کابوس‌های ویروسی: 10 ویروس خطرناک فرانچایز Resident Evil

10 ویروس رزیدنت اویل

(ترجمه شده توسط دکتر بهزاد کریمی)

ویروس‌های هولناک زیادی در مجموعه بازی‌های رزیدنت اویل وجود دارند. در این یادداشت ۱۰ مورد از خطرناک‌ترین ویروس ‌های این فرانچایز را مرور می‌کنیم. هواداران فرانچایز رزیدنت اویل عاشق ویژگی‌های مختص این مجموعه از جمله مهمات محدود، حضور زامبی‌ها در هر گوشه‌ی بازی و وجود بی‌نهایت تهدید دلهره‌آور در این مجموعه بازی‌ها هستند.

هر کس این بازی را به تازگی تجربه کند متوجه می‌شود که اکثر ویروس‌ها توسط شرکت آمبرلا توسعه و شیوع داده می‌شوند. سازمانی که عملاً نقش یک نهاد شیطانی را در فرانچایز ایفا می‌کند. با این حال هواداران باید به یاد داشته باشند که این فرانچایز به صورت متناوب ویروس‌هایی متفاوت از ویروس اصلی T-VIRUS را که دنیای اولین نسخه‌های این سری را درگیر خود کرده بود، معرفی می‌کرد.

در حقیقت بازیکنان تیزبین مجموعه باید متوجه شده باشند که بعضی از نسخه‌های فرعی T-VIRUS خطرناک‌تر از ویروس اصلی هستند. متاسفانه نیروی‌های سازنده‌ی این ویروس‌های جدید هم بر آن بودند که از آن‌ها برای اهداف شرارت‌بار خود استفاده کنند. اما کدام یک از آن‌ها به عنوان وحشتناک‌ترین ویروس در نزد هواداران می‌درخشد؟

 

ویروس رزیدنت اویل

۱۰- T-Virus​

جالب است که محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین ویروس رزیدنت اویل ممکن است کمتر از بقیه کشنده باشد. T-VIRUS به عنوان یک الگو و منشا برای اکثر ویروس‌های دیگر عمل می‌کند. در اصل T-VIRUS به نوعی ویروس Progenitor را کشنده‌تر و مسلح‌تر کرد و قابلیت احیای دوباره، میزان خشونت و میل به آدم‌خواری را در فرد مبتلا شده تقویت نمود.

با این حال به لطف مطالعات و تحقیقات گسترده بر روی T-VIRUS، این نوع یکی از آسان‌ترین ویروس‌ها برای خنثی سازی به شمار می‌رود. بیشتر از همه این توسعه‌ی واکسن Daylight است که T-VIRUS را از بقیه‌ی ویروس‌ها ضعیف‌تر کرد. حتی بر اساس روایت‌های بازی، این واکسن به عنوان یک داروی استاندارد برای هر شیوع‌ استفاده می‌شود.

 

ویروس رزیدنت اویل

۹- Chimera Virus​

دکتر رابرت چان ویروس Chimera را به عنوان راه‌حلی برای T-Virus و جهش‌های غیرقابل کنترل آن تولید کرد. با وارد شدن ویروس Chimera، شخص مبتلا شده به T-Virus می‌توانست به شکل ارادی جهش کند و تغییر شکل دهد.

این قابلیت ناشی از این حقیقت بود که ویروس Chimera می‌توانست ژن‌های بخش انسانی یک فرد مبتلا را تحریک کند و باعث شود برای به کمال رسیدن خود تلاش نماید. متاسفانه اسناد زیادی از ویروس Chimera به جز ظهورش در رمان BIOHAZARD to the Liberty در دست نیست. بعدها نمونه‌های بیشتر دیگری هم از این ویروس ظاهر می‌شوند.

 

ویروس رزیدنت اویل

۸- Prototype Virus​

هواداران رزیدنت اویل حتماً آلبرت وسکر سیاه‌پوش با عینک‌های دودی را به یاد دارند. اکثر این هواداران قدرت، سرعت و چابکی او را وقتی در مقابل قهرمانان اصلی این مجموعه به رخ می‌کشد، ناعادلانه می‌دانند. در نهایت به خاطر وجود رزیدنت اویل ۵ بود که بالاخره بازیکنان توانستد برای همیشه به نقشه‌های شوم آلبرت وسکر پایان دهند. دوست‌‌داران بازی به اشتباه فکر می‌‌کنند وسکر ویروس Uroboros را در وجود خود داشت، اما در حقیقت قابلیت‌های او از ویروس Prototype به وجود آمده بود، یک نوع جدید از ریشه‌ی T-VIRUS که آلبرت وسکر و دیگر شرکای پروژه مجبور شدند از آن استفاده کنند.

به عنوان بخشی از پروژه‌ی اصلاح نژاد در شرکت آمبرلا، ویروس Prototype بر روی افراد مورد نظر که ظاهراً شرایط تکامل را داشتند تست شد. در نتیجه اگر این شرایط در وجودشان نبود ویروس آن‌ها را از پا در می‌‌آورد. آلبرت وسکر و الکس وسکر از این آزمایش به همراه قابلیت‌های فرا انسانی جدید جان سالم به در بردند. ولی درنهایت علیرغم خطری که این دو در معرضش قرار گرفتند، به خاطر سختی پیدا کردن میزبان مناسب، ویروس Prototype هم نتوانست مفید باشد.

 

ویروس رزیدنت اویل

۷- Chrysalid virus​

ویروس Chrysalid یا ویروس C به عنوان یک همتا برای خانواده‌ی ویروس T-Virus عمل کرد. وقتی آمبرلا سال‌ها قبل بسته شد، انجمن The Family وظیفه‌ی ‌خود دانست تا راه آمبرلا را ادامه دهد. دکتر کارلا رادامز پروژه‌ای را رهبری می‌کرد که استفاده از یک ژنوم دارای عناصر G-Virus و T-Veronica Virus را شامل می‌شد. نتیجه‌ی آن هم قربانیانی بودند که نه تنها از میزان محدودی آگاهی بهره می‌بردند، بلکه ظاهراً از جهش‌های شدید بسته به ژن‌هایی که به آن‌ها تزریق شده بود هم برخوردار بودند.

سازگاری بالای ویروس C آن را به یک سلاح بشدت مرگبار تبدیل می‌کرد. برای نمونه، رییس سابق The Family آقایسیمونز درک کلیفورد از قابلیت‌های مختلف ویروس C بر روی نمونه‌های آزمایشگاهی استفاده کرد. تا یک ایدا وانگ جدید خلق کند. ویروس C همچنین به The Family اجازه داد تا سلاح‌های بیو ارگانیک خود را بدون نیاز به DNA خاصی خلق کنند. درنهایت همه‌ی این ویژگی‌ها ویروس را بیشتر و بیشتر مرگبار می‌‌کرد.البته اگر واکسن Anti-C وجود نداشت.

 

ویروس رزیدنت اویل

۶- Animality Virus​

بازیکنان رزیدنت اویل ۴ احتمالا Plaga، همان انگلی که باعث می‌شد اهالی آن روستا تحت کنترل Los Illuminados قرار بگیرند به یاد دارند. بعدها معلوم شد مامور سابق سیا گلن آریاس یک نمونه از Plaga را خریده و تیم خودش را مجبور کرده است یک نوع جدید ویروس با استفاده از این نمونه بسازند. نام آن Animality Virus انتخاب شد و باعث می‌شد زامبی‌ها رفتار اجتماعی از خود بروز دهند.

ویروس Animality در نهایت بسیار شبیه به انگل Plaga عمل می‌کرد. زامبی‌‌های مبتلا به این ویروس نیز همانند T-Virus رفتار یکسانی در میزان پرخاشگری و میل به آدم‌خواری داشتند. با این حال در ویروس Animality روند تخریب ذهنی آهسته‌تر بود و باعث می‌شد اعضای بدن قربانی هماهنگ‌تر باشند و بتوانند صحبت کنند.

 

ویروس رزیدنت اویل

۵- Uroboros Virus​

فرار آلبرت وسکر از آمبرلای سقوط کرده باعث شد این کمپانی به ظاهر از بین رفته بتواند بهتر از همیشه یک قدم دیگر به هدف خود یعنی خلق انسان‌های کاملاً جهش یافته و بی‌نقص نزدیک‌تر شود. وسکر و تیمش ویروس Uroboros را توسعه دادند تا یک نوع جدید از Progenitor بسازند. ویروسی که قادر باشد به مبتلایان خود قدرت‌های فرابشری ببخشد. به طرز باورنکردنی نتیجه‌ی آن بسیار قدرتمند بود. و باعث مرگ افراد مورد آزمایش شد. اما خوشبختانه پادتن‌های T-Virus نهفته در بدن جیل ولنتاین باعث تعادل فرمول ویروس Uroboros شدند.

کسانی که از ابتلای به این ویروس جان سالم به در می‌بردند قدرت‌های فراانسانی پیدا می‌کردند. در حقیقت Uroboros با مجبور کردن فرد مبتلاشده به تکامل جسمش این کار را انجام می‌داد. البته هنوز هم فقط با درصدی خاص از جامعه سازگار بود. خوشبختانه تحقیقات بیشتر بر روی این ویروس با مرگ آلبرت و الکس وسکر متوقف شد.

 

ویروس رزیدنت اویل

۴- T-Veronica Virus​

با وجود قابلیت برنامه‌‌ریزی تایرانت‌ها در پروژه‌ی Tyrant که می‌توانستند از دستورات ساده پیروی کنند، باز هم هیچ موجودی نمی‌توانست هوش قبل از ابتلای به ویروس را در خود حفظ کند. اما دکتر الکسیا اشفورد با موفقیت توانست این گونه‌‌ی پر طرفدار را با ویروس T-Veronica خلق کند. به لطف این گونه‌ی جدید فرد مبتلا شده نه تنها جهش می‌کرد بلکه از قابلیت‌های ذهنی و هوش هم بهره می‌برد.

T-Veronica Virus در واقع نام خود را از اجداد خاندان اشفورد وام گرفته است. الکسیا از ملکه‌های مورچه برای رفع نقص ویروسی که در تایرانت‌‌ها به کار رفته بود، استفاده کرد. و وقتی آن را بر روی خودش آزمایش کرد به یک دوره‌ی نهفتگی مدت‌‌دار نیاز داشت تا هوش خود را ماندگار کند. برخلاف ویروس‌های دیگر، T-Veronica هنوز هم ممکن است قربانی خود را دچار زوال عقل کند. با این حال این نوع از ناپایداری ذهنی می‌تواند به شدت خطرناک باشد. به خصوص اگر فرد مبتلا شده قوه‌‌ی تفکر خود را حفظ کند. به همین دلیل انتشار T-Veronica در یک جامعه به نوبه‌ی خود می‌تواند به خطرناک‌ترین سلاح ممکن تبدیل شود.

 

ویروس رزیدنت اویل

۳- T-Abyss Virus​

برخلاف حضور کوتاهش در RE: Revelations، ویروس T-Abyss شاید می‌توانست به عنوان خطرناک‌ترین ویروس در تمام فرانچایز خودنمایی کند. گروه تروریستی Il Vetro توانست T-Abyss را از ویروس بومی Abyss که در منطقه‌ی Kermadec Trenchs Hadopelagic شایع بود، تولید کند. برطبق یافته‌ها Abyss در اصل در ژنوم برخی ماهی‌ها وجود داشت. فرد مبتلا شده به T-Abyss نه تنها به زامبی تبدیل می‌شد بلکه به روش حیات دریایی پیشرفت می‌کرد. یعنی همان حالتی که آن مکنده‌ها و بدن‌های باد کرده را باعث می‌شد. و این بخشی از این نوع حیات بود.

متاسفانه T-Abyss می‌تواند باعث شود بدن میزبان جهش کند و میزان زیادی از این ویروس را تولید نماید. با توجه به اینکه این ویروس در آب بهتر عمل می‌کند می‌تواند برای اقیانوس‌‌های جهان یک تهدید بزرگ باشد. در حقیقت پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد اگر T-Abyss Virus در جهان رها شود می‌‌تواند پنج اقیانوس کره‌ی زمین را تحت تاثیر قرار دهد.

 

ویروس رزیدنت اویل

۲- Golgotha Virus​

این ویروس به عنوان یک رقیب از بخش آمریکای آمبرلا در مقابل تیمی که T-Virus را ساخته بود مطرح شد. با این حال این دو ویروس به شدت رفتار متفاوتی داشتند. در حالی که T-Virus باعث جهش‌های کمی در بدن قربانی خود می‌شد، G-Virus بدون تولید مثل به راحتی می‌توانست تکثیر شود. و برخلاف T-Virus تعداد بیشتری از خود تولید کند.

اگرچه T-Virus بیشتر باعث جهش در نقاط زخمی شده و آسیب دیده می‌شود، اما G-Virus به صورت طبیعی سلول‌های مرده را بازسازی می‌کند. علاوه بر ماهیت بسیار خشونت آمیز و بادوام میزبانان، G-Virus یکی از بدترین ویروس‌هاست. و ممکن است باعث یک شیوع در جهان Resident Evil شود.

 

ویروس رزیدنت اویل

۱-Progenitor Virus​

این ویروس در گیاهان Sonnentreppe در غرب آفریقا یافت شد. و هنوز هم چندان شناخته شده نیست. وقتی دکتر جیمز مارکوس، برندن بیلی و آزول اسپنسر Progenitor را کشف کردند به یک ایده رسیدند. اینکه ممکن است این ویروس میلیون‌ها یا میلیاردها سال عمر داشته باشد. Progenitor Virus برخلاف بقیه‌ی ویروس‌های شناخته شده، فرد مبتلا شده را چندان دچار تغییر نمی‌کند.

ویروس Progenitor نه تنها پیری سلول‌ها را معکوس می‌کند بلکه باعث بازیابی ارگان‌های مرده نیز می‌شود. به نوعی این ویژگی می‌تواند باعث احیای مجدد باکتری‌ها و یا حتی انسان‌ها شود. اما متاسفانه عفونت‌ها به تدریج باعث مرگ میزبان می‌شود. با این وجود بروز قابلیت‌های فرا انسانی در نجات‌یافتگان از این ویروس، اسپنسر و همکاران او را بر اصلاح آن ترغیب کرد. که در نهایت منجر به ایجاد شرکت آمبرلا نیز می‌‌شود. با وجود توسعه‌ و تبدیل شدن به T-Virus، هنوز رازهایی درباره‌ی Progenitor وجود دارد. و همچنین اینکه چطور در آینده باعث خلق دیگر ویروس‌ها می‌شود.

خطرناک‌ترین ویروس از نظر شما کدام است؟

 

4.7 3 رای ها
رأی دهی به مقاله

بهزاد کریمیمشاهده نوشته ها

Avatar for بهزاد کریمی

بهزاد هستم. عاشق بازی ، موسیقی ، تحقیق و پژوهش. بزرگترین گیم دیزانیر تاریخ : شینجی میکامی. بهترین بازی تاریخ : رزیدنت اویل 4

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها