بازی Ratchet and Clank Rift Apart دنباله‌ی کدام نسخه است؟

بازی Ratchet and Clank Rift Apart دنباله‌ی کدام نسخه است؟

بازی مورد انتظار Ratchet and Clank Rift Apart قرار است به مانند یک نقطه اتصال تکه‌های جورچین این مجموعه را کنار هم بچیند. هنوز مشخص نیست که این ملغمه‌ی کهکشانی دنباله‌ی مستقیم کدام نسخه است. چرا که حتی خود اینسومنیاک گیمز هم از پاسخ دادن به این پرسش طفره می‌رود.

آخرین دنباله‌ی اصلی Ratchet and Clank به سال 2013 و بازی Ratchet and Clank: Into The Nexus بازمی‌گردد. جایی که قهرمانان ما دستگاه Dimensionator را پیدا کردند. دستگاهی که به آن‌ها امکان جابه‌جایی به ابعاد مختلف را می‌داد و راچت در پی یافتن هم نوعان Lombax خود بود. پایان آن بازی به نوعی خیلی باز بود و اطلاعاتی از سرنوشت این شخصیت‌های دوست داشتنی ارائه نشد.

اینسومنیاک گیمز در ادامه تصمیم به بازتعریف مجموعه گرفت. سال 2016 ما شاهد Ratchet and Clank بودیم که قصه‌ی قهرمانان کهکشانی را بازتعریف می‌کرد. در این مقطع طرفداران قدیمی فرانچایز سردرگم شدند که عاقبت خط داستانی قبلی چه شد؟

ماجرا زمانی جالب می‌شود که اینسومنیاک گیمز از همان طراحی مدل بازی 2016 استفاده می‌کند و شباهتی با نسخه‌ی 2013 مشاهده نمی‌شود. حال این ممکن است صرفاََ بخاطر تغییر طراحی و فناوری جدید بوده باشد و یا شاید هم منطق داستانی در آن نهفته است. وقتی از اینسومنیاک گیمز پرسیده شد که Ratchet and Clank Rift Apart دنباله‌ی کدام نسخه است، سازندگان پاسخ دادند هر دو!

بازی Ratchet and Clank Rift Apart دنباله‌ی کدام نسخه است؟

حال ما در Ratchet and Clank Rift Apart راچت و دوستان را داریم که در ابعاد مختلف جابه‌جا می‌شوند، جالب است نه؟ و دستگاهی که در دستان دکتر نفاریوس قرار دارد بدون شک ارتباطی با نسخه‌ی 2013 دارد. اما چه ارتباطی؟ خب من نظریاتی دارم که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

بازی Ratchet and Clank Rift Apart دنباله‌ی کدام نسخه است؟

راچت به دنبال هم نوعان خود رفته است و نظم جهانی را بر هم ریخته است

این نظریه ارتباط مستقیم به Into The Nexus دارد. راچت در نهایت به فکر یافتن هم نوعان خود افتاده است و طی اتفاقاتی جهان آرمانی را برای آن‌ها فراهم کرده است. اما ماجرا به خوبی پیش نمی‌رود چرا که دکتر نفاریوس متوجه دستگاه Dimensionator می‌شود و هرج و مرجی به پا می‌کند.

راچت سال 2013 که در مخمصه‌ی بزرگی گیر افتاده است، راهی از پیش نمی‌برد. اینجاست که راچت سال 2016 وارد داستان می‌شود تا تکه‌های پازل را تکمیل کند و در این بین سر و کله‌ی یک Lombax دیگر که همین Lombax مونث پیدا می‌شود و همه چیز جوش می‌خورد. در این صورت صحبت سازندگان مبنی بر این‌که Ratchet and Clank Rift Apart به هر دو خط داستانی مرتبط است، درست از آب در خواهد آمد.

 

دکتر نفاریوس Dimensionator را پس از اتفاقات Into The Nexus ربوده است

دستگاه Dimensionator که در دستان دکتر نفاریوس دیدیم اندک تفاوتی با نسخه‌ی 2013 دارد. رنگ آن نیز تغییر کرده است. به احتمال زیاد دکتر نفاریوس دستگاه اصلی Dimensionator را پیدا کرده است و بعد از اصلاحات مختلف شاهد نسخه‌ی کنونی هستیم. شاید در نگاه اول فرضیه‌ی ساده‌ای باشد اما کاملاََ منطقی است و به راحتی امکان ارتباط نسخه‌ی 2016 با 2013 را فراهم می‌کند.

 

بازی Ratchet and Clank Rift Apart دنباله‌ی کدام نسخه است؟

همه چیز به Rose و جهان او مربوط است، او به دنبال راچت آمده است

نگاهی به این شخصیت جدید بیاندازید، ظاهر آشنایی دارد. ممکن است نسخه‌ای غیر معمولی از راچت در جهانی دیگر باشد که به کمک نیاز داشته است و به سراغ دیگر Lombaxها آمده است. در این صورت باید انتظار راچت سال 2013 هم در بازی باشیم و همچنين راچت‌های دیگر از ابعاد و جهان‌های دیگر. این فرضیه فوق‌العاده هیجان‌انگیز می‌نماید.

یکی از فرضیه‌های بالا درست خواهد بود و شاید هم هیچکدام درست نباشند. حتی ممکن است همه‌ی این‌ها به نوعی درست باشند. هیچ چیز مشخص نیست. اینسومنیاک گیمز با Ratchet and Clank Rift Apart در حال ساختن نقطه اتصالی برای 2 جهان متفاوت است که هم برای طرفداران قدیمی جذاب باشد و هم برای طرفداران جدید. بازگشت Dimensionator بدون شک اتفاقی نیست و ماجرایی در پس پرده دارد. اما برای یافتن پاسخ نهایی کافی است تنها اندکی منتظر بمانیم.

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها