4 بازی فوتبالی که با EA Sports FC رقابت خواهند کرد

کاور ea sports fc معرفی 4 بازی فوتبالی که با EA Sports FC رقابت خواهند کرد

قرارداد الکترونیک آرتز با فیفا در سال گذشته میلادی پایان یافت و این شرکت از این به بعد حق استفاده از نام تجاری FIFA را نخواهد داشت. بازی فوتبال الکترونیک آرتز قرار است به جای فیفا 24 FIFA 24 نام EA Sports FC را یدک بکشد. آیا الکترونیک آرتز قادر خواهد بود موفقیت خود در این بازار را حفظ کند؟ پیش از پاسخ دادن به این پرسش بیایید با 4 بازی فوتبالی که با EA Sports FC رقابت خواهند کرد آشنا شویم.

ناشر بازی فوتبالی، EA اعلام کرد که علیرغم از دست دادن نشان تجاری فیفا کماکان حق استفاده از 300 لایسنس مختلف را خواهد داشت و می‌توانند با EA Sports FC همان تجربه دلنشین سابق را به طرفداران فوتبال ارائه دهند.

حال این سؤال پیش می‌آید که آیا الکترونیک آرتز واقعاً توان حفظ موقعیت خود را خواهد داشت؟ با توجه به این‌که حق استفاده از تعدادی از تیم‌ها و لیگ‌ها را از دست داده است، آیا طرفداران کماکان به بازی آن‌ها روی خوش نشان خواهند داد؟ یا دیگر رقبا جای آن‌ها را در بازار می‌گیرند؟

اما پیش از پرداختن به این سؤالات اجازه دهید با 3 رقیب اصلی EA Sports FC که در ادامه سال عرضه خواهند شد، آشنا شویم.

4 بازی فوتبالی که با EA Sports FC رقابت خواهند کرد

  1. FIFA 24 از فدارسیون جهانی فوتبال (فیفا)
  2. UFL از Strikerz Inc
  3. GOALS از استودیو سوئدی GOALS Games
  4. eFootball 2024 از کونامی

نوشتار مرتبط:  سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی فیفا 23 FIFA 23 

فیفا 24 لواندوفسکی بارسلونا رونالدو پرتغال مسی آرژانتین

FIFA 24

فیفا 24

جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا، پس از اتمام قرارداد الکترونیک آرتز به صراحت اعلام کرد که بازی بعدی فیفا را خواهند ساخت. بازی بعدی که احتمالاً فیفا 24 FIFA 24 نام خواهد داشت قرار است سطح جدیدی از تجربه فوتبال را به طرفداران ارائه دهد. در نتیجه جدی‌ترین رقیب EA Sports FC همین فیفا 24 خواهد بود!

جیانی اینفانتینو علیرغم تأکید چندباره در خصوص ساخت یک بازی فوتبال ویژه هیچ اطلاعات دیگری به اشتراک نگذاشت. مشخص نیست که این بازی در سال 2024 یا 2025 عرضه خواهد شد و چه استودیوای روی آن کار خواهد کرد.

رئیس فیفا اعتماد به نفس بالایی دارد و ادعا می‌کند که بازی آن‌ها بهترین تجربه فوتبال را ارائه خواهد کرد. اما تا الآن هیچ چیزی از این بازی وعده داده شده ندیده‌ایم، و فقط می‌دانیم که فیفا لایسنس و حق امتیاز زیادی در دست دارد. منتهی این موضوع به تنهایی نمی‌تواند ضامن برتری آن‌ها نسبت به EA Sports FC باشد.

نوشتار مرتبط:  تاریخ عرضه بهترین بازی‌های 2023 

UFL

یو اف ال

رونمایی غیرمنتظره از United Football League یا همان UFL از استودیو Strikerz Inc را همگی به یاد داریم. پس از مدت‌ها یک استودیو جرأت کرد تا با غول‌های بازار یعنی فیفا و پس رقابت کند. این را هم می‌دانیم که بیش از 200 نفر روی این بازی کار می‌کنند.

این بازی برای بار نخست در گیمزکام Gamescom معرفی شد و قرار بود با فیفا 22 و eFootball PES 2022 رقابت کند. در ادامه اما بازی تأخیر خورد و به موعد عرضه نرسید. منتهی اکنون در وضعیت آلفا قرار دارد و روند توسعه UFL امیدوار کننده به نظر می‌رسد.

یکی از ویژگی‌های جذاب بازی فوتبال یو اف ال این است که رایگان است و از ستارگان فوتبال برای ضبط چهره و حرکات استفاده می‌کند. به عنوان مثال کریستیانو رونالدو در تبلیغات UFL به چشم می‌خورد و با آن‌ها همکاری دارد.

سازندگان تأکید می‌کنند که بازی آن‌ها چه از لحاظ شکل بازیکنان و چه حرکت آن‌ها تجربه‌ای واقعی از فوتبال را ارائه خواهد داد. بازیکنانی همچون کریستیانو رونالدو از تیم النصر، روبرتو فیرمینو از لیورپول، روملو لوکاکو از اینتر و کوین دی بروینه از منچستر سیتی نیز همکاری نزدیکی با Strikerz Inc و UFL دارند.

نوشتار مرتبط:  بهترین بازی‌های موبایل 2023 

4 بازی فوتبالی که با EA Sports FC رقابت خواهند کرد – GOALS

گلز

احتمالاً با این بازی چندان آشنا نباشید و حتی نام آن را نیز ندیده و نشنیده باشید. اما نگران نباشید، چرا که ما نیز اطلاعات چندانی از این بازی مرموز نداریم! تنها چیزی که می‌دانیم این است که GOALS توسط یک استودیو بازیسازی سوئدی در حال ساخت است و تجربه‌ای AAA از فوتبال را نوید می‌دهد. این بازی روی ارائه بهترین تجربه آنلاین و eSports تمرکز کرده است.

نوشتار مرتبط:  5 تغییر که ای فوتبال 23 eFootball PES 2023 را به بهترین بازی فوتبال تبدیل می‌کنند 

eFootball 2024

ای فوتبال 24

جدیدترین نسخه PES یا همان eFootball در حال حاضر eFootball 2023 نام دارد و طبیعتاً در شهریور یا مهر ماه باید منتظر نسخه 2024 بازی باشیم.

بازی ای فوتبال eFootball هنگام عرضه اولیه با وضعیت بدی مواجه شد. مشکلات فنی گسترده منجر به تمسخر و انتقاد شدید از بازی شدند. با این حال سازندگان در ادامه با عرضه چندین به‌روزرسانی وضعیت بازی را بهبود بخشیدند.

درست است که کنار گذاشتن نام تجاری PES برای طرفداران خیلی دردناک بود و تغییر تمرکز سازندگان روی ارائه بازی رایگان و متمرکز بر تجربه آنلاین چندان موفق عمل نکرده است. اما امید می‌رود که در ادامه کونامی از اشتباهات خود درس بگیرد و فرصت پیش آمده را مغتنم بشمارد تا درصدی از سهم بازار الکترونیک آرتز را از آن خود کند.

نوشتار مرتبط:  سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی ای فوتبال 23 eFootball PES 2023 

به‌روزرسانی اخیر eFootball 2023 وضعیت بازی را بهبود بخشیده است. اکنون گیم پلی بازی، گرافیک و هوش مصنوعی بازیکنان بهتر شده است و تعداد تیم‌ها نیز افزایش پیدا کرده.

با توجه به این‌که ای فوتبال 23 بیش از 600 میلیون نصب را روی پلتفرم‌های مختلف به ثبت رسانده است و استقبال خوبی از بازی صورت گرفته، امید می‌رود که با تغییر و اضافه شدن بخش‌های جدید eFootball تبدیل به بهترین بازی فوتبال شود.

در حال حاضر اطلاعات بیش‌تری از رقبای EA Sports FC در دست نداریم. وضعیت فیفا 24، UFL و GOALS چندان مشخص نیست. اما eFootball وضعیت پایداری دارد و توان رقابت با EA Sports FC را خواهد داشت. البته باید منتظر بمانیم و کیفیت نهایی بازی فوتبالی جدید الکترونیک آرتز را نیز بررسی کنیم.

نظر شما در خصوص 4 بازی فوتبالی که با EA Sports FC رقابت خواهند کرد چیست همراهان عزیز؟ شما منتظر کدام بازی فوتبال هستید؟ رقیب دیگری را می‌شناسید که ما از قلم انداخته باشیم؟ اگر مایل بودید کانال روبیکا، کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدیوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

3.4 5 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها