پرچم‌داران وحشت و بقا: 5 بازی ترسناکی که نیاز به بازسازی دارند

پرچم‌داران وحشت و بقا: 5 بازی ترسناکی که نیاز به بازسازی دارند

5 بازی ترسناکی که نیاز به بازسازی دارند

(ترجمه شده توسط دکتر بهزاد کریمی)

از آنجایی که بازی‌های وحشت و بقای بیش‌تری در حال بازسازی/بازآفرینی هستند، در این مقاله نگاهی به بازی‌های ترسناک دیگری می‌اندازیم که شایسته‌ی احیا هستند. بازی‌های ترسناک قدیمی‌ اهمیت ویژه‌ای دارند. آلن ویک به لطف دنیای متصل با کنترل، در حال بازگشت است و چندی پیش شاهد ریمستر آن بودیم. همچنین به نظر می‌رسد Parasite Eve با Project Eve در حال تولد دوباره‌ی معنوی است. و حتی Dead Space نیز در حال بازگشتی هیجان انگیز است. با تمام این احیاگری‌ها، به این فکر کردم که چه بازی‌های ترسناک دیگری باید بازآفرینی شوند؟ این شما و این 5 بازی ترسناکی که نیاز به بازسازی دارند.

نوشتار مرتبط:  Resident Evil 2 در برابر Silent Hill 2؛ کدام برتر است؟ 

پرچم‌داران وحشت و بقا: 5 بازی ترسناکی که نیاز به بازسازی دارند سایلنت هیل 2

Silent Hill 2 (یا ?Siren)​

از زمانی که به یاد داریم، این بازی یکی از عناوینی بود که حسابی در هنرصنعت بازی غوغا به پا کرد. اوج خاطرات ترسناک دوران کودکی ما بود و لحظاتی از بازی در ذهن همه‌ی ما ماندگار شده است. جای تعجب ندارد که چرا طرفداران فکر می‌کنند هر بازی ترسناک ناشناخته‌ای ممکن است نسخه‌ی جدید سایلنت هیل باشد. این نشان دهنده‌ی محبوبیت بالای این فرانچایز است.

کوجیما تقریباً با ارائه‌ی نسخه‌ی آزمایشی PT، توانست اندکی به شاهکار سایلنت هیل 2 نزدیک شود. اما کونامی پروژه را متوقف کرد. سپس دوباره امیدوار شدیم که Abandoned، یک بازی مستقل تحت حمایت سونی، ممکن است یک بازآفرینی مخفیانه Silent Hill باشد. افسوس که این شایعات در حال از بین رفتن هستند. و به نظر می‌رسد تمام این شایعات یک ترفند تبلیغاتی کثیف باشد.

در حال حاضر سایلنت هیل اصلاً برای کونامی مهم نیست، اما پول درآوردن از کازینوها و دستگاه‌های مسخره و کثیف قمار عالی است! . شاید بتوانیم به زودی Silent Hill را ببینیم، یا شاید سونی به طور بالقوه ایده‌های Silent Hill را در نظر بگیرد و آن‌ها را با کوجیما (و احتمالاً Junji Ito) ترکیب کند و یک Siren جدید در این زمینه بسازد؟ چه کسی می داند.

نوشتار مرتبط:  10 بازی وحشت و بقا با داستانی بهتر از The Last of Us Part 2 

بازی برج ساعت clock tower ps2

Clock Tower​

تصور کنید Resident Evil روی SNES اجرا شود. در این قاب بندی، احتمالاً این چیزی نیست که این روزها برای بازی کردن آن خیلی هیجان زده شوید، اما دقیقاً به همین دلیل است که برج ساعت نیاز به بازآفرینی دارد.

این بازی یکی از اولین عناوین ترسناکی بود که منتشر شد و یک ریمستر جزئی روی PS1 دریافت کرد. این روند با چند عنوان که تا سال 2002 با انتشار Clock Tower 3 انجامید، ادامه داشت. که البته آن هم خیلی بازی خوبی نبود. کپکام یک بازی منحصر به فرد به نام Haunting Ground نیز داشت که در سال 2005 منتشر شد. و برخی افراد آن را دنباله‌ی معنوی برج ساعت می‌دانستند. اگرچه شباهت‌هایی وجود داشت، اما آن بازی علیرغم شایستگی یک دنباله‌ی واقعی نبود. 

نوشتار مرتبط:  نوستالژی| بحرانی از جنس دایناسور: 5 دلیل برای بازگرداندن داینو کرایسیس 

پرچم‌داران وحشت و بقا: 5 بازی ترسناکی که نیاز به بازسازی دارند داینو کرایسیس

Dino Crisis​

مگر می‌شود یک فهرست از 5 بازی ترسناکی که نیاز به بازسازی دارند بنویسیم و یکی از مورد انتظارترین بازی‌های جهان را در آن قرار ندهیم؟ داینو کرایسیس همان رزیدنت ایول است که به جای زامبی شاهد دایناسورها در آن هستیم! و کپکام لحظات وحشتناکی را بواسطه‌ی آن‌ها خلق کرده است.

این بازی هرگز قدیمی نمی‌شود و من نمی‌دانم چرا Capcom به دنبال احیای این فرانچایز موفق نیست. در طول سال‌ها Capcom به سختی در تلاش بوده است تا سری Resident Evil را با گرافیک خیره کننده و گیم پلی عالی از نو بسازد، در نهایت عناوین Resident Evil برای ریمستر کردن تمام می‌شوند، بنابراین فقط مسئله زمان است! حتی ممکن است کپکام با دادن یک دنباله‌ی معنوی برای Dino Crisis (به عنوان مثال چیزی شبیه به Instinction که بسیار شبیه به بازی‌های Dino Crisis است)، کاری را انجام دهد که با Clock Tower کرد.

نوشتار مرتبط:  8 استودیوی بازی‌سازی که سونی می‌بایست خریداری کند 

بازی فیر f.e.a.r

F.E.A.R​

فرانچایز ترسناک مورد علاقه‌ی شخص من در حال حاضر F.E.A.R است. آلما برای من فقط یک دشمن روحی روانی سرگرم کننده است و پیچ و تاب‌های داستان برای یک بازی در ژانر شوتر اول شخص واقعا عالی بودند. در عنوان F.E.A.R 3 ما محیط‌های خارق‌العاده‌ای داشتیم که مملو از جلوه‌های بصری ترسناک بود، اما این بازی با یک تجربه‌ی چندنفره‌ی آنلاین نیز همراه بود که به نوعی مانع موفقیت آن شد.

می‌توانم صادقانه و به جرأت بگویم F.E.A.R 3 دارای مکانیزم‌ها و ویژگی‌های گیم پلی‌ ویژه‌ای بود که بسیار فراتر از زمان خود بود. F.E.A.R 3 زمانی منتشر شد که هر شوتر اول شخصی محکوم بود شبیه Call of Duty باشد وگرنه مورد توجه قرار نمی‌گرفت! و متأسفانه همین‌طور هم شد. بیایید امیدوار باشیم استودیو‌ی WB به زودی به سمت احیا‌ی این فرانچایز برود. F.E.A.R در کنسول‌های جدید با برخی جلوه‌های بصری به روز شده و مکانیک‌های جدید گیم پلی کاملاً هیجان انگیز خواهد بود.

نوشتار مرتبط:  شکارچیان ارواح؛ چرا Fatal Frame یکی از بهترین فرانچایزهای سبک وحشت و بقاست؟ 

پرچم‌داران وحشت و بقا: 5 بازی ترسناکی که نیاز به بازسازی دارند fatal frame

Fatal Frame

هیچ‌چیزی ذاتاً وحشتناک‌تر از راه رفتن در مناطق خالی از سکنه با دوربین به جای تفنگ وجود ندارد و Fatal Frame دقیقاً این کار را انجام می‌دهد. در حالی که این سری اخیراً شاهد انتشار یک ریمستر از نسخه‌ی پنجم بوده است، اما وضعیت مالکیت این اثر هنری کمی پیچیده است. چیزی که ما به آن نیاز داریم این است که این سری در دستان یک توسعه‌دهنده‌ی قدرتمند با بودجه‌‌ای بزرگ قرار بگیرد. تا واقعاً شاهد یک بازی موفق در حد نام این سری بازی وحشتناک باشیم.

از آنجایی که خودم از طرفداران بازی‌های ترسناک بوده و هستم، به سختی توانستم لیست را به 5 عدد کاهش دهم، اما معتقدم که هر 5 بازی، گزینه‌های قوی برای بازسازی در نسل جدید هستند. نظر شما در خصوص فهرست 5 بازی ترسناکی که نیاز به بازسازی دارند چیست؟ عنوانی را به این فهرست اضافه می‌کنید؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

بهزاد کریمیمشاهده نوشته ها

Avatar for بهزاد کریمی

بهزاد هستم. عاشق بازی ، موسیقی ، تحقیق و پژوهش. بزرگترین گیم دیزانیر تاریخ : شینجی میکامی. بهترین بازی تاریخ : رزیدنت اویل 4

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها