وقتی سیاست کثیف وارد هنر-صنعت بازی‌های ویدئویی می‌شود

وقتی سیاست کثیف وارد هنر-صنعت بازی‌های ویدئویی می‌شود

به گزارش ساویس‌گیم، David Najjab یکی از مدیران Gearbox به لایحه‌ی قانونی تگزاس اعتراض می‌کند. او قانون‌گذاران منطقه را تهدید می‌کند که اگر قانون را تغییر ندهند استودیو را از تگزاس خارج می‌کند! جالب است که این موضوع اصلاً ربطی به حوزه‌ی تخصصی گیمینگ ندارد ولی سیاست کثیف تبلیغات ناهنجاری‌ها باعث می‌شود که این موضوع به صدر اخبار خبرگزاری‌های مبدل شود.

لایحه‌ی قانونی از این قرار است که افراد تغییر جنسیت دهنده را از شرکت در رقابت‌های ورزشی جنس مخالف منع می‌کند. حال این مدیر خودنما برای اعتراض به موضوعی که اصلاً ارتباطی به آن ندارد خبرساز شده است. توجیه غیرمنطقی این شخص هم این است که لایحه‌ی قانونی جدید مانع از به‌کارگیری افراد توانمند می‌شود! آخر کسی نیست به او خاطرنشان کند که جمعیت این افراد اصلاً چقدر هست که آدم توانمند هم در بین آن‌ها باشد و این لایحه بخواهد مانع شود!

متأسفانه در طول سال‌های گذشته شاهد سیاست کثیف این‌چنینی زیادی هستیم که به ارکان مختلف هنر ضربه زده‌اند. امیدواریم که بازی‌سازان زین پس به جای دخالت در موارد سیاسی و تبلیغاتی به وظيفه‌ی خود یعنی ساخت بازی بپردازند. و دیگر شاهد خبرهای این چنینی در این حوزه‌ی پرطرفدار نباشیم.

نظر شما در این خصوص چیست؟ به نظر شما بهتر نیست مسائل تبلیغاتی و شعار زده با اهداف سیاست کثیف از بازی‌های ویدئویی رخت بر بندند.

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها