لورا: کابوسی در جهنم سری بازی‌های شیطان درون

لورا: کابوسی در جهنم سری بازی‌های شیطان درون

لورا: کابوسی در جهنم سری بازی‌های شیطان درون

(ترجمه شده توسط دکتر بهزاد کریمی)

هشدار افشای داستان The Evil Within، اگر قلب ضعیفی دارید این مقاله را نخوانید!

بازی‌های ویدئویی سبک وحشت در میان تمام سنین محبوب هستند. بازی‌بازان از بازی کردن آن‌ها لذت می‌برند، چرا که این بازی‌ها به آن‌ها فرصتی می‌دهند تا در تخیلات خود زندگی کنند. مردم دوست دارند بترسند و بازی‌های ویدئویی ترسناک به آن‌ها این حس وحشت‌زدگی را هدیه می‌دهند. بازی‌های ویدئویی ترسناک به ما احساسی رضایت‌بخش و در عین حال آزاردهنده می‌دهند و باعث می‌شوند تا از جای خود بپریم.

مجموعه بازی‌های شیطان درون به خاطر پلان‌های ترسناک و لحظات آزاردهنده‌ی خود معروف هستند. سری بازی‌های The Evil Within آزاردهنده‌ترین هیولاهای ژانر وحشت را در خود جای داده‌اند. این هیولا‌ها شباهت‌هایی به هیولاهای بازی سایلنت هیل دارند، چرا که درد و رنج انسان را نمایش می‌دهند. لورا یکی از این هیولاهای آزاردهنده است.

لورا تصویری نمادین از خاطرات دردناک یک مرگ فجیع است. او نسخه‌ای به‌هم‌ریخته از دختری است که زنده زنده در آتش سوزانده شد. او نمایان‌گر تناسخ یک دختر معصوم به شیطان خالص است. لورا یکی از باس‌های (غول‌های اصلی) مجموعه بازی‌های شیطان درون است و حقیقتاً هیولای وحشتناکی است. لورا کابوسی در بازی است که می‌تواند شما را در رویاهایتان هم تسخیر کند.

نوشتار مرتبط:  ترس روانشناختی در مجموعه‌ی The Evil Within 

لورا: کابوسی در جهنم سری بازی‌های شیطان درون اویل ویتین

ظهور لورا

 لورا بدنی بسیار تیره با چهار بازو دارد. دو بازوی او به مهره‌‌های ستون فقرات در پشت بدنش وصل شده و دو بازوی دیگر در جای درستِ خود قرار گرفته‌اند. بازی‌های او بلند هستند و در انتهای این بازوها، دست‌هایی عظیم‌الجثه شبیه به پنجه‌های حیوانات وجود دارند. ناخن‌های دستان بزرگ او به اندازه یک چاقوی بزرگ هستند. دو پای بلند هم در بدن او وجود دارند تا بتواند به سرعت بخزد و حمله کند.

اگر صحنه‌های سلاخی شدن شخصیت اصلی بازی به دست این هیولا را به دقت تماشا کرده باشید، می‌بینید لورا کفش‌هایی پوشیده که روی آن لکه خون وجود دارد. روی پوست لورا لکه وجود دارد، چون او در آتش سوخته بود و برای همین پوست او تکه‌تکه شده است. زخم‌های شدید لورا هم با جزئیات معلوم است. بیشتر بدن او برهنه است، اما موهای بلند و بزرگ او کاملاً قفسه سینه بدن او را می‌پوشاند. چهره لورا بی‌روح است و ظاهری ترسناک را به ما نشان می‌دهد. لورا می‌تواند به بدن دشمنان شکست‌خورده خود تلپورت شود یا از بدن آن‌ها ظاهر شود. لورا ظاهری وحشت‌آور دارد.

نوشتار مرتبط:  پرستشگاه میکامی سان: تحلیل داستان بازی The Evil Within 

لورا اویل ویتین

منشاء لورا

به نظر می‌رسد وجود لورا از جروگومو، یک یوکایِ عنکبوتی در داستان‌های عامّه‌ی ژاپنی الهام گرفته شده باشد. جروگومو موجودی است که ظاهر یک زن اغواگر را به خود می‌گیرد تا شکارش را به خود مجذوب کند.

لورا یک دختر نوجوان بود. او ۱۷ ساله بود و علاقه‌ی زیادی به پوشیدن لباس قرمز داشت. لورا به برادر کوچکش، روویک بسیار نزدیک بود. روویک شخصیت شرور اصلیِ اولین بازی از مجموعه بازی‌های شیطان درون است. در آن بازی اشاره شده است که لورا تنها کسی بود که برادرش را درک می‌کرد.

روویک و لورا والدین ثروتمندی داشتند که زمین و مزرعه جدیدی را خریداری کرده بودند. این خواهر و برادر عادت داشتند بیش‌تر وقتشان را در انبار نگه‌داری کاه که وسط مزرعه بود، بازی کنند. یک روز صاحبان قبلی مزرعه تصمیم گرفتند تا این انبار را آتش بزنند تا برتری خود را نشان بدهند. طویله شروع به سوختن می‌کند. هر دو خواهر و برادر تلاش می‌کنند تا از طریق یک پنجره فرار کنند. لورا سعی کرد به برادرش در فرار از مزرعه کمک کند. روویک از پنجره به بیرون می‌افتد و در شعله‌های آتش فرود می‌آید، اما با اینکه بدنش تا حد زیادی سوخته بود، توانست از آتش جان سالم به در ببرد. اما لورا نتوانست فرار کند و در آن انبار به حال خودش تنها گذاشته شد تا بمیرد.

نوشتار مرتبط:  شخصیت رازآلود Tatiana Gutierrez در The Evil Within کیست؟ 

لورا اویل ویتین

لورا نشان‌دهنده‌ی چیست؟

 لورا نشان‌دهنده‌ی درد و رنج دختری است که زنده زنده در آتش سوخت. آن لورایی که احیا شده بود، نشان‌دهنده احساس گناه است. روویک ابتدا فکر می‌کرد که لورا، او را به خاطر مرگش مقصر می‌داند و برای همین از قبر بازگشته تا به سراغ او بیاید. لورا همیشه در حال جیغ کشیدن است، چون می‌خواهد به ما بگوید که درد داشتن چه حسی دارد. پوست لکه‌دار و تکه‌تکه او به ما درباره خاطرات بدی می‌گوید که نمی‌توان آن‌ها را به راحتی فراموش کرد‌. علامت‌های باقی‌مانده از زخم‌های لورا هم به عنوان یادآور باقیمانده از درد عمل می‌کنند.

خاطرات بد می‌توانند بر ذهن و تخیل ما اثر بگذارند، و ما را آسیب‌پذیر و افسرده سازند. چنگال‌های تیز لورا به ما درباره‌ی ظلم و طمع می‌گویند. دنیای ظالم می‌تواند معصومیت انسان را با چنگال‌های تیز خودش بقاپد و این به خاطر حرص (طمع) و حسادت است. کفش‌های لورا که روی آن لکه‌ی خون وجود دارد، نشان می‌دهد که انسانیت کمی در وجود او باقی مانده. بازوهای بلند لورا هم رویکرد دنیای ظالم به انسان معصوم را نشان می‌دهد. ما نمی‌توانیم از دنیا فرار کنیم. این دنیا می‌تواند بلافاصله معصومیت ما را قورت بدهد.

نوشتار مرتبط:  تراوشات ذهن پدرخوانده؛ 5 موجود وحشتناک‌ سری The Evil Within 

لورا: کابوسی در جهنم سری بازی‌های شیطان درون The Evil Within

نظرات آخر من

 دنیا یک مکان بد با خاطرات بد است. تناسخ لورا به عنوان یک هیولا، به ما درباره کثیفی و قباحت خاطرات بد می‌گوید. لورایِ هیولا چیزی بیش‌تر از یک خاطره‌ی بد از برادرش نیست. در بازی ویدئویی، لورا با خشونت نسبت به شعله‌های آتش واکنش نشان می‌دهد چرا که در حال سوختن بود. این درد جانکاه مربوط به درد زنده سوزانده شدن در آتش است.

خاطرات دردناک به سختی فراموش می‌شوند، اما این خاطرات می‌توانند با گذر زمان فراموش شوند. بازی‌های ویدئویی به ما کمک می‌کنند تا واقعیت‌های ناشناخته را از طریق جهان‌های خیالی آن‌ها زندگی کنیم. بازی‌های ویدئویی به ما درس‌های ارزشمندی درباره‌ی زندگی یاد می‌دهند. این بازی‌ها می‌توانند ما را خوشحال کنند و درست لحظه‌ای بعد ما را ناراحت کنند.  بازی‌های ویدئویی می‌توانند ما را به گریه بیندازند یا باعث شوند بخندیم. اما مهم‌ترین نکته این است که بازی‌های ویدئویی به ما اجازه می‌دهند دنیا را به روش خودمان تجربه کنیم.

لورا: کابوسی در جهنم سری بازی‌های شیطان درون the evil within

در پایان لطفاً نظر خودتان درباره‌ی مقاله‌ی لورا: کابوسی در جهنم سری بازی‌های شیطان درون و شخصیت لورا با ما در میان بگذارید؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

بهزاد کریمیمشاهده نوشته ها

بهزاد کریمی

بهزاد هستم. عاشق بازی ، موسیقی ، تحقیق و پژوهش. بزرگترین گیم دیزانیر تاریخ : شینجی میکامی. بهترین بازی تاریخ : رزیدنت اویل 4

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها