شخصیت رازآلود Tatiana Gutierrez در The Evil Within کیست؟

شخصیت رازآلود Tatiana Gutierrez در The Evil Within کیست؟

شخصیت رازآلود Tatiana Gutierrez در The Evil Within کیست؟

(ترجمه شده توسط دکتر بهزاد کریمی)

در طول هر دو بازی مجموعه‌ی The Evil Within، دسترسی به اتاق‌های امن به سباستین داده می‌شود. نشانه‌ی این اتاق‌ها توسط صدای Clare De Lune به بازی‌بازان داده می‌شود و از طریق نگاه کردن به یک آینه‌ی شکسته، می‌توانید به آن‌ها دسترسی یابید. اتاق‌ها‌ی مذکور همان‌طور که از نامشان پیداست در بر دارنده‌ی یک محیط ایمن هستند که بازی‌باز می‌تواند در آن‌ها از ترس و وحشت سایر بخش‌های STEM رهایی یابد.

اولین اتاق بخشی از Beacon Mental Hospital حساب می‌شد و دیگری نیز بازسازی دفتر سباستین در Krimson Police Office بود. با وجود این که این اتاق‌ها در دو نسخه‌ی بازی متفاوت بودند ولی یک شباهت میان آن‌ها وجود داشت. و آن هم حضور Tatiana Gutierrez بود. یک پرستار صبور که شخصیتی بسیار رازآلود دارد.

شخصیت رازآلود Tatiana Gutierrez در The Evil Within کیست؟

در نخستین بازی، تاتیانا برای نخستین بار در فصل دوم دیده می‌شود، هنگامی که سباستین داخل اتاق امن بیدار می‌شود. تاتیانا لباس پرستار Beacon Mental Hospital را پوشیده‌ است و چهره و پوستی رنگ پریده دارد. او بسیار کنایی صحبت می‌کند و عملاً بی‌احساس به نظر می‌رسد. با وجود رازآلود بودن ماهیت شخصیتش و نحوه‌ی عجیبی که در طول بازی این شخصیت پرداخت می‌شود، تاتیانا هیچ‌وقت نسبت به بازی‌باز ماهیت ضدقهرمانی ندارد و حتی سباستین را به مکانیک‌های مختلف بازی مثل Locker Keys آشنا می‌کند.

هویت این پرستار هیچ‌گاه رسماٌ مشخص نمی‌شود. اما در اواخر بازی،‌ سباستین پوسترهای یک فرد گمشده را پیدا می‌کند که چهره‌ی تاتیانا روی آن است. در این پوستر گفته شده که این پرستار پس از یک شیفت طولانی بدون این که از ساختمان خارج شده باشد ناپدید شده. پس از پیدا کردن این پوستر، او از سایر بخش‌های داستان نیز ناپدید می‌شود!

در اویل ویتین 2 تاتیانا در اتاق‌های امن سباستین ظاهر می‌شود و با ارتقاءها و نشانه‌های مختلف به او کمک می‌کند. سباستین می‌پرسد که چطور او اینجاست اما گوتیرز به او می‌گوید که چیزی برای او عوض نشده و خوشحال است که یک آشنا را می‌بیند. اگر بازی‌بازان درست قبل از غولآخر پایانی بازی با تاتیانا صحبت کنند، او به شکل رمزآلودی به سباستین می‌گوید که او احتمالاً قبل از Beacon نیز با او بوده است! تاتیانا می‌گوید او کسی است که وقتی سباستین به قدرت نیاز دارد، به سویش می‌رود و حالا اگر بمیرد یا Beacon را ترک کند، دیگر نیازی به او نخواهد داشت.

شخصیت رازآلود Tatiana Gutierrez در The Evil Within کیست؟

طبق چیزهایی که در بازی اول دیده می‌شد، تاتیانای اصلی یک پرستار از Beacon از The Locked Ward بود، کسی که بعد از دیدن چیزهای بسیاری که کسی نباید در زندگی‌اش ببیند، از نظر احساسی مرد. همچنین گفته شده که چیزهایی که او دیده در نهایت باعث ایجاد مشکلات بیش‌تری در زندگی‌اش شدند که یحتمل ورود او به STEM، احتمالاً مربوط به همین موضوع می‌باشد. این موضوع وجود پوسترهای شخص گمشده و حضور او در بازی را توجیه می‌کند. اما باز هم دانایی خارق‌العاده‌ی او از محیط عجیب است و چرایی آن بی‌پاسخ مانده است.

در بسته‌ی الحاقی The Evil Within یعنی The Consequence، یک مأمور خانم از سوی MOBIUS که به شکل عجیبی به تاتیانا شباهت دارد، با Administrator صحبت می‌کند و به او می‌گوید که این پرستار نیز مأمور مخفی MOBIUS می‌باشد. اگر اینطور باشد، قطعاً می‌توان از این طریق دانش بالای او در مورد انواع ویژگی‌های STEM و شخصیت آرامش را درک کرد. متأسفانه ناپدید شدن او هیچگاه توضیح داده نشد و رازهای مخفی شده‌اش نیز هیچگاه برملا نشدند.

شخصیت رازآلود Tatiana Gutierrez در The Evil Within کیست؟

در The Evil Within 2، تاتیانا می‌گوید که او مدت زیادیست که با سباستین بوده و به گونه‌ای قدرت درونی او حساب می‌شود. یک تئوری می‌گوید که تاتیانا، خود STEM یا حداقل یکی از پردازنده‌های STEM است که در حال حاضر روی روان سباستین در حال کار هستند. طبق این فرضیه ذهن سباستین به دلیل خاطرات بد حادثه‌ی Beacon اتاق‌های خالی را با حضور تاتیانا پر می‌کند.

نسخه‌ی اولیه‌ی STEM که توسط Ruvik ساخته شد، دنیایی ساخته شده بر اساس تروما و درد بود. جایی که او می‌توانست خواهر فقیدش را ملاقات کند. یکی از کاربردهای این سیستم،‌ کنش‌هایش با بیماری ذهنی است و احتمال می‌رود که تاتیانا جلوه‌ای از وجه مثبت STEM باشد. هر چه نباشد او خواستار بهترین‌ها برای سباستین و لیلی می‌باشد. تاتیانا به سباستین روحیه می‌دهد و به او می‌گوید که راهش را ادامه دهد و به او کمک می‌کند تا با PTSD و نفرتش از خود بجنگد.

در حالی که این تئوری‌ها تا حدودی قانع کننده به نظر می‌رسند، ماهیت اصلی تاتیانا همچنان تأیید نشده است. البته ما می‌دانیم که این پرستار نسبت به چیزی که نشان داده می‌شود بسیار قدرتمندتر است و می‌تواند رویدادها را پیش از وقوع پیش بینی کند و اذهان موجود در STEM‌ را نیز حس کند.

شخصیت رازآلود Tatiana Gutierrez در The Evil Within کیست؟

حتی اگر او زندگی‌اش را به عنوان یک پرستار Beacon که با MOBIUS کار می‌کرده شروع کرده باشد، باز هم در طول مسیر خود تبدیل به شخص بزرگ‌تر و مهم‌تری شده است. متأسفانه طرفداران باید تا عرضه احتمالی The Evil Within 3 صبر کنند تا شاید چیزهای بیش‌تری در مورد تاتیانا بدانند.

نظر شما در خصوص شخصیت رازآلود Tatiana Gutierrez چیست؟ شخصیت رازآلود Tatiana Gutierrez در The Evil Within کیست؟ با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید. اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

4.7 3 رای ها
رأی دهی به مقاله

بهزاد کریمیمشاهده نوشته ها

بهزاد کریمی

بهزاد هستم. عاشق بازی ، موسیقی ، تحقیق و پژوهش. بزرگترین گیم دیزانیر تاریخ : شینجی میکامی. بهترین بازی تاریخ : رزیدنت اویل 4

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها