر roguelike که محیط را تغییر می‌دهند زنده بمانند.

نوشتار مرتبط:  راهنمای برطرف کردن مشکلات الدن رینگ 

بازی Synduality

Synduality

پس از یک پیت استاپ کوتاه برای بحث در مورد برنامه وفاداری PlayStation Stars، بینندگان با یک بازی رباتی انیمه‌ای از Bandai Namco به نام Synduality آشنا شدند. Yosuke Futami، تهیه کننده بازی، در مورد محیط علمی-تخیلی Amasia در یک پست بلاگ پلی استیشن توضیح داد و هدف این بازی را بدین شرح عنوان کرد که یک انسان با شریک هوش مصنوعی خود به نام Magus همکاری می‌کند تا بررسی کند آیا آن‌ها می‌توانند با هم همزیستی داشته باشند و جهان را از بلایای آب و هوایی و ‌موجودات تغییر شکل یافته باز پس بگیرند. Futami می‌گوید این پروژه از تیمی پدید آمده است که امیدوار است با یک شوتر سوم شخص نوآورانه وارد ژانر علمی تخیلی شود، بنابراین جالب است که ببینیم این بازی در سال 2023 چگونه عمل خواهد کرد.

نوشتار مرتبط:  Stellar Blade و خیزش بازی‌های فانتزی علمی-تخیلی 

State of Play سپتامبر 2022 بازی Stellar Blade بازی Project Eve

Stellar Blade

برخی ممکن است Stellar Blade را به عنوان بازی علمی تخیلی/فانتزی Project Eve بشناسند، عنوانی توسعه یافته توسط استودیو کره‌ای Shift Up که در نمایشگاه‌های متعددی ظاهر شده است. آخرین تریلر این انحصاری کنسولی PS5 بر روایت آن تمرکز دارد و ایو در کنار اعضای آخرین شهر زنده‌مانده زمین Xion (از جمله Adam) کار می‌کند تا سیاره را از شر موجودات شیطانی به نام NA:tives نجات دهد. این بازی با همه چیز از Bayonetta و NieR: Automata گرفته تا Dark Souls و Dead Space مقایسه شده است، بنابراین بسیاری از دیدن نمایش جدید آن در State of Play سپتامبر 2022 هیجان‌زده خواهند شد.

نوشتار مرتبط:  10 حقیقت جذاب که طرفداران درباره‌ی Dead or Alive نمی‌دانند 

State of Play سپتامبر 2022 بازی Rise of the Ronin

Rise of the Ronin

یکی دیگر از انحصاری‌های PS5 که در این رویداد رونمایی شد، آخرین بازی اکشن نقش‌آفرینی Team Ninja بود. این عنوان تا حدودی شبیه به Like a Dragon: Ishin است! فضاسازی کلی، شما را در نقش یک سامورائی در قرن نوزدهم میلادی قرار می‌دهد، اما با تمرکز شدید بر دوره باکوماتسو که در آن مردم ژاپن با تهاجمات کشورهای غربی و جنگ داخلی بین حامیان و مخالفان توکوگاوا شوگونات سر و کار داشتند. به گفته کارگردان Fumihiko Yasuda، بازی جهان باز Team Ninja برای طرفداران مجموعه‌هایی مانند Nioh مناسب است. بازی Rise of the Ronin به طور روی مبارزه متمرکز شده است و به مدت هفت سال در حال توسعه بوده است. با این حال، علاقه مندان به Rise of the Ronin باید برای تجربه آن تا سال 2024 و پس از عرضه Wo Long: Fallen Dynasty از Team Ninja که سال آینده میلادی منتشر می‌شود، صبر کنند.

نوشتار مرتبط:  9 نکته‌ی جذاب خدای جنگ رگناروک که باید پیش از خرید بازی بدانید 

State of Play سپتامبر 2022 بازی خدای جنگ راگناروک God of War Ragnarok

خدای جنگ راگناروک

همانطور که نینتندو رویداد خود را با The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom به پایان رساند، سونی نیز State of Play سپتامبر 2022 خود را با انتشار تریلر رسمی داستان God of War Ragnarok قبل از انتشار در 9 نوامبر برابر با ۱۸ آبان، به پایان رساند. طرفداران از قبل می‌دانستند که داستان بازی سال‌ها پس از ریبوت تحسین‌برانگیز مجموعه در سال ۲۰۱۸ اتفاق می‌افتد. آترئوس که اکنون بزرگتر شده می‌خواهد از پدرش کریتوس مراقبت کند. اما خدای جنگ نیازی به مراقبت کسی ندارد و از پسرش می‌پرسد که چه برنامه‌ای در سر می‌پروراند.

تماشاگران در طول این تریلر نگاهی اجمالی به لحظات مهم مختلفی داشتند. لحظاتی که از فاجعه اساطیر نورس الهام گرفته‌اند، مانند شلیک آترئوس به خورشید در آسمان و مبارزه کریتوس با ثور. صحنه‌های مختلف نبرد در ۹ قلمرو به تصویر کشیده شده است که همه آن‌ها در God of War Ragnarok بازدید خواهند شد. به نظر می‌رسد فضاسازی بسیار زیبایی وجود دارد که از مزایای PS4 و PS5 بهره می‌برند. State of Play همچنین یک کنترلر بی سیم DualSense طرح خدای جنگ نسخه محدود برای PS5 را معرفی کرد که از 27 سپتامبر برابر با ۵ مهر ماه برای پیش خرید در دسترس خواهد بود.

در پایان حتی در مواجهه با سخت‌ترین شرایط ممکن کریتوس تسلیم نمی‌شود و به پسرش اطمینان می‌دهد که «سرنوشت خود را خواهیم ساخت». طرفداران برای تجربه این روایت حماسی باید حدوداً ۲ ماه دیگر صبر کنند.

سونی این State of Play را با نمایش Rise of the Ronin ،Like a Dragon: Ishin و تریلر جدید خدای جنگ به رستگاری رساند. نظر شما در خصوص State of Play سپتامبر 2022 چیست؟ نمایش را دوست داشتید؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها