نقد و بررسی بازی The Skylia Prophecy؛ سپر و شمشیر در یک دست!

نقد و بررسی بازی The Skylia Prophecy؛ سپر و شمشیر در یک دست!

من معمولاََ علاقه‌ای به تاختن و بد گویی از آثار هنری ندارم. حتی اگر از بخشی خوشم نیاید هم آن را به شکل فنی و با جزئیات توضیح خواهم داد، نه به شکل احساسی. اما بازی The Skylia Prophecy این چارچوب‌ها را به نوعی کنار زده و محدودیت ایجاد کرده است.

بازی The Skylia Prophecy یک عنوان 2 بعدی هک اند اسلش مشابه با Castlevania می‌باشد. فضا و طراحی‌های بازی گوتیک است و شما در این بازی باید شیاطین را از میان بردارید.

بدون شک این سبک از بازی مورد علاقه‌ی Ezekiel Rage می‌باشد. چرا که آثار دیگری در این سبک ساخته‌اند و به نوعی تجربه دست یافته‌اند.

نقد و بررسی بازی The Skylia Prophecy؛ سپر و شمشیر در یک دست!

داستان The Skylia Prophecy از این قرار است که شخصیت‌ اصلی بازی سال‌ها پیش ارباب شیاطین را آزاد کرده است و او جهان آن‌ها را به تباهی کشانده است. حال در پی اصلاح این اشتباه است و قصد از بین بردن ارباب شیاطین را دارد. در حالی که افسانه‌ها می‌گویند این کار ویرانی عظیمی به بار خواهد آورد. داستان بازی در همین حد است.

گیم پلی The Skylia Prophecy همان‌گونه که از تصاویر و استانداردهای این سبک بر می‌آید، به این صورت است که شما با حرکات شمشیر دشمنان را از میان خواهید برد. نکته‌ی عجیب و محدود کننده‌ی بازی شیوه‌ی شمشیر زدن شخصیت اصلی است که فقط در یک جهت صورت می‌گیرد و شما امکان ضربه زدن به پائین یا بالا را ندارید. که این موضوع محدودیت‌های زیادی را در بازی ایجاد می‌کند.

نقد و بررسی بازی The Skylia Prophecy؛ سپر و شمشیر در یک دست!

نکته‌ی مثبت بازی The Skylia Prophecy کنترل دقیق و فوق‌العاده‌ی آن است. کنترل و دقت حرکات در بازی‌های این چنینی از اولویت بالایی برخوردار است و Ezekiel Rage این مورد را به خوبی رعایت کرده‌اند. فیزیک و انیمیشن حرکات هم ستودنی است.

نکته‌ی دیگری که باید به آن توجه کنید این است که The Skylia Prophecy قابلیت auto-save ندارد و شما باید برای ذخیره‌ی بازی به مکان‌های مشخصی رجوع کنید. این مورد می‌تواند برای عده‌ای ناخوشایند باشد اما نمی‌توان آن را یک ایراد به حساب آورد. چرا که بازی‌های زیادی در این سبک همین رویه را پیش گرفته‌اند. موضوع عجیب اما اینجا بود که مجسمه‌هایی که برای ذخیره‌ی بازی در نظر گرفته شده است خط سلامتی شما را پر نمی‌کنند! این موضوع خیلی عجیب است که البته در نسخه‌ی اولیه‌ی بازی وجود داشت و با توجه به بازخوردهایی که به سازندگان ارسال شد به احتمال زیاد برطرف شده است.

یکی از مشکلات اصلی بازی The Skylia Prophecy متعادل نبودن مبارزات آن است. غولآخر اول بازی برای شکست داده شدن به 10 ضربه نیاز دارد و پس از هر ضربه به شکل تصادفی جمجمه‌هایی به سمت شما روانه می‌کند که جا خالی دادن از آن‌ها تقریباً غیرممکن است. برای شکست دادن این غولآخر یک روند عجیبی تعبیه شده است که استاندارد نیست. وضعیت سایر دشمنان بازی نیز کم و بیش چنین است و تعادل خوبی لحاظ نشده است.

همانطور که در ابتدا اشاره کردم نقد آثار هنری کار راحتی نیست و بنده علاقه‌ای به بد گویی از آن‌ها ندارم، از طرفی The Skylia Prophecy نیز چندان اثر بدی به نظر نمی‌رسد. محیط‌ها و طراحی‌های بازی زیبا هستند و انیمیشن‌های خوبی هم تعبیه شده است از جمله وزش باد و غیره. گیم پلی بازی نیز در مجموع بد نیست و قابل قبول است اما جای کار دارد.

امتیاز ساویس‌گیم: 7 از 10

 

نقد و بررسی بازی The Skylia Prophecy؛ سپر و شمشیر در یک دست!

FINAL VERDICT

As I mentioned at the beginning, art criticism is not an easy task and I am not interested in slandering it, on the other hand, The Skylia Prophecy does not seem to be a bad work either. The environments and game designs are beautiful and there are good animations such as wind and so on. The gameplay is not bad in general and is acceptable, but it needs more work

SavisGame Score: 7 out of 10

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها