بهترین بازی‌های PS5

بهترین بازی‌های PS5

با این‌که زمان زیادی از عرضه‌ی PS5 نگذشته است، ولی شاهد بازی‌های انحصاری و غیر انحصاری ارزشمندی برای این کنسول بوده‌ایم. از بازی‌های هنگام عرضه گرفته تا عناوینی که اخیراً عرضه شده‌اند. تا بدین جا 2022 برای کنسول نسل نهمی پلی استیشن فوق‌العاده بوده است. ما شاهد عرضه‌ی Horizon Forbidden West و Gran Turismo 7 بوده‌ایم که عناوین قابل توجهی هستند. با فهرست بهترین بازی‌های PS5 ساویس‌گیم را همراهی کنید.

نوشتار مرتبط:  نقد و بررسی بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy 

10. Marvel’s Guardians of the Galaxy

صادقانه بگویم انتظار درخشش بازی نگهبانان کهکشان را نداشتم. خصوصاً بعد از عملکرد ضعیف کریستال داینامیکس در انتقام جویان. ولی Eidos Montreal همه را غافلگیر کرد. البته از نمایش‌های جذاب بازی می‌شد حدس زد که با عنوان خوبی طرف باشیم. طرفداران نسخه‌ی سینمایی نگهبانان کهکشان قطعاََ شیفته‌ی این بازی خواهند شد. چرا که چیزی از آن فیلم‌های پر زرق و برق کم ندارد و در زمینه‌ی داستانی بهتر هم هست. در کل Marvel’s Guardians of the Galaxy با ارائه‌ی گرافیک، داستان و گیم پلی جذاب و لذت‌بخش تجربه‌ای درجه یک را به شما هدیه می‌دهد.

نوشتار مرتبط:  5 ویژگی برتر Ghost of Tsushima نسبت به دیگر عناوين جهان‌باز 

بهترین بازی‌های PS5  گوست اف سوشیما شبح سوشیما Ghost of Tsushima: Director's Cut

9. Ghost of Tsushima: Director’s Cut

نسخه‌ی PS5 بازی Ghost of Tsushima ارزش تجربه را دارد. حتی اگر نسخه‌ی PS4 را جویده باشید. نسخه‌ی PS5 کیفیت شگفت‌انگیز 4K/60 به علاوه‌ی پشتیبانی از قابلیت‌های استثنائی DualSense و صدای 3 بعدی را به شما ارائه می‌دهد. کافی نیست؟ بسیار خب، سازندگان بسته‌ی گسترش دهنده‌ی عظیم Iki Island را نیز تدارک دیده‌اند. دیگر هیچ بهانه‌ای ندارید. با حمایت از بازی‌های ارزشمند این پیام را به سونی و پلی استیشن خواهید داد که بازی‌های چندش‌آور و تبلیغاتی همچون The Last of Us Part II جایگاهی در هنرصنعت ندارند. بازی‌های کثیف و سفارشی ساز را با حمایت از بازی‌های خوش ساخت تنبیه کنید.

نوشتار مرتبط:  فهرست تمام انحصاری‌های PS5 

Sackboy: A Big Adventure سکبوی

8. Sackboy: A Big Adventure

یک سکوبازی دلربا که فراتر از انتظار ظاهر شد و فوق‌العاده دلنشین است. فهرست بهترین بازی‌های PS5 با گذر زمان به‌روزرسانی خواهد شد، عناوینی حذف و اضافه خواهند شد، ولی بعید بدانم این بازی دلچسب به این زودی جایی برود. تجربه‌ی یک سکوبازی درجه یک به همراه پشتیبانی از co-op بازی Sackboy: A Big Adventure را جزو ضروریات هر PS5 داری می‌کند. طراحی هنری چشم‌نواز، عملکرد فنی فوق‌العاده و گیم پلی لذت‌بخش تنها گوشه‌ای از ویژگی‌های این شاهکار هستند.

نوشتار مرتبط:  بازی Ratchet and Clank Rift Apart دنباله‌ی کدام نسخه است؟ 

7. Ratchet and Clank: Rift Apart

ماجراجویی جدید راچت و کلانک به دلایل مختلفی در فهرست بهترین بازی‌های PS5 قرار گرفته‌اند. یکی از آن دلایل این است که Ratchet and Clank: Rift Apart به زیبایی‌ توانایی و پتانسیل سخت‌افزار قدرتمند PS5 را به رخ می‌کشد. از جابه‌جایی‌های لحظه‌ای به لطف SSD فوق سریع گرفته تا پشتیبانی فوق‌العاده از قابلیت‌های DualSense و سایر موارد.

نوشتار مرتبط:  هنرپیشه‌ی اصلی Deathloop در جستجوی PS5 

6. Deathloop

دث لوپ به مانند آثار پیشین آرکین یک شاهکار گیم پلی محور است. قرار نیست همه‌ی بازی‌های گرافیک فنی مدهوش کننده ارائه دهند. گرافیک و کیفیت بصری تاریخ انقضاء دارد و پس از چند ساعت برایتان عادی می‌شود. ولی این گیم پلی درجه یک و لذت‌بخش است که تا سال‌ها زیر زبانتان مزه می‌کند. چه کسی گیم پلی خلاقانه و شگفت انگیز Dishonored را فراموش کرده است؟ در بازی Deathloop شما اسیر یک چرخه‌ی زمانی شده‌اید. می‌بایست در طی یک روز 8 هدف را شکار کنید. اگر موفق نشوید، کشته شوید یا هر اتفاق غیر منتظره‌ی دیگری رخ دهد، چرخه از ابتدا تکرار خواهد شد. یعنی دوباره روز از نو و روزی از نو. عاشقان عناوین خلاقانه و گیم پلی محور شیفته‌ی دث لوپ خواهند شد.

نوشتار مرتبط:  10 شخصیتی که دوست داریم در Marvel’s Spider-Man 2 ببينيم 

Spider-Man: Miles Morales مایلز مورالس

5. Spider-Man: Miles Morales

مایلز مورالس قرار بود بسته‌ی گسترش دهنده‌‌ای برای عنوان اصلی باشد. ولی با بزرگ شدن پروژه سازندگان تصمیم گرفتند آن را به صورت مجزا عرضه کنند. همان‌طور که از اسم بازی مشخص است، شخصیت اصلی مایلز مورالس می‌باشد. و می‌بایست با شریران منطقه‌ی هارلم مبازره کند. در این بین برخی دشمنان‌ آشنا و برخی جدید خواهند بود. داستان در سطح متوسطی قرار دارد و قابل مقایسه با عنوان اصلی نیست. ولی انصافاً از لحاظ گیم پلی و گرافیک شاهد پیشرفت چشم‌گیری هستیم. گیم پلی مایلز مورالس سریع‌تر، روان‌تر، پویاتر و در کل لذت‌بخش‌تر شده است. گرافیک نیز ارتقاء خیلی خوبی داشته و گوشه‌ای از توانایی‌های PS5 را به نمایش می‌گذارد. Spider-Man: Miles Morales تا حدودی انتظار برای Spider-Man 2 را راحت‌تر می‌کند.

نوشتار مرتبط:  چرا Resident Evil Village باید پایان کار Ethan Winters باشد؟ 

4. Resident Evil Village

حیف است در این فهرست اسمی از رزیدنت ایول 8 نبریم. این بازی ارزشمند خیلی زود فراموش شد. و علیرغم شایستگی کم‌تر کسی درباره‌ی آن صحبت می‌کند. به هر حال دنباله‌ی یک فرانچایز پرطرفدار و مملو از شاهکار بودن این دردسرها را نیز دارد. وقتی خورشید مجموعه رزیدنت 4 باشد، طبیعی است که سایر نسخه‌ها که تلاش کنند به آن نزدیک شوند در گرمای آن ذوب شوند. رزیدنت 8 نزدیک‌ترین تجربه به شاهکار استاد میکامی را ارائه می‌دهد. این بازی پایان‌بخش ماجراهای ایتن وینترز است. و امیدواریم دیگر شاهد این شخصیت فرعی و نچسب نباشیم. داستان، گیم پلی و گرافیک در بهترین سطح خود قرار دارند و تجربه‌ای لذت‌بخش را ارائه می‌دهند.

نوشتار مرتبط:  چرا تجربه‌ی Death Stranding بر همه واجب است! 

3. Death Stranding Director’s Cut

اشتباه نکنید. دث استرندینگ شبیه‌ساز پیاده‌روی یا کولبری نیست. این صحبت‌های سطحی و احمقانه را به حساب نیاورید. تنها کافی است چند ساعت ابتدایی را جلو بروید و منطقه‌ی اول بازی را پشت سر بگذارید تا روند بازی سرعت بگیرد و روی ریل بیفتد. استاد کوجیما با دث استرندینگ یک سبک جدید را خلق کرده است. طبیعی است که در ابتدا ناآشنا به نظر برسد و برخی جبهه بگیرند. داستان بی‌نظیر و احساسی دث استرندینگ ارزش این را دارد که شروع کند بازی را تحمل کنید. از طرفی گیم پلی و همه‌ی اجزای بازی در Death Stranding Director’s Cut ارتقاء یافته‌اند. خودتان را از تجربه‌ی این بازی انقلابی محروم نکنید. طوری نشود که چند سال آینده و پس از این‌که ارزش‌های بازی بر همگان ثابت شد مجبور شوید به سراغش بروید. اکنون که بازی داغ است و بوی تازگی می‌دهد به تجربه‌اش بنشینید.

نوشتار مرتبط:  نقد و بررسی بازی Judgment 

2. Judgment

با توجه به این‌که فرانچایز یاکوزا در شماره‌ی هفتم تغییر سبک داده است، طرفداران گیم پلی beat em up گزینه‌ای جز مجموعه‌ی فرعی Judgment ندارند. اما این اصلاََ چیز بدی نیست. چرا که در کمال ناباوری Judgment بهترین تجربه‌ی یاکوزا را ارائه می‌دهد. و در عین حال تازگی و طراوت خود را نیز داراست. البته که داستان به خوبی یاکوزا زیرو و نسخه‌ی پنجم نخواهد بود. ولی چیزی از آن‌ها کم ندارد. شخصیت‌های بازی نیز برخلافِ یاکوزا 7 خیلی دلنشین و دوست داشتنی هستند. مخاطب خیلی زود با شخصیت‌ها ارتباط می‌گیرد و آن‌ها را باور می‌کند. همه‌ی این‌ها در کنار داستان جنایی نفس‌گیر و پر پیچ و خم از Judgment عنوانی استثنائی می‌سازند.

گیم پلی بازی هم در یک کلام بهترین تجربه‌ی یاکوزا را به شما هدیه می‌دهد. مبارزات متنوع و لذت‌بخش هستند و کلی فعالیت جانبی در بازی تعبیه شده است. گرافیک نیز به لطف به‌روزرسانی مخصوص PS5 حسابی درخشان و چشم‌نواز شده است. در کل این شاهکار را به هیچ‌وجه از دست ندهید. حتی اگر پیش از این بازی‌های یاکوزا را تجربه نکرده‌اید. یا علاقه‌ای به گیم پلی beat em up ندارید. مطمئن باشید پشیمان نخواهید شد. و دست کم 50 ساعت غرق در لذت می‌شوید. طوری که گذر زمان را حس نخواهید کرد.

نوشتار مرتبط:  10 حقیقت از بازی Horizon Zero Dawn که نمی‌دانید 

1. Horizon Forbidden West

افق: غرب ممنوعه دنباله‌ی شگفت‌انگیزی است. این بازی چرخ را از ابتدا اختراع نمی‌کند و قرار هم نبوده که بکند. داستان به همان اندازه پیچیدگی دارد که نسخه‌ی نخست داشت. با این تفاوت که اکنون شخصی‌تر شده و عناصر انسانی بیش‌تری به آن افزوده شده است. بیش‌ترین پیشرفت نیز مربوط به گیم پلی و گرافیک است. گیم پلی با اضافه شدن قابلیت‌های جدید پویاتر و جذاب‌تر شده است. گرافیک بازی نیز در یک کلام چشم‌نواز و هنرمندانه است. سازندگان انیمیشن‌هایی جادویی را به کار برده‌اند که خیالی بودن شخصیت‌های بازی را از یاد مخاطب می‌برند. و احساس می‌کنید در جهانی زنده قرار دارید. و هم نفس با شخصیت‌های واقعی زندگی می‌کنید.

خب عزیزان نظر شما در خصوص بهترین بازی‌های PS5 چیست؟ کدام را تجربه کرده‌اید؟ جای کدام بازی در این بین خالی است؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها