توضیحاتی در خصوص مشکلات PS5 کنسول خوش سیمای سونی

توضیحاتی در خصوص مشکلات PS5 کنسول خوش سیمای سونی

به گزارش ساویس‌گیم، اگر شما از جمله چند میلیون نفری هستید که توانسته کنسول PS5 را تهیه کند، احتمالاً متوجه این موضوع شده‌اید که این کنسول به طور پیش فرض همه‌ی بازی‌ها را به شکل HDR به نمایش می‌گذارد. حتی اگر شما قصد داشته باشید این گزینه را غیر فعال کنید تا بازی‌های قدیمی را به درستی اجرا کنید، باز هم SDR برای شما فعال نخواهد شد. Alexander Battaglia از دیجیتال فاندری به تازگی توضیحاتی در این خصوص ارائه داده است.

“کنسول PS5 نمی‌تواند محتوای SDR را به درستی به نمایش گذارد. این موضوع را بازی‌های پشتیبانی از نسل که اساساً بر پایه‌ی SDR هستند امتحان کردم. ولی متأسفانه نتیجه‌ی مطلوبی در به نمایش گذاردن رنگ‌ها ندیدم. غالباً بازی‌ها با مشکل black crush یا تغییر طیف رنگی مواجه می‌شوند که کاملاََ مشهود است. این مشکل در کنسول‌های دیگر مشاهده نشده است. کافی است صحنه‌های یک بازی را روی PS4 Pro ضبط کنید و با صحنه‌های همان بازی روی PS5 مقایسه کنید. نتیجه‌ی منفی و تصاویر PS5 احتمالاََ شما را ناامید کنند.

همین کار را با ایکس‌باکس انجام دهید و باز هم با PS5 مقایسه کنید. کاملاََ واضح است که این کنسول در نمایش دادن محتوای SDR مشکل دارد.

امید می‌رود که سونی این مشکل جدی را برطرف کند. و کنسول PS5 توانایی ارائه‌ی تصاویر SDR (با کیفیت مطلوب) را داشته باشد.

نظر شما چیست دوستان؟ لطفاً با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها