بهترین بازی‌های ایکس‌ باکس سری ایکس

بهترین بازی‌های ایکس‌ باکس سری ایکس

ایکس باکس سری ایکس قدرتمندترین کنسول نسل نهم می‌باشد. برای بهره بردن از این قدرت شگفت‌انگیز انتخاب‌های زیادی نخواهید داشت، چرا که فعلاً عناوین بزرگ و انحصاری عرضه نشده‌اند. و بازی‌ها غالباً به صورت بین نسلی می‌باشند. در این فهرست که به صورت منظم به‌روزرسانی خواهد شد، در تلاش هستیم تا بهترین بازی‌های ایکس‌ باکس سری ایکس را به شما معرفی کنیم. با ساویس‌گیم همراه شوید.

نوشتار مرتبط:  10 بازی مستقل برتر که گرافیک شگفت‌انگیزی دارند 

Ori and the Will of the Wisps

11. Ori and the Will of the Wisps

با این‌که بازی مذکور ابتدا برای ایکس‌ باکس وان عرضه شده، ولی به‌روزرسانی نسل 9 کیفیت آن را فوق‌العاده ارتقاء داده است. تجربه‌ی این بازی با نرخ فریم 120، کیفیت 4K و HDR شگفت‌انگیز است. بهترین کنسول برای تجربه‌ی این اثر سکوبازی-متروییدوانیایی سری ایکس است. نیازی هم نیست که حتماً نسخه‌ی نخست را تجربه کرده باشید. هر چند که تجربه‌ی بازی نخست هم خالی از لطف نخواهد بود و هر 2 بازی به‌روزرسانی نسل 9 دریافت کرده‌اند.

نوشتار مرتبط:  نقد و بررسی بازی Yakuza: Like a Dragon 

بهترین بازی‌های ایکس‌ باکس سری ایکس Yakuza: Like a Dragon یاکوزا 7

10. Yakuza: Like a Dragon

عرضه‌ی یاکوزا 7 به صورت انحصاری هنگام عرضه‌ی ایکس‌ باکس خیلی غیرمنتظره بود. البته سازندگان تأخیر در عرضه‌ی نسخه‌ی PS5 را مشکلات فنی عنوان کردند. ولی همه می‌دانیم که ماجرای اصلی چیز دیگری بود. به هر حال یاکوزا 7 با تغییر سبک، معرفی یک شخصیت جدید و ارائه‌ی گیم پلی نقش‌آفرینی ژاپنی جذاب و لذت‌بخش تجربه‌ای ناب و بی نظیر را ارائه می‌دهد. این بازی شگفت‌انگیز را از دست ندهید.

نوشتار مرتبط:  فهرست تمام بازی‌های Xbox Series S که به صورت 120 فریم بر ثانیه اجرا می‌شوند 

بهترین بازی‌های ایکس‌ باکس سری ایکس Halo: The Master Chief Collection کالکشن مستر چیف

9. Halo: The Master Chief Collection

چه شما طرفدار قدیمی هیلو باشید و چه تازه‌وارد به حساب بیایید، مجموعه‌ی ارزشمند هیلو را نباید از دست بدهید. این مجموعه‌ی ارزشمند در بر دارنده‌ی Halo: Combat Evolved و Halo 2 در کنار Halo 3, ODST, Halo Reach و Halo 4 است. همچنین به‌روزرسانی 4K پویا و نرخ فریم 120 برای سری ایکس دریافت کرده است. از همه مهم‌تر روی گیم پس هم در دسترس می‌باشد.

نوشتار مرتبط:  نقد و بررسی بازی Gears 5؛ غرش چرخ دنده‌ها 

بهترین بازی‌های ایکس‌ باکس سری ایکس Gears 5 گیرز 5

8. Gears 5

گیرز 5 هم به صورت مجزا و هم در گیم پس در دسترس است. The Coalition این بازی جذاب را سال 2019 عرضه کرد و پس از انتشار سری ایکس آن را برای کنسول‌های جدید هم بهینه‌سازی کردند. هم اکنون این بازی به صورت 4K/60 برای سری ایکس در دسترس است. درست است که گیرز 5 بهترین در مجموعه نیست ولی نقطه ورود خوبی برای تازه‌واردان به شمار می‌رود. ناگفته نماند که بخش چندنفره‌ی بازی از نرخ فریم 120 هم پشتیبانی می‌کند.

نوشتار مرتبط:  نقد و بررسی بازی Assassin’s Creed Valhalla؛ وایکینگ‌های مهربان! 

Assassin's Creed Valhalla اساسین کرید والهالا

7. Assassin’s Creed Valhalla

والهالا نسبت به شماره‌های پیشین یک پس‌رفت به حساب می‌آید. نقطه اوج سری به ادیسه برمی‌گردد. ولی از لحاظ فنی Assassin’s Creed Valhalla چشم‌گیر است. گیم پلی نیز گرچه مشکلاتی دارد ولی در عین حال سرگرم‌کننده است. تا زمانی که شاهد نسخه‌ی جدید این سری باشیم، Assassin’s Creed Valhalla بهترین تجربه را روی سری ایکس ارائه می‌دهد.

نوشتار مرتبط:  راهنمای برطرف کردن مشکلات Elden Ring 

Elden Ring الدن رینگ

6. Elden Ring

ساخته‌ی جدید فرام سافتور و هیدتاکا میازاکی با ادغام فرمول سولزبورن با عناصر جهان‌باز بازی موفق Elden Ring را خلق کردند. چه طرفدار این سبک باشید چه نباشید، الدن رینگ در حال حاضر نقل محافل گیمینگ است. و ایکس‌ باکس سری ایکس بهترین مکان برای تجربه‌ی آن به شمار می‌رود.

نوشتار مرتبط:  حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Hitman 3 به علاوه‌ی سیستم پیشنهادی 

Hitman 3 هیتمن 3

5. Hitman 3

جدیدترین ماجراجویی مأمور 47 به عبارتی بزرگ‌ترین آن هم هست. او اکنون به محیط‌های متنوعی چون دبی، دارتمور و غیره سر می‌زند تا اهداف خود را از میان بردارد. همه چیز در این بازی قابلیت تبدیل شدن به یک سلاح کشنده را دارد. و تنها خلاقیت شماست که محدودیت ایجاد خواهد کرد. هیتمن 3 بهترین نسخه در سه‌گانه‌ی جدید هیتمن و یکی از چشم‌نوازترین بازی‌های تاریخ است. فقط کافی است ویدئوها یا تصاویر محیط بازی را نظاره کنید تا محو زیبایی‌های آن شوید.

نوشتار مرتبط:  فهرست تمام بازی‌های Xbox Series X که به صورت 120 فریم بر ثانیه اجرا می‌شوند 

Sea of Thieves

4. Sea of Thieves

بازی Sea of Thieves رفته رفته به یکی از تأثیرگذارترین انحصاری‌های ایکس باکس تبدیل شد. جدیدترین ساخته‌ی استودیوی خلاق و با سابقه‌ی Rare به نوعی شبیه‌ساز دزدان دریایی است. در این بازی آنلاین و چندنفره شما می‌توانید زندگی در قالب یک دزد دریایی را تجربه کنید. با دوستان یا دیگر کاربران شبکه‌ی ایکس باکس متصل شوید و به غارت گنج‌ها و دریانوردی بپردازید. این بازی چشم‌نواز با گرافیک شاد و رنگارنگ هم‌اکنون به صورت 4K/60 در دسترس کاربران سری ایکس قرار دارد. و مطابق معمول سایر بازی‌های استودیوهای داخلی مایکروسافت، روی گیم پس هم در دسترس است.

نوشتار مرتبط:  10 فرانچایز اکتیویژن بلیزارد که دوست داریم در ایکس باکس بازآفرینی شوند 

بهترین بازی‌های ایکس‌ باکس سری ایکس Psychonauts 2 سایکوناتس 2

3. Psychonauts 2

دنباله‌ی بازی منحصر به فرد 2005 پس از سال‌ها انتظار عرضه شد. Psychonauts 2 بدون شک یکی از بهترین عناوین ایکس باکس سری ایکس است. Double Fine با ارائه‌ی یک سکوبازی دلچسب با ایده‌های خلاقانه و عجیب و غریب باری دیگر هنر خود را به رخ کشید. اگر بازی نخست را تجربه نکرده‌اید هم اصلاً نگران نباشید. چرا که در ابتدای Psychonauts 2 اتفاقات مهم برایتان یادآوری خواهند شد. اگر عاشق بازی‌های سکوبازی با داستان‌های عجیب و متفاوت هستید، شک نکنید که شیفته‌ی Psychonauts 2 خواهید شد.

نوشتار مرتبط:  چرا Halo Infinite یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های سال است؟ 

Halo Infinite هیلو بی کران هیلو اینفینیتی

2. Halo Infinite

هیلو بی‌کران‌ بهترین فرم فرانچایز بزرگ هیلو را برای کاربران سری ایکس ارائه می‌دهد. بخش داستانی بازی یادآور خاطرات گذشته است. و این بار در حلقه‌ای جدید، هوش مصنوعی جدید و دشمنان جدید جریان دارد. مستر چیف مثل همیشه باید کهکشان را نجات دهد. و در این بین با چهره‌های آشنا و جدید روبه‌رو خواهد شد. شایان ذکر است که بخش چندنفره‌ی Halo Infinite به صورت مجزا در دسترس است. و شما می‌توانید به رايگان آن را تجربه کنید.

نوشتار مرتبط:  15 ویژگی Forza Horizon 5 که باید بدانید 

بهترین بازی‌های ایکس‌ باکس سری ایکس Forza Horizon 5 فورزا هورایزون 5

1. Forza Horizon 5

فورزا هورایزون 5 یک نمایش فوق‌العاده از توان سری ایکس را ارائه می‌دهد. کاربران ایکس باکس نباید این شاهکار لذت‌بخش را از دست بدهند. سازندگان توانمند بازی مکزیک و طبیعت متنوع آن را به زیبایی هر چه تمام‌تر شبیه‌سازی کرده‌اند. از محیط‌های شهری گرفته تا سواحل چشم‌نواز و بیابان‌های سوزان. همه و همه با نهایت جزئیات شبیه‌سازی شده‌اند. همچنین سازندگان در زمینه‌ی صداگذاری و گیم پلی نیز سنگ تمام گذاشته‌اند. شما حالت‌های متنوعی را برای لذت بردن از این بازی جذاب در اختیار خواهید داشت. Forza Horizon 5 الگویی برای سایر عناوین مسابقه‌ای نسل 9 می‌باشد.

خب دوستان نظرتان چیست؟ کدامیک از عناوین فهرست بهترین بازی‌های ایکس‌ باکس سری ایکس را تجربه کرده‌اید؟ جای کدام بازی در این فهرست خالی است؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها