5 بازی زامبی نقش آفرینی برتر

5 بازی زامبی نقش آفرینی برتر مبارزه با زامبی با آچار استیت اف دکی 2

بازی‌های زامبی نقش آفرینی زیادی وجود ندارند، اما تعداد انگشت شماری که در دسترس هستند بسیار سرگرم کننده‌اند. با ساویس‌گیم همراه شوید تا به 5 بازی زامبی نقش آفرینی برتر بپردازیم.

5 بازی زامبی نقش آفرینی برتر

نکات برجسته

  • زامبی‌ها راه خود را به ژانرهای مختلف بازی‌های ویدئویی از جمله ترسناک بقا، هک‌اند اسلش، استراتژی و نقش آفرینی باز کرده‌اند.
  • بازی Fort Zombie برخوردهای شدید و چالش برانگیز با زامبی‌ها را ارائه می‌دهد، اما با کنترل‌های نچسب و گرافیک معمولی خود مخاطبان را پس می‌زند.
  • بازی‌های State of Decay 2 و Dead Island 2 هر دو عناصر نقش آفرینی را معرفی می‌کنند و به بازیکنان این امکان را می‌دهند که شخصیت‌های خود را شخصی‌سازی کنند و از مهارت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد خود در مبارزه با زامبی‌ها استفاده کنند.

زامبی‌ها چیز جدیدی در بازی‌های ویدیویی نیستند، زیرا برای سال‌ها یک نوع دشمن نمادین بوده‌اند و همیشه تضمین می‌شود که بازیکن را در حین بازی روی لبه صندلی و گوش به زنگ قرار دهند. اگرچه آن‌ها بسیار محبوب هستند، اما واقعاً در یک ژانر خاص قرار نمی‌گیرند. به عنوان مثال، در حالی که بسیاری از بازی‌های ترسناک بقا تصمیم می‌گیرند زامبی‌ها را برای افزایش فاکتور ترس در نظر بگیرند، برخی از بازی‌های هک‌اند اسلش نیز شامل آن‌ها می‌شوند و حتی چند بازی استراتژیک نیز از وجود این موجودات بی بهره نمانده‌اند.

یکی از ژانرهایی که زامبی‌ها اغلب از آن فاصله می‌گیرند، بازی‌های نقش آفرینی است، زیرا این ژانر مترادف با دشمنان بزرگ‌تر و چالش برانگیز است، بنابراین زامبی‌ها اغلب آنقدر کند به تصویر کشیده می‌شوند که نمی‌توانستند یک تهدید واقعی ایجاد کنند. با این حال، در دهه گذشته، توسعه دهندگان زیادی بوده‌اند که موفق شده‌اند بازی‌های نقش آفرینی برجسته‌ای بسازند که هیولاهای مورد علاقه همه را به عنوان دشمن اصلی خود معرفی می‌کنند. لازم به ذکر است که اگرچه ممکن است برخی از این بازی‌ها در درجه اول بازی‌های نقش آفرینی در نظر گرفته نشوند، اما تا زمانی که جنبه‌های اصلی آن سبک در گیم‌پلی گنجانده شده باشند، در رده‌بندی جای خواهند گرفت.

بازی Fort Zombie مردی جلو کلبه قدیمی 5 بازی زامبی نقش آفرینی برتر

۵. فورت زامبی

بازی Fort Zombie جواهر پنهانی است که متأسفانه توسط کنترل‌های نچسب و سبک بصری نسبتاً ضعیف گرفتار شده است. اگرچه هنوز در بخش‌های خاصی برتری دارد، به ویژه برخوردهای زامبی که به دلیل سرعت و تهاجمی بودن مردگان متحرک در هنگام کمین در خیابان‌ها، بسیار شدید و چالش برانگیز هستند. بن رایلی قهرمان اصلی بازی است، اما قبل از شروع کار، بازیکن می‌تواند مهارت‌ها و ویژگی‌های بن را تنظیم کند تا او را به نوع خاصی از بازمانده تبدیل کند.

به عنوان مثال، تازه واردانی که ممکن است کمی نگران آسیب دیدن باشند، می‌توانند به راحتی برخی از امتیازها را برای مهارت‌های پزشکی و کمک‌های اولیه صرف کنند تا بهبودی بهتری داشته باشند، اما هرکسی که می‌خواهد یک بازی ران اند گان را امتحان کند، باید قدرت و سرسختی را در اولویت قرار دهد. راه‌های مختلفی برای بازی وجود دارد، و اگر بازیکنان بتوانند کاستی‌های بازی را پشت سر بگذارند، یک بازی نقش آفرینی زامبی بسیار منظم و لذت‌بخش در دستان خود خواهند داشت.

شلیک با اسنایپر به زامبی در State of Decay 2 بازی ایکس باکس 5 بازی زامبی نقش آفرینی برتر

۴. حالت زوال ۲

در حالی که اولین State of Decay دارای برخی از عناصر نقش آفرینی بسیار سبک بود، دنباله آن اجازه می‌دهد تا میزان آزادی بازیکن بیشتر شود، نه تنها از نظر ساخت شخصیت، بلکه اعضای گروه و همراهان نیز گوش به فرمان شما هستند. قهرمان داستان چندین مهارت شخصی خواهد داشت که می‌تواند به بقای او در آخرالزمان کمک کند، اما برای بالا بردن سطح هر کدام، باید از آن‌ها استفاده بیشتری نماید. برای مثال، اگر بازیکنی دائماً منابع را به دست می‌آورد و از گله زامبی فرار می‌کند، به سرعت کاردیو را بالا می‌برد، که به او مجموعه‌ای از تخصص‌های اضافی را برای استفاده از آن‌ها می‌دهد.

در مورد بازماندگان، آن‌ها را می‌توان به طور تصادفی در سراسر جهان پیدا کرد و هر کدام مجموعه‌ای از ویژگی‌های خاص خود را دارند که آن‌ها را برای سناریوهای خاص مفید می‌کند، اما از آنجا که آن‌ها به صورت تصادفی تولید می‌شوند و بیش از ۱۰۰۰ ویژگی در بازی وجود دارد، واقعاً هیچ ویژگی برتر و انتخاب درستی از بین آن‌ها وجود ندارد. پیش بینی اینکه چه کسی می‌تواند ظاهر شود یافتن و استفاده از استعدادهای خاص Survivors یک بخش کلیدی از حلقه اصلی گیم پلی است و ماهیت تصادفی آن‌ها تضمین می‌کند که هر دور بازی کاملاً متفاوت از قبلی است. گرافیک بازی کمی قدیمی به نظر می‌رسد، و باگ‌های زیادی وجود دارد که می‌توانند غوطه‌وری تجربه را کاهش دهند، اما هنوز هم یک بازی زامبی نقش آفرینی عالی است که یک گام بزرگتر از نسخه قبلی خود برداشته.

۳. جزیره مرده ۲ – رده بندی 5 بازی زامبی نقش آفرینی برتر

بازی‌های زیادی وجود داشته‌اند که دنیای باز خود را بر اساس شهر آفتابی لس‌آنجلس ساخته‌اند، و در حالی که مطمئناً گشت و گذار در Dead Island 2 زیبا به نظر می‌رسد، همچنین مملو از زامبی‌های وحشی است که روز و شب در خیابان‌ها پرسه می‌زنند و به دنبال آخرین میان وعده خود می‌گردند. در حالی که بازیکنان پس از راه‌اندازی بازی، از بین شش شخصیت رنگارنگ و عجیب و غریب انتخاب می‌کنند، سپس به لطف سیستم کارت مهارت گسترده، که برخی از عناصر نقش‌آفرینی بسیار مورد نیاز را به بازی اضافه کرده است، آزاد خواهند بود تا شخصیتی با توانایی منحصر به فرد خود را بسازند.

چه بازیکن بخواهد یک نینجا بلند پرواز باشد که شمشیر به دست دارد یا یک ارتش تک نفره مجهز به تیربار که زامبی‌ها را از دور تکه تکه می‌کند، یا حتی یک مهندس که چیزی بیشتر از ضربه زدن به آن‌ها با کامیون دوست ندارد، تعداد بی‌پایانی امکان و قابلیت وجود دارد. متأسفانه بازی هنوز چندین باگ دارد و داستان اصلی چیزی برای خودنمایی ندارد، اما Dead Island 2 به لطف اضافات و مکانیک‌های جدیدش برای طرفداران نقش آفرینی ارزش تجربه را دارد.

زامبی های مرده جلو فروشگاه زنجیره ای Project Zomboid

۲. Project Zomboid

با وجود انتشار بیش از یک دهه پیش، Project Zomboid هنوز هم یک بازی بسیار محبوب با طرفداران اختصاصی است و دلیل آن این است که دائماً به‌روزرسانی‌هایی دریافت می‌کند که به تدریج بازی را به یک بازی نقش‌آفرینی زامبی زنده با عناصر بقا تبدیل می‌کنند. هدف ساده است. تا زمانی که ممکن است در منطقه پر از زامبی‌ها در ناکس کانتی زنده بمانید، اما قبل از اینکه بازیکنان واقعاً وارد اکشن شوند، می‌توانند ظاهر شخصیت خود را شخصی‌سازی کنند و ویژگی‌های خود را انتخاب کنند، که می‌تواند به شدت نحوه بازی شخصیت را تغییر دهد.

بازیکنان حتی می‌توانند در مورد شغل شخصیت خود تصمیم بگیرند، که مشخص می‌کند با چه لباسی شروع می‌کنند، همراه با اعطای مهارت‌های خاصی که می‌تواند به جمع‌آوری منابع و از بین بردن زامبی‌هایی که کمی بیش از حد نزدیک می‌شوند کمک کند. با وجود شروع کمی سخت در هنگام راه اندازی، Project Zomboid به نمونه‌ای درخشان از اینکه یک بازی سرویس زنده نقش‌آفرینی زامبی واقعاً می‌تواند شبیه چه باشد، تبدیل شده است.

بازی The Last Spell

۱. آخرین طلسم – 5 بازی زامبی نقش آفرینی برتر

بسیاری از بازی‌های زامبی دارای چند عنصر اصلی ژانر نقش آفرینی هستند که تا آنجایی که ممکن است پیش نمی‌روند، اما The Last Spell یک استثنا است. این بازی دارای گیم پلی کلاسیک نقش آفرینی تاکتیکی نوبتی است که در آن بازیکن باید هر حرکت خود را سبک سنگین کند تا امیدی به زنده ماندن در طول شب داشته باشد. در طول روز، بازماندگان باید از مهارت‌ها و منابع خود برای تقویت دفاع خود برای زمانی که انبوهی از مردگان متحرک پس از غروب خورشید از راه می‌رسند، استفاده کنند، اما از آنجایی که انواع مختلف زامبی‌ها وجود دارد، پیش‌بینی اینکه این بار وقتی به دیوارها برسند چگونه رفتار خواهند کرد بسیار دشوار است.

آنچه واقعاً The Last Spell را متمایز می‌کند، جدای از مبارزات نوبتی چالش برانگیز و سبک هنری پیکسلی جذاب، لایه‌بندی و پیچیده بودن سیستم پیشرفت آن است. بازیکنان می‌توانند سلامت، مانا، AP و MP خود را ارتقا دهند، در حالی که امتیازهای کاملاً جدیدی را نیز به دست می‌آورند تا در مناطق خاصی به آن‌ها کمک کند و به آن‌ها امکان می‌دهد تا دقیقاً مطابق میل خود یک بازمانده خلق کنند. The Last Spell بهترین تلاش برای ایجاد یک نقش آفرینی زامبی بقا در سال‌های اخیر است و شکی نیست که به روزرسانی‌های مداوم توسعه دهندگان تنها با گذشت زمان آن را لذت بخش‌تر می‌کند.

خب دوستان این هم از فهرست 5 بازی زامبی نقش آفرینی برتر، جای کدام بازی در این فهرست خالی بود؟ مقالات بازی ساویس‌گیم را از دست ندهید. اگر مایل بودید کانال روبیکا، کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدیوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها