آموزش جامع Call of Duty Mobile، هر آنچه که باید درباره‌ی کالاف دیوتی موبایل بدانید

آموزش جامع Call of Duty Mobile، هر آنچه که باید درباره‌ی کالاف دیوتی موبایل بدانید

سلام و عرض ادب خدمت کاربران و خوانندگان رسانه‌ی تحلیلی-خبری ساویس‌گیم، در این مقاله‌ی جامع قرار است هر آنچه که باید درباره‌ی کالاف دیوتی موبایل بدانید به شما آموزش دهیم. به جرأت ادعا می‌کنیم محال است مقاله‌ای کامل‌تر از این پیدا کنید. بنابراین آموزش جامع Call of Duty Mobile، هر آنچه که باید درباره‌ی کالاف دیوتی موبایل بدانید را از دست ندهید.

مقدمه

عنوان Call of Duty: Mobile یک بازی ویدئویی تیراندازی رایگان می‌باشد که توسط TiMi Studios ساخته شده و توسط Activision و Garena برای اندروید و iOS منتشر شده است. این بازی پر سر و صدا در تاریخ 1 اکتبر 2019 منتشر شده است. شایان ذکر است که این بازی یکی از بزرگ‌ترین عرضه‌ها‌ی بازی‌های موبایل در تاریخ را رقم زد و بیش از 327 میلیون دلار فروش و 500 میلیون دانلود تا کنون به ثبت رسانده است. به عبارتی از هر 15 نفر یک نفر کالاف دیوتی موبایل را تجربه کرده است.

بازی Call of Duty: Mobile در مارس 2019 معرفی شد و استودیوی TiMi که یکی از شرکت‌های تابعه‌ی Tencent Games است به عنوان پیشگام توسعه‌ی بازی معرفی شد. بسیاری از ویژگی‌های بازی در این اعلامیه آشکار شد و نوید تجربه‌ای آشنا را برای علاقه‌مندان به بازی‌های کنسولی کالاف دیوتی داد.

آموزش جامع Call of Duty Mobile، هر آنچه که باید درباره‌ی کالاف دیوتی موبایل بدانید

هدف از این بازی این بود که جنبه‌های آشنایی را از بازی‌های قبلی این فرانچایز را بگیرد و به کاربران اجازه دهد از طریق دستگاه‌های تلفن همراه خود به آن‌ها دسترسی پیدا کنند. کالاف دیوتی موبایل دارای دو ارز درون بازی (پول بازی، CP) و همچنین یک بتل‌پس است. در 18 جولای 2019، یک عرضه‌ی اولیه در کانادا و استرالیا آغاز شد. این بازی در تاریخ 1 اکتبر 2019 به طور رسمی در بیش‌تر مناطق جهان منتشر شد و به سرعت تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین عناوین چندنفره‌ی بازار شد.

بازی Call of Duty: Mobile از شخصیت‌های قابل بازی، نقشه‌ها و حالت‌های بازی فراوانی برخوردار است. که عناصر بازی‌های قبلی این مجموعه را نیز در برگرفته است. تنظیمات کنترلی مختلف برای تأمین سلایق بازی‌‌باز گنجانده شده است. همچنین یک حالت بازی زامبی در نوامبر 2019 به بازی اضافه شد. این حالت بازی از فرمول کلاسیک بقا ( Survival) زامبی Call of Duty پیروی می‌کرد که در آن بازی‌باز با امواج بی پایان زامبی‌ها مبارزه می‌کند و هدف آن زنده ماندن تا بیش‌ترین حد ممکن است.

البته حالت Raid نیز درج شده بود که بازی‌باز باید قبل از مبارزه با یکی از 2 غولآخر (باس) مقدار مشخصی از امواج زامبی‌ها را شکست دهد. حالت Call of Duty: Mobile Zombies به دلیل عدم مطابقت حالت بازی با استانداردهای اکتیویژن، در تاریخ 25 مارس 2020 حذف شد. با این حال، اکتیویژن اظهار داشت که ممکن است در به روزرسانی بعدی دوباره برگردانده شود. خوشبختانه آن‌ها این کار را در فصل ششم و اضافه کردن The Undead Siege عملی کردند.

نوشتار مرتبط:  حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Call of Duty Vanguard 

آموزش جامع Call of Duty Mobile، هر آنچه که باید درباره‌ی کالاف دیوتی موبایل بدانید

افتخارات و دستاوردها

یکی از افتخارات بازی کالاف دیوتی موبایل حضور در مسابقات و رویدادهای مطرح جهانی است. مسابقات Call of Duty: Mobile World Championship 2020 مشارکتی بین Activision Blizzard و Sony Mobile Communications بود و نشان دهنده‌ی ورود بازی کالاف دیوتی موبایل به رده‌های برتر ورزش‌های الکترونیکی است.

در مجموع بیش از 1 میلیون دلار جایزه برای این رقابت‌ها در نظر گرفته شده بود که هم شامل لوازم تزئینی درون بازی و هم جوایز نقدی می‌شد. تیم‌های رقابت کننده از 20 آوریل تا 24 مه 2020 به طور مستقیم از طریق جامعه‌ی بازی‌بازان و 4 مسابقه‌ی مقدماتی به صورت آنلاین جذب شدند. بازی‌بازان واجد شرایط که دارای رده‌ی کهنه سرباز (Veteran) یا بالاتر بودند شانس حضور در مسابقات داشتند. با این حال، استفاده از شبیه سازهای رومیزی و هرگونه دستگاه خارجی مانند کنترل کننده‌ها و صفحه کلید ممنوع بود.

آموزش جامع Call of Duty Mobile، هر آنچه که باید درباره‌ی کالاف دیوتی موبایل بدانید همه چیز درباره‌ی Call of Duty Mobile Season 10 Shadows Return

با توجه به امتیازات Metacritic و بررسی منتقدان و کارشناسان، Call of Duty: Mobile معمولاً نظرات مطلوبی را دریافت کرده است. IGN نوشت که این بازی بهترین عنوانی است که تاکنون در یک پلتفرم دستی وجود داشته است. مسیر پیشرفت و لول آپ، حتی بدون صرف هزینه، تشویق کننده است و حالت‌های زیادی برای پیشرفت سریع در این بین وجود دارد، از جمله یک حالت نبرد بتل رویال چشمگیر و دل‌انگیز.

آموزش جامع Call of Duty Mobile، هر آنچه که باید درباره‌ی کالاف دیوتی موبایل بدانید

GameSpot می‌گوید: فراتر از منوهای نامرتب معاملات خرد و خریدهای کمی که باعث صرفه جویی در وقت می‌شود، چیز دیگری در Call of Duty Mobile وجود ندارد که از تفریح وفادارانه آن در زمینه‌ی بازی‌های چندنفره هیجان انگیز و سریع سری اصلی بکاهد.

Polygon همچنین با تمجید از بازی اظهار داشت: Call of Duty: Mobile مانند اجرای عمیقاً مصالحه شده یا سیراب شده از قالب چند نفره‌ی قدیمی می‌باشد که احساس می‌کنید یک ندای وظیفه (کالاف دیوتی) اصیل است.

آمار دقیق‌تر بازی، در ماه نخست، کالاف دیوتی موبایل بیش از 148 میلیون دانلود داشته و تقریباً 54 میلیون دلار درآمد کسب کرده است که آن را به بزرگترین عرضه در بین بازی‌های موبایل در تاریخ تبدیل کرده است. تا ژوئن 2020، این بازی بیش از 250 میلیون بارگیری داشته است و بیش از 327 میلیون دلار درآمد کسب کرده است.

نوشتار مرتبط:  Battlefield 2042 یا Call of Duty Vanguard؛ کدام را بخرم؟ 

آموزش جامع Call of Duty Mobile، هر آنچه که باید درباره‌ی کالاف دیوتی موبایل بدانید نکات و ترفند کالاف موبایل

نکات و ترفندهای Call of Duty Mobile

چگونه کالاف دیوتی موبایل را بازی کنیم و برنده شویم؟ Call of Duty Mobile حالت‌های بازی زیاد و متنوعی دارد. در اینجا نحوه‌ی شروع کار و نکاتی برای برنده شدن در کالاف دیوتی موبایل را آموزش می‌دهیم:

بازی Call of Duty Mobile ترکیبی از 2 بخش بزرگ است، حالت چند نفره‌ی معمولی و حالت پرطرفدار بتل رویال. کالاف دیوتی بازی سختی نیست، اما اگر در این بازی تازه وارد هستید و می‌خواهید خیلی زود پیشرفت کنید، کارهای زیادی وجود دارند که باید شروع کنید و در مسابقات پیروز شوید تا XP خود را بالا ببرید. بنابراین بیایید بررسی کنیم که چگونه می‌توانید با توجه به نکات و ترفندهای گسترده‌ی ما، بیش‌ترین بهره و لذت را از Call of Duty: Mobile ببرید.

آموزش کالاف دیوتی موبایل

برای شروع Call of Duty Mobile و تلفن خود را تنظیم کنید. الزامات سیستم Call of Duty Mobile برای iPhone: بازی به حداقل iOS 9 یا بالاتر نیاز دارد، کالاف دیوتی موبایل در مدل‌های iPhone 5S به بالا کار می‌کند. همچنین با iPad Air به بعد هماهنگ است. و روی iPod touch کار می‌کند (6 ژنرال و 7 ژنرال)

سیستم مورد نیاز Call of Duty Mobile برای Android: کالاف دیوتی موبایل به اندروید 5.1 یا بالاتر احتیاج دارد. و تلفن شما حداقل به 2 گیگابایت RAM نیاز خواهد داشت.

فضای ذخیره سازی دستگاه را آماده کنید: برای نصب CoD: Mobile و داده‌های بازی حداقل به حدود 2 گیگابایت فضای ذخیره سازی نیاز دارید، بنابراین ممکن است مجبور شوید چیزی را حذف کنید. اگر فضای ذخیره‌سازی در حد مجاز نباشد، تلفن شما نیز به خوبی اجرا نمی‌شود. کالاف دیوتی موبایل یک بازی سنگین است. همچنین فراموش نکنید که ممکن است حجم بازی با ارائه‌ی به‌روزرسانی‌های مختلف کم و زیاد شود.

راهنمای تنظیمات کالاف دیوتی موبایل

فعالیت‌ها و هشدارهای پس زمینه را خاموش کنید: اگر “حالت بازی” یا همان Game Mode در دستگاه خود دارید، برای کاهش اعلان‌هایی است که نمی‌خواهید در هنگام بازی مزاحمتان شود و از بین بردن فرایندهای دیگری که ممکن است باعث کاهش عملکرد تلفن شما شوند، زمان آن فرا رسیده تا از این قابلیت استفاده کنید. برای دریافت بهترین نتیجه از CoD: M، شما نیاز دارید که تلفنتان در بهترین حالت ممکن اجرا شود.

از ورود به سیستم حساب کاربری Facebook یا Call of Duty استفاده کنید: متأسفانه در زمان نگارش این مقاله هیچ نام کاربری/گذرواژه برای کالاف دیوتی موبایل تعبیه نشده است، شما باید از Facebook برای حساب Call of Duty Activision خود استفاده کنید و یا به عنوان مهمان (Guest) بازی کنید. اگر از ورود به سیستم فیسبوک استفاده می‌کنید، در صورت خرید تلفن جدید یا زمانی که می‌خواهید به عنوان مثال در تبلت دوستتان بازی کنید، می‌توانید نمایه‌ی خود را به دستگاه دیگری منتقل کنید و همه‌ی سلاح‌ها و امتیازات خودتان را داشته باشید.

هدفون خود را وصل کنید: موسیقی متن Call of Duty: Mobile عالی و گوش‌نواز است. و همچنین به شما کمک می‌کند تا از آنچه در اطراف شما اتفاق می‌افتد بیش‌تر آگاه شوید. شما می‌توانید صدای پای اطرافیان را تشخیص دهید، به صدای خفه‌ی شلیک اسلحه‌ی اسنایپر گوش فرا دهید و موارد دیگر را به صورت واضح بشنوید و گوش دهید. بازی با هدفون یک حرکت حرفه‌ای است. یا اگر بلندگوی استریو دارید صدای بلندگوها را بلند کنید.

آموزش جامع Call of Duty Mobile، هر آنچه که باید درباره‌ی کالاف دیوتی موبایل بدانید

شما به اتصال به اینترنت احتیاج دارید: بله، چون این یک بازی چند نفره است و حالت آفلاین در کالاف دیوتی موبایل وجود ندارد. بنابراین برای اجرای بازی باید به اینترنت متصل شوید. برای این کار می‌توانید از اینترنت موبایل یا Wi-Fi استفاده کنید. نگران مصرف اینترنت هم نباشید. چرا که بازی کالاف دیوتی موبایل مصرف کمی دارد.

کمک، گیم‌پلی من لگی شده است: اگر به نظر می‌رسد که بازی شما در یك نقطه گیر کرده است یا مرتباً از یك منطقه دیگر جابجا می‌شوید، احتمالاً به این دلیل است كه اتصال اینترنت شما قطع و وصل می‌شود و مناسب نیست. Wi-Fi را روشن/خاموش کنید، روتر یا موبایل خود را روشن/خاموش تا مشکل حل شود.

روشنایی صفحه را بالا ببرید: برای تمرکز و دقت بیش‌تر نیاز به روشنایی دارید. هرچه روشن‌تر، بهتر. بنابراین روشنایی خودکار را خاموش کنید، سطح روشنایی را بالا ببرید و مطمئن شوید که “حالت شب” یا “فیلتر نور آبی” روشن نباشد، زیرا باعث انحراف تصاویر می‌شود. اگر حالت بازی (Game Mode) در گوشی خود دارید، فعال کنید.

وصل کردن دسته به کالاف دیوتی موبایل

کنترلر Xbox یا PS4 خود را متصل کنید: می‌توانید یک کنترلر کنسول را برای بازی در تلفن همراه خود متصل کنید. هنگام بازی با استفاده از کنترلرها با افراد دیگر جفت خواهید شد که آن‌ها نیز از کنترلر استفاده می‌کنند، بنابراین مزیت ناعادلانه‌ای نخواهید داشت. ابتدا کنترلر را از طریق بلوتوث به دستگاه خود متصل کنید، سپس وارد تنظیمات> کنترلر شوید. در آنجا می‌توانید زمان اتصال کنترلر را ببینید و مواردی را سفارشی سازی کنید.

حالت پیشرفته را انتخاب کنید: 2 روش کنترل وجود دارد، ساده یا پیشرفته که در ابتدای بازی به شما ارائه می‌شود. در حالت ساده وقتی به شخصی اشاره می‌کنید‌، به صورت خودکار شلیک صورت می‌گیرد، اما Advanced به شما امکان کنترل کامل می‌دهد و بهتر است گزینه‌ی دوم را انتخاب کنید. حتی اگر این بدان معنی باشد که کمی بیش‌تر تمرین کنید. با کنترل‌های ساده هرگز به جایی نخواهید رسید.

کنترل‌های خود را سفارشی کنید: از بخش لابی، روی دکمه‌ی تنظیمات ضربه بزنید. در بخش Controls همانند بالا گزینه‌ی Simple and Advanced را خواهید داشت، اما در Advanced شما دکمه‌ی سفارشی سازی را دارید. روی این دکمه ضربه بزنید و سفارشی‌سازی را آغاز کنید. توجه داشته باشید که حالت چند نفره و Battle Royale دارای کنترل‌های کمی متفاوت هستند، بنابراین هر دو را سفارشی کنید.

تنظیمات کالاف دیوتی موبایل

دکمه دراز کشیدن را روشن کنید تا قابلیت دراپ شات را فعال کنید: یک تغییر اخیر به عنوان اضافه کردن گزینه‌ی مستقیم رفتن به حالت خوابیدن (دراز کشیدن) به جای فشار طولانی روی دکمه‌ی خم شدن است. دکمه‌ی دراز کشیدن به طور پیش فرض خاموش است، اما اگر آن را روشن کنید، می‌توانید روی زمین بیفتید و به جنگ ادامه دهید. به این حرکت می‌گویند Dropshotting. این حرکت در PUBG فوق‌العاده محبوب است و در CODM نیز بسیار رایج است. این گزینه در:

Settings> Basic> Hide Prone Button  قرار گرفته است.

تغییر حالت شلیک: در همان بخش بالا، روی Advanced کلیک کنید. حال می‌توانید نحوه‌ی شلیک انواع مختلف سلاح را تغییر دهید. می‌توانید از ناحیه ران شلیک کنید، مکان‌های دید (ADS) را هدف بگیرید یا حالت سفارشی را انتخاب کنید. این گزینه به شما امکان می‌دهد که رفتار گروه‌های مختلف سلاح را تغییر دهید.

تغییر کیفیت گرافیک: کالاف دیوتی موبایل در شروع کار به طور خودکار تنظیمات تلفن شما را تشخیص می‌دهد، اما اگر می‌خواهید آن‌ها را تغییر دهید، در تنظیمات، روی Audio and Graphics ضربه بزنید. در اینجا می‌توانید کیفیت و نرخ فریم و همچنین گزینه‌های دیگر را انتخاب کنید. گزینه‌ای را انتخاب کنید که مناسب توان موبایل شما باشد.

آموزش کالاف موبایل

حساسیت را تنظیم کنید: دستگاه‌های مختلف، کمی متفاوت پاسخ می‌دهند. در بخش Sensitivity می‌توانید تنظیمات مربوط به نحوه‌ی حرکت و همچنین حساسیت حرکات را از طریق دامنه با استفاده از ژیروسکوپ تلفن تغییر دهید. این موارد را همچنین می‌توان برای بخش چند نفره و Battle Royale به طور جداگانه تغییر داد.

تنظیمات خود را با Practice vs AI یا مبارزه با هوش مصنوعی بازی آزمایش کنید: وارد بخش چند نفره شوید و برای انتخاب نوع بازی روی دکمه‌ی انتخاب (دقیقاً بالای شروع) ضربه بزنید. در اینجا “تمرین” و “تمرین در مقابل هوش مصنوعی” را مشاهده خواهید کرد. این یک روش عالی برای آزمایش سلاح‌ها، تنظیمات و کنترل‌ها می‌باشد.

تماشای بازی دوستان خود: می‌توانید با ورود به لیست دوستان خود و ضربه زدن روی دکمه‌ی “چشم”، مشاهده کنید که دوستانتان چه کار می‌کنند. شما می‌توانید بازی آن‌ها را در لحظه تماشا کنید. و بعداً مچشان را بگیرید و سر به سرشان بگذارید! (بخش آخر شوخی بود، با دوستاتون مهربون باشین)

نوشتار مرتبط:  نقد و بررسی بازی Call of Duty Modern Warfare 

بازی CODM

آموزش بخش‌های مختلف گیم پلی نسخه‌ی موبایل ندای وظیفه

گیم‌پلی کالاف دیوتی موبایل به 2 بخش عمده تقسیم شده است. این بخش‌ها حالت چند نفره و بتل رویال هستند. اگرچه کنترل‌ها به طور کلی مشابه هستند و کیفیت بصری یکسان است، اما این حالت‌ها اساساً خود شامل بخش‌های مختلف برای بازی می‌شوند. در بخش چند نفره تعدادی از نقشه‌ها و حالت‌های مختلف برای بازی وجود دارد. حالت‌های اصلی عبارتند از:

Frontline ،Team Deathmatch ،Domination ،Search & Destroy ،Gunfight ،Kill confirmed Hardpoint  و free for all.

سپس ویژگی‌های خاص و حالت‌های ویژه و فصلی نیز وجود دارند. به عنوان مثال: Standoff – Halloween, Sniper Only, Gun Game, Prop Hunt. انگیزه‌هایی برای بازی در انواع مختلف حالت‌ها وجود دارد، بنابراین پیش از هر چیز نگاه خود را به Battle Pass معطوف کنید تا ببینید که در کجا می‌توانید جایزه بگیرید. حالت‌های برجسته می‌آیند و می‌روند و گاهی اوقات با یک نقشه جدید برای بازی کردن همراه می‌شوند.

بخش مورد علاقه‌ی ما 10 در مقابل 10 است، در صورت موجود بودن، زیرا این یک قتل عام بدون توقف است که هیجان از سر و روی آن می‌بارد.

حالت مورد علاقه‌ی شما کدام است؟
0
حالت مورد علاقه‌ی شما کدام است؟x

مپ های کالاف دیوتی موبایل

نقشه‌ها با توجه به نوع بازی متفاوت هستند و متناسب با نوع بازی شما در حال تغییر می‌باشند: Killhouse ،Nuketown ،Hijacked ،Cage ،Rust ،Gulag ،Scrapyard ،Shriage 1944 ،Crash ، Highrise ،Crash ،Summit ،Crossfire ،Standoff، ترمینال، محدوده شلیک، hackney Yard، takeoff raid ،Meltdown.

9 مورد اول بسیار کوچک و 10 مورد دیگر نقشه‌های بزرگ‌تری هستند و باعث تغییر سبک بازی می‌شوند. برخی از نقشه‌ها می‌آیند و می‌روند، برخی به حالت‌های خاص بازی اختصاص یافته‌اند. مسابقات چند نفره نیز رتبه بندی شده است و این موارد بین حالت‌های بازی و نقشه‌ها پخش می‌شوند.

کالاف دیوتی موبایل بتل رویال

حالت‌های بازی بتل‌رویال: در Battle Royale سه نقشه وجود دارد Isolated, Blackout و Alcatraz. و شما می‌توانید در نمای اول یا سوم شخص بازی کنید، می‌توانید به صورت انفرادی، دو نفره یا تیمی بازی کنید.

سرعت پیشرفت خود را در Battle Pass افزایش دهید: شما اساساً با انجام بازی و کسب Battle Pass XP در Battle Pass جلو می‌روید. با این حال، شرکت در رویدادها سرعت پیشرفت شما را افزایش می‌دهد. و به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر به رده‌های بالاتر بروید، در صورت انجام این کار، پاداش‌های بیش‌تر و بهتری را باز خواهید کرد.

رویدادها (ایونت) را بازی کنید: سیستم رویدادها تنوع بالایی به بازی می‌بخشد. این رویدادها از طریق یک سری کارها، جوایز و پیشرفت Battle Pass شما را افزایش می‌دهند. این شامل اعتبارات، Weapon XP ،Battle Pass XP، جعبه‌ها و سلاح‌های تصادفی، شخصیت‌ها و پوسته‌های جدید است.

گان اسمیت کالاف موبایل

از Gunsmith برای تقویت سلاح‌های خود استفاده کنید: Gunsmith در Call of Duty: Mobile به شما امکان می‌دهد اسلحه‌های خود را با تعداد زیادی اتچمنت و اسکین شخصی‌سازی کنید.

امتیاز XP را برای دوستان خود ارسال کنید: دوست پیدا کردن در CODM مزایای زیاد دارد و یکی از آن‌ها دریافت کارت‌های XP سلاح بیشتر است. شما می‌توانید XP برای دوستان خود ارسال کنید و Weapon XP پس بگیرید.

استات کالاف موبایل

آمار سلاح را بررسی کنید: تغییراتی که ایجاد می‌کنید فقط برای سرگرمی و تزئینی نیستند. آ‌ن‌ها ویژگی‌های سلاح را تغییر می‌دهند. این می‌تواند دقت، میزان آسیب یا سایر ویژگی‌های سلاح را تغییر دهد. مقادیر بالا (سبز) یا پایین (قرمز) نشان داده می‌شوند تا تغییراتی را که در آن سلاح ایجاد کرده‌اید نمایان شود. این به شما امکان می‌دهد تا سلاح‌ها را متناسب با سبک بازی خود تغییر دهید. به عنوان مثال اگر دوست دارید سریع و نزدیک بازی کنید، تحرک را افزایش دهید یا اگر یک مبارز دوربرد هستید، آسیب و برد را افزایش دهید.

به پرک‌ها توجه کنید: نادیده گرفتن پرک آسان است زیرا همه‌ی آن‌ها تأثیر فوری بر خصوصیات سلاح ندارند، اما می‌توانند کارهایی مانند سرعت بخشیدن به تعویض خشاب یا افزایش آسیب سلاح را انجام دهند. یکی از قدرتمندترین پرک‌ها استفاده از Akimbo است.

نوشتار مرتبط:  5 مورد از خاطره‌انگیزترین لحظات Captain Soap در سری Call of Duty 

آموزش جامع Call of Duty Mobile، هر آنچه که باید درباره‌ی کالاف دیوتی موبایل بدانید

نکات و ترفندهای بخش چند نفره

در Call of Duty: Mobile تعداد زیادی سلاح وجود دارد و می‌توانید این سلاح‌ها را جمع آوری و ارتقاء دهید، پوسته‌ها را اعمال کنید و لوداوت‌های خود را برای انجام بازی‌های چند نفره انتخاب کنید.

امتیاز XP خود را برای باز کردن قفل لوداوت‌های بیش‌تر افزایش دهید: همانطور که بازی می‌کنید، XP دریافت خواهید  کرد و اسلات لوداوت اضافی برای شما باز می‌شود. شما می‌توانید 5 لوداوت مختلف داشته باشید، که هرکدام دارای سلاح‌های اصلی و ثانویه، نارنجک، مهارت اپراتور و 3 قدرت پردازش هستند، به این معنی که می‌توانید لوداوت متفاوتی را برای نقشه‌های مختلف طراحی کنید.

اسلحه‌ی خود را عاقلانه انتخاب کنید: لوداوتی که انتخاب می‌کنید تعیین می‌کند با چه چیزی وارد بازی شوید. و این بر اساس نقشه و نوع بازی شما در حال تغییر است. نقشه‌هایی مانند Killhouse ،Hijacked و Nuketown برای SMGها عالی هستند زیرا در فاصله‌ی نزدیک مبارزه می‌کنید. اما نقشه‌ای مانند Crossfire برای سلاح‌های دوربرد و تک تیرانداز عالی است.

گان کالاف موبایل

اسلحه‌ی خود را ارتقاء دهید: جوایز می‌توانند کارت‌های اسلحه را برای ارتقاء به ارمغان آورند و این می‌تواند از اضافه کردن دامنه تا گسترش لوله متغیر باشد. نمودار مشخصات سلاح تأثیر تغییراتی که ایجاد می‌کنید را در لحظه نشان می‌دهد. و این می‌تواند تفاوت زیادی در عملکرد آن سلاح در بازی ایجاد کند. این همان جایی است که Gunsmith به کار شما می‌آید.

شما واقعاً نمی‌توانید در بخش چندنفره پنهان شوید: در حالی که می‌توانید از چشم دور باشید، گوشه‌ای یا ساختمانی پیدا کنید که در کمین آن باشید، هنگام بازی چند نفره، استتار از این نظر واقعاً اهمیتی ندارد، زیرا می‌توانید نشانه‌های قرمز را حتی در هنگام پنهان شدن نیز مشاهده کنید. شما می‌توانید توسط یک پهپاد دیده شوید و روی نقشه قرار بگیرید. بنابراین به یاد داشته باشید که شما نامرئی نیستید.

همیشه در حال حرکت باشید: از آنجا که نمی‌توانید پنهان شوید، ثابت ماندن مرگ شماست. به حرکت خود ادامه دهید تا دشمن نتواند شما را هدف قرار دهد. یک مهارت برای تسلط بهتر این است که در کنار حرکت کردن دشمن را زیر چشمی دنبال کنید. هنگامی که مهمات شما تمام شد گوشه‌ای پناه بگیرید، دوباره برای درگیر شدن بیرون بیایید. این یک استفاده ساده از کاورگیری است، اما واقعاً خوب عمل می‌کند.

آموزش جامع Call of Duty Mobile، هر آنچه که باید درباره‌ی کالاف دیوتی موبایل بدانید

استفاده از اسلاید: برای اسلاید کردن می‌توانید روی دکمه پایین ضربه بزنید. این یک حرکت غیر قابل پیش بینی است و به شما فرصت بسیار بیش‌تری برای کاورگیری و جلوگیری از تیراندازی می‌دهد.

بنشینید: نشستن واقعا مفید است، در حالی که همچنان به شما امکان حرکت می‌دهد، احتمال شناسایی شدن شما را کاهش می‌دهد.

سریع باشید: اسپرینت یا دویدن به این معنی است که می‌توانید سریع‌تر حرکت کنید. برای این کار می‌توانید کنترلر جلو را بلغزانید یا روی دکمه‌ی سریع دویدن ضربه بزنید. یک گزینه در منو برای “همیشه دویدن” نیز وجود دارد.

M1911 کالاف موبایل

به سراغ Pistol خود بروید: MW11 – یا M1911 – یک سلاح عالی است و وقتی در فاصله‌ی نزدیک باشید را به آسانی یک شلیک دشمنان را از پای در می‌آورید. اغلب تغییر اسلحه سریع‌تر از پر کردن خشاب سلاح اصلی است. پیستول وقتی اوضاع در میانه‌ی نبرد دیوانه‌وار می‌شود برای نقشه‌هایی مانند Nuketown عالی است. البته از صدا خفه کن خودداری کنید، چرا که به ضررتان تمام خواهد شد.

از نارنجک‌های خود استفاده کنید: هنگامی که جنگ سخت می شود، غالباً فرصتی برای گرفتن نارنجک وجود ندارد، اما این یک حرکت عالی است، در نقشه هایی مانند Killhouse و Nuketown، پرت کردن نارنجک از یک سر به سر دیگر بسیار آسان است و به سرعت می‌تواند دشمن خود را سراسیمه کنید.

بر نارنجک چسبنده مسلط شوید: نارنجک چسبناک عالی است زیرا پرش نمی‌کند یا غلت نمی‌زند. آن را از پنجره بیندازید، به دیوار بیندازید و بگذارید در آنجا بماند. برای پاکسازی تک تیراندازها از اتاق، یا پاکسازی افراد مخفی در پشت جعبه‌ها بسیار عالی است.

کالاف موبایل VTOL

هواپیماهای دشمن را منفجر کنید: هلی کوپتر مخفی و VTOL واقعا می‌تواند به تیم شما آسیب برساند، اما می‌توانید آن‌ها را سرنگون کنید. LMG را انتخاب کنید و خشاب را روی آن‌ها خالی کنید تا منفجر شوند.

نبرد را به سمت دشمن ببرید: در حالت‌هایی مانند Frontline و Team Deathmatch، نبرد را به سمت تیم دشمن ببرید. قائم شدن در عقب ممکن است به این معنی باشد که شما در حالی که هم تیمی‌هایتان درگیر جنگ شده‌اند، هیچ کاری انجام نمی‌دهید. آن نقاط استراتژیک را روی نقشه‌ها پیدا کرده و بر آن‌ها مسلط شوید.

با دود همنشین شوید: نارنجک‌های دودزا در واقع بسیار مفید هستند. اگر دشمن شما را در فشار قرار داده، یا اگر تیراندازی در ساختمانی وجود داشته باشد كه نمی‌توانید از كنار آن عبور كنید، با پرت كردن نارنجك دودزا از پنجره اتاق بیرون بروید. یا در هنگام عقب نشینی از دشمن شکست ناپذیر که تازه ریسپاون شده، دودزا بزنید و فرار کنید. همچنین هنگام تسخیر مکان در Domination نیز دودزا بسیار مفید است.

لوداوت کالاف موبایل

لوداوت مخصوص نقشه و تیم را انتخاب کنید: نقشه‌های چند نفره طیف وسیعی از سبک‌های مختلف بازی را تشویق می‌کنند. به عنوان مثال Crossfire، مکان‌های زیادی برای تک تیراندازان دارد، در حالی که Nuketown این مکان‌ها را ندارد.

لوداوت خود را متناسب با نقشه و تیم تغییر دهید: اگر 5 بازی‌باز با تفنگ تیرانداز در Nuketown دارید، ممکن است با مشکل روبرو شوید یا خسته شوید. برای به حداکثر رساندن عملکرد تیم آماده تغییر کاربری باشید.

نکته‌ی برتر برای طرفداران Hijacked: اگر در نقشه Hijacked (قایق) بازی می‌کنید، یک گذرگاه مخفی قایق وجود دارد که شما را از این سر به آن سر دیگر می‌رساند. این می‌تواند شما را پشت سر دشمن قرار دهد بنابراین می‌توانید به راحتی امتیازات را افزایش دهید. فقط به داخل کابین بروید و به دنبال سوراخ کف آن بگردید.

نوشتار مرتبط:  رسانه‌های زرد بازیگر نقش Ghost در Call of Duty را نابود کردند! 

آموزش جامع Call of Duty Mobile، هر آنچه که باید درباره‌ی کالاف دیوتی موبایل بدانید

نکات و ترفندهای بتل رویال

بخش Battle Royale در Call of Duty: Mobile مانند یک بازی کاملاً متفاوت است. شما با لوداوت مورد نظر خود شروع نمی‌کنید، و یک منطقه‌ی بازی بسیار بزرگ‌تر در اختیار دارید. و این یک بازی تاکتیکی‌تر و بسیار استراتژیک‌تر از مبارزه در بخش چند نفره است. حتی رابط کاربری نیز کمی متفاوت است، اگرچه اضافه شدن Alcatraz باعث ایجاد یک منطقه بازی کوچک‌تر می‌شود که بیش‌تر شبیه بخش چند نفره است.

تغییر به FPV: اگر بازی‌های چند نفره زیادی انجام می‌دهید و به نمای اول شخص عادت دارید‌، می‌توانید به جای دوربین سوم شخص، با یک ضربه به آن دوربین را اول شخص کنید.

جایی را که فرود می‌آیید با دقت انتخاب کنید: نقشه‌ی Isolated کاملاً با وسایل نقلیه و اسلحه پر شده است، اما اگر به یک منطقه‌ی مسکونی فرود آیید، احتمالاً مستقیماً در تماس با دیگر بازی‌بازان قرار می‌گیرید. در این مواقع اولین شخصی که اسلحه می‌گیرد همه‌ی شما را شکار می‌کند. کمی دورتر بروید تا احتمال زنده ماندن در 10 دقیقه‌ی اول برایتان بیش‌تر شود. آلکاتراز دارای نقاط بلند بی‌شماری است و اغلب محفل کمپرها و تک تیراندازان است. 

بتل رویال کالاف موبایل

کار تیمی – یا نه: کار تیمی باعث می‌شود رویای پیروزی شما آسان‌تر محقق شود. با تیم خود فرار کنید، با تیم خود حرکت کنید، با تیم خود بجنگید، به راحتی پیروز خواهید شد. اما اگر هم تیمی‌های شما مصمم هستند که بلافاصله دل را به دریا بزنند و بمیرند، شاید بخواهید برای زنده ماندن انفرادی کار کنید و از گروه جدا شوید. Battle Royale درباره‌ی بقاست، اگر فقط می‌خواهید بکشید‌، به جای آن بخش چندنفره را بازی کنید.

هم تیمی‌های خود را احیا کنید: رفیق نیمه راه نباشید. به دوستان و هم تیمی‌های خود کمک کنید. اما حواستان به اطراف باشد که غافل‌گیر نشوید. بدون شک تجربه‌ی بازی با دوستان لذت بیش‌تری دارد. بنابراین هنگامی که به کمک نیاز داشتند آن‌ها را احیا کنید. اگر منطقه شلوغ بود، استفاده از دودزا می‌تواند راهگشا باشد.

نگران نباشید، وینگ سویت پوشیده‌اید: همانطور که لباس بال‌دار پوشیده‌اید، فرار از یک هلی کوپتر یا از بالای برج مهم نیست، زیرا زنده می‌مانید. از آن به نفع خود استفاده کنید. اگر دامنه لازم برای درگیر شدن از بالای کوه را ندارید، می‌توانید بالای سر کسی فرود آیید و آن‌ها را با اسلحه قلع و قمع کنید. این کار بسیار مفرح است.

اسکات کالاف دیوتی موبایل

چشم خود را روی نقشه نگه دارید و به دنبال ردپاها باشید: دانستن اینکه دشمن کجاست، نیمی از جنگ در بتل رویال است. اگر یک Scout هستید، نقشه‌ی رد پا را مشاهده کنید، و گوش‌های خودتان را تیز کنید.

هدشات کنید: برخلاف بخش چند نفره که هدشات به معنای واقعی کلمه در آن کاربردی نیست، در Battle Royale می‌توانید قبل از درگیر شدن، پنهان شوید و صبر کنید تا دشمن شما در محدوده قرار بگیرد. و خیلی راحت هدشات کنید. واقعا کار می‌کند.

حواستان به مهمات خودتان باشد: تعداد زیادی سلاح مختلف وجود دارد، اما شما می‌توانید مهمات خود را خیلی سریع تغییر دهید. به میزان دارایی خود توجه داشته باشید، اطمینان حاصل کنید که وسایلی را که به آن‌ها نیازی ندارید جمع نمی‌کنید و از مفید بودن سلاح دوم خود مطمئن شوید.

نوشتار مرتبط:  حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Call of Duty: Black Ops – Cold War به همراه آموزش 

فصل جدید کالاف دیوتی موبایل

10 نکته و ترفند برای Call of Duty: Mobile

فرانچایز بازی معروف Call of Duty (CoD) که توسط اکتیویژن منتشر شده است در تاریخ 1 اکتبر در سراسر جهان برای دستگاه‌های تلفن همراه منتشر شد. و در عرض یک هفته از انتشار آن در فروشگاه‌های دانلود برنامه برای iOS و Android، از مرز 100 میلیون دانلود عبور کرد. CoD مورد علاقه گیمرها در سراسر جهان بوده و هست، آخرین بازی تماماً آنلاین در این فرانچایز  Call Of Duty: Black Ops 4 بود که در اکتبر 2018 منتشر شد.

سازندگان برای ارائه‌ی روح واقعی CoD روی نسخه موبایل، از نقشه‌های معروف نسخه‌ی کنسول استفاده کرده‌اند. بازی CoD Mobile توسط Tencent Games توسعه یافته و توسط Activision منتشر شده است. این بازی رویکرد کمی آینده نگرانه همراه با سلاح‌ها و وسایل نقلیه فعلی ارائه می‌دهد.

شما در کالاف دیوتی موبایل می‌توانید از حالت‌های مختلف برای بازی در حالت چند نفره یعنی Frontline ،Team Deathmatch، سلطه، جستجو و نجات به همراه یک حالت تمرینی همراه با ربات‌ها استفاده کنید. حالت بازی دیگر حالت محبوب Battle Royale است. حالت Battle Royale از همان عناصر بازی‌های دیگر این سبک تشکیل شده است. اما، تفاوت‌های بسیاری دارد که باعث می‌شود احساس بازی در عناوین مشهوری مانند PUBG Mobile از بین برود.

کالاف دیوتی موبایل توکیو

این بازی مانند سایر بازی‌های تیراندازی چند نفره پلتفرم تلفن همراه نیست، زیرا بازی‌باز می‌تواند کارهای بسیار بیشتری از آنچه در سایر بازی‌های محبوب انجام می‌دهد در این بازی انجام دهد. مانند داشتن گزینه‌ای برای انتخاب کلاس شخصیت خود در هر مسابقه‌ی بتل رویال. کلاس‌های مختلفی برای انتخاب وجود دارد مانند Ninja ،Medic ،Scout و Defender و غیره و هر کلاس تقویت‌کننده یا بوست ویژه‌ی خود را دارد. که می‌توانید از آن‌ها به نفع خود در بازی استفاده کنید.

هم اکنون بازی‌بازان می‌توانند با هلی کوپتر پرواز کرده و از آن‌ها شلیک کنند و با مسلسل‌های سنگین متصل به خودروی پر از مهمات، رانندگی کنند. بسیاری از ویژگی‌های دیگر Call of Duty Mobile این عنوان را متمایز با دیگر عناوين کرده است و این مهم گیمرهای موبایل را به تجربه‌ی این بازی ترغیب می‌کند.

اگر می خواهید Call of Duty Mobile را روی دستگاه خود دانلود کنید و می‌خواهید هنگام شروع بازی از یک مزیت بهره‌مند شوید، باید نکات بیش‌تری از دوستان و سایر بازی‌بازان بدانید. بنابراین در اینجا فهرستی از 10 نکته و ترفند برتر وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها در جهت بهتر شدن استفاده کنید. این ترفندها مطمئناً به شما کمک می‌کنند تا به محض شروع بازی در مقابل دوستان خود پیروز شوید.

آموزش جامع Call of Duty Mobile، هر آنچه که باید درباره‌ی کالاف دیوتی موبایل بدانید

Call of Duty: Mobile: بهترین نکات و ترفندها برای CODM

تنظیمات گرافیکی خود را بهینه نگه دارید

اگر تلفن شما از گرافیک Ultra HD پشتیبانی می‌کند اما در این کیفیت نرخ فریم پایین را ارائه می‌دهد، توصیه می‌شود تنظیمات گرافیکی را تغییر دهید. شما باید گرافیک را روی HD یا متوسط نگه دارید زیرا با این کار گوشی شما قادر به ارائه‌ی تمام فریم‌ها و تجربه‌ی روان خواهد بود. اما آنچه مهم‌تر است این است که اگر در FPS بالاتر بازی کنید، ضربه‌های روی صفحه سریع‌تر در بازی ثبت می‌شوند و این به شما برتری بیشتری نسبت به سایر بازی‌بازان می‌دهد. همیشه توصیه می‌شود که FPS خود را روی تنظیمات گرافیکی بالاتر حفظ کنید.

نوشتار مرتبط:  نقد و بررسی بازی Call of Duty Black Ops Cold War 

راهنمای کالاف دیوتی موبایل

حالت تیراندازی و شلیک خود را به درستی انتخاب کنید

در بازی Call Of Duty Mobile دو حالت مختلف تیراندازی وجود دارد. حالت ساده و پیشرفته. هنگام بازی با تنظیمات تیراندازی در حالت ساده، هر زمان که اشاره‌گر هدف شما به سمت دشمن می‌رود، سلاح شما به طور خودکار شلیک می‌کند.

با توجه به توضیحات بالا حالت پیشرفته همان حالتی است که توصیه می‌شود بازی را با تنظیمات تیراندازی در آن حالت انجام دهید. با این حال، اگر بازی در حالت ساده را ترجیح می‌دهید، می‌توانید با این کار پیش بروید اما بخاطر داشته باشید که برای موفقیت در حالت بتل رویال، به تنظیمات پیشرفته نیاز خواهید داشت.

هنگامی که با کنترل‌های ساده بازی می‌کنید، با یک مشکل روبرو خواهید شد و آن نیز این است که اگر فقط سعی کنید نگاهی به آنچه دشمن شما انجام می‌دهد داشته باشید و نشانگر هدف شما بر روی دشمن قرار گیرد، به طور خودکار اسلحه شما شلیک می‌کند و موقعیت شما لو می‌رود. اگر با اسلحه تک تیرانداز اسکوپ کرده باشید، ممکن است در معرض آسیب قرار بگیرید زیرا برای خشاب گذاری گلوله دوم زمان خواهد برد و دشمن شما به راحتی شما را از پای در خواهد آورد.

 

کلاس های کالاف دیوتی موبایل

کلاس شخصیت خود را دقیق انتخاب کنید

قبل از ورود به مسابقه Battle Royale باید کلاس شخصیت خود را انتخاب کنید. در حال حاضر کالاف دیوتی موبایل 15 کلاس مختلف دارد و به زودی 2 کلاس دیگر هم به این تعداد اضافه می‌شوند. در ادامه به 6 کلاس‌ پرطرفدار در کالاف دیوتی موبایل می‌پردازیم:

 

مدیک دکتر کالاف موبایل

پزشک Medic

این کلاس 2 بوست ویژه به شما می‌دهد. می‌توانید ایستگاه پزشکی راه اندازی کنید. این قابلیت مانند یک دایره در اطراف شخصیت شما خواهد بود که هم تیمی‌های شما را در هنگام قرار گرفتن در داخل دایره بهبود می‌بخشد. تقویت دوم این است که برای احیای یک هم تیمی در صورت نابودی، شخصیت شما 25٪ زمان کمتری نیاز خواهد داشت.

نوشتار مرتبط:  حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Call of Duty: Warzone به علاوه‌ی آموزش 

اسکات کالاف موبایل

دیده بان Scout

این کلاس نیز به شما 2 بوست ویژه می‌دهد. در وهله اول این کلاس می‌تواند ردپای دشمنان را برجسته و برای مدت طولانی‌تری قابل مشاهده کند. تقویت دوم دارت سنسور است که به شما همه‌ی بازیکنان در نزدیکی‌تان را نشان می‌دهد و می‌توانید آن‌ها را ببینید.

 

دلقک جوکر کلاون کالاف دیوتی موبایل کلون

دلقک Clown

کلاس Clown یک بمب اسباب بازی به دست می‌آورد که زامبی‌هایی را فرا می‌خواند که به هر دشمنی در نزدیکی شما حمله خواهند کرد. تقویت‌کننده یا بوست دیگر این که شخصیت ضد زامبی است و فاصله آگاهی از زامبی را به 15 متر کاهش می‌دهد.

 

نینجا کالاف موبایل

نینجا Ninja

شما یک قلاب خواهید داشت که می‌تواند به همه‌ی سطوح بچسبد و ‌شما را آن‌جا ببرد. همچنین، صدای پای نینجا کم‌تر شده است به طوری که دشمنان نمی‌توانند او را حتی از فاصله‌ی بسیار نزدیک بشنوند.

نوشتار مرتبط:  معرفی بازی Call of Duty: Black Ops II 

آموزش جامع Call of Duty Mobile، هر آنچه که باید درباره‌ی کالاف دیوتی موبایل بدانید مکانیک کالاف دیوتی موبایل

مکانیک Mechanic

این کلاس توانایی پرتاب یک هواپیمای بدون سرنشین EMP را دارد که به طور مداوم مداخله‌‌ی EMP را با دشمنان انجام می‌دهد. این کلاس همچنین دارای بوست یا همان افزایشی است که به وی چشم بینایی افزوده می‌دهد و باعث می‌شود تمام وسایل نقلیه در شعاع 80 متری برای دشمنان خصمانه باشند و به آن‌ها حمله کنند.

 

مدافع دفندر کالاف دیوتی موبایل

مدافع Defender

او می‌تواند یک سپر قابل تغییر و چشمک زن در هر کجا که بخواهد قرار دهد. وی همچنین بوستری دارد که به وی امکان می دهد 20٪ آسیب کمتری ببیند، البته به جز گلوله.

انتخاب کلاس صحیح یک بازی تیمی بسیار ضروری خواهد بود. زیرا استراتژی‌ها براساس توانایی‌های کلاس‌ها استوار هستند. شما باید برنامه‌ریزی مناسب داشته باشید و نحوه‌ی بازی با کلاس‌های مختلف را یاد بگیرید.

 

درون کالاف دیوتی موبایل کیل استریک آموزش جامع Call of Duty Mobile، هر آنچه که باید درباره‌ی کالاف دیوتی موبایل بدانید

از هواپیماهای بدون سرنشین موجود در حالت چند نفره استفاده کنید

به شخصیت شما یک پهپاد، هواپیمای بدون سرنشین و یک موشک اعطا می‌شود، وقتی که شما به طور مداوم در حال کشتن دشمنان خود باشید و به اصطلاح کیل استریک بگیرید. هنگام بازی در حالت چند نفره، از اسلحه‌ها در زمان مناسب استفاده کنید. تبلت به شما امکان کنترل یک موشک را می‌دهد و می‌توانید موشک را به سمت دشمنان خود هدایت کنید.

موشک در شعاع انفجار تمام دشمنان را از بین خواهد برد. پهپاد را می‌توان در جهت عمومی دشمن پرتاب کرد و پهپاد دشمن را جستجو می‌کند و به راحتی آن را می‌کشد. هواپیمای بدون سرنشین موقعیت دشمن شما را در رادار نمایان می‌کند. هنگام اعطای این سلاح‌ها اطمینان حاصل کنید که در صورت لزوم در طول مسابقه، از آن‌ها به طور مناسب استفاده می‌کنید.

نوشتار مرتبط:  معرفی کوتاه بخش‌های مختلف بازی فری فایر 

ارتقا کالاف دیوتی موبایل آموزش جامع Call of Duty Mobile، هر آنچه که باید درباره‌ی کالاف دیوتی موبایل بدانید

سلاح خود را به صورت دوره‌ای ارتقاء دهید

هنگام بازی در حالت چند نفره، می‌توانید از سلاحی که متعلق به شماست استفاده کنید. با کسب تجربه با سلاح، این سلاح ارتقاء می‌یابد. این ارتقاء به شما امکان می‌دهد اسلحه خود را به اسکوپ یا همان دوربین، گریپ، خشاب اضافه و دیگر چیزهای مختلف مجهز کنید که باعث می‌شود آمار سلاح شما بهتر شود. با این کار سلاح شما بهتر می‌شود و به شما برتری بیش‌تری نسبت به دشمنان می‌دهد.

 

پرک کالاف موبایل آموزش جامع Call of Duty Mobile، هر آنچه که باید درباره‌ی کالاف دیوتی موبایل بدانید

برای کسب توانایی‌های خاص از پرک در حالت چند نفره استفاده کنید

شخصیت شما با پیشرفت در حالت چندنفره با افزایش دهنده‌هایی همراه می‌شود. اولین تقویت‌کننده به شما امکان می‌دهد یک خشاب پر از گلوله از بدن دشمنان خود بگیرید. این به شما این امکان را می‌دهد که در طول مسابقه سلاح خود را همیشه داشته باشید، در غیر این صورت مجبورید سلاح خودتان را با سلاح دیگری از دشمنان تغییر دهید.

 

آموزش جامع Call of Duty Mobile، هر آنچه که باید درباره‌ی کالاف دیوتی موبایل بدانید

از هلی کوپتر هوشمندانه استفاده کنید

حالت بتل رویال در Call of Duty Mobile امکان پرواز با هلی کوپتر را برای شما فراهم می‌کند. با این حال، توصیه می‌شود که فقط زمانی که انفرادی بازی می‌کنید با هلی کوپتر پرواز کنید و نه هنگام بازی در جوخه یا همان حالت تیمی. حریفان می‌توانند به هلی کوپتر شلیک کنند و اگر شما در حالت جوخه بازی می‌کنید، حریفانی که به هلی کوپتر شلیک می‌کنند می‌توانند برای شما طاقت فرسا باشند و هلی کوپترتان را نابود کنند. با این حال، گاهی اوقات ممکن است در هنگام کوچک شدن منطقه به لطف استفاده از هلی‌کوپتر به سرعت به منطقه امن برسید.

نوشتار مرتبط:  معرفی کوتاه بازی پابجی موبایل 

نارنجک کالاف موبایل آموزش جامع Call of Duty Mobile، هر آنچه که باید درباره‌ی کالاف دیوتی موبایل بدانید

استفاده از انواع پرتاب‌شونده‌ها موجود را بیاموزید

بازی Call of Duty دارای طیف گسترده‌ای از وسایل پرتابی است که می‌توان جدا از دودزاهای معمولی، از نارنجک‌های کشنده و گیج کننده نیز استفاده کرد. استفاده صحیح از قابلیت پرتاب، هنگامی که در یک موقعیت پیچیده گیر افتاده‌اید، به شما یک مزیت و برتری می‌دهد. نارنجک‌ها جدا از موارد عمومی، گیم‌پلی بازی را عمق بیشتری می‌بخشند.

 

آموزش جامع Call of Duty Mobile، هر آنچه که باید درباره‌ی کالاف دیوتی موبایل بدانید

بنشینید و به نفع خود از قابلیت اسلاید استفاده کنید

اگر در هنگام دویدن روی دکمه‌ی نشستن ضربه بزنید، شخصیت شما شبیه بازیکنان فوتبال تکل می‌زند و به جلو حرکت می‌کند، به این حرکت اسلاید می‌گویند. این قابلیت به شما کمک می‌کند پس از مشاهده شدن توسط دشمن، مکان خود را تغییر دهید و همچنین به شما کمک می‌کند تا گلوله‌ها را جا بگذارید و فرار کنید. شما همچنین می‌توانید سلاح خود را در حالی که در حال لغزش یا اسلاید هستید شلیک کنید که به شما امکان می‌دهد به دشمن خود آسیب وارد کنید در حالی که از گلوله‌های او جا خالی می‌دهید.

 

گلاید کالاف موبایل آموزش جامع Call of Duty Mobile، هر آنچه که باید درباره‌ی کالاف دیوتی موبایل بدانید

گلاید کنید تا هنگام سقوط از ارتفاع آسیب نبینید

 شخصیت شما این توانایی را دارد که هنگام پرش از ارتفاع در هوا گلاید کند و با خیال راحت به زمین بنشیند. این به شما کمک می‌کند تا در هنگام سقوط از ارتفاع صدمه‌ای نبینید و همچنین به شما کمک می‌کند تا در هنگام درگیری با دشمنان از موقعیت‌های دشوار خارج شوید. توانایی گلاید کردن یک ویژگی بسیار قابل قبول است و همچنین از قرار گرفتن در موقعیتی که در آن گیر افتاده‌اید جلوگیری می‌کند.

نکات بالا به شما کمک می‌کند تا شروع بهتری به نسبت بازیکنان دیگری که بازی را تجربه می‌کنند داشته باشید. می‌توانید با استفاده از نکات بالا به دوست خود نشان دهید بازیکن واقعی کیست.

نوشتار مرتبط:  معرفی کوتاه بازی کالاف دیوتی موبایل 

باس کالاف موبایل آموزش جامع Call of Duty Mobile، هر آنچه که باید درباره‌ی کالاف دیوتی موبایل بدانید

نکته‌ی ویژه: با غولآخرها (باس‌ها) مبارزه نکنید

کالاف دیوتی موبایل با گریزی به حالت Blackout Black Black Ops 4، غولآخرهایی را در بخش بتل رویال قرار داده است. مکان آن ها از ابتدای هر بازی با یک نقطه قرمز روی نقشه مشخص شده‌ است و اگر به اندازه‌ی کافی به این نشانگر نزدیک شوید، شروع به حمله می‌کنند و ظاهر می‌شوند. با کشتن آن‌ها جوایز ویژه‌ای به تیم شما داده می‌شود مانند سلاح‌های قدرتمند و یا زرهی تنومند، اما تقریباً هرگز ارزش ندارد برای کشتن باس وقت بگذارید.

چرا که برای از پای در آوردن آن‌ها باید مقدار زیادی مهمات مصرف کنید و احتمالاً در این کار حداقل چند بار مورد اصابت قرار خواهید گرفت. همزمان با شلیک و حمله به غولآخر، به دشمنانی که در نزدیکی محل قرار دارند نیز هشدار می‌دهید و مکان شما لو می‌رود، به این معنی که احتمال استفاده از مواردی که به دست می‌آورید نیز بسیار بسیار اندک می‌شود.

 

همه چیز درباره‌ی Call of Duty Mobile Season 10 Shadows Return

در ادامه به تغییرات فصل جدید کالاف دیوتی موبایل می‌پردازیم:

نقشه‌ی جدید

فصل 10 کالاف دیوتی موبایل میزبان نقشه‌ی Vacant است. این نقشه (مپ) پیش از این در Modern Warfare دیده شده بود و مخصوص مبارزات نزدیک است. همچنین تغییر جدید این است که Hovec Sawmill به Daylight بدل شده است. یعنی شما در روشنایی روز این نقشه را تجربه خواهید کرد که حس و حال جدیدی دارد.

 

سلاح جدید

بزرگ‌ترین معرفی در فصل 10 کالاف دیوتی موبایل اضافه شدن SVD sniper rifle است. نام دیگر این اسنایپر پرطرفدار Dragunov می‌باشد. آموزش نحوه‌ی باز کردن Dragunov در کالاف دیوتی موبایل به این شکل است که شما می‌توانید به محض رسیدن به level 21 در Battle Pass این سلاح را به رايگان دریافت کنید.

 

سلاح دیگری که طرفداران SMG را خشنود خواهد کرد، P90 یا CBR4 است. این SMG خشاب بزرگی دارد و جان می‌دهد برای مبارزات نزدیک، یعنی دقيقاً مناسب نقشه‌ی Vacant است.

 

فصل 10 همچنین اسکوراستریک (scorestreak) جدیدی را اضافه کرده است، تحت عنوان Orbital Laser. آموزش باز کردن Orbital Laser در کالاف دیوتی موبایل به این ترتیب است که باید به level 14 در Battle Pass برسید. و به رايگان آن را باز کنید. کاربرد Orbital Laser به این شکل است که روی تبلت یک خط می‌کشید و این سلاح شروع به حرکت در آن مسیر می‌کند و هر چیزی که بر سر راهش باشد را می‌زند.

 

Game Mode جدید

یکی از حالت‌های جدید MVP replay است. MVP replay بهترین لحظات بازی بهترین بازیکن زمین را به شما نمایش می‌دهد. و می‌توانید از هایلایت‌های جذاب لذت ببرید.

فصل 10 کالاف دیوتی موبایل همچنین یک multiplayer mode جدید تحت عنوان Control را به بازی اضافه می‌کند. این mode در Black Ops 4 حضور داشت. شما باید در Control چندین منطقه (zone) را دست بگیرید و تیم مدافع و مهاجم باید برای کنترل مناطق تلاش کنند.

همه چیز درباره‌ی Call of Duty Mobile Season 10 Shadows Return

مثل همیشه در فصل 10 کالاف دیوتی موبایل شاهد بخش داستانی هم هستیم. نام آن Search for Stansfield است و با بازی کردن در بخش‌های MP و BR می‌توانید داستان را پیش ببرید.

و در نهایت این‌که Battle Royale در فصل 10 کالاف دیوتی موبایل تغییر کرده است. Warfare mode به نقشه‌ی Blackout بتل رویال اضافه شده است. در این بخش هیجان‌انگیز مبارزات 20 vs 20 را تجربه خواهید کرد.

آموزش جامع Call of Duty Mobile، هر آنچه که باید درباره‌ی کالاف دیوتی موبایل بدانید فصل جدید کالاف دیوتی موبایل

در پایان از اینکه با خواندن این مقالات در کنار ما بودید سپاسگزارم. امیدوارم که این مقالات به کار شما بیاید و موجبات پیشرف شما را فراهم آورد. نظرتان درباره‌ی مقاله‌ی آموزش جامع Call of Duty Mobile، هر آنچه که باید درباره‌ی کالاف دیوتی موبایل بدانید، چیست؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها