15 بازی پساآخرالزمانی برتر که باید تجربه کنید

15 بازی پساآخرالزمانی برتر که باید تجربه کنید

آخرالزمان و پایان دنیا مقوله‌هایی جدی و گاهاً وحشتناکی هستند که حتی فکر کردن به آن‌ها نیز دشوار است. هنر هشتم معمولاً به مسائل پساآخرالزمان می‌پردازد و شیوه‌های بقا و تلاش برای بازسازی را به تصویر می‌کشد. با ساویس‌گیم همراه شوید تا به 15 بازی پساآخرالزمانی برتر که باید تجربه کنید، بپردازیم.

نوشتار مرتبط:  نقد و بررسی بازی Gears 5؛ غرش چرخ دنده‌ها 

15 بازی پساآخرالزمانی برتر که باید تجربه کنید gears 5

Gears 5

در مقایسه با Gears 4 که حقیقتاً یک پسرفت به حساب می‌آمد، Gears 5 پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشت. جهان باری دیگر با خطر نابودی مواجه شده است و شما می‌بایست Swarmها را متوقف کنید. کیفیت گرافیک، گیم پلی و موسیقی در این نسخه بی‌نظیر است و ما با توجه به در دسترس‌تر بودن گیرز 5، آن را به عنوان نماینده‌ی فرانچایز Gears of War در فهرست قرار داده‌ایم. وگرنه طبیعتاً 3 گانه‌ی نخست یک چیز دیگر بود.

نوشتار مرتبط:  نسخه‌ی جهانی بازی NieR Re[in]carnation عرضه شد 

بازی nier replicant

NieR: Replicant

با گذشت چندین و چند سال، NieR هنوز هم یکی از افسرده‌ترین و گرفته‌ترین داستان‌ها و فضاسازی‌ها را ارائه می‌دهد. علیرغم سنگین بودن فضا و داستان بازی بدون شک از تجربه‌ی NieR: Replicant لذت خواهید برد. مثل هميشه و مطابق معمول آثار استاد یوکو تارو در این بازی شاهد طراحی‌های هنری چشم‌نواز و موسیقی مسحور کننده خواهیم بود. همچنین این‌که گیم پلی و مبارزات در این نسخه‌ی بازسازی شده متحول و بهبود یافته است.

نوشتار مرتبط:  حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Days Gone 

days gone

Days Gone

متأسفانه Bend Studio با بدشانسی مواجه شد. بازی آن‌ها در هنگام عرضه مشکلات فنی و تکنیکی داشت. منتقدان نیز با بی‌رحمی و سخت‌گیری بی‌سابقه به Days Gone تاختند. مشکلات بازی پس از چند به‌روزرسانی برطرف شدند ولی وجهه‌ی تخریب شده احیا نشد. Days Gone عنوانی جذاب، سرگرم‌کننده و خوش ساخت است. به نمرات خنده‌دار و عجیب و غریب بازی اعتنایی نکنید و خودتان را از تجربه‌ی آن محروم نسازید.

 

15 بازی پساآخرالزمانی برتر که باید تجربه کنید wasteland 3

Wasteland 3

برایان فارگو نقش‌آفرینی ساز قهاری است که سال‌ها از هنرصنعت دور افتاده بود. خوشبختانه Wasteland 2 برخلافِ انتظارات عملکرد خوبی به ثبت رساند و با توجه به فروش قابل قبولی که داشت پایه‌گذاری ادامه‌ی سری را بنا نهاد. Wasteland 3 دوران پساآخرالزمانی را در سرزمین‌های یخ زده‌ی Colorado به تصویر می‌کشد. از دست ندهید.

نوشتار مرتبط:  تاریخچه‌ی ناشر بزرگ فرانسوی؛ یوبیسافت 

15 بازی پساآخرالزمانی برتر که باید تجربه کنید دیویژن 2

Tom Clancy’s The Division 2

تغییر منطقه‌ی بازی از منهتن برفی در بازی نخست به واشنگتن آفتابی در دیویژن 2 کار راحتی نبود. ولی یوبیسافت به خوبی از پس آن برآمد. سازندگان پس از عرضه‌، چندین بار تغییرات اساسی در Tom Clancy’s The Division 2 ایجاد کردند ولی کماکان این شوتر تاکتیکال آنلاین محور جزو بهترین‌هاست.

نوشتار مرتبط:  از Death Stranding تا Deathloop 

eastward

Eastward

Eastward یک بازی پیکسلی رنگارنگ است که حال و هوای خاص خود را دارد. جان و سم در این بازی تلاش می‌کنند جهان را از شر یک معضل محیط زیستی مرگبار که مردم را به زندگی در زیر زمین مجبور کرده است، مبارزه کنند. بازی Eastward تجربه‌ای منحصر به فرد است و با سایر گزینه‌های این فهرست تفاوت‌هایی دارد. بد نیست برای تنوع هم که شده سری به آن بزنید.

نوشتار مرتبط:  چرا تجربه‌ی Death Stranding بر همه واجب است! 

15 بازی پساآخرالزمانی برتر که باید تجربه کنید death stranding

Death Stranding Director’s Cut

دث استرندینگ تا پیش از عرضه حتی مشخص نبود به چه سبک یا زیرسبکی تعلق دارد. چرا که تجربه‌ی بازی بدیع بود و مشابهی نداشت. این تجربه به دل خیلی‌ها نشست و تعدادی نیز به گیم پلی بازی خرده گرفتند. حال Death Stranding Director’s Cut تا جای ممکن ایرادات ذکر شده را برطرف کرده و محتوای کامل‌تری را ارائه می‌دهد. حتماً دث استرندینگ را تجربه کنید. تعریف هنر را در اثر جدید استاد کوجیما لمس خواهید کرد.

 

far lone sails

FAR: Lone Sails

یکی از عجیب‌ترین بازی‌های این فهرست همین FAR: Lone Sails می‌باشد. در این بازی شما توسط یک ماشین می‌بایست اقیانوس پیمایی کنید. اقیانوسی که زمانی میزبان تمدنی پیشرفته بوده است و حال به طرز عجیبی خشک شده است! اگر به دنبال تجربه‌ای نو و متفاوت می‌گردید، FAR: Lone Sails مناسب شماست.

 

15 بازی پساآخرالزمانی برتر که باید تجربه کنید kenshi

Kenshi

جهان در هم و پیچیده‌ی Kenshi احتمالاً بازی‌بازان زیادی را در همان ابتدا گیج کند. عمق این بازی فوق‌العاده زیاد است و رویکرد غیر خطی دارد. ساخت و ساز، شخصی‌سازی و گیم پلی جذاب از جمله ویژگی‌های شاخص این بازی می‌باشند. در کل دست شما در Kenshi کاملاً باز است.

نوشتار مرتبط:  14 بازی برتر که شبیه انیمیشن‌های سینمایی هستند 

اسکارلت نکسوس

Scarlet Nexus

اسکارلت نکسوس از جمله عناوین پساآخرالزمانی آینده‌نگارانه‌ای است که اخیراً عرضه شده است. طراحی مراحل و فضاسازی این بازی فناورانه است و حال و هوای متفاوتی نسبت به دیگر عناوين این فهرست دارد. Scarlet Nexus را اگر به عناوین انیمه‌ای و پساآخرالزمانی علاقه دارید، از دست ندهید.

نوشتار مرتبط:  13 Sentinels: Aegis Rim شاهکاری که دست کم گرفته شده است 

13 Sentinels: Aegis Rim

13 Sentinels: Aegis Rim

این بازی علیرغم شایستگی‌های فراوانی که دارد، خیلی مهجور مانده است. 13 Sentinels: Aegis Rim داستان بی‌نظیری دارد تا حدی که تحسین بازی‌سازان بزرگی چون ساکورای و تارو را برانگیخته است. خالق برجسته و شناخته شده‌ی مجموعه‌ی Nier جناب Yoko Taro پا را از این هم فراتر گذاشت و گفت Vanillaware (استودیوی سازنده‌ی بازی) یک گنج ارزشمند است که همگی باید از آن مراقبت کنیم. ما پیش از این به طور مفصل 13 Sentinels: Aegis Rim را معرفی کرده‌ایم، لطفاً به آن مقاله مراجعه فرمائید.

نوشتار مرتبط:  نقد و بررسی بازی Metro Exodus؛ سفری نافرجام 

مترو اکسدس Metro Exodus

Metro Exodus

بازی Metro Exodus سه‌گانه‌ی مترو برگرفته از رمان Dmitry Glukhovsky را تکمیل کرد. این بازی علیرغم پیشرفت و بهبودهایی گسترده، کاستی‌هایی نیز داشت که به تفصیل در نقد و بررسی بازی Metro Exodus به آن پرداخته‌ایم. البته فارغ از همه‌ی ایرادات این بازی ارزش تجربه دارد و خالی از لطف نخواهد بود.

نوشتار مرتبط:  حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Fallout 4 به علاوه‌ی آموزش 

بازی فالوت 4

Fallout 4

بازی شگفت‌انگیزی که بهترین سیستم شخصی‌سازی را ارائه می‌دهد. Fallout 4 از لحاظ داستانی به عناوین قبلی نمی‌رسد ولی در زمینه‌ی گیم پلی و کیفیت فنی پیشرفت خوبی داشته است. بازی اندکی پیش از آغاز آخرالزمان شروع می‌شود و ماجرای اصلی را در پساآخرالزمان دنبال خواهید کرد.

نوشتار مرتبط:  در مراسم نمایش جدید بازی Dying Light 2 چه گذشت؟ 

بازی Dying Light

Dying Light

اگر از Dead Island خوشتان آمده باشد، بدون شک عاشق Dying Light خواهید شد. همه‌ی نقاط قوت آن بازی در Dying Light چند برابر شده است. این بازی با فروش فوق‌العاده سازندگان را به ادامه‌ی سری امیدوار کرد و چندی دیگر شاهد عرضه‌ی بازی به شدت مورد انتظار Dying Light 2 خواهیم بود.

نوشتار مرتبط:  15 بازی جهان‌باز برتر که نباید از دست بدهید 

15 بازی پساآخرالزمانی برتر که باید تجربه کنید elex

ELEX

یک الماس تراش نخورده، ELEX هر آن‌چیزی که طرفداران بازی‌های نقش‌آفرینی و داستان محور نیاز دارند را این بازی یک جا دارد. اگر از اندک مشکلات فنی بازی چشم‌پوشی کنید، با تجربه‌ای بکر و لذت‌بخش طرف خواهید شد. از طرفی فاصله‌ی چندانی هم با عرضه‌ی ELEX 2 نداریم.

خب دوستان نظرتان درباره‌ی فهرست 15 بازی پساآخرالزمانی برتر که باید تجربه کنید، چیست؟ کدام بازی یا بازی‌های دیگری را به این فهرست اضافه می‌کنید؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

3.7 3 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها