معرفی استودیوهای بازیسازی: پولی‌فونی دیجیتال Polyphony Digital

معرفی استودیوهای بازیسازی: پولی‌فونی دیجیتال Polyphony Digital

استودیوی پولی‌فونی دیجیتال Polyphony Digital یک استودیوی داخلی ژاپنی توسعه بازی‌های ویدیویی برای پلی استیشن است. در اصل ابتدا این استودیو متشکل از یک گروه توسعه‌دهنده درون Sony Computer Entertainment بود که به Polys Entertainment شناخته می‌شدند. پس از موفقیت Gran Turismo در ژاپن، به آن‌ها استقلال بیش‌تری داده شد و نام آن‌ها به Polyphony Digital تغییر کرد. در حال حاضر آن‌ها ۴ استودیو دارند: ۲ استودیو در ژاپن، یک استودیو در هلند و یک استودیو دیگر در ایالات متحده.

معرفی کوتاه پولی‌فونی دیجیتال Polyphony Digital

  • نام سابق: Polys Entertainment (1994–1998)
  • نوع فعالیت: زیرمجموعه
  • سال تأسیس: 2 آوریل 1998
  • دفتر مرکزی: توکیو، ژاپن
  • افراد کلیدی: کازونوری یامائوچی (رئیس استودیو)
  • بازی‌های شاخص: Gran Turismo
  • تعداد کارکنان: 320
  • شرکت مادر: PlayStation Studios

نوشتار مرتبط:  گرن توریسمو 7 نامه‌ی عاشقانه‌ای به ماشین‌بازها 

نگاهی کلی به استودیو پولی‌فونی دیجیتال

این استودیو بیش‌تر برای سری بازی‌های مسابقه‌ای Gran Turismo شناخته شده است. Gran Turismo به رهبری کازانوری یامائوچی Kazunori Yamauchi به موفق‌ترین سری مسابقه‌ای برای پلی استیشن، پلی استیشن 2 و پلی استیشن 3 تبدیل شد. سری Gran Turismo به گونه‌ای طراحی شده است که شبیه ساز رانندگی واقع گرایانه باشد و فیزیک رانندگی واقعی را ارائه دهد. در سال 2006، پلی فونی دیجیتال Tourist Trophy را در تلاشی برای آوردن رئالیسم Gran Turismo به مسابقات موتور سیکلت منتشر کرد.

نوشتار مرتبط:  نگاهی به وضعیت گرن توریسمو 7 

بازی های توسعه یافته توسط Polyphony Digital

نام بازی تاریخ عرضه پلتفرم
Omega Boost April 22, 1999 PlayStation
Gran Turismo 2 December 11, 1999
Gran Turismo 3: A-Spec April 28, 2001 PlayStation 2
Gran Turismo Concept January 1, 2002
Gran Turismo 4 Prologue December 4, 2003
Gran Turismo 4 December 28, 2004
Tourist Trophy February 2, 2006
Gran Turismo HD December 24, 2006 PlayStation 3
Gran Turismo 5 Prologue December 13, 2007
Gran Turismo (PSP) October 1, 2009 PlayStation Portable
Gran Turismo 5 November 24, 2010 PlayStation 3
Gran Turismo 6 December 6, 2013
Gran Turismo Sport October 17, 2017 PlayStation 4
Gran Turismo 7 March 4, 2022 PlayStation 4, PlayStation 5

نوشتار مرتبط:  هر آنچه که باید درباره‌ی Gran Turismo 7 بدانید 

دیگر پروژه‌ها‌ی پولی‌فونی دیجیتال Polyphony Digital

استودیو Polyphony Digital علاوه بر بازی‌سازی همچنین در پروژه‌های واقعی خودرو نیز مشارکت داشته است. آن‌ها نسخه‌های ویژه‌ای از بازی‌های Gran Turismo خود را برای بسیاری از خودروسازان به‌عنوان دموی خودروهای واقعی توسعه داده‌اند. نیسان همچنین به آن‌ها سفارش داد تا یک کیت بدنه ویژه برای کوپه 350Z طراحی کنند که برای اولین بار در “GT Concept: 2002 Tokyo – Geneva” به عنوان “Nissan 350Z Gran Turismo Aero” رونمایی شد و بعدها به “Fairlady Z NISMO S-Tune Concept” در GT4 تبدیل شد. همچنین یک نسخه سریع‌تر Z-Tune با اصلاحات جزئی در سبک و 400PS وجود داشت. S-Tune بعداً توسط NISMO (NIS SAN MO TORSPORT) به عنوان یک بسته تیونینگ برای دارندگان فعلی خودرو واقعی فروخته شد.

در سال 2007، آن‌ها قراردادی برای طراحی نمایشگر چند منظوره در نیسان GT-R جدید، امضا کردند که اطلاعات عملکردی مانند G-forces، باز شدن شتاب، فشار پدال ترمز، زاویه فرمان، «نقشه تعویض دنده بهینه» را نمایش می‌دهد. قابلیتی که بر عملکرد اقتصادی خودرو تأکید می‌کند.

زمانی که نیسان به دنبال شرکتی برای توسعه «منوی چندمنظوره» و کاربرپسند برای GT-R بود، این خودروساز می‌گوید Polyphony به دلیل سیستم‌های منوی ساده‌ای که برای بازی‌های ویدیویی مانند Gran Turismo طراحی می‌کند، انتخاب مناسبی برای ما بود. سیمون اسپرول، معاون جهانی ارتباطات نیسان می‌گوید:

«هنگامی که به داشبورد چندکاره GT-R با اطلاعات g-force و هر چیز دیگری فکر می‌کنیم، می‌خواهیم خواندن آن بسیار آسان و استفاده از آن بسیار راحت باشد. این واقعاً در مورد منطق نحوه عملکرد بازی‌های ویدیویی و سیستم منوی آن‌ها – که هر کسی می‌تواند از آن استفاده کند – صدق می‌کند و در نتیجه اعمال آن در ماشین هدف غایی ما بوده است.»

در پروژه‌ای دیگر Seiichi Ikiuo از Polyphony Digital فیلم‌های درون بازی را برای بازی‌های مختلف SCEI، مانند The Legend of Dragoon ،Everybody’s Golf 2 و نسخه‌های ژاپنی Roll Away و بازی‌های اصلی Crash Bandicoot برای PS1، رمزگذاری و رمزگشایی کرد.

نوشتار مرتبط:  بررسی بازی گرن توریسمو 6 

گوشه‌ای از اعتبارات و افتخارات پولی‌فونی دیجیتال Polyphony Digital

در سال 2012، IGN استودیوی Polyphony Digital را در رتبه 24 فهرست 50 توسعه دهنده برتر تمام دوران قرار داد. در شماره مارس 2015 مجله GamesTM، این استودیو را در فهرست «50 توسعه دهنده برتر در جهان» در جایگاه 34 قرار داد.

همچنین سال 2014، Polyphony Digital با Fédération Internationale de l’Automobile (FIA) برای برنامه ریزی راه اندازی یک مسابقه قهرمانی آنلاین رسمی FIA در سال 2015 ، همکاری طولانی مدتی انجام داد.

نظر شما در خصوص پولی‌فونی دیجیتال Polyphony Digital چیست؟ طرفدار بازی‌های گرن توریسمو هستید؟ اگر مایل بودید کانال روبیکا، کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدیوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها