در باب صحبت‌های جان گاروین کارگردان Days Gone

days gone

به گزارش ساویس‌گیم، جان گاروین کارگردان Days Gone چندی پیش در صحبت با دیوید جَفی صحبت‌های عجیبی کرد. صحبت‌هایی که موجبات نارضایتی بازی دوستان زیادی را فراهم کرد. در این مطلب قرار است نگاهی به آن صحبت‌ها داشته باشیم.

یادآوری: من یک نقطه نظری در این خصوص دارم. ممکن است برخی مخاطبان شما این صحبت من را دوست داشته باشند و تعدادی هم به مذاقشان خوش نیاید. حرف من این است، اگر یک بازی را دوست دارید در همان زمان عرضه آن را بخرید. به قیمت کامل بخرید. نه این‌که منتظر تخفیفات بمانید یا قرار گرفتن آن در پلاس.

خب گاروین در خصوص یک چیز درست گفته است. آن هم این است که کاربران از این صحبت‌ها آزرده خاطر می‌شوند. دلایل زیادی برای اشتباه بودن صحبت کارگردان Days Gone وجود دارد. بعد غیرمنطقی آن این است که بازی‌بازان چطور ممکن است از یک بازی خوششان بیاید وقتی هنوز آن را تجربه نکرده‌اند. برخی هم ممکن است توان خرید همه‌ی بازی‌های مورد علاقه‌ی خود را نداشته باشند. 60 دلار (70 دلار برای نسل جدید) اصلاََ عدد پائینی نیست. برخی نیز ممکن است با تبلیغات بازی ارتباط برقرار نکرده باشند.

اما قرار نیست من در اینجا روی این دلایل مانور دهم. اينجا قرار است بررسی کنیم که این دیدگاه چقدر قدیمی است. و اصلاََ با بازار امروزی هماهنگ نیست. امروزه آمار و ارقام گویای موفقیت نیستند. به عنوان مثال 6 سال از آخرین اعلام وضعیت مایکروسافت گذشته است، ردموندی‌ها دیگر آمار فروش کنسول‌های خود را اعلام نمی‌کنند. پر واضح است که بازار امروز حول هیجانات و درگیری بازی‌بازان می‌باشد.

هر چه بیشتر در کانون توجهات باشید برد کرده‌اید. دیگر دوران به رخ کشیدن اعداد و ارقام تمام شده است. امروزه بازی‌های سرویس محور بیشتر روی بورس هستند. این بازی‌ها هم بر مبنای فروش سنتی نیستند. غالب این عناوین رایگان می‌باشند و طی دوره‌ای از کاربران کسب درآمد می‌کنند. دریافت پول‌های خرد در مدت زمان طولانی خیلی راحت‌تر از دریافت 60 دلار از کاربر است. شاید این شیوه به مذاق افرادی مانند گاروین خوش نیاید، اما بدون شک برای شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی سودآور خواهد بود.

درست است که خرید بازی‌هایی چون Days Gone هنگام عرضه و به قیمت کامل سود زیادی به جیب سازندگان روانه خواهد کرد، اما خرید بازی‌ها هنگام تخفیفات یا هنگام رایگان شدن در سرویس‌های اشتراکی هم اشکالی ندارد. در واقع اشکالی که ندارد هیچ بلکه در دراز مدت به نفع سازندگان نیز خواهد بود. و توجهات بیشتری را به سمت محصولات آن‌ها روانه خواهد کرد.

نظر شما در این خصوص چیست؟ لطفاً با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها