بررسی بازی مرد عنکبوتی 2

بررسی بازی مرد عنکبوتی 2 بررسی بازی Marvel's Spider-Man 2، اسپایدرمن 2 پلی استیشن 5

سرانجام بازی مورد انتظار Spider Man 2 PS5 از راه رسید، در این مقاله قرار است به مهم‌ترین انحصاری پلی استیشن 5 در سال جاری بپردازیم. بررسی بازی مرد عنکبوتی 2 را در ساویس‌گیم بخوانید.

نوشتار مرتبط:  مهم‌ترین ویژگی‌های بازی Spider Man 2 PS5 مرد عنکبوتی 2 روی پلی استیشن 5 

شهر نیویورک اکنون از 2 مرد عنکبوتی به نام‌های «پیتر پارکر» و «مایلز مورالس» میزبانی می‌کند. شما پیش از این در بازی‌های گذشته مرد عنکبوتی پلی استیشن 4 و مرد عنکبوتی مایلز مورالس با داستان این شخصیت‌ها در مجموعه شگفت انگیز اینسومنیاک آشنا شده‌اید. وقایع با همراهی «مری جین» و «Ganke Lee» به عنوان تأمین‌کنندگان اطلاعات برای مردان عنکبوتی آغاز می‌شود، اما این بار شهر حسابی به هم ریخته و بدنام‌های زیادی انتظار شما را می‌کشند. با ظاهر شدن شرور اصلی، کریون شکارچی، شهر را به گونه‌ای می‌بینیم که گویی در وضعیت تمام جنگی قرار دارد، مملو از ارتش بی‌پایانی از شکارچیان مزدور در مخفیگاه‌های مخفی در مناطق مختلف نیویورک و غیره. در حالی که پیتر و مایلز سعی می‌کنند اوضاع را آرام کنند و جلوی کریون را بگیرند، دوست پیتر، هری دوباره سروکله‌اش ظاهر می‌شود، موضوعی که احتمالاً حدس خواهید زد علت اصلی آن چیست!

داستان و فضاسازی بازی نسبت به دو قسمت قبلی تاریک‌تر شده، اما شگفتی‌های زیادی در انتظار طرفداران مرد عنکبوتی و طرفداران بازی‌های ابرقهرمانی است. در ضمن برخلاف مایلز مورالس با یک بازی تمام و کمال طرف هستیم نه یک دی ال سی داستانی! از طرفی بازی Marvel’s Spider-Man 2 فقط روی جنبه اکشن تمرکز نمی‌کند، بلکه به جنبه‌های شخصیتی پیتر و مایلز نیز می‌پردازد. آیا مایلز به توانایی‌های خود اطمینان دارد و می‌تواند با چالش‌ها روبرو شود؟ عکس این موضوع در مورد پیتر صدق می‌کند، زیرا او اغلب به دلیل سن بالاتر خود نقش یک مربی را بازی می‌کند. روابط انسانی چیزی است که بازی به طرق مختلف و با شاخه‌های مختلف به آن می‌پردازد.

بازی Spider-Man ۲۰۱۸ از یک مشکل اساسی رنج می‌برد و آن تاب خوردن در شهر بود! شاید تعجب کنید و بگویید که این موضوع اتفاقاً نقطه قوت بازی بوده، حرف شما درست است، اما بیایید قبول کنیم که مکانیک تاب خوردن پس از چند ساعت بازی واقعاً خسته کننده می‌شد و چون خود شهر نسبتاََ کوچک بود نمی‌توانستیم پتانسیل واقعی مرد عنکبوتی بودن را حس کنیم. این موضوع در مرد عنکبوتی 2 به لطف وینگ سویت، انیمیشن تاب خوردن سرگرم کننده‌تر، ترفندهای جدید و نقشه تقریباً 2 برابر بزرگتر برطرف شده است. به طور کلی، سبک جدید تاب خوردن و بال‌های پرواز تنوع فوق العاده‌ای به حرکت در شهر می‌بخشند، به گونه‌ای که شاید حتی رغبت نکنید از فست تراول استفاده کنید. البته هدایت و ناوبری بال‌ها در ابتدا عجیب به نظر می‌رسید، اما چند دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد تا به آن عادت کنید.

مبارزه در Marvel’s Spider-Man 2 به لطف توانایی‌هایی که هر مرد عنکبوتی پیدا کرده پیشرفت‌های زیادی داشته است. پیتر پارکر اکنون ۴ حرکت در طول نبرد و چهار ابزار برای کمک به مبارزه در اختیار دارد. این موضوع برای مایلز مورالس نیز صدق می‌کند. البته چون مایلز دارای بارهای الکتریکی است که می‌تواند کمک زیادی به او در مبارزه کند، این مهم گیم پلی مبارزات وی را بسیار هیجان‌انگیز کرده است.

وقتی صحبت از توانایی‌ها و مهارت‌ها می‌شود، مرد عنکبوتی 2 درخت مهارت فوق العاده‌ای دارد که بر جنبه‌های مختلف تمرکز داشته و از آنجایی که بازی‌ای است که عمدتاً یک تجربه روایی منسجم را ارائه می‌دهد، درخت مهارت به خوبی به بازی خدمت کرده و هدف خود را برآورده می‌کند. یعنی در طی پیشرفت در بازی توانایی‌های جدید برای شما باز می‌شود تا تجربه تازگی خود را حفظ کند.

بازی دارای یک سیستم ضدحمله فوق العاده در مبارزات است که لذت مبارزه را بسیار افزایش می‌دهد. اگر با این مکانیزم آشنایی ندارید خاطرنشان می‌کنم که پیش از این در بازی Resident Evil 4 Remake به طرز شگفت‌انگیزی ارائه شده و در مرد عنکبوتی 2 به شما اجازه می‌دهد تا حملات را به طور استثنایی بلاک کنید و دشمنان را از بین ببرید (مثل لیان وقتی با چاقو جلوی حملات را می‌گرفت). نکته دیگر درباره گیم پلی، با در نظر گرفتن تعادل سیستم QTE در صحنه‌های سینمایی متوجه شدم که QTE بازی کم است و به اندازه قسمت اول نیست. موضوعی که من از آن استقبال می‌کنم.

اما نکته جذاب بازی، لباس سیمبیوت برای اولین بار به طور کامل در بازی Spider-Man Web of Shadows در دنیای بازی‌های مرد عنکبوتی ظاهر شد و از آن به بعد فرصتی برای تجربه دوباره آن به شکل درست و حسابی پیدا نکردیم، Marvel’s Spider Man 2 این رویا را دوباره با تجربه‌ای فراگیر از لباس سیمبیوت و توانایی‌های منحصر به فرد آن برآورده کرده و بدون شک بهترین تجربه لباس سیمبیوت است.

این بازی ۴ توانایی منحصر به فرد را با درخت مهارتی کاملاً مختص لباس ارائه می‌کند که به توسعه لباس و قابلیت‌های سیمبیوت منجر می‌شود و یکی از لباس‌های اصلی پیتر است. این مهم پویایی زیادی به بازی می‌بخشد و نوع لباس سبک مبارزه را تغییر می‌دهد. وینگ سویت نیز قابل ارتقاء و سریع‌تر شدن هستند و جدای از سبک مبارزه مختص لباس، شخصیت پیتر را متحول کرده و محور جدیدی را در رویدادهایی ایجاد کرده است که او با تمام قدرت در آن‌ها شرکت خواهد کرد. در کل این لباس شگفتی‌های دیوانه کننده‌ای در مرد عنکبوتی 2 ارائه می‌دهد که دوست ندارم برای شما اسپویل کنم.

اکثر بازی‌های مرد عنکبوتی جرأت الهام از داستان و وقایع اصلی یا همان اورجینال کتاب‌های کمیک را ندارند و مرد عنکبوتی 2 به‌عنوان جسورانه‌ترین بازی برای ارائه شخصیت‌ها و اتفاقات کاملاً با الهام از کتاب‌های کمیک شناخته می‌شود. البته که Spider Man 2 در عین حال با سبکی بسیار متمایز چیزهای زیادی را به طرفداران کتاب‌های کمیک ارائه می‌کند. شخصیت‌های شرور معرفی شده، مبارزات و حتی هم تیمی‌های جدید به طور ناگهانی از کمیک‌ها ظاهر می‌شوند و اگرچه مارول در تریلرهای خود به این قسمت‌ها اشاره نمی‌کند، اما شگفتی‌های بزرگی را در وقایع داستان ایجاد می‌کنند. این الهام از کمیک‌ها، فیلم‌های سینمایی و غیره به‌ویژه روی لباس‌ها و تغییراتشان تأثیر گذاشته‌اند.

اگر از من در مورد شخصیت‌هایی که از کمیک‌ها انتظار می‌رود در بازی ظاهر شوند، بپرسید، مطمئناً مانند هر قسمت، بازی شخصیت‌های منحصربه‌فردی را ارائه می‌کند، اما موضوع کمی متفاوت شده زیرا حتی با وجود حضور معروف‌ترین شخصیت‌های شرور از دنیای سینمایی مارول، Insomniac این شهامت را به خرج داده تا آن‌ها را به شکلی تاریک‌تر و جدی‌تر به تصویر بکشد. موضوعی که بدون شک برای طرفداران فیلم‌های سینمایی، کمیک و انیمیشن‌های مرد عنکبوتی جذاب خواهد بود.

نکته دیگر این است که استودیوی اینسومنیاک گیمز باس فایت‌هایی پر از نوآوری، خشونت و صحنه‌های سینمایی خیره کننده را ارائه می‌کند که از بازی‌های سونی انتظار می‌رود. طبق معمول، بازی شروع طوفانی و میخکوب کننده‌ای دارد و طوری شما را جذب می‌کند که انگار مشغول تماشای یک شاهکار هنری هستید.

Marvel's Spider-Man 2، اسپایدرمن 2 پلی استیشن 5 در حال پرواز با وینگ سویت بالای شهر بررسی بازی مرد عنکبوتی 2

همانطور که در بالا ذکر کردم، بازی مرد عنکبوتی 2 پلی استیشن 5 دو برابر نقشه قبلی را ارائه می‌دهد. این به معنای فعالیت‌های کاملاً جدید و چالش‌های نو مانند عکاسی ساختمان و مأموریت‌های اسرارآمیز Mysterio در سراسر جهان است. تنوع کوئست‌های جانبی ارزش زیادی به محیط جهان باز بازی اعطا کرده و کیفیت آن‌ها واقعا خوب است. تجربه مأموریت‌های جانبی نیز بین «پیتر پارکر» و «مایلز مورالس» متفاوت است. این‌ها نکاتی هستند که ارزش بیشتری به بازی‌ای می‌دهند که تا حد زیادی داستان محور است.

این بازی دارای مناطق نمادین مانند شهربازی و مناطق مشهور نیویورک است که نور و جزئیات را به خوبی ترکیب کرده و احساساتی سرشار از سرزندگی و پویایی را با کیفیتی خیره کننده ارائه می‌دهد. طبق معمول، فوتو مد مرد عنکبوتی 2 بهترین حالت در بین بازی‌های ابرقهرمانی در نظر گرفته می‌شود و به دلیل آزادی زیادی که با فیلترها و تنظیمات به شما ارائه می‌دهد می‌تواند منجر به خلق تصاویر هنری و شاهکار شود.

با همه این‌ها وقتی اولین تریلر گیم پلی بازی را در اوایل تابستان امسال تماشا کردم، مانند بسیاری از بازیکنان، نگرانی‌های زیادی در مورد کیفیت گرافیک بازی داشتم. اما در واقعیت، نسخه نهایی زمین تا آسمان با آن نمایش‌ها فاصله دارد، چرا که بازی پیشرفت بزرگی در زمینه گرافیک داشته است. ممکن است در نگاه نخست متوجه بزرگی این ارتقاء گرافیکی نشوید، اما وقتی به قسمت‌های قبلی برگردید و آن‌ها را بازی کنید متوجه تفاوت شدید گرافیک خواهید شد.

در بازی اسپایدرمن 2 خود شهر دارای مناطقی مانند میدان تایمز و پل معروف نیویورک است که در شب روشن می‌شوند و جلوه جذابی می‌گیرند. مناطق مختلف شهر به زیبایی شبیه‌سازی شده‌اند و زیر نور آفتاب یا مهتاب زیبایی خاص خود را دارند. ردیابی پرتو تا حد ممکن بازتاب‌ها را واقعی کرده و به لطف فناوری PS5 برای متعادل کردن گرافیک و نرخ فریم، همه حالت‌ها خوب بودند و هیچ حالتی فاقد ری تریسینگ یا رهگیری پرتو نیست.

صداگذاری در مرد عنکبوتی 2 قابل ستایش است، بازی طبیعتاً حالت‌های صدای متفاوتی برای تلویزیون، اسپیکر یا هدفون شما دارد. هر کدام از آن‌ها تجربه متفاوتی در انتقال صدا دارند و مثل همیشه سونی در ارائه صدای بازی‌های خود به گونه‌ای برتر از رقبا به لطف صداهای سه بعدی و فراگیر برتری دارد. اگرچه تجربه من روی تلویزیون و سیستم صوتی معمولی بود، اما کیفیت صداگذاری بسیار غنی بازی و تداخل بلندگوی کنترلر DualSense آن را به یک تجربه همه جانبه تبدیل کرد.

فناوری‌های DualSense نیز به خوبی در مرد عنکبوتی 2 پشتیبانی شده‌اند و طعم خاصی را برای طرفداران فناوری‌هایی مانند بازخورد لمسی و ماشه‌های تطبیق پذیر ارائه می‌کنند. من شخصاً از این تجربه فنی شگفت‌انگیز به طور کلی لذت بردم. همچنین بازی انیمیشن‌های فوق العاده و بسیار سرگرم کننده‌ای ارائه می‌کند. جزئیات حرکت لب و حالات چهره پر از احساسات واقعی است… چیزی که PS5 طبق معمول در ارائه آن به بهترین شکل ممکن برتری دارد. سازندگان تلاش ویژه‌ای برای ارائه این انیمیشن‌های جذاب کرده‌اند. ویژگی‌های SSD در Marvel’s Spider-Man 2 قابلیت‌های PS5 و توانایی‌های برتر کنسول سونی را در بارگذاری به رخ حریفان می‌کشد و شما نمی‌توانید حتی برای دو ثانیه چشمان خود را ببندید. لودینگ بازی وحشتناک سریع و ناوبری نیز تقریباً روان و عالی است. بالاتر عرض کردم که عملاً فست تراول در بازی منسوخ شده و نیازی به آن نخواهید داشت.

بازی Spider Man 2 پلی استیشن 5 یک تجربه شگفت‌انگیز است که آن را به یکی از بهترین بازی‌های سال ۲۰۲۳ و بهترین انحصاری سونی در سال جاری تبدیل کرده. بازی مرد عنکبوتی 2 شگفتی‌های بزرگی را ارائه کرده که آن را به تجربه‌ای فراموش نشدنی تبدیل می‌کند و جایگاهی را در بین بهترین تجربه‌های سرگرمی کسب می‌نماید و بدون شک یکی از بهترین انحصاری‌های پلی استیشن است. در خاتمه، Spider-Man 2 شاهکاری است که همه طرفداران دنیای مارول مدت‌ها منتظر آن بودند.

نقاط مثبت

  • داستانی پر از اکشن و هیجان
  • کوئست‌های جانبی نسبت به قسمت‌های قبلی پیشرفت‌های عمده‌ای داشته‌اند
  • پشتیبانی از فناوری حسی DualSense
  • گرافیک شگفت‌انگیز و خیره‌کننده
  • عملکرد فنی روان و پایدار و فناوری رهگیری پرتو در همه حالت‌های گرافیکی
  • لباس سیمبیوت
  • صداگذاری شگفت انگیز ونوم 
  • پیشرفت‌های عمده در سبک مبارزه و اضافه شدن سیستم Parry

نقاط منفی

  • تکراری شدن برخوردها و مبارزات

امتیاز ساویس‌گیم: 9 از 10

بازبینی تصویری

Marvel's Spider-Man 2، اسپایدرمن 2 پلی استیشن 5 با لباس مرد آهنی در حال تاب خوردن

لذت تاب خوردن در نیویورک بزرگ‌تر

نوشتار مرتبط:  هر آنچه که باید درباره بازی مرد عنکبوتی 2 Marvel’s Spider-Man 2 بدانید 

Marvel's Spider-Man 2، اسپایدرمن 2 پلی استیشن 5 با لباس سیاه در حال مبارزه بررسی بازی مرد عنکبوتی 2

گرافیک شگفت‌انگیز که سخت‌افزار پلی استیشن 5 را به چالش می‌کشد

نوشتار مرتبط:  7 بازی فوق العاده که به شما حس ابرقهرمان بودن می‌دهند 

هری آزبورن و پدرش در کنار محفظه آزمایشگاهی سبز ونوم Marvel's Spider-Man 2، اسپایدرمن 2 پلی استیشن 5 بررسی بازی مرد عنکبوتی 2

داستان جذاب همراه با روایتی میخکوب کننده و فراموش نشدنی

FINAL VERDICT

Spider Man 2 PlayStation 5 is an amazing experience that makes it one of the best games of 2023 and the best Sony exclusive this year. Spider-Man 2 offers great surprises that make it an unforgettable experience and earns a place among the best entertainment experiences and is undoubtedly one of the best PlayStation exclusives. In conclusion, Spider-Man 2 is the masterpiece that all Marvel fans have been waiting for

:Pros

  • Amazing and stunning graphics
  • Venom’s amazing voice acting
  • Symbiote suit

:Cons

  • Repetition of encounters and combat

SavisGame Score: 9 out of 10

 

5 3 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها