بهترین بازی‌های متروییدوانیا که باید هم‌اکنون تجربه کنید

بهترین بازی‌های متروییدوانیا که باید هم‌اکنون تجربه کنید

بهترین بازی‌های متروییدوانیایی آن‌هایی هستند که بازی‌بازان را با جهان‌هایی شگرف، چند لایه و عمیق پذیرایی می‌کنند. عناوینی که ضمن چالش‌برانگیز بودن بازی‌بازان را در خلال پیشروی پاداش می‌دهند. در ادامه بهترین بازی‌های متروییدوانیا که باید هم‌اکنون تجربه کنید را معرفی خواهیم کرد.

 

مجموعه‌ی Axiom Verge

مجموعه‌ی Axiom Verge

مجموعه‌ی جذاب Axiom Verge یادآور شاهکار Super Metroid است. مجموعه‌ای که ضمن ارائه‌ی داستان درگیر کننده یک گان‌پلی شگفت‌انگیز را ارائه می‌دهد. نکته‌ای که در Axiom Verge درخشان است تنوع خارق‌العاده‌ی سلاح‌هاست، از نمونه‌های معمول گرفته تا سلاح بیگانه‌ای که واقعیت را می‌شکافد. با این حال جذابیت ویژه‌ی Axiom Verge فضاسازی منحصر به فرد آن است.

نوشتار مرتبط:  7 بازی متروییدوانیای جذاب برای افرادی که از این سبک متنفرند! 

Blasphemous

Blasphemous

بازی Blasphemous جهانی را به تصویر می‌کشد که هم هراس‌انگیز است و هم دلربا، هم مبارزات عمیقی را ارائه می‌دهد و هم پس‌زمینه‌‌ای غنی دارد. مبارزات بازی به زیبایی‌ پویانمایی شده‌اند و فضای بازی وهم‌انگیز است.

 

بهترین بازی‌های متروییدوانیا که باید هم‌اکنون تجربه کنید Bloodstained: Ritual of the Night

Bloodstained: Ritual of the Night

بازی Bloodstained: Ritual of the Night توسط کارگردان شاهکار Castlevania: Symphony of the Night جناب کوجی ایگاراشی ساخته شده است. این بازی در حقیقت دنباله‌ی معنوی سمفونی شب است و بودجه‌ی ساخت آن توسط طرفداران جمع‌آوری شد. محصول نهایی یک اثر متروییدوانیای جذاب است که موجبات ساخت دنباله را نیز فراهم آورد.

نوشتار مرتبط:  اطلاعات جدید از بازی Hollow Knight: Silksong؛ یک متروییدوانیای جذاب 

بهترین بازی‌های متروییدوانیا که باید هم‌اکنون تجربه کنید Dandara

Dandara

متروییدوانیایی که در آن نتوانید بپرید یا بدوید حس عجیبی دارد. اما Dandara این محدودیت را به نقطه قوت خود بدل کرده است. شما در این بازی می‌توانید جاذبه را دستکاری کنید و در جهانی شگفت‌انگیز با فضایی برزیلی گشت و گذار کنید. Dandara یک تجربه‌ی تازه و متفاوت از متروییدوانیا ارائه می‌دهد.

 

بهترین بازی‌های متروییدوانیا که باید هم‌اکنون تجربه کنید Dead Cells

Dead Cells

شاید Dead Cells نخستین عنوانی نباشد که از دارک سولز الهام می‌گیرد و متروییدوانیا را با roguevania ترکیب می‌کند، اما بدون شک یکی از بهترین‌ها در این زیرسبک است. بازی Dead Cells به عنوان یک اثر مستقل خیلی نوآور و پیشتاز است و نحوه‌ی پیشروی را دگرگون ساخته است. عناوین زیادی پس از این بازی به الهام گیری از سیستم منحصر به فرد آن پرداخته‌اند.

نوشتار مرتبط:  بهترین بازی‌های گیم پس برای PC 

بهترین بازی‌های متروییدوانیا که باید هم‌اکنون تجربه کنید Gato Roboto

Gato Roboto

شما در این بازی کنترل یک گربه در لباس رباتیک را بر عهده خواهید داشت. این ایده به اندازه‌ی کافی برای شما جذاب نیست؟ بنابراین خودتان را برای یک ماجراجویی خطرناک در جهان تک فام به همراه Kiki (گربه) آماده کنید. درست است که Gato Roboto نوآوری چندانی ندارد ولی فرمت کلی بازی دلچسب است و طراحی مینی‌مالیستی آن جذابیت خاصی دارد.

 

بهترین بازی‌های متروییدوانیا که باید هم‌اکنون تجربه کنید مجموعه‌ی Guacamelee

مجموعه‌ی Guacamelee

مجموعه‌ی Guacamelee بی‌نهایت برای بنده شگفت‌انگیز و دلچسب است. این مجموعه با جذابیتی که دارد حتی کسانی که علاقه‌ای به متروییدوانیا ندارند را نیز عاشق این زیرسبک‌ می‌کند. همه چیز در این بازی درجه یک است. از طراحی هنری شگفت‌انگیز گرفته تا گیم پلی لذت‌بخش و شاهکار. داستان نیز قابل قبول است و موسیقی گوش‌های شما را نوازش می‌کند. این مجموعه‌ی دلچسب را به هیچ‌وجه از دست ندهید.

نوشتار مرتبط:  10 بازی مستقل برتر که گرافیک شگفت‌انگیزی دارند 

بهترین بازی‌های متروییدوانیا که باید هم‌اکنون تجربه کنید Hollow Knight

Hollow Knight

تعریف و تمجیدها از Hollow Knight به قدری زیاد است که هر چه بگویم حق مطلب را ادا نمی‌کند. این بازی شاهکار طراحی زیبا را در کنار گیم پلی بی عیب و نقص ارائه می‌دهد. از طرفی نمی‌شود به داستان درخشان و تراژیک بازی نیز اشاره نکرد. انتظارات برای دنباله‌ی بازی بسیار بالاست و همه مشتاق Hollow Knight Silksong هستند.

 

بهترین بازی‌های متروییدوانیا که باید هم‌اکنون تجربه کنید Iconoclasts

Iconoclasts

بازی Super Metroid پایه‌گذار بسیاری از عناصر زیرسبک متروییدوانیا بوده است و هنوز هم منبع الهام اصلی برای این زیر سبک به شمار می‌رود. با این حال Iconoclasts زیربنای خود را از عنوان ارزشمند ولی نادیده گرفته شده‌ی Metroid Fusion الهام گرفته است.

بازی Iconoclasts عنوانی فوق‌العاده شاخص است که مضامین سنگین و بزرگسالانه را با گیم پلی لذت‌بخش و غولآخرهای چالش‌برانگیز ترکیب کرده است. و همچنین طراحی هنری فوق‌العاده چشم‌نوازی دارد.

نوشتار مرتبط:  نقد و بررسی بازی Ori And The Blind Forest: Definitive Edition 

مجموعه‌ی Ori

مجموعه‌ی Ori

هر 2 بازی Ori تجاربی فک برانداز را ارائه می‌دهند که پیش از این در ساویس‌گیم بارها به آن‌ها اشاره کرده‌ایم. این عناوین دلچسب طراحی هنری را به بعد جدیدی رسانده‌اند و ضمن مخلوط کردن آن با گیم پلی اعتیادآور و لذت‌بخش، یک ترکیب طلایی را خلق کرده‌اند. مجموعه‌ی Ori جزو افتخارات متروییدوانیا و هنرصنعت به شمار می‌رود.

 

Salt and Sanctuary

Salt and Sanctuary

حرفی که در ادامه خواهم زد خیلی تکراری خواهد بود ولی Salt and Sanctuary دارک سولز متروییدوانیاست. شباهت بازی به عناوین میازاکی فراوان است، از گیم پلی و سختی نامتعادل گرفته تا طراحی شخصیت و فضای بازی. بازی Salt and Sanctuary عنوان شگفت‌انگیزی است و عجیب نیست که دنباله‌ی آن در حال ساخت قرار دارد.

نوشتار مرتبط:  همه چيز درباره‌ی Deadly Premonition 2: A Blessing in Disguise 

SteamWorld Dig 1 + 2

SteamWorld Dig 1 + 2

یک مجموعه‌ی دلچسب با طراحی دستی که تمرکز ویژه‌ای بر گشت و گذار و کاوش در محیط دارد. البته که SteamWorld Dig و دنباله‌ی آن در زمینه‌ی مبارزات نیز کم فروغ نیست و چرخه‌ی گیم پلی در آن لذت‌بخش است. بدون شک تجربه‌ی این مجموعه‌ی متروییدوانیای جمع و جور خالی از لطف نخواهد بود و یک حس تازگی در خود دارد.

 

بهترین بازی‌های متروییدوانیا که باید هم‌اکنون تجربه کنید Timespinner

Timespinner

بازی Timespinner یک متروییدوانیای در دسترس و همه پسند است که گویی یادآور عناوین شاهکار Game Boy Advance در اوایل 2000 می‌باشد. بازی Timespinner خود را با مکانیک سفر در زمان از سایر عناوین متروییدوانیا جدا می‌کند. جهان بازی در گذشته و حال جریان دارد و هر واقعیت و بعد زمانی دشمنان و موانع خاص خود را داراست. Timespinner در عین حال که تجربه‌ای کوتاه را ارائه می‌دهد فوق‌العاده لذت‌بخش و ارزشمند است.

نوشتار مرتبط:  بهترین بازی‌های مشابه The Legend Of Zelda 

بهترین بازی‌های متروییدوانیا که باید هم‌اکنون تجربه کنید Unsighted

Unsighted

بازی Unsighted از عناصر کلاسیک و درس پس داده‌ی متروییدوانیا استفاده می‌کند و به آن‌ها اندکی عناصر رمان گونه اضافه می‌کند. ارتباط برقرار کردن با Unsighted خیلی راحت است و طراحی 16 بیت آن خاطرات خوش کودکی را تداعی می‌کند. درخشش حقیقی Unsighted در بعد گیم پلی است و پس از صرف مدت زمانی خودتان را غرق در جهان شگفت‌انگیز بازی خواهید یافت.

 

Yoku's Island Express

Yoku’s Island Express

ایده‌ی اولیه‌ی Yoku’s Island Express شاید روی کاغذ غیرممکن به نظر رسد، اما محصول نهایی به زیبایی‌ عناصر متروییدوانیا را با پینبال ترکیب کرده است. همه‌ی عناصر متروییدوانیا در این بازی حاضر هستند و نکته‌ی جالب نحوه‌ی پیشروی حشره‌ی کوچک و تخم ارزشمندش در محیط است که به وسیله‌ی پرتاب کننده‌های طبیعی صورت می‌گیرد و فضایی شبیه به پینبال را شکل می‌دهد.

خب عزیزان نظرتان چیست؟ کدام عناوین از فهرست بهترین بازی‌های متروییدوانیا که باید هم‌اکنون تجربه کنید را بازی کرده‌اید؟ جای کدام بازی در فهرست خالی است؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها