پاسخ عجیب MercurySteam نسبت به حواشی Metroid Dread

پاسخ عجیب MercurySteam نسبت به حواشی Metroid Dread

به گزارش ساویس‌گیم، مرکوری استیم سازنده‌ی بازی تحسين‌شده‌ی Metroid Dread نام برخی از بازی‌سازان را در تیتراژ پایانی نیاورده است. و این موضوع موجب ناراحتی و نارضایتی آن‌ها شده است. حال استودیوی مذکور نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و گفت افرادی که کم‌تر از یک سال روی پروژه کار کرده‌اند نام‌شان لحاظ نشده است!

 واقعاً این حرکت شایسته نیست. درج نام افراد ضمن قدردانی از تلاش آن‌ها، حکم اعتباربخشی نیز دارد. امروزه اگر تیتراژ پایانی بازی‌ها را دقت کرده باشید با فهرست بلند بالایی مواجه می‌شویم که فارغ از این‌که در ساخت آن بازی دخیل بوده‌اند یا خیر اسمشان به واسطه‌ی این‌که عضو فلان استودیوی فرعی بوده‌اند لحاظ شده است. آن‌وقت اینجا افرادی که در ساخت بازی تأثیر مستقیم داشته‌اند را به حساب نیاورده‌اند.

پاسخ عجیب MercurySteam نسبت به حواشی Metroid Dread راکستار la noir

البته این رفتار ناشایست مسبوق به سابقه است و Rockstar نیز در طول سال‌ها بارها به دلیل شیوه‌های اعتباربخشی خود مورد نکوهش واقع شده است. به عنوان مثال، بیش از 100 نفر از سازندگان LA Noire در سال 2011 برای کار خود اعتباری نیافتند و نامی از آن‌ها برده نشد. همچنین 55 کارمند در سال 2007 اعتبار کار کردن روی Manhunt را دریافت نکردند و گمنام باقی ماندند. این شرکت در سال 2018 اعتراف کرد که سیاست رسمی آن فقط شامل اعتباربخشی به توسعه دهندگانی است که هنگام انتشار بازی هنوز در استودیو مشغول به کار باشند. صرف نظر از مدت زمانی که آن‌ها روی پروژه کار کرده‌اند.

رفتارهای اینچنینی شایسته‌ی هنرصنعت نیست و بازی‌سازان را دلزده می‌کند. نام بردن از آن‌ها و اعتباربخشی به زحماتی که کشیده‌اند حداقل کار ممکن برای قدردانی از آن‌هاست. چه خوب که شرکت‌های صاحب نام به حداقل مبانی اصول حرفه‌ای و اخلاقی پایبند باشند.

پاسخ عجیب MercurySteam نسبت به حواشی Metroid Dread

بازی Metroid Dread نخستین عنوان 2بعدی در مجموعه پس از حدود 2 دهه است. و توانست موفقیت خیره‌کننده‌ای به دست آورد. Metroid Dread هم‌اکنون برای نینتندو سوئیچ در دسترس است. نظر شما در خصوص این حواشی چیست؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها