همه‌ی آن‌چه که باید درباره‌ی Farcry 6 بدانید


از زمان رونمایی اولیه از Farcry 6 زمان زیادی می‌گذرد. اما اکنون بالأخره به عرضه‌ی جدیدترین نسخه از فرانچایز فارکرای نزدیک شده‌ایم. مثل همیشه قرار است با یک عنوان جهان‌باز دیوانه‌وار و هیجان‌انگیز طرف باشیم. با توجه به این‌که زمان زیادی تا عرضه‌ی بازی باقی نمانده است در این مقاله همه‌ی آن‌چه که باید درباره‌ی Farcry 6 بدانید را برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم.

 

همه‌ی آن‌چه که باید درباره‌ی Farcry 6 بدانید

داستان

بازی Far Cry 6 داستان کشوری خیالی به نام Yara را بازگو می‌کند. کشوری خیالی که از کوبا الهام گرفته شده است. یارا برای سال‌ها تحت هدایت Anton Castillo قرار داشته است ولی نیروهای مقاومت به صورت زیر پوستی شکل و گسترش پیدا کرده‌اند.

یارا برای سال‌ها خود را از سایر نقاط جهان مستقل نگه داشته است و این موضوع موجب نارضایتی مردم شده است. شما در فارکرای 6 به عنوان Dani Rojas پا به میدان می‌گذارید، یک نیروی داوطلب مقاومت که سعی در کنار گذاشتن حاکم دارد.

 

همه‌ی آن‌چه که باید درباره‌ی Farcry 6 بدانید

خانواده‌ی CASTILLOS

از Vaas Montenegro تا Pagan Min، فرانچایز فارکرای به ارائه‌ی شخصیت‌های کاریزماتیک و به یاد ماندنی عادت دارد. با توجه به هنرنمایی Giancarlo Esposito در نقش Anton Castillo هیچ بعید نیست که این شخصیت نیز به خوبی کارهای قبلی شود و چه بسا بهتر. آقای جیانکارلو اسپاسیتو سابقه‌ی ایفای نقش در سریال‌های پرطرفداری چون Breaking Bad, Better Call Saul و The Mandalorian را در کارنامه دارد.

جدای از آنتون، فرزندش دیگو نیز نقش اساسی را در داستان Far Cry 6 ایفا خواهد کرد. با این‌که بناست او روزی به جای پدرش بر یارا حکمرانی کند، اما دیگوی 13 ساله چندان با روش‌های خشونت‌آمیز پدرش موافق نیست و رابطه‌ی آن‌ها می‌تواند نقطه عطف داستان باشد.

نوشتار مرتبط: تحلیل گیم پلی بازی مورد انتظار Farcry 6 به همراه اطلاعات تکمیلی

همه‌ی آن‌چه که باید درباره‌ی Farcry 6 بدانید

VIVIRO

یکی از نقشه‌های اصلی آنتون برای پیش‌برد یارا و افزایش اثرگذاری آن در سطح جهان VIVIRO می‌باشد. Viviro در حقیقت یک روش ابداعی برای درمان سرطان است. منتهی برای دست‌یابی به آن آنتون روش‌های خشونت‌آميزی را در پیش گرفته و خسارات زیادی را بر بافت اجتماعی وارد آورده است. از این رو وظيفه‌ی شما به عنوان بازی‌باز خرابکاری در تأسیسات و جلوگیری از پا گرفتن این نقشه می‌باشد.

 

همه‌ی آن‌چه که باید درباره‌ی Farcry 6 بدانید

Dani Rojas

با این‌که فارکرای در شماره‌های اخیر نقش شخصیت اصلی را کم‌رنگ کرده بود و ما بیش‌تر به عنوان یک ناظر در داستان حضور داشتیم، اما در فارکرای 6 اوضاع فرق کرده است. شما در این بازی می‌توانید از بین نسخه‌ی مذکر و مؤنث دنی یکی را انتخاب کنید. دنی داستان و اهداف خود را دارد و همچنین دارای منش شخصیتی منحصر به فرد است. نکته‌ی دیگر این است که برای اولین بار در فرانچایز فارکرای شاهد میان‌پرده‌های سوم شخص هستیم. و شما می‌توانید در نقاط حساس داستانی شخصیت خود را مشاهده کنید.

 

همه‌ی آن‌چه که باید درباره‌ی Farcry 6 بدانید

شخصی‌سازی

توجه به شخصی‌سازی در فارکرای 6 افزایش پیدا کرده است. شما می‌توانید با جمع‌آوری مواد اولیه از محیط بازی، اقدام به ساخت تجهیزات مورد نیاز از جمله سلاح، فشنگ و تجهیزات دفاعی نمایید. این موضوع با توجه به داستان بازی کاملاََ منطقی است و شما به عنوان نیروی چریکی قادر به ساخت سلاح‌های شخصی‌سازی شده با کارکردهای متفاوت هستید. همچنین برای هر سلاح نیز چندین نوع فشنگ و تیر وجود دارد.

نوشتار مرتبط: یوبیسافت اشتباه سایبرپانک 2077 را در قبال Farcry 6 مرتکب نخواهد شد

همه‌ی آن‌چه که باید درباره‌ی Farcry 6 بدانید

CO-OP

بازی Far Cry 6 توجه ویژه‌ای به بخش CO-OP داشته است. شما می‌توانید بخش کمپین را به صورت 2 نفره با دوستان تجربه نمایید. نحوه‌ی پیشروی، امتیازات و سایر بخش‌ها در حالت تک‌نفره و چندنفره اندکی متفاوت است. همچنین تمام اشیاء خریدنی و DLCها نیز در حالت co-op پشتیبانی می‌شوند.

 

همه‌ی آن‌چه که باید درباره‌ی Farcry 6 بدانید

دوستان و همراهان

دنی در مسیر مقابله با Anton Castillo در سراسر یارا به گشت‌وگذار می‌پردازد. در این بین او با گروه‌های زیادی روبه‌رو می‌شود که هر کدام اهداف و امیال مخصوص به خود را دارند. به عنوان مثال گروه Monteros که متشکل شده از کشاورزان مزارع تنباکو، Legends of 67 که شامل نیروهای سابق مقاومت می‌شود، Maximus Matanzas و La Moral نیز گروه‌های جدیدی هستند که بیش‌تر متشکل از جوانان هستند.

 

همه‌ی آن‌چه که باید درباره‌ی Farcry 6 بدانید

کمپ‌ها

مطابق رسم همیشگی عناوین فارکرای کمپ‌ها جزو لاینفک بازی به شمار می‌روند. کمپ‌ها در فارکرای 6 نیز حضور دارند و در سرتاسر یارا پراکنده شده‌اند. شما می‌توانید در این مکان‌ها استراحت کنید، سلاح خود را پر نمایید و وسیله‌ی نقلیه اختیار کنید. نکته‌ی جالب در Far Cry 6 قابلیت ارتقاء این کمپ‌هاست. با ارتقاء کمپ‌ها شما قادر خواهید بود که کارآیی آن‌ها را افزایش دهید. به عنوان مثال دیوار دفاعی احداث کنید یا انبار سلاح تأسیس نمایید.

نوشتار مرتبط: حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Farcry 6

همه‌ی آن‌چه که باید درباره‌ی Farcry 6 بدانید

خداحافظی با بخش آرکید

فارکرای 6 نسبت به عناوین گذشته بهبودهای زیادی به خود دیده است. اما در این بین یک ویژگی کنار گذاشته شده است. بخش آرکید و ساخت نقشه که از فارکرای 2 پای ثابت همه‌ی شماره‌ها بود در فارکرای 6 حذف شده است. با وجود پرطرفدار بودن این بخش سازندگان دلیل حذف شدن آن را تمرکز بیش‌تر روی بخش تک‌نفره‌ و کمپین عنوان کرده‌اند.

 

همه‌ی آن‌چه که باید درباره‌ی Farcry 6 بدانید

SEASON PASS

یوبیسافت جزئیات محتوای پس از عرضه‌ی بازی Farcry 6 را مشخص کرده است. همین اول کار بگویم که SEASON PASS بازی خیلی گران است. محتوایی که در قبال Season Pass دریافت خواهید کرد شامل سه DLC به نام‌های Insanity, Control و Collapse می‌باشد. این DLCها هر کدام به یک شخصیت منفی اصلی از عناوین پیشین خواهند پرداخت. تاریخ عرضه‌ی این محتواها نیز نوامبر، ژانویه و مارس اعلام شده است. نکته‌ی دیگر ساختار roguelike این DLCها می‌باشد و گیم پلی مشابه Returnal و Deathloop را ارائه می‌دهند. در نهایت این‌که اگر Season Pass را خریداری کنید به Far Cry 3: Blood Dragon نیز دسترسی پیدا خواهید کرد.

 

همه‌ی آن‌چه که باید درباره‌ی Farcry 6 بدانید

محتوای پس از عرضه‌ی رایگان

سازندگان کلی محتوای رایگان و اضافه تدارک دیده‌اند. هر هفته شاهد مراحل جدید برای افرادی که کمپین را تمام کرده‌اند خواهیم بود. همچنین مراحل ویژه که شامل سرقت مواد شیمیایی خطرناک می‌شود نیز وجود خواهد داشت. فارکرای 6 قرار است مراحل همگذر با Danny Trejo، Rambo و Stranger Things نیز داشته باشد. که متأسفانه فعلاً اطلاعات زیادی در این خصوص ارائه نشده است.

نوشتار مرتبط: آفریقا در تصرف اشرار؛ چرا Far Cry 2 بهترین بازی در سری فارکرای است؟

همه‌ی آن‌چه که باید درباره‌ی Farcry 6 بدانید

ویژگی‌های نسخه‌ی PC

اگر قصد تجربه‌ی بازی فارکرای 6 روی کامپیوتر را دارید، سازندگان ویژگی‌های جذابی را برای شما تدارک دیده‌اند.

  • وضوح تصویر فراگیر
  • نمایشگر گسترده
  • رهگیری پرتو ترکیبی برای انعکاس و سایه‌ها
  • نرخ فریم آزاد
  • نرخ تازه‌سازی بالا
  • وضوح تصویر تطبیق پذیر
  • کنترل قابل شخصی‌سازی
  • گزینه‌های مختلف برای دسترسی بیش‌تر
  • ابزار محک سیستم

همچنین شما می‌توانید انواع و اقسام گزینه‌های گرافیکی را شخصی‌سازی کنید.

 

همه‌ی آن‌چه که باید درباره‌ی Farcry 6 بدانید

سیستم مورد نیاز Farcry 6 برای PC

خوشبختانه چندی پیش یوبیسافت به صورت رسمی از حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی FarCry 6 رونمایی کرد. این بازی قرار است موفقیت نسخه‌ی سوم را تکرار کند. نمایش‌های بازی تا بدین جای کار قابل قبول بوده‌اند. باید منتظر ماند و دید نسخه‌ی نهایی چه عملکردی بر جای می‌گذارد.

حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Farcry 6

  • حداقل حافظه‌ی RAM مورد نیاز: 8 گیگابایت
  • کارت گرافیک مورد نیاز: AMD RX 460 4GB یا Nvidia GTX 960 4GB
  • پردازنده‌ی مورد نیاز: AMD Ryzen 3 1200 3.1GHz یا Intel i5-4460 3.2GHz
  • فضای ذخیره‌سازی: 60 گیگابایت، ترجیحاً SSD
  • سیستم عامل: ویندوز 10

سیستم پیشنهادی برای اجرای بازی Farcry 6

  • حافظه‌ی RAM پیشنهادی: 16 گيگابايت
  • کارت گرافیک پیشنهادی: AMD RX VEGA64 8GB یا Nvidia GTX 1080 8GB
  • پردازنده‌ی پیشنهادی: AMD Ryzen 5 3600X 3.8GHz یا Intel i7-7700 3.6GHz
  • فضای ذخیره‌سازی: 60 گیگابایت SSD
  • سیستم عامل: ویندوز 10

سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی فارکرای 6 با رهگیری پرتو

  • حافظه‌ی RAM موردنیاز: 16 گيگابايت
  • کارت گرافیک موردنیاز: RX 6900XT یا RTX 3070
  • پردازنده‌ی موردنیاز: Ryzen 5 5600X یا i5-10600
  • فضای ذخیره‌سازی: 60 گیگابایت SSD
  • سیستم عامل: ویندوز 10

همه‌ی آن‌چه که باید درباره‌ی Farcry 6 بدانید

ارتقاء رایگان به نسل بعد

یوبیسافت از ابتدای شروع نسل 9 قابلیت ارتقاء رایگان به نسل بعد را برای عناوین خود قرار داد. به نظر می‌رسد که این رویکرد برای مدتی ادامه داشته باشد. چرا که فارکرای 6 نیز ارتقاء رایگان به نسل بعد دریافت خواهد کرد. به عبارتی کاربران ایکس باکس به لطف تحویل هوشمند می‌توانند نسخه‌ی ایکس باکس وان خود را به ایکس باکس سری ایکس و اس تبدیل کنند. کاربران پلی استیشن نیز این امکان را دارند که نسخه‌ی PS4 را به PS5 ارتقاء دهند.

بازی Farcry 6 در تاریخ 15 مهرماه برای PC, Stadia ,PS4 ،PS5, Xbox One و Xbox Series X/S عرضه خواهد شد. برای تجربه‌ی این بازی مشتاق هستید؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها