10 بازی مستقل برتر که گرافیک شگفت‌انگیزی دارند

10 بازی مستقل برتر که گرافیک شگفت‌انگیزی دارند

در طول سال‌ها بارها شاهد عناوین مستقل (Indie) ارزشمند بوده‌ایم که محدودیت‌های مالی مانع شکوفایی آن‌ها نشده‌اند. بازی‌های مستقل در زمینه‌ی خلاقیت و نوآوری بر بازی‌های AAA برتری دارند، ولی معمولاً در بخش گرافیک فنی و کیفیت بصری لنگ می‌زنند. با این حال ما گهگداری شاهد بازی‌هایی مستقلی هستیم که کيفيت بصری خارق‌العاده‌ای ارائه می‌دهند و در این مقاله قرار است به 10 بازی مستقل برتر که گرافیک شگفت‌انگیزی دارند، بپردازیم.

نوشتار مرتبط:  فهرست تمام بازی‌های Xbox Series S که به صورت 120 فریم بر ثانیه اجرا می‌شوند 

10 بازی مستقل برتر که گرافیک شگفت‌انگیزی دارند

A Plague Tale: Innocence

بازی A Plague Tale: Innocence یک موفقیت غیرمنتظره بود. هیچ کس انتظار ارائه‌ی این کیفیت و استقبال منتقدان از بازی را نداشت. همه چیز در این بازی شگفت‌انگیز است. از طراحی محیط، جزئیات مدل‌ها و شخصیت‌ها گرفته تا انیمیشن‌های بازی، همه در سطح ایده‌آل قرار دارند. انتظار برای دنباله‌ی این بازی یعنی A Plague Tale: Requiem، بسیار دشوار است.

نوشتار مرتبط:  16 بازی برتر Xbox Series X با گرافیکی خیره‌کننده 

the ascent

The Ascent

اگر بگویم The Ascent یکی از خوش سیماترین بازی‌های 2021 است، اغراق نکرده‌ام. این بازی فضاسازی بی‌نظیری از جهان سایبرپانک را ارائه می‌دهد. جزئیات بی‌نظیر، نورپردازی خیره‌کننده و طراحی هنرمندانه. گیم پلی The Ascent نیز دست کمی از کیفیت بصری آن ندارد، و سازندگان حق مطلب را ادا کرده‌اند.

نوشتار مرتبط:  7 بازی متروییدوانیای جذاب برای افرادی که از این سبک متنفرند! 

10 بازی مستقل برتر که گرافیک شگفت‌انگیزی دارند ori

Ori and the Will of the Wisps

شاهکار Ori and the Will of the Wisps از معدود عناوینی است که کیفیت بصری آن هم در بعد فنی و هم هنری درجه یک است. درست است که بعد هنری Ori and the Will of the Wisps به کیفیت فنی آن می‌چربد، ولی این موضوع هنر ناب سازندگان را تداعی می‌کند، و یک ایراد نیست. این بازی را چه روی سری ایکس بازی کنید و چه روی نینتندو سوئیچ، شگفت‌انگیز است. تجربه‌ی آن روی هر پلتفرمی دلنشین خواهد بود.

نوشتار مرتبط:  فهرست تمام بازی‌های PS5 که به صورت 120 فریم بر ثانیه اجرا می‌شوند 

10 بازی مستقل برتر که گرافیک شگفت‌انگیزی دارند subnautica

Subnautica: Below Zero

قبول دارم این بازی خوش سیما یک برتری ذاتی نسبت به دیگر گزینه‌ها دارد. و آن هم به سبب محیطی است که در آن جریان دارد. Subnautica: Below Zero به مانند پیشینیان خود، تجربه‌ای بکر و خیره‌کننده از جهان زیر اقیانوس‌ها ارائه ‌می‌دهد. البته که سطح یخ زده‌ی Subnautica: Below Zero نیز شگفت‌انگیز است. این بازی هم در زمینه‌ی کیفیت فنی و هم طراحی هنری، فوق‌العاده است.

نوشتار مرتبط:  تماشا کنید: تریلر جدیدی از بازی دلهره‌آور Sons of the Forest 

بازی the forest

The Forest

این بازی باب میل طرفداران عناوین ترسناک خواهد بود. The Forest با فضاسازی خاصی که دارد، تجربه‌ای به غایت دلهره‌آور را ارائه می‌دهد. محیط‌ها در این بازی فوق‌العاده پرجزئیات و واقع‌گرایانه هستند، و این واقع‌گرایی در خدمت وحشت آفرینی قرار گرفته است. اگر ناراحتی قلبی دارید توصیه می‌کنم به هیچ‌وجه سراغ این بازی نروید. ولی اگر شیفته‌ی بازی‌های وحشتناک هستید، خبر خوش برای شما این است که دنباله‌ی این بازی تحت عنوان Sons of the Forest در راه است.

نوشتار مرتبط:  نسخه‌ی وب تقویم گیمی 1400 ساویس؛ تاریخ عرضه و سالگرد بازی‌های مهم 

بازی no mans sky

No Man’s Sky

حضور این بازی در فهرست اجتناب‌ناپذیر بود. نمی‌دانم کمپین تبلیغاتی No Man’s Sky را به خاطر دارید یا خیر، درست است که سازندگان نتوانستند به وعده‌های خود عمل کنند، ولی با تلاش و کوشش فراوان وضعیت بازی را بهبود بخشیدند. و اکنون No Man’s Sky در نزدیک‌ترین حالت به وعده‌های سازندگان قرار گرفته است. این بازی برای یک استودیوی مستقل فوق‌العاده جاه‌طلبانه‌‌ و جسورانه بود، در حقیقت می‌توان این اثر را یک دستاورد فنی و هنری بزرگ قلمداد کرد.

نوشتار مرتبط:  فهرست تمام بازی‌های روز نخست ایکس باکس گیم پس در 2021 

10 بازی مستقل برتر که گرافیک شگفت‌انگیزی دارند hellblade

Hellblade: Senua’s Sacrifice

استودیوی Ninja Theory برای عاشقان هنر هشتم به خصوص طرفداران هک اند اسلش کاملاً شناخته شده است. این استودیوی کار بلد با بودجه‌ای محدود و تیمی کوچک Hellblade: Senua’s Sacrifice را در سال 2017 عرضه کرد، عنوانی که حقیقتاً می‌توان از آن به عنوان یک دستاورد فنی شگرف یاد کرد. اکنون که آن‌ها زیر مجموعه‌ی مایکروسافت شده‌اند و دغدغه‌ی مالی نخواهند داشت، حتی فکر کردن به کیفیت Senua’s Saga: Hellblade 2 نیز دلنشین و امیدوارکننده است.

نوشتار مرتبط:  حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی It Takes Two 

بازی it takes two

it takes two

کافی است چند دقیقه‌ای به تجربه‌ی it takes two بنشينيد تا عاشق آن شوید. این خصوصیت ذاتی همه‌ی بازی‌های جوزف فارس و Hazelight Studios است و نه صرفاً it takes two. سازندگان عشق خود را در ساخت بازی لحاظ کرده‌اند و این قابل لمس است. چه از نظری کیفیت بصری، چه از دید طراحی هنری و یا حتی گیم پلی لذت‌بخش، همه چیز در it takes two فوق‌العاده است.

نوشتار مرتبط:  تماشا کنید: تریلر Little Nightmares 2 مکان‌های دلهره‌آوری را به نمایش می‌گذارد 

بازی little nightmares 2

Little Nightmares 2

قبول دارم Little Nightmares 2 تجربه‌ای کاملاََ منحصر به فرد است و با اختلاف جزو بهترین بازی‌های مستقل تاریخ می‌باشد. طراحی هنری بازی و فضاسازی شگفت‌انگیز آن، نفس هر بیننده‌ای را بند می‌آورد. Little Nightmares 2 یک اثر ارزشمند و هنرمندانه است که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

نوشتار مرتبط:  حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Kena: Bridge of Spirits 

10 بازی مستقل برتر که گرافیک شگفت‌انگیزی دارند kena

Kena: Bridge of Spirits

استودیوی Ember Lab با معرفی و سپس عرضه‌ی Kena: Bridge of Spirits چشم همگان را خیره کرد. باور این‌که چنین کیفیتی توسط یک استودیوی مستقل ارائه شده، واقعاً سخت است. نکته‌ی جالب‌تر اینجاست که Kena: Bridge of Spirits نخستین تجربه‌ی Ember Lab می‌باشد! هیچ نیازی به توضیح اضافه نیست، فقط کافی است یکی از نمایش‌های Kena: Bridge of Spirits را تماشا کنید تا محو زیبایی‌های بازی شوید.

خب دوستان نظرتان درباره‌ی مقاله‌ی 10 بازی مستقل برتر که گرافیک شگفت‌انگیزی دارند، چیست؟ کدام بازی یا بازی‌ها را به این فهرست اضافه می‌کنید؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
5 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها