رتبه بندی بازی‌های Infamous

رتبه بندی بازی‌های Infamous بهترین بازی های بدنام اینفیموس

مجموعه Infamous (بدنام) یکی از اولین بازی‌های ابرقهرمانی درست و حسابی نسل PS3 بودند و با امتیازات و فروش خوب خود تا دوران PS4 ادامه یافتند. در حالی که بسیاری از گیمرها از این سری به اندازه دیگر فرنچایزهای سونی مانند Uncharted یا God of War استقبال نمی‌کنند، اما اینفیموس جایگاه ویژه‌ای در قلب بسیاری از طرفداران اصیل پلی استیشن دارد. نزدیک به یک دهه از عرضه‌ آخرین بازی اصلی می‌گذرد، اما بسیاری از بازی‌های این سری با وجود گذر زمان جذاب باقی مانده‌اند. در اینجا لیستی از بهترین بازی‌ها و الحاقات Infamous فهرست شده است. طرفداران قدیمی پلی استیشن بیایید خاطره بازی کنیم و رتبه بندی بازی‌های Infamous را در ساویس‌گیم بخوانید.

نوشتار مرتبط:  بررسی بازی Sly Cooper: Thieves in Time 

شخصیت اصلی اینفیموس Infamous 2: Festival of Blood با چشمان قرمز خون آشامی

رتبه بندی بازی‌های Infamous

5. Infamous 2: Festival of Blood

بدنام: فستیوال خون یک بسته الحاقی مستقل از Infamous 2 است که کول مک گراث طی اتفاقاتی در نیو مارایس در حالت خون آشام به دام افتاده است، ایده‌ای که انتخابی جسورانه برای یک بازی ابرقهرمانی است. این دی ال سی از خط داستانی اصلی مجموعه پیروی نمی‌کند. در واقع زیک این ماجرا را برای تحت تأثیر قرار دادن یک زن سر هم کرده است!

دی ال سی داستانی Infamous 2: Festival of Blood به طور قابل توجهی از انتخاب‌های اخلاقی بازی‌های قبلی فاصله گرفت، موضوعی که ارزش تجربه آن را تا حدودی محدود می‌کند. سیستم مبارزه این بازی گاهی اوقات خسته کننده می‌شود، زیرا بازیکنان مجبور می‌شوند بارها و بارها با همان دشمنان خون آشام همیشگی مبارزه کنند. داستان فستیوال خون لحظات دلخراشی دارد، اما متکی به خرده داستان‌های ترسناک محبوب است که باعث می‌شود نسبت به عناوین قبلی فرنچایز قابل پیش بینی‌تر باشد.

نوشتار مرتبط:  مقایسه توم ریدر با آنچارتد 

فتچ با قدرت نئون دختر مو صورتی Infamous First Light

4. Infamous First Light

دی ال سی داستانی Infamous: First Light جدیدترین ورودی این مجموعه است که شخصیت دوم محبوب سکند سان، یعنی Fetch را به نمایش می‌گذارد. مجموعه حرکت‌های مبتنی بر نئون و داستان غم‌انگیزش او را به یک کاندیدای عالی برای نقش آفرینی در یک اسپین آف تبدیل کرد. First Light بسیاری از بهترین جنبه‌های بازی قبلی را به کار می‌گیرد. کنترل‌های حرکتی واکنش‌گرا باعث می‌شوند که پیمایش در Curdun Cay احساس خوبی داشته باشد و استفاده از قدرت‌های نئونی Fetch فوق‌العاده راضی‌کننده است.

سیستم اخلاقی یا همان کارما مانند بازی‌های قبلی وجود ندارد، زیرا داستان بازی قبل از رویدادهای Second Son اتفاق می‌افتد. همچنین بین دو خط زمانی به عقب و جلو می‌رود و تا حدودی بر تجربه دنیای باز سنتی که بازی‌های قبلی را جذاب می‌کرد، اثر منفی می‌گذارد. با این حال، این یک DLC عالی و یکی از بهترین تجربیات Infamous است.

نوشتار مرتبط:  10 بازی برتر ابرقهرمانی در تمام دوران 

بازی اینفیموس جلیقه زرد رعد و برق

3. Infamous

اولین بازی Infamous که به صورت انحصاری پلی استیشن 3 در سال ۲۰۰۹ منتشر شد، به Sucker Punch Productions کمک کرد تا شهرت خود را از استودیو سازنده سری Sly Cooper ارتقاء دهند. بازی بازیکنان را به جای کول مک گراث، مردی با انبوهی از قدرت‌های الکتریکی قرار می‌دهد که بسته به انتخاب بازیکن می‌تواند برای نجات یا نابودی امپایر سیتی گام بردارد.

به دلیل قدیمی شدن بازی، گیم‌پلی نسبتاََ سخت و انیمیشن‌های نخراشیده Infamous در مقایسه با تجربه نرم‌تر بازی‌های بعدی، چندان خوب عمل نمی‌کند. البته از آنجایی که اولین بازی بود، قابل درک است، اما به هر روی بازی قابل احترامی است، زیرا نشان می‌دهد که این سری چارچوبی چشمگیر برای ساخت دارد.

نوشتار مرتبط:  بررسی بازی Infamous 2 

کول مک گراث یک دست جرقه آبی و یک دست جرقه قرمز رتبه بندی بازی‌های Infamous

2. Infamous 2

بازی Infamous 2 بار دیگر قهرمان اصلی داستان کول مک گراث را به نمایش می‌گذارد. این بار او با شهر نیو ماریس که از نیواورلئان الهام گرفته شده است دست و پنجه نرم می‌کند. کول همچنان از قدرت الکتریکی خود از بازی اول استفاده می‌کند، اما می‌تواند توانایی‌های آتش یا یخ را بسته به انتخاب‌های کارمایی انجام شده در طول داستان اصلی به دست آورد.

بازیکنان این شانس را دارند که از انواع ساختارهای محیطی استفاده کنند که کول را قادر می‌سازد تا به سرعت در سراسر نقشه حرکت کند. گیم پلی مبارزات لایه‌های زیادی از چالش را با دشمنان پویا ارائه می‌دهد. اما شاید رضایت بخش‌ترین جنبه بازی بدنام 2 داستان آن باشد. روایت به طرز ماهرانه‌ای پیچیدگی مسیرهای اخلاقی را که بازیکنان در دست می‌گیرند هدایت می‌کند و به یک پایان‌بندی تأثیرگذار برای داستان کول منجر می‌شود.

نوشتار مرتبط:  بررسی بازی inFAMOUS Second Son 

دلسین رو در حال شیرجه زدن Infamous Second Son رتبه بندی بازی‌های Infamous

1. Infamous Second Son – رتبه بندی بازی‌های Infamous

دلسین رو در اولین بازی Sucker Punch برای PS4 هنرنمایی می‌کند. Infamous: Second Son بازیکنان را به سیاتل، واشنگتن می‌برد، جایی که رویارویی تصادفی Rowe با یک Conduit به او قدرت‌های ویژه‌ای می‌دهد. پس از حمله آگوستین شریر به کاندویت‌ها، دلسین رو به دنبال او می‌رود تا برخی از قدرت‌های او را بدزدد و مردمش را نجات دهد.

قدرت‌های مختلف، تعداد زیادی از نیروهای دشمن برای مبارزه و جهان باز گسترده، اینفیموس سکند سان را به یک بازی سرگرم کننده تبدیل کرده است. Infamous هرگز گرافیک یا حس بهتری نداشته است. چه در حال پرواز در هوا با قدرت‌های ویدئویی یا پرتاب موشک‌ها به سوی دشمنان، بازیکن با کنترل رو همیشه احساس قدرت می‌کند. داستان بازی بدنام: فرزند دوم تا حدودی سطحی و فاقد جذابیت است، به خصوص با توجه به جزئیات و عمق قسمت‌های قبلی Infamous. با این حال، گیم پلی به تنهایی آن را جبران می‌کند.

نوشتار مرتبط:  7 بازی فوق العاده که به شما حس ابرقهرمان بودن را می‌دهند 

خب دوستان این هم فهرست ما از بهترین بازی‌های Infamous. فهرست شما چه ترتیبی دارد؟ مقاله رتبه بندی بازی‌های Infamous را چطور ارزیابی می‌کنید؟ بدون شک رقابت جذاب سری infamous با prototype در نسل هفتم فراموش نشدنی است، رقابتی که خیلی دوست داشتیم ادامه دار باشد تا شاهد پیشرفت هر دو مجموعه باشیم. در پایان نظرات خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. مقالات بازی ساویس‌گیم را از دست ندهید. اگر مایل بودید کانال روبیکا، کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدیوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 5 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها