هر آنچه که باید پیش از بازی کردن The Legend of Zelda Tears of the Kingdom بدانید

هر آنچه که باید پیش از بازی کردن The Legend of Zelda Tears of the Kingdom بدانید والپیپر بازی افسانه زلدا اشک پادشاهی لینک در حال گرفتن دست زلدا در برکه

نینتندو از سال 2017 که بازی Breath of the Wild را در کنار Nintendo Switch روانه بازار کرد، هیچ بازی زلدای جدیدی را برای طرفداران عرضه نکرده است. حال Tears of the Kingdom از راه رسیده و 22 اردیبهشت ماه کاربران نینتندو سوییچ دنباله یکی از بهترین بازی‌های تاریخ را تجربه خواهند کرد. اما قبل از تجربه بازی جدید زلدا اندکی تأمل کنید و هر آنچه که باید پیش از بازی کردن The Legend of Zelda Tears of the Kingdom بدانید را در ساویس‌گیم بخوانید.

عرضه بازی افسانه زلدا اشک‌های پادشاهی The Legend of Zelda Tears of the Kingdom جدای از این‌که یکی از معدود دفعاتی است که نینتندو یک دنباله مستقیم برای بازی اصلی زلدا عرضه می‌کند، یکی از نخستین دفعاتی هم هست که یک کنسول نینتندو میزبان 2 بازی جدید از زلدا می‌شود. بدین ترتیب این بازی یکی از مورد انتظارترین بازی‌های نینتندو سوییچ از زمان انیمال کراسینگ Animal Crossing خواهد بود. طبیعتاً همه دارندگان نینتندو سوییچ باید این بازی را تهیه و تجربه کنند.

نوشتار مرتبط:  معرفی بزرگان: شیگرو میاموتو، پدربزرگ بازی‌های ویدیویی 

شاید قصد دوری جستن از اسپویل و فاش شدن داستان بازی باشید، اما خیالتان راحت، چیز زیادی از بازی لجند اف زلدا تیرز اف کینگدوم رونمایی نشده است. بازی‌های زلدا همیشه پیش از عرضه مرموز ظاهر می‌شوند و بازی جدید نیز مستثنی نیست. منتهی چندین تریلر از Tears of the Kingdom منتشر شده که همه آن‌ها را در این مطلب برای شما گردآوری کرده‌ایم، از جمله یک تریلر گیم پلی 10 دقیقه‌ای و آخرین نمایش بازی.

بازی‌های زلدا معمولاً داستان مستقلی را تعریف می‌کنند و در عین حال که شخصیت‌ها و فضای بازی کم و بیش یکسان است اما برای لذت بردن از بازی‌های جدید نیازی نیست که عناوین قبلی را تجربه کرده باشید. با این حال قضیه در خصوص افسانه زلدا اشک پادشاهی Tears of the Kingdom فرق می‌کند و این بازی دنباله مستقیم Breath of the Wild است. بنابراین برای لذت بردن از داستان بازی بهتر است بازی قبلی را تجربه کنید یا حداقل ویدیو خلاصه اتفاقات آن را تماشا فرمایید.

نوشتار مرتبط:  100 نقل قول برتر بازی‌های ویدیویی در طول تاریخ 

قیمت بازی The Legend of Zelda Tears of the Kingdom چه قدر خواهد بود؟

بازی Zelda: Tears of the Kingdom برچسب قیمتی 70 دلاری را یدک می‌کشد. این یعنی این‌که شاهد افزایش قیمت 10 دلاری به نسبت سایر بازی‌های فرست پارتی نینتندو هستیم. خب این قیمت خیلی گران است، خصوصاً برای عنوانی که تعدادی از طرفداران آن را به چشم دی ال سی Breath of the Wild نگاه می‌کنند. اما حقیقت این است که ارزش تجربه بازی قبلی بی نهایت بالا بود و شما در بازی‌های زلدا صدها ساعت سرگرمی را تجربه خواهید کرد. از طرفی نینتندو قول داده است که این افزایش قیمت ارزشش را خواهد داشت و طرفداران راضی خواهند بود. همچنین یک نسخه کلکسیونی از بازی Tears of the Kingdom نیز در دسترس است که شامل قاب فلزی، کتاب هنری، پوستر و چند سنجاق می‌شود.

یک پیشنهاد ویژه برای کاربران Switch Online: شما می‌توانید بن تخفيف خرید بازی از نینتندو eShop تحت عنوان game vouchers for the eShop را با قیمت 100 دلار تهیه کنید. این بن برای خرید 2 بازی استفاده می‌شود و روی The Legend of Zelda Tears of the Kingdom هم جواب می‌دهد. در صورتی که شما 2 بازی را با استفاده از این بن خرید دیجیتال تهیه کنید، 20 دلار در خرید زلدا جدید صرفه‌جویی خواهید کرد که مبلغ قابل توجهی است. کافی است بن خرید را تهیه کنید، زلدا و یک بازی دیگر را برای خرید انتخاب کنید و از این تخفيف بی سابقه لذت ببرید.

نوشتار مرتبط:  تغییرات شخصیت لینک Link از افسانه زلدا Legend of Zelda در گذر زمان 

ماجرا در Tears of the Kingdom از چه قرار است؟

نینتندو تا کنون چندین تریلر را از بازی به ما نشان داده است و چیزی که عیان است بازی به مانند Breath of the Wild یک محیط جهان باز عظیم را در اختیار گیمرها قرار می‌دهد. البته با این تفاوت که این بار شاهد جزایر آسمانی شناور Sky Island نیز در بازی هستیم. تمرکز بازی روی آسمان و پرواز یاد و خاطره بازی Zelda: Skyward Sword انحصاری کنسول نینتندو wii را زنده کرد که برای نینتندو سوییچ نیز در دسترس است.

آخرین تریلر بازی جهان وسیع هایرول رو به معرض نمایش گذاشت، جایی که لینک و دیگر شخصیت‌ها برای شکست Ganon متحد می‌شوند. زلدا نیز در بازی حضور دارد، اما مشخص نیست که میزان مشارکت وی در چه حدی است. کرافت و ساخت و ساز جزو اصلی Tears of the Kingdom شده است. حال شما می‌توانید سلاح‌های خود را با اشیاء مختلف محیط بازی ترکیب و ادغام کنید. همچنین می‌توانید وسایل نقلیه و ماشین‌های مختلف بسازید. تریلرهای بازی راکت، ماشین، قایق و وسایل مختلف را به نمایش گذاشته‌اند.

چیزی که از تریلرهای بازی مشخص است با بازی بسیار بزرگی طرف خواهیم بود. خلاقیت شما در بازی زلدا جدید به چالش کشیده شده است. ترکیب قارچ با سپر یک مکانیک جذاب را به بازی اضافه می‌کند، لینک اکنون چندین توانایی جدید و جذاب به دست آورده است؛ از جمله عقب بردن زمان! صحبت در خصوص تغییرات بازی و نکات ارائه شده در تریلرها فراوان است. اما پیشنهاد می‌کنم خیلی خودتان را درگیر نمایش‌های بازی نکنید و با ذهنی باز به سراغ تجربه بازی بروید.

نوشتار مرتبط:  هر آنچه که باید درباره‌ی The Legend Of Zelda: Breath Of The Wild 2 بدانید 

آیا باید نخست Breath of the Wild را بازی کنم؟

بازی Breath of the Wild شاهکار است، بدون شک پیشنهاد می‌کنیم که آن را تجربه کنید. بازی‌های زلدا معمولاً ارتباط مستقیمی با یکدیگر ندارند، اما Zelda: Tears of the Kingdom دنباله مستقیم بازی قبلی است. در نتیجه تجربه بازی به شدت توصیه می‌شود. مکانیک‌های بازی Tears of the Kingdom با Breath of the Wild شباهت‌های فراوانی دارند. طبیعتاً تسلط روی بازی قبلی ایده خوبی خواهد بود. به هر روی تجربه زلدا همیشه دلنشین خواهد بود.

نوشتار مرتبط:  بهترین بازی‌های مشابه افسانه زلدا The Legend Of Zelda 

هر آنچه که باید پیش از بازی کردن The Legend of Zelda Tears of the Kingdom بدانید – آیا خبری از نسخه دمو خواهد بود؟

مشخص نیست، اما امیدواریم شاهد عرضه دمو در نزدیکی عرضه بازی باشیم.

نوشتار مرتبط:  25 بازی برتر 3DS که باید تجربه کنید 

زلدا و لینک در افسانه زلدا اشک پادشاهی

هر آنچه که باید پیش از بازی کردن The Legend of Zelda Tears of the Kingdom بدانید – آیا بازی برای کودکان مناسب است؟

بازی‌های زلدا معمولاً خشونت بالایی ندارند، اما Breath of the Wild مکانیک‌های جهان باز و نقش‌آفرینی عمیقی داشت. کودکان زیادی به تجربه بازی‌های زلدا می‌پردازند، اما اگر به دنبال یک تجربه ساده‌تر می‌گردید Link’s Awakening انتخاب بهتری است. به هر روی تجربه Zelda: Tears of the Kingdom برای همه دارندگان نینتندو سوییچ واجب است.

نوشتار مرتبط:  25 بازی برتر نینتندو سوییچ در طول تاریخ 

نسخه ویژه نینتندو سوییچ The Legend of Zelda Tears of the Kingdom

آیا نینتندو سوییچ برای اجرای بازی مناسب است یا منتظر سوییچ 2 باشم؟

6 سال از عرضه نینتندو سوییچ گذشته است و نینتندو معمولاً عرضه کنسول‌های جدید خود را با معرفی زلدا جدید هماهنگ می‌کند. این بار اما خبری از این ماجرا نیست. از طرفی کیفیت گرافیکی بازی‌های نینتندو سوییچ به نسبت پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس کمبود شدیدی را احساس می‌کنند. اما نینتندو هیچ وقت روی گرافیک فنی تمرکز نداشته و هوشمندانه رفتار کرده است. نمایش‌های tears of the Kingdom از لحاظ هنری شگفت انگیز هستند و جزئیات بالای بازی را به نمایش می‌گذارند. این احتمال هم وجود دارد که در سال‌های آتی شاهد عرضه به‌روزرسانی گرافیکی Tears of the Kingdom برای کنسول آینده نینتندو باشیم. هیچ چیز بعید نیست.

در پایان نیازی نیست نگران اجرای بازی Tears of the Kingdom باشید، بازی روی همه نسخه‌های نینتندو سوییچ قابل اجرا است و همه گرافیک یکسانی را ارائه می‌دهند. البته نسخه OLED از آنجایی که صفحه نمایش با کیفیت‌تری دارد طبیعتاً تصاویر زیباتری را ارائه خواهد داد.

نظر شما در این خصوص چیست دوستان؟ برای تجربه بازی Tears of the Kingdom مشتاق هستید؟ چه نکته‌ای در مقاله هر آنچه که باید پیش از بازی کردن The Legend of Zelda Tears of the Kingdom بدانید جا ماند؟ اگر مایل بودید کانال روبیکا، کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدیوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها