6 مزیت بازی‌های ویدئویی برای سلامتی که به اثبات رسیده‌اند

6 مزیت بازی‌های ویدئویی برای سلامتی که به اثبات رسیده‌اند

هنرصنعت بازی‌های ویدئویی به جامعه‌ی آماری میلیارد نفری دست یافته و خانه‌نشینی‌های ناخواسته در 2 سال گذشته به رشد هنر هشتم کمک شایانی کرده است. اکنون توجهات به این هنرصنعت افزایش یافته و افکار غلط و تاریخ مصرف گذشته در حال کنار رفتن هستند. هنرصنعت بازی‌های ویدئویی دیگر به عنوان سرگرمی صرف و بی‌فایده شناخته نمی‌شود. اگر به بازی‌بازان حرفه‌ای توجه کرده باشید متوجه مهارت‌های ویژه‌ی آن‌ها خواهید شد. مهارت‌هایی که به لطف انجام مستمر بازی‌های ویدئویی به دست آمده‌اند.

دورانی که بازی‌های ویدئویی را مضر و مخرب می‌نامیدند تمام شده است. دورانی که بازی‌بازان را معتاد و بیمار می‌خواندند به گذشته تعلق دارد و امروزه تحقیقات علمی همه‌ی این ادعاهای احمقانه را رد کرده‌اند.

یکی از مهم‌ترین فواید بازی‌های ویدئویی شاید کاهش استرس باشد. که اتفاقاً به اثبات رسیده است و دیدیم که در همه‌گیری جهانی ویروس پزشکان مانور زیادی روی آن می‌دادند. در ادامه با ساویس‌گیم همراه شوید تا به 6 مزیت بازی‌های ویدئویی برای سلامتی که به اثبات رسیده‌اند، بپردازیم.

 نوشتار مرتبط: تحقیقات 10 ساله هیچ نقطه اشتراکی بین خشونت و بازی‌های خشن مانند GTA نیافت 

جراحی و بازی های ویدئویی

تقویت هماهنگی بدن

هماهنگی دست، چشم و مغز خیلی مهم است. افرادی که به طور مستمر به انجام بازی‌های ویدئویی می‌پردازند، هماهنگی بدنی بی عیب و نقصی دارند.

تحقیقات جدید نشان می‌دهند که بازی‌بازان فعال (افرادی که به طور مستمر به انجام بازی‌های ویدئویی می‌پردازند) سریع‌تر، دقیق‌تر و متمرکزتر از افرادی هستند که بازی‌های ویدئویی انجام نمی‌دهند. اگر تا کنون به انجام بازی‌های ویدئویی نپرداخته‌اید، بد نیست امتحانی بکنید تا متوجه شوید در طول این مدت چه چیزی را از دست داده‌اید و بازی‌های ویدئویی چه مقدار می‌توانند هماهنگی بدنی و واکنش شما را تقویت کنند.

طی بررسی‌های صورت گرفته جراحانی که به انجام بازی‌های ویدئویی پرداخته‌اند مهارت و دقت بالاتری از دیگر جراحان که به این کار نپرداخته‌اند دارند. که این موضوع به هماهنگی چشم، دست و مغز ارتباط دارد.

 

کالاف دیوتی

تقویت مغز

بازی‌های ویدئویی کارایی مغز شما را افزایش می‌دهند. بازی‌های ویدئویی معمولاً چندین سناریو را جلوی پای بازی‌باز می‌گذارند که نیاز به حل شدن دارند. تفکر بی وقفه و تلاش برای پیروز شدن در بازی‌های ویدئویی تولید ماده‌ی خاکستری بافت عصبی مغز را بهبود می‌بخشد. توجه کنید که ماده‌ی خاکستری در کنترل عضلات، حفظ و نگهداری از حافظه، ادراک طبیعی و ناوبری فضایی دخیل است.

ناگفته پیداست شخصی که این موارد در او تقویت شده هستند تصمیمات بهتر و دقیق‌تری می‌گیرد.

 

6 مزیت بازی‌های ویدئویی برای سلامتی که به اثبات رسیده‌اند

مهارت‌های ارتباط اجتماعی بهتر

معمولاً این‌گونه جا افتاده است که بازی‌بازان خجالتی هستند و برای فرار از ارتباط با دیگران رو به بازی‌های ویدئویی می‌آورند. این موضوع نه تنها حقیقت ندارد، بلکه برعکس است. در حقیقت بازی‌بازان ارتباط اجتماعی بهتر و پویاتری دارند و در مواقعی این موضوع کارایی درسی و آکادمیک آن‌ها را افزایش می‌دهد و عملکرد بهتری نسبت به سایر افراد از خود نشان می‌دهند.

 نوشتار مرتبط: SJW؛ سرطانی که به جان هنرصنعت بازی‌های ویدئویی افتاده است 

فرار از تارکوف

دید تاکتیکال و استراتژیک

انجام بازی‌های اکشن شما را به فردی تاکتیکال با دیدی استراتژیک تبدیل می‌کند. بازی‌بازان ذاتاً در نقشه کشی و انجام امور بر دیگران برتری دارند. می‌پرسید چطور؟

بازی‌هایی را تصور کنید که بازی‌باز را در موقعیت‌های پیچیده که نیاز به مهارت حل مسئله‌ی بالایی دارند، قرار می‌دهند. حال سؤال اینجاست آیا یک فرد عادی می‌تواند با بازی‌بازانی که مدام با این‌گونه بازی‌ها سروکار دارند رقابت کند و آن‌ها را شکست دهد؟ پاسخ قطعاً منفی است. به همین منظور کشورهای زیادی هستند که از بازی‌های ویدئویی برای تمرین و تقویت افراد استفاده می‌کنند. به عنوان مثال استفاده از بازی‌های اکشن برای تقویت دید استراتژیک در سربازان و یا استفاده از بازی‌های شبیه‌ساز پرواز برای تعلیم خلبانان.

 

6 مزیت بازی‌های ویدئویی برای سلامتی که به اثبات رسیده‌اند Ring Fit Adventure

سلامت جسمی

بازی‌های پیشرفته و به خصوصی وجود دارند که می‌توانند سلامت جسمی شما را تضمین کنند و بدن شما را روی فرم آورند. بازی‌های واقعیت مجازی (VR) در این زمینه کارایی وبژه و پتانسیل بالایی دارند. تجربه‌ی این عناوین شما را به جنب و جوش بیش‌تری وا می‌دارد و با قرار دادنتان در جهان‌های فانتزی و هیجان‌انگیز ضمن برطرف کردن فشار عصبی، بدنتان را به تکاپو می‌اندازند. در این زمینه می‌شود به بازی Beat Saber اشاره کرد. و اما یکی از عناوینی که برای تجربه‌ی آن نیازی به واقعیت مجازی ندارید Ring Fit Adventure می‌باشد.

 

6 مزیت بازی‌های ویدئویی برای سلامتی که به اثبات رسیده‌اند

ذهن باز

برای حل کردن مشکلات مختلف و گذر از موانع شما به ذهنی باز نیاز دارید. ذهنی که تشنه‌ی یادگیری است و بسته نیست. برای همین است که بازی‌بازان چندین راهکار برای یک مشکل به خصوص پیدا می‌کنند. راهکارهایی که گاهاً حتی خود سازندگان نیز از آن‌ها بی‌خبر بوده‌اند. به عبارتی بازی‌بازان از افرادی که به تجربه‌ی بازی‌های ویدئویی نمی‌پردازند خلاق‌تر هستند.

همچنین هیجان و جذابیتی که در بازی‌های ویدئویی وجود دارد و این مهم که برای موفقیت در آن‌ها می‌بایست به تمرین و تکرار بپردازید، آن‌ها را به دیگر ورزش‌ها شبیه می‌کند. برای همین است که شاخه‌ای به نام ورزش‌های الکترونیکی پدید آمده است و مسابقات جهانی دارد.

ورزش های الکترونیکی

در پایان باید گفت این مقاله نوشته نشده است که رفتارهای افراطی را توجیه کند. افراط در هر چیزی مضر است، حتی در نوشیدن آب. باقی اعمال که بماند.

نظرتان در خصوص 6 مزیت بازی‌های ویدئویی برای سلامتی که به اثبات رسیده‌اند، چیست؟ شما مزیت دیگری را می‌شناسید که به این فهرست اضافه کنید؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

منابع: ScienceDaily، GEICO LIVING

4 6 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها