بانوی مرموز قرمز پوش: نگاهی به سرگذشت شخصیت Ada Wong

بانوی مرموز قرمز پوش : نگاهی به سرگذشت شخصیت Ada Wong

(به قلم مصطفی احمدزاده)

هشدار افشای خط داستانی رزیدنت ایول 2، 4 و 6

وقتی نام فرانچایز محبوب و جریان ساز Resident Evil آورده می‌شود، بدون شک در ذهن همه‌ی ما یک بازی وحشت و بقای شاهکار (به استثناء چند نسخه!) با شخصیت‌هایی دوست داشتنی و داستان‌هایی محکم و درگیرکننده تداعی می‌شود. هنگامی که بحث یک شخصیت مرموز در سری محبوب و معروف رزیدنت ایول می‌شود، بدون شک با شخصیت Ada Wong روبرو خواهیم شد.

شخصیتی که علاوه بر مرموز، بی روح و بی احساس بودن، فلسفه و روش خاص خودش را برای رسیدن به اهداف ماموریت‌هایش دارد. دقیقاً همچون پروانه‌ای که همیشه بعنوان سمبل خاص خودش، آزاد و رها، بدون دستور گرفتن و تقلید کردن از شخص خاصی راه خودش رو برای رسیدن به هدف نهاییش دنبال می‌کند. این شخصیت محبوب اما زیرک! توسط نوبورو سوگیمورا خلق شد و با شینجی میکامی افسانه‌ای در قسمت چهارم فرانچایز به اوج شخصیت پردازی رسید.

بانوی مرموز قرمز پوش : نگاهی به سرگذشت شخصیت Ada Wong

Ada Wong در سال 1974 از پدری چینی و مادری آمریکایی متولد شد. و توسط یک سندیکای جنایی که به صورت زیر زمینی در زمینه‌ی تجارت اسلحه کار می‌کرد، آموزش دید. در سال 1998 Ada Wong موفق به نفوذ به یکی از ارگان‌های مهم شرکت آمبرلا می‌شود. و برای نفوذ بیشتر، موفق به جلب اعتماد یکی از کارکنان مهم آمبرلا می‌شود. در همین راستا ایدا با فردی به نام جان کلمنس آشنا می‌شود.

جان کلمنس به Ada Wong به قدری علاقه مند می‌شود که رمز کامپیوتر خودش را به اسم ایدا تغییر می‌دهد. بعد از چند ماه با گسترش ویروس T در عمارت اسپنسر، ایدا سریع آنجا را به مقصد شهر راکون (که نزدیک‌ترین شهر به عمارت اسپنسر، واقع در کوه‌های آرکلی است) ترک می‌کند. و بعدها جان کلمنس در تاریخ هشتم ژوئن 1998 قربانی ویروس T می‌شود. او حتی برای ایدا نامه‌ای هم می‌نویسد، اما به دلیل نابودی عمارت اسپنسر، هیچوقت این نامه توسط ایدا خوانده نمی‌شود.

بعد از گذشت دو ماه از حوادث عمارت اسپنسر، Ada Wong این بار برای به دست آوردن نمونه‌ی ویروس G از ویلیام برکین، توسط آلبرت وسکر اجیر می‌شود. در بین راه ایدا با پلیسی تازه کار به نام لیان به صورت اتفاقی در پارکینگ ساختمان پلیس R.P.D ملاقات می‌کند. و ایدا به لیان به دروغ می‌گوید که برای پیدا کردن فردی به نام جان کلمنس به شهر آمده است. و علت حضورش در ساختمان R.P.D برای پیدا کردن فردی به نام بن برتولوسی است که از مکان جان کلمنس اطلاع دارد.

بانوی مرموز قرمز پوش : نگاهی به سرگذشت شخصیت Ada Wong

با کشته شدن بن و ملاقات لیان با آنت برکین (همسر ویلیام برکین) لیان متوجه می‌شود که در اصل Ada Wong جاسوس سازمان مخفی است. بعد از رو در رو شدن ایدا با لیان، ایدا با اسلحه لیان را تهدید می‌کند که نمونه‌ی ویروس G رو که آنت برکین به او داده بود را تحویل دهد. با امتناع لیان، ایدا توسط آنت برکین از پشت مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد و از آزماشگاه سقوط می‌کند.

پس از سقوط Ada Wong از آزمایشگاه آمبرلا، او جان سالم به در می‌برد و به کلیر در کشتن تایرانت T-002 با انداختن راکت لانچر کمک می‌کند. اما آن جا کلیر، ایدا را نمی‌شناسد و نمی‌داند چه کسی بوده که کمکش کرده است. بعد از کمک به کلیر, ایدا موفق به بدست آوردن نمونه‌ی ویروس G می‌شود. آلبرت وسکر نیز در تماسی به ایدا خبر عبور هلیکوپتر سرگی ولادیمیر را می‌دهد.

در نهایت Ada Wong با استفاده از قلابی که توسط وسکر بهش داده شده و به کمک هلیکوپتر از شهر خارج می‌شود. نکته‌ی مرموز در این بین اینجاست که هنوز مشخص نیست که ایدا بعد سقوط از آزمایشگاه آمبرلا به چه شکل زنده باقی می‌ماند. زیرا قلاب مخصوص را بعد از تماس با آلبرت وسکر، به دست می‌آورد و این اتفاقات پس از سقوط او بوده است.

بانوی مرموز قرمز پوش : نگاهی به سرگذشت شخصیت Ada Wong

Ada Wong شش سال پس از وقایع شهر راکون سیتی بار دیگر از سوی وسکر ماموریت می‌یابد. این‌بار هدف نفوذ به داخل یک گروه مذهبی به نام لوس ایلومینادوس برای به دست آوردن نمونه‌ی انگل لاس پلاگاس می‌باشد. انگلی که به کمک آن سدلر افراد داخل دهکده را کنترل می‌کند. ایدا در اینجا هم با لیان مواجه می‌شود. اما در ابتدا خودش را از معرض دید لیان برای زیر نظر گرفتنش مخفی نگه می‌دارد.

با زیر نظر گرفتن لیان، Ada Wong متوجه می‌شود که لیان بهترین متحد برای بدست آوردن نمونه‌ی انگل لاس پلاگاس است. و به همین منظور لیان را بارها از مرگ نجات می‌دهد. با آمدن جک کراوزر به داستان، ایدا موفق به دریافت اطلاعاتی از ارتباط جک کراوزر با سدلر می‌شود. و به همین منظور برخلاف میل وسکر مانع کشته شدن لیان توسط کراوزر می‌شود.

با کشته شدن کراوزر توسط ایدا، او به سراغ سدلر برای بدست آوردن انگل پلاگاس می‌رود. و در صحنه‌ی نبردش با لیان نقش فرد کمکی به لیان را بر عهده می‌گیرد. با کشته شدن سدلر توسط لیان و البته به کمک ایدا، لیان موفق به بدست آوردن نمونه‌ی انگل پلاگاس می‌شود. و در همین هنگام بلافاصله از طرف ایدا با اسلحه تهدید می‌شود که نمونه‌ی انگل رو به ایدا تقدیم کند.

بانوی مرموز قرمز پوش : نگاهی به سرگذشت شخصیت Ada Wong

Ada Wong با به دست آوردن نمونه‌ی انگل پلاگاس، با هلیکوپتری که از سوی وسکر فرستاده شده است، از جزیره خارج می‌شود. ایدا فقط یک نمونه از انگل تابع را به وسکر تحویل می‌دهد و نمونه انگل اصلی پلاگاس را پیش خودش نگه می‌دارد. اما وسکر با برگشتن به جزیره، نمونه‌ی اصلی انگل پلاگاس را از جسد کراوزر بدست می‌آورد.

در سال 2011 با کشته شدن آلبرت وسکر به دست کریس ردفیلد، Ada Wong به صورت مخفی توسط دریک سیمنز استخدام می‌شود. او در اولین ماموریت خود برای سیمنز، وظیفه‌ی تهیه نمونه‌ی سلاح‌های بیولوژیک در جمهوری اسلاو شرقی را برعهده می‌گیرد. در جای جای شهر‌های این کشور تظاهرات گسترده‌ای به رهبری شخصی به نام Alexander Kozachenko علیه حاکمیت رییس جمهور این کشور که یک زن به نام Svetlana Blikova است، شکل می‌گیرد .

Ada Wong در بدو ورود به پایتخت این کشور یعنی Holigrad، با Svetlana دیدار می‌کند. و خودش را مامور B.S.A.A معرفی می‌کند. او در ادامه برای اعتمادسازی اطلاعات گسترده‌ای را در اختیار فرماندهان نظامی این کشور از انگل لاس پلاگاس، که در حال شیوع در سطح شهر‌های اسلاو است ارائه می‌دهد. بعد از رد و بدل کردن اطلاعات، ایدا به وجود تعدادی از نمونه‌ی خاص از انگل لاس پلاگاس در یک پارکینگ پی می‌برد. و با ورود به پارکینگ با لیان که مامور ایالات متحده آمریکاست درگیر می‌شود. اما به محض رسیدن به جعبه‌ی انگل، ایدا متوجه خالی بودن جعبه می‌شود.

بانوی مرموز قرمز پوش : نگاهی به سرگذشت شخصیت Ada Wong

با لو رفتن فهرست افراد شاغل در B.S.A.A رییس‌جمهور اسلاو به عدم وجود نام Ada Wong در فهرست پی می‌برد. و در اولین ملاقات ایدا با Svetlana طی درگیری که بین این دو رخ می‌دهد، ایدا توسط ماموران امنیتی رئیس جمهور دستگیر می‌شود. و در زیر زمین اتاق ریاست جمهوری زندانی می‌شود. با به هوش آمدن، ایدا موفق به فرار از زندان می‌شود و در ساختمان زیر زمینی متوجه تولید انگل در آزمایشگاه سری می‌شود. و با نمونه های انگلی که در حال تکامل هستند برخورد می‌کند. او یک نمونه از انگل لاس پلاگاس در حال تکامل را هنگام خارج شدن از اسلاو حمل می‌کند. و برای دریک سیمنز ارسال می‌کند.

در ماه ژوئن 2013 دریک سیمنز با Ada Wong از طریق یک تماس تصویری ارتباط برقرار می‌کند. این تماس از طرف یک زیردریایی که در اعماق آب‌های دریای آتلانتیک شناور است، صورت می‌گرفت. در آن تماس، سیمنز به ایدا ماموریت محافظت از دو نفر به نام‌های شری و جیک را می‌دهد. شری برکین دختر ویلیام برکین و جیک مولر پسر آلبرت وسکر. جیک مولری که بدنش نسبت به ویروس C مقام است. و این مقاومت توسط یک آنتی ژن که توسط پدرش آلبرت وسکر به ارث برده است ممکن شده است.

با غرق شدن زیر دریایی ایدا موفق به فرار از زیر دریایی می‌شود. و دریک سیمنز به ایدا خبر حمله‌ی بیولوژیکی به آمریکا، چین و چند شهر مهم در جهان را می‌دهد. این حمله توسط کمپانی تازه تاسیس نئو آمبرلا روی می‌دهد. در بیست و هشتم ژوئن ایدا به کلیسای Tall Oaks می‌رسد.ساختمانی که در حقیقت مقر زیرزمینی The Family است. او با دیدن نوار ویدیویی به نام Happy Birthday Ada Wong متوجه می‌شود دریک سیمنز به او خیانت کرده است. او از DNA ایدا برای پیشبرد اهدافش استفاده کرده است. در ادامه ایدا تصمیم می‌گیرد به شهر لانشیانگ چین برود. زیرا مطلع می‌شود که جیک مولر و شری برکین به این شهر آمده‌اند. او از دور مراقب جیک و شری است. و این دو نفر را از حمله‌ی سلاح بیولوژیکی زنده نجات می‌دهد. سلاحی به نام ابیستوو که یک موجود جهش یافته و مسلح به اره برقی بود. 

بعد از نجات جیک و شری، Ada Wong در جاده با همسان (کلون) شبیه‌سازی شده‌ی خودش یعنی Carla Radames روبرو می‌شود. همسانی که دریک سیمنز از DNA خود ایدا برای ساخته شدندش استفاده کرده بود. کارلا توسط کریس ردفیلد و پیرز نیوانس در حال تعقیب بود. با تعقیب کارلا، ایدا وارد یک کشتی می‌شود. و در کشتی به اسناد محرمانه‌ای از دریک سیمنز و کارلا دسترسی پیدا می‌کند. در این هنگام کارلا توسط افراد دریک سیمنز کشته می‌شود. و به پایین عرشه‌ی کشتی پرتاب می‌شود. ایدا که شخصاً نظاره‌گر این صحنه است به سمت کارلا می‌رود. در این بین ناگهان کارلا جهش پیدا می‌کند و با ایدا درگیر می‌شود. در حین مبارزه ایدا با کارلا یک موشک که حامل ویروس C است به سمت شهر شلیک می‌شود.

Ada Wong در نهایت موفق به نابودی کارلا می‌شود. و با هلیکوپتری از کشتی خارج می‌شود. ایدا از یک طرف خودش را در شکل گیری ویروس C مقصر می‌بیند. و از طرفی دیگر خیانت سیمنز را تاب نمی‌آورد. بنابراین تصمیم بر نابودی دریک سیمنز می‌گیرد. به همین منظور با وارد شدن به برج Squad با سیمنز که آلوده به نوع ارگانیک جهش یافته‌ای از ویروس C هست مواجه می‌شود. در اینجا هم ایدا، همانند پایان داستان قسمت چهارم، به لیان در از بین بردن سیمنز کمک می‌کند. او با رفتن به آزمایشگاه مخفی سیمنز از شکل‌گیری دوباره یک سلاح زنده با DNA خودش، جلوگیری می‌کند. و آزمایشگاه را نیز نابود می‌سازد. در پایان بازی هم موبایل بانوی زیبا و مرموز ما! به صدا در می‌آید که به نظر می‌رسد ماموریتی جدید است. و او دیر یا زود سر و کله‌اش برای یک ماجراجویی جدید پیدا خواهد شد.

نظر شما در خصوص Ada Wong؟

4.5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله

کاربران ساویس‌گیممشاهده نوشته ها

کاربران ساویس‌گیم

ما همیشه به داشتن کاربران فعال و فرهیخته مفتخریم🌹 اگر شما دوست عزیزم مایل به انتشار مطلب خود در رسانه بزرگ ساویس‌گیم هستید، از طریق شبکه‌های اجتماعی SavisGame اقدام کنید🌹❤️🌹 تمامی مسئولیت محتوا و مطالب با کاربران و مراجعین به سایت است ❤️

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها