نقد و بررسی بازی Chivalry 2

نقد و بررسی بازی Chivalry 2

بازی Chivalry: Medieval Warfare برای عده‌ای عنوان جذابی بود. گیم پلی ارائه شده در این بازی توانست مخاطبان ویژه‌ای را جذب کند. ولی در ادامه عملکرد Torn Banner Studio خیلی سینوسی بود و نتوانستند آن پتانسیل ایجاد شده را مورد استفاده قرار دهند. بازی Mirage: Arcane Warfare مورد استقبال قرار نگرفت همچنین بازی Mordhau نیز آن‌چنان چشم‌گیر نبود. اما حال بالأخره شاهد عرضه‌ی Chivalry 2 هستیم و قرار است در ادامه به بررسی این بازی بپردازیم.

بازی Chivalry 2 یک عنوان اول شخص در سبک هک اند اسلش و تماماً آنلاین است. معجون عجیبی است این بازی، تقریباً مشابهی برای آن پیدا نخواهید کرد. گیم پلی بازی به صورت مبارزات PVP در قالب دسته‌های 32 یا 20 نفره است که در مقابل يکديگر صف‌آرایی می‌کنند.

مبارزات این بازی فوق‌العاده هیجان‌انگیز، خشن و خونین می‌باشند. Chivalry 2 به خوبی فضای قرون وسطایی را شبیه‌سازی کرده است و میدان نبرد آن حالت سینمایی دارد. گویی وسط یک مبارزه‌ی تاریخی هستید. سلاح شما در این بازی شمشیر، کمان و وسایل جنگی همان دوره است.

فضای بازی Chivalry 2 بدون شک جادویی در بر دارد، چرا که به سرعت مخاطب را جذب می‌کند و در یک چشم به هم زدن او را غوطه‌ور می‌سازد. مبارزات بازی در این بین اثرگذار هستند.

کم‌تر عنوانی را پیدا می‌کنید که با دوربین اول شخص مبارزات هک اند اسلش و سلاح سرد را به خوبی پیاده‌سازی کرده باشد. Chivalry 2 قطعاََ یکی از آن معدود عناوین است.

سلاح‌ها گویی وزن دارند و هر ضربه‌ای که به حریف وارد می‌کنید حس خوشایندی را منتقل می‌کند. فیزیک بازی فوق‌العاده است و مبارزات را فوق‌العاده لذت‌بخش کرده است. انواع و اقسام حرکات شمشیر به راحتی قابل انجام است و از این نظر هیچ محدودیتی وجود ندارد.

بازی Chivalry 2 هیچ ابائی از نشان دادن خشونت ندارد و در این نسخه شاهد خونین‌تر شدن میدان مبارزه هستیم. اکنون حتی بعد از قطع شدن یکی از دستانتان نیز می‌توانید به مبارزه ادامه دهید. لحظات اینچنینی برای همه‌ی بازی‌بازان خوشایند نیستند و باید تکلیفتان را با خودتان مشخص کنید.

شایان ذکر است که علیرغم مبارزات گروهی بازی، دوئل با سایر بازی‌بازان نیز جذاب است و قابلیت‌های دفاع کردن، جاخالی دادن و بدل زدن لذت پیکارهای تک به تک را افزایش داده است. البته اگر وسط کار یک کماندار دخلتان را نیاورد یا هم تیمی‌ها مزاحم دوئل شما نشوند.

بازی Chivalry 2 حالت‌های بازی مختلفی دارد اما یکی از جذاب‌ترین آن‌ها بخش 40 یا 64 نفره است که اهداف مشخصی دارد. بخش‌های جذاب دیگری نیز وجود دارد از جمله Free for All و Team Death Match در مقیاس گسترده. برای شخص من بهترین بخش همان اوایل مبارزات گروهی است که 2 گروه عظیم به یورش می‌برند و لحظات سینمایی را خلق می‌کنند.

حقیقتش را بخواهید رویکرد تاکتیکال بازی جنبه‌ی واقعی ندارد، Chivalry 2 یک اکشن دیوانه‌وار است. مهارت تنها بخشی از عوامل موفقیت در این بازی است و شانس هم در آن دخیل است. بازی کلاس‌های مختلفی را در بر دارد اما همه‌ی آن‌ها تقریباً یکی هستند. تنها کماندار است که اندکی متفاوت است و مبارزات راه دور را ارائه می‌دهد. باقی کلاس‌ها ویژگی شاخصی ندارند و در میدان نبرد فرصت خودنمایی و تکیه بر توانایی ویژه را نیز دارا نیستند.

کلاس‌ها در بازی هر کدام 3 زیرشاخه نیز دارند و برای ارتقاء آن‌ها راه‌های مختلفی در دسترس دارید. ولی در نهایت تفاوت چندانی ایجاد نمی‌کند. همچنین شخصی‌سازی و جنبه‌های تزئینی هم در Chivalry 2 حضور دارند که برای خرید آن‌ها باید دست به جیب شوید.

بازی‌های چندنفره می‌آیند و می‌روند، حیات آن‌ها به بازی‌بازان و طرفداران آن سبک وابسته است. Chivalry 2 نیز از این قاعده مستثنی نیست. شرایط سرورهای بازی بد نیست ولی با توجه به این‌که مدت زمان زیادی از عرضه‌ی آن نمی‌گذرد، وضعیت کمی نگران کننده است. چرا که آمارها حاکی از آن است که سرورهای بازی به نسبت خلوت شده‌اند.

در پایان اگر Chivalry: Medieval Warfare مورد توجه شما واقع شده بود، تجربه‌ی Chivalry 2 نیز می‌تواند برایتان خوشایند باشد. در کل اگر علاقمند به تجربه‌ی یک بازی چندنفره‌ی منحصر به فرد هستید این بازی را از دست ندهید.

بازی Chivalry 2 برای پلتفرم‌های PC، PS5، PS4، Xbox One و Xbox Series X/S در دسترس است.

امتیاز ساویس‌گیم: 8 از 10

 

FINAL VERDICT

Lastly, if Chivalry: Medieval Warfare was of interest to you, the Chivalry 2 experience could be more enjoyable. In general, if you are interested in experiencing a unique multiplayer game, do not miss Chivalry 2

SavisGame Score: 8 out of 10

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها