بازی‌های جدید Resident Evil نمی‌توانند Leon را نادیده بگیرند

بازی‌های جدید Resident Evil نمی‌توانند Leon را نادیده بگیرند

طرفداران Resident Evil پستی و بلندی‌های زیادی را پشت سر گذاشته‌اند. پس از شاهکار رزیدنت ایول 4 دو شماره‌ی بعدی برای خیلی‌ها آن طعم و مزه را نداشتند.

خوشبختانه کپکام فرانچایز را در Resident Evil 7: Biohazard به ریشه‌های وحشت بازگرداند و در Resident Evil Village یادآور شاهکار ابدی پدرخوانده یعنی Resident Evil 4 شد. رزیدنت ایول ویلیج سعی کرد خودش را به ریشه‌های فرانچایز پیوند بزند. ولی یک کاستی بزرگ وجود داشت، غیبت Leon S. Kennedy.

بازی‌های جدید Resident Evil نمی‌توانند Leon را نادیده بگیرند

او در رزیدنت ایول 2 معرفی شد. یک پلیس تازه‌کار و بد شانس که در روز اول کاری دچار مخمصه‌ی راکون سیتی می‌شود. لیان محبوب دل طرفداران است ولی از رزیدنت ایول 6 به این‌ور خبری از او نبوده است.

البته ما در سال 2019 تحت عنوان Resident Evil 2 Remake چشممان به جمال لیان روشن شد و دیداری تازه کردیم. ولی از آن‌جایی که این بازی یک بازسازی بود و داستان اصلی را گسترش نداده بود، بنابراین به حساب نمی‌آید. Resident Evil 9 باید شامل هنرنمایی لیان باشد. حال چه به صورت مستقیم، چه غیر مستقیم.

نوشتار مرتبط: قهرمان اصلی Resident Evil 9 می‌بایست از بین شخصیت‌های کلاسیک انتخاب شود

بازی‌های جدید Resident Evil نمی‌توانند Leon را نادیده بگیرند

تیم جدید شخصیت‌های Resident Evil

هنگامی که Resident Evil 7: Biohazard عرضه شد، یک سری شخصیت کاملاً جدید به فرانچایز اضافه کرد. داستان داشت به صورت کاملاً مستقل پیش می‌رفت که در لحظه‌ی آخر کریس ردفیلد ظاهر شد تا کار را تمام کند. بسته‌ی گسترش دهنده‌ی رزیدنت ایول 7 نور بیش‌تری بر نقش کریس ردفیلد تاباند. همچنین کریس در رزیدنت ایول ویلیج به یک شخصیت کلیدی تبدیل شده بود که در سایه قرار دارد. اما باز هم به نظر می‌رسید که نقش کلیدی برعهده‌ی ایتن، میا و رُز قرار دارد.

طبیعی بود که Resident Evil 7 بخواهد با ارائه‌ی شخصیت‌های جدید و تغییرات گیم پلی با رزیدنت ایول 6 فاصله بندازد. ولی خیلی از طرفداران انتظار داشتند Resident Evil Village شخصیت‌ها و قهرمان‌های بیش‌تری از فرانچایز را در بر گیرد.

با توجه به شباهت‌های گسترده‌ی ویلیج به رزیدنت ایول 4 خیلی عجیب بود که هیچ اشاره‌ای به لیان نشد. از طرفی هم قابل درک است که کپکام قصد داشته در رزیدنت ایول 7 و 8 روی شخصیت‌های جدید تمرکز کند و داستان را شلوغ نکند. ولی غیبت طولانی لیان طرفداران را حسابی نگران کرده است که نکند او برای همیشه کنار گذاشته شده است.

نوشتار مرتبط: حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Resident Evil Village به همراه آموزش

بازی‌های جدید Resident Evil نمی‌توانند Leon را نادیده بگیرند

برنامه‌ریزی برای بازگرداندن Leon به Resident Evil

با این‌که نگرانی طرفداران درست است ولی محال است کپکام یکی از نمادهای فرانچایز را کنار گذارد. هر چه نباشد به تازگی شاهد او در Resident Evil 2 Remake بودیم. همچنین در Resident Evil 4 Remake نیز به زودی با لیان تجدید دیدار می‌کنیم. بازگشت لیان در بازی‌های نامبرده عالی و ارزشمند است ولی این بازی‌ها عناوین جدیدی در مجموعه نیستند. به نظر می‌رسد یکی از کارکردهای بازسازی‌ها یادآوری شخصیت‌های نمادین به طرفداران باشد. تا در آینده شاهد حضور آن‌ها در بازی‌های جدید باشیم.

اگر هدف کپکام از این بازسازی‌ها همین باشد، بنابراین Resident Evil 9 بهترین جا برای حضور مجدد لیان است. مشخص نیست که پس از اتفاقات Resident Evil 6 وضعیت لیان چه بوده است. ولی این را می‌دانیم که او در کنار کریس عضو BSAA بودند. بنابراین بعید نیست که شاهد حضور او در نقش مشابه کریس باشیم.

خیلی از طرفداران مشتاق حضور دوباره‌ی لیان هستند. و پس از پایان‌بندی رزیدنت ایول ویلیج این مهم چندان بعید نیست.

مشتاق حضور دوباره‌ی لیان هستید؟

 

5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها