بازی ترسناک Martha is Dead روی پلی استیشن سانسور خواهد شد

بازی ترسناک Martha is Dead روی پلی استیشن سانسور خواهد شد

به گزارش ساویس‌گیم، بازی ترسناک Martha is Dead محصول Wired Productions و LKA روی PS5 و PS4 سانسور خواهد شد. سازندگان اعلام کردند که نسخه‌ی ایکس باکس و PC دستکاری نخواهد شد. و فقط نسخه‌ی پلی استیشن به دستور سونی زیر تیغ سانسور می‌رود.

بازی Martha is Dead یک عنوان ترسناک و داستان‌محور با درجه‌ی سنی بزرگسال است که محتوای خشن و زننده‌ای در بر خواهد داشت. از درجه‌ی سنی بازی مشخص است که این عنوان مناسب همگان نیست و برای همین برچسب بزرگسال خورده است. سازندگان در خصوص سانسور نسخه‌ی پلی استیشن اعلام کردند که از این بابت متأسفند و چاره‌ی دیگری نداشتند. این سانسور بخشی از محتوای گیم پلی بازی را حذف خواهد کرد.

شایان ذکر است که سونی پیش از این هم سابقه‌ی سانسور و دستکاری بازی‌ها را داشته است. از جمله‌ی شاخص‌ترین آن‌ها می‌شود به سایبرپانک 2077، Devil May Cry 5 و Resident Evil Village نسخه‌ی ژاپن اشاره کرد. این اقدام سونی به هیچ‌وجه قابل توجیه نیست. چرا که بازی‌های مذکور درجه‌ی سنی بزرگسال دریافت کرده‌اند و سانسور آن‌ها منطق درجه‌بندی را زیر سؤال می‌برد. خوشبختانه مایکروسافت عناوین ایکس باکس را دستکاری نمی‌کند. و آزادی عمل بیش‌تری به هنرمندان اعطا می‌کند. PC هم که به عنوان یک پلتفرم آزاد شناخته می‌شود. و نهایت آزادی را هدیه می‌دهد.

بازی ترسناک Martha is Dead روی پلی استیشن سانسور خواهد شد

در همین راستا جا دارد اشاره کنیم که بازی Martha is Dead پس از 4 سال تلاش بی‌وقفه‌ی استودیوی LKA در تاریخ 5 اسفند عرضه خواهد شد. علیرغم زحمت اضافه‌ای که به سازندگان برای سانسور تحمیل شده است، بازی در تاریخ اعلام شده برای PS5 و PS4 عرضه خواهد شد.

بازی Martha is Dead به عنوان یک اثر اول شخص تاریک، هیجان‌انگیز با مضامین روان شناسانه و هیجان‌انگیز معرفی شده که در سال 1944 ایتالیا در جریان است و بنا دارد مرز بین واقعیت، خیال و مصیبت جنگ را کم‌رنگ کند. هنگامی که درگیری بین آلمان‌ و نیروهای متفقین شدت می‌یابد، «جسد مغروق و هتک حرمت شده‌ی یک زن پیدا می‌شود… مارتا!»

با توجه به نمایش‌های بازی، Martha is Dead به نظر یک عنوان با فضاسازی عمیق روان شناسانه و هیجان‌انگیز باشد. عنوانی که بدون شک مناسب همگان نخواهد بود ولی به احتمال زیاد برای افرادی که مشکلی با داستان‌های به شدت تاریک ندارند، جذاب باشد. در نهایت اگر مشکلی با محتوای بزرگسالانه و درون مایه‌ی هولناک بازی ندارید، Martha is Dead می‌تواند به یکی از آن عناوین شاخصی تبدیل شود که تا مدت‌ها در ذهن‌تان باقی خواهد ماند.

بازی ترسناک Martha is Dead

جزئیات محتوای حذف شده از نسخه‌ی پلی استیشن مشخص نشده است، اما چیزی که عیان است Martha is Dead تجربه‌ای را ارائه خواهد کرد که پیش از این عناوین ترسناک پلی استیشن حتی نزدیک به آن هم نشده‌اند. به عنوان مثال ما در دموی بازی شاهد صحنه‌ای بودیم که در آن بازی‌باز می‌بایست در یک سکانس کابوس‌وار (با جزئیات بالا) صورت یک شخص را جدا و آن را به شکل یک ماسک استفاده کند. همچنین بازی از شما می‌خواهد که از خواهرتان که در تابوت آرمیده عکس بگیرید.

بازی Martha is Dead در تاریخ 5 اسفند برای Xbox، PC و نسخه‌ی سانسور شده‌ی آن برای پلی استیشن عرضه خواهد شد. نظر شما در خصوص سانسورهای پلی استیشن چیست؟ آیا سانسور بازی‌های با برچسب بزرگسالان منطقی است؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها