10 نکته‌ی قابل توجه در مورد فرانچایز God of War که نمی‌دانید

10 نکته‌ی قابل توجه در مورد فرانچایز God of War که نمی‌دانید

10 نکته‌ی قابل توجه در مورد فرانچایز God of War که نمی‌دانید

(به قلم حسن نصرالهی)

خدای جنگ و ضد قهرمان نامدارش کریتوس، اکنون به نامی کاملاً شناخته شده و معتبر در هنر هشتم تبدیل شده‌اند. به طور حتم چنین فرانچایز عظیمی، سرشار از نکات قابل توجه در پروسه‌ی تولید است. فرانچایزی که توسط دیوید جفی خلق شد و با بزرگانی چون کوری بارلوگ به اوج شکوفایی رسید. در همین راستا مقاله‌های بسیاری در باب سری فوق محبوب سانتامونیکا به رشته‌ی تحریر درآمده تا علاقه مندان به خوبی در جریان جزئیات این فرانچایز قرار بگیرند.

ما در این مقاله به 10 نکته‌ی قابل توجه در مورد فرانچایز God of War که نمی‌دانید، پرداخته‌ایم. هر چند ممکن است بسیاری از علاقه مندان کم و بیش به این نکات آگاهی داشته باشند. اما در هر صورت سعی کرده‌ایم نکات کمتر پرداخته شده را مد نظر قرار دهیم.

نوشتار مرتبط:  سامورایی جاودان کپکام: سری Onimusha شایستگی بازگشت به میادین را دارد 

شباهت خدای جنگ به اونیماشا

خدای جنگ در ابتدا قرار بود شبیه Onimusha باشد

به طور حتم با مجموعه‌ی Onimusha آشنا هستید. فرانچایزی به یاد ماندنی که توسط کمپانی کپکام توسعه یافت. این سری به نوعی شبیه Resident Evil بود، با این تفاوت که در دوره‌ی Sengoku ژاپن جریان داشت. شما در این بازی با اسطوره‌های ژاپنی سر و کار داشتتید و می‌بایست در نقش یک نینجا با شیاطین مبارزه کنید. دیوید جفی خالق بازی خدای جنگ پس از تجربه‌ی Onimusha، تصمیم گرفت که یک بازی مشابه‌ی آن بسازد. با این تفاوت که اساطیر یونانی جایگزین اساطیر ژاپنی شوند. اما در نهایت God of War توسعه یافت و به هویت منحصربه‌فرد خود رسید. بدون آنکه شاهکار کپکام در ذهن تداعی گردد.

نوشتار مرتبط:  شیطان هیچ وقت گریه نمی‌کند: به مناسبت 20 سالگی سری Devil May Cry 

god of war در برابر devil may cry

منابع الهام God Of War

تیمی که خدای جنگ را ساخت، توجه زیادی به بازی‌های سوم شخص داشت. اما بازی‌هایی که آن‌ها دوست داشتند کاملاً متفاوت بودند. با این حال سازندگان متوجه شدند که می‌توانند عناصر مورد علاقه‌ی خود را در God of War ادغام کنند. در همین راستا شاهکاری چون ICO الهام بخش معماهای بازی بود و سیستم مبارات Devil May Cry نیز منبع الهام مبارزات این عنوان شد.

در واقع سازندگان در E3 2004 به خبرنگاران گفتند که هدف آن‌ها در این بازی تلفیق سیستم مبارزات Devil May Cry با معماهای Ico است. آن‌ها همچنین به عنوان American McGee’s Alice نیز توجه خاصی داشته‌اند. زیرا این بازی مانند خدای جنگ اثری بود که با شخصیت‌هایی آشنا سر و کار داشت اما برای مخاطبان امروزی تغییراتی بی نظیر را در آن ها لحاظ نمود.

نوشتار مرتبط:  God of War Ragnarok؛ افسانه‌های نورس در خصوص Tyr چه می‌گویند 

10 نکته‌ی قابل توجه در مورد فرانچایز God of War که نمی‌دانید

تاریخ انتشار معنی‌دار بود!

بازی نخست و دنباله‌های آن همگی در ماه مارس میلادی عرضه شده‌اند. اما این موضوع بی دلیل نیست. خدای جنگ یونانی‌ها “اریس” وابستگی خاصی به این ماه دارد. اریس در افسانه‌های رومی به نام مارس شناخته می‌شود. در حقیقت ریشه‌‌ی این ماه میلادی از اینجا نشأت می‌گیرد. با در نظر گرفتن این موضوع، شخصی که معتقد بوده خدای جنگ بهتر است در این ماه منتشر شود، بسیار باهوش بوده و بایستی به خود افتخار کند!

نوشتار مرتبط:  وقتی آتش خشم فوران می‌کند؛ رتبه‌بندی عناوین God of War 

10 نکته‌ی قابل توجه در مورد فرانچایز God of War که نمی‌دانید

در ابتدا، کریتوس قرار بود زره و موهای بلندی داشته باشد

در بازی نخست کریتوس قرار بود زره بر تن داشته باشد. اما سازندگان از این طرح صرفنظر کردند. این اتفاق زمانی رخ داد که آن‌ها تصمیم گرفتند کریتوس را خشن‌تر و وحشیانه‌تر کنند. خالقان به این نتیجه رسیدند که برای این بازی، کریتوس باید بیشتر شبیه یک هیولا باشد تا یک سرباز. بدون زره می‌توان زخم‌ها و پوست سفیدِ شبح گونه‌ی او را بهتر دید که برای تاریخچه‌اش بسیار مهم بودند. کریتوس همچنین بدون زره، با داستان و پس‌زمینه‌اش همخوانی بیش‌تری داشت. به گونه‌ای که شکل نهایی او رهایی از بند بردگی را کاملاً نمایان می‌ساخت.

نوشتار مرتبط:  10 غولآخری که امیدواریم در خدای جنگ God of War: Ragnarok ببینیم 

خالق خدای جنگ دیوید جفی

تقابل با خدایان نورس و مصر

استیگ آسموسن کارگردان بازی شاهکار God Of War 3 فاش کرده است که دیوید جفی قصد داشت، پس از آنکه کریتوس زئوس و خدایان یونان را به خاک و خون بکشد او را به جان خدایان نورس و مصر بیندازد!

نوشتار مرتبط:  ترتیب زمانی تجربه‌ی عناوین God of War 

فیلم clash of titans

خالق خدای جنگ تحت تاثیر فیلم Clash Of The Titans بود

جالب است بدانید که دیوید جفی به شدت تحت تأثیر نسخه‌ی کلاسیک Clash Of The Titans قرار گرفته است. این فیلم در سال 1981 ساخته شد. اما از دلایل علاقه‌ی خالق God Of War به این فیلم، کار فوق العاده‌ی Ray Harryhausen در بحث جلوه‌های ویژه بود. “ری هری هاوزن” از اساتید برجسته‌ی جلوه‌های ویژه در تاریخ سینما به شمار می‌رود.

نوشتار مرتبط:  خداحافظی همیشگی با Atreus در God of War Ragnarok 

10 نکته‌ی قابل توجه در مورد فرانچایز God of War که نمی‌دانید

مشاجره بر سر نام آترئوس

دلیل اینکه کریتوس پسرش را در بیش‌تر قسمت‌های این بازی “پسر” خطاب می‌کند این است که توسعه دهندگان تا مدت‌ها بر سر نام نهایی او در حال مشاجره بودند!

نوشتار مرتبط:  نقد و بررسی بازی God of War، خدایی که می‌خواهد پدر باشد 

خدای جنگ 2

مدت زمات سلطنت کریتوس

هرگز در جایی ذکر نشده که مدت زمان سلطنت کریتوس چقدر بوده است. اما از آنجایی که دایدالوس (معمار افسانه‌‌ای یونان) ۴۶۰۳ روز (12.6 سال) برای طراحی هزارتو وقت گذاشته است، می‌توان به این نتیجه رسید که از خدای جنگ تا خدای جنگ ۳، زمانی در حدود ۱۲.۶ سال سپری شده است.

نوشتار مرتبط:  خدای خشم: 10 باس برتر و خاطره‌انگیز مجموعه‌ی God Of War 

خدای جنگ 1

این لحظه‌ی دردناک!

حتماً یادتان هست در بخشی از بازی خدای جنگ 1، کریتوس برای پیشرفت بایستی سربازی که در قفس گیر افتاده و التماس می‌کند را در همان قفس بسوزاند! جالب است بدانید در نسخه‌های انگلیسی و ژاپنی، این لحظه با تغییراتی روبرو شد. در این نسخه‌ها یک زامبی ترسناک جایگزین آن سربازی شد که ملتمسانه به کریتوس می‌گفت او را به کام مرگ نکشاند!

نوشتار مرتبط:  آخرین نفس‌های خدایان المپ؛ مروری بر بازی خدای جنگ: شبح اسپارتا 

خدای جنگ شبح اسپارتا

شکوه شبح اسپارتا

یکی از بنیان گذاران Ready At Down به نام Ru Weerasuriya گفته است برای خلق شاهکاری چون “شبح اسپارتا” از صد در صد توان PSP بهره برده‌اند تا این شگفتی کنسول‌های دستی خلق شود. همچنین آن‌ها قصد داشتند در این بازی یک ورژن زنانه هم برای کریتوس در نظر بگیرند که به علت برهنگی حذف شده است!

خب دوستان نظرتان درباره‌ی مقاله‌ی جذاب 10 نکته‌ی قابل توجه در مورد فرانچایز God of War که نمی‌دانید، چیست؟ کدام نکات را نمی‌دانستید و چه نکته‌ای را اضافه می‌کنید؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

حسن نصرالهیمشاهده نوشته ها

Avatar for حسن نصرالهی

زگهواره تا گور دانش بجوی

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها