پروژه‌ی اسپارتاکوس سونی چگونه می‌تواند با گیم پس رقابت کند؟


گیم پس در طول چند سال گذشته طرفداران فراوانی به دست آورده است. دیر یا زود مشخص بود که سونی نیز به فکر راه چاره بیفتد و رقیبی برای آن دست و پا کند. اسم رمز این رقیب احتمالی پروژه‌ی اسپارتاکوس است. و ما در این مقاله به این خواهیم پرداخت که پروژه‌ی اسپارتاکوس سونی چگونه می‌تواند با گیم پس رقابت کند؟

متأسفانه سونی در حال حاضر این پروژه را نه تأیید کرده است و نه تکذیب. در نتیجه ما در این مقاله صرفاً به پیش‌بینی و حدس و گمان خواهیم پرداخت. طبیعتاً پس از معرفی و ارائه‌ی جزئیات از این سرویس تحلیل بهتری می‌توان ارائه داد.

نوشتار مرتبط:  سونی چرا بانجی را خرید؟ 

پروژه‌ی اسپارتاکوس سونی چگونه می‌تواند با گیم پس رقابت کند؟ هورایزون

پروژه‌ی اسپارتاکوس می‌بایست میزبان بازی‌ها در روز نخست عرضه باشد

یکی از جذابیت‌های سرویس اشتراکی گیم پس میزبانی از بازی‌ها در روز عرضه می‌باشد. البته با توجه به خریدهای مایکروسافت کار سونی در این زمینه خیلی سخت است. اما فراموش نکنیم که سونی نیز عناوین انحصاری بزرگی دارد که اگر در روز عرضه روی سرویس اشتراکی قرار گیرند، طرفداران زیادی را جذب خواهند کرد. منتهی انجام این کار خیلی بعید است.

جیم رایان پیش از این گفته بود که پلی استیشن بازی‌های بزرگ خود را در روز عرضه روی سرویس‌های اشتراکی قرار نمی‌دهد. چرا که ساخت و توسعه‌ی بازی‌ها خیلی گران است و صرفه ندارد روی سرویس‌های اشتراکی ارائه شوند. ولی با توجه به موفقیت روز افزون گیم پس، شاید مدیران در تصمیمات خود تجدید نظر کنند.

نوشتار مرتبط:  آیا مایکروسافت توان خرید سونی را دارد؟ 

پروژه‌ی اسپارتاکوس سونی چگونه می‌تواند با گیم پس رقابت کند؟ کیلزون

عناوین کلاسیک پلی استیشن برای موفقیت پروژه‌ی اسپارتاکوس حیاتی هستند

با توجه به گزارشات، پروژه‌ی اسپارتاکوس قرار است دارای 3 سطح باشد. سطح اول شبیه پلی استیشن پلاس خواهد بود. سطح دوم شبیه گیم پس و شامل عناوین جدید پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 خواهد بود. و در نهایت سطح سوم که گران‌تر است علاوه بر موارد بالا دسترسی به بازی‌های PS1, PS2, PS3 و PSP را نیز فراهم خواهد کرد.

اگر سونی دسترسی به عناوین قدیمی را برای PS5 فعال نکند، یک تصمیم فوق‌العاده اشتباه گرفته است. در حال حاضر به جز گیم پس سرویس نینتندو نیز به کاربران دسترسی به عناوین کلاسیک و خاطره‌انگیز را می‌دهد. توجه داشته باشید که بسیاری از بازی‌های PS3 انحصاری مانده‌اند و امروزه دسترسی به آن‌ها وجود ندارد. بنابراین پشتیبانی از آن‌ها روی PS5 فوق‌العاده حائز اهمیت است.

نوشتار مرتبط:  پروژه‌ی اسپارتاکوس و آوازه‌ی استودیوهای سونی 

ps now پلی استیشن ناو

قابلیت استریم پروژه‌ی اسپارتاکوس می‌بایست بهبود یابد

نکته‌ای که باید خاطرنشان کنیم این است که گیم پس تنها راه تجربه‌ی بازی‌ها را از طریق دانلود فراهم می‌آورد. برخی این ویژگی را بر استریم ترجیح می‌دهند. چرا که استریم بازی به اینترنت پر سرعت و با کیفیت نیاز دارد که خیلی‌ها در جهان از آن بی بهره‌اند. شاید برای همین است که سرویس با سابقه‌ی PlayStation Now به موفقیت چشم‌گیری دست نیافت.

اگر سونی می‌خواهد با ارائه‌ی یک ویژگی پیشتاز از گیم پس جلو بزند، می‌بایست فناوری استریم در پروژه‌ی اسپارتاکوس را متحول کند. آن‌ها می‌توانند ضمن ارائه‌ی قابلیت دانلود، استریم پر سرعت را به کاربران هدیه دهند و از این حیث گیم پس را کنار بزنند. ویژگی استریم با توجه به حجم بالای بازی‌ها و محدویت فضای ذخیره‌سازی می‌تواند فوق‌العاده جذاب و رقابتی باشد.

بهترین بازی های پلی استیشن

نظر شما در این خصوص چیست دوستان؟ پروژه‌ی اسپارتاکوس سونی چگونه می‌تواند با گیم پس رقابت کند؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها