نقد و بررسی بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy

نقد و بررسی بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy

هدف اصلی بازی‌های ویدئویی فلسفه بافی یا آپولو هوا کردن نیست. در حالی که سازندگان مشغول کلنجار رفتن با سیستم بازی‌ها، اضافه کردن بخش‌های چند نفره، خریدهای درون برنامه‌ای و اختراع دوباره‌ی چرخ هستند، نباید فراموش کرد که هدف اصلی بازی‌ها یک چیز است: سرگرمی. همان سرگرمی که در دوران سگا جنسیس و نینتندو 64 تجربه کردیم. همان که شما را از طریق بازی وارد جهانی تازه خواهد کرد. همان سرگرمی که Marvel’s Guardians of the Galaxy ارائه می‌دهد.

صادقانه بگویم هنگامی که بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy معرفی شد و نمایش‌های اولیه‌ی آن را دیدم، هیچ امیدی به بازی نداشتم. هنوز هم معتقدم اسکوئرانیکس نباید استودیوهای سطح بالایی چون Eidos-Montréal را مجبور به ساخت بازی‌های سفارشی و اقتباسی کند.

رفته رفته اما هر چه به عرضه‌ی بازی نزدیک می‌شدیم نمایش‌های بازی جذاب‌تر می‌شدند و کور سوی امیدی را در قلب بازی‌بازان زنده کردند. چیزی که مشخص بود Eidos-Montréal نمی‌خواست اشتباه Marvel’s Avengers و شکست مفتضحانه‌ی آن را تکرار کند. آن‌ها تصمیم گرفتند که عنوانی بسازند باب میل طرفداران. آن چیزی که همه از Marvel’s Guardians of the Galaxy انتظار دارند. یعنی یک ماجراجویی جذاب برای گروهی از قهرمانان ناجور و عجیب و غریب.

نقد و بررسی بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy استار لرد گامورا درکس

خبری از خریدهای درون برنامه‌ای و بخش چندنفره نیست. این یک بازی داستان‌محور و تک‌نفره است که شما در آن کنترل Peter Quill معروف به Star-Lord را بر عهده خواهید داشت و تجربه‌ای شگفت‌انگیز، ماجراجویانه و سر حال را سپری خواهید کرد. سازندگان به خوبی ویژگی نگهبانان کهکشان را درک کرده‌اند و شخصیت‌هایی باورپذیر را به تصویر می‌کشند. آن حس شوخ طبعی و سرزندگی سری به خوبی پیاده‌سازی شده است.

برخی گلایه می‌کنند که چرا فقط پیتر قابل کنترل است و سایرین نه، ولی این ایراد وارد نیست. تک شخصیت بودن بازی در این اکشن-نقش‌آفرینی جذاب کاملاً حساب شده است. چرا که داستان از دید پیتر روایت می‌شود و این موضوع بر انسجام کلی آن می‌افزاید. از طرفی شما کنترل خوبی بر شخصیت‌های دیگر دارید و به موقع می‌توانید از قابلیت‌های ویژه‌ی هر کدام برای حل معماها و مبارزات استفاده کنید.

حال که صحبت از مبارزات شد؛ نکته‌ای که باید درباره‌ی آن اشاره کنم این است که انتظار یک سیستم عمیق و پیچیده را نداشته باشید. Marvel’s Guardians of the Galaxy مشابه سری بتمن آرخام نیست که مبارزات انقلابی و پیشتاز را ارائه دهد. در بهترین حالت مبارزات بازی در سطح استاندارد هستند. گاهی اوقات به تکرار هم می‌افتند ولی این موضوع چندان آزار دهنده نیست. چرا که طراحی جذاب، رنگارنگ و متنوع دشمنان این ضعف را تا حدودی پوشش می‌دهد.

نقد و بررسی بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy

در زمینه‌ی طراحی Marvel’s Guardians of the Galaxy به راستی که باشکوه است. جهان رنگارنگ و سرزنده‌ی بازی با روح آن هماهنگ است و جزئیات در بازی بی‌داد می‌کند. اصلاً مهم نیست که شخصیت‌های بازی مشابه نمونه‌هایی سینمایی خود نیستند این کمبود اصلاً حس نمی‌شود. طراحی سازندگان جای حرفی باقی نمی‌گذارد و کار به نحو احسن انجام شده است. نورپردازی، مدل‌سازی و طراحی محیط نیز شاهکار است و فراتر از انتظار ظاهر شده.

نکته‌ای که Marvel’s Guardians of the Galaxy را تا بدین حد جذاب کرده این است که هیچ‌کس انتظار این کیفیت را نداشت. درست به مانند فیلم نگهبانان کهکشان که در سال 2014 عرضه شد و همه را غافلگیر کرد. به شخصه از این میزان کیفیت شگفت‌زده شدم، واقعاً انتظار نمی‌رفت سازندگان برای یک بازی اقتباسی سنگ تمام بگذارند. ولی Eidos-Montréal برخلافِ دیگران درخشان ظاهر شد و هنر بازیسازی خود را به رخ کشید.

گیم پلی بازی از عمق خوبی برخوردار است و قابلیت ارتقاء توانایی‌های مختلف خود و همراهانتان را خواهید داشت. مبارزات در عین ارائه‌ی یک چالش قابل قبول فوق‌العاده سرگرم‌کننده و لذت‌بخش هستند و دشمنان بازی تنوع بالایی دارند. همچنین شاهد چند مبارزه با غولآخر نفس‌گیر و بدیع هم خواهیم بود.

نگهبانان کهکشان گاردین اف د گالکسی پیتر کوییل استار لرد

در زمینه‌ی داستان نیز Marvel’s Guardians of the Galaxy راضی کننده است و تا لحظه‌ی آخر شما را مشتاق نگه خواهد داشت. داستان بازی به مانند یک فیلم سینمایی درجه یک هیجان انگیز و درگیر کننده است. از همه مهم‌تر این‌که در فواصل مختلف قابلیت حق انتخاب خواهید داشت که تأثیر خوبی بر روند کلی بازی خواهد گذاشت. هر چند که در نهایت با یک داستان خطی طرف هستیم ولی این ریزه کاری‌ها و احترام گذاشتن به نظر مخاطب قابل ستایش است. و بر ارزش تکرار بازی می‌افزاید. به عنوان مثال در مرحله‌ی Lady Hellbender دو گزینه‌ی پیشروی خواهید داشت که هر کدام روند مخصوص به خود را دارند و گیم پلی متفاوتی را ارائه می‌دهند. این دست جزئیات در بازی کم نیستند و برای همین است که منجر به بهت و حیرت منتقدان شده.

در پایان تجربه‌ی Marvel’s Guardians of the Galaxy برای طرفداران واجب، و برای دوستداران عناوین اکشن-نقش‌آفرینی و ماجراجویی پیشنهاد می‌شود. مطمئن باشید از تجربه‌ی این بازی پشیمان نخواهید شد و فراتر از انتظارتان ظاهر خواهد شد. امیدواریم Eidos-Montréal هر چه زودتر ساخت Marvel’s Guardians of the Galaxy 2 را آغاز کند و یک دنباله‌ی شگرف را برای طرفداران ارائه دهد.

امتیاز ساویس‌گیم: 9 از 10

نوشتار مرتبط:  حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy 

بازی نگهبانان کهکشان

FINAL VERDICT

In the end the experience of Marvel’s Guardians of the Galaxy is a must-have for fans, and for those who love action-adventure titles. Rest assured that you will not regret the experience of this game and it will appear beyond your expectations. We hope Eidos-Montréal starts making Marvel’s Guardians of the Galaxy 2 as soon as possible and offers a great sequel to the fans

SavisGame Score: 9 out of 10

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها